Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Iva má za sebou dvouměsíční proměnu. Přibrala kilo, i tak je spokojená

aktualizováno 
Drobná vegetariánka Iva se dva měsíce spolu s dalšími dvěma čtenářkami snažila změnit svůj životní styl, vylepšit si zdraví i postavu. Na rozdíl od ostatních si ovšem přála přibrat. Dříve se přejídala hromadou sladkostí, teď se snaží dodržovat předepsaný jídelníček. Jak dopadlo její úsilí?

Šestadvacetiletá Iva z Prahy léta poslouchá uštěpačné poznámky o své hubenosti (Její příběh čtěte zde). Odborníci ji před proměnou seznámili s tím, že přání přibrat nebude vzhledem k jejímu metabolismu jednoduché splnit, protože tělo si nejdříve musí zvyknout na nové návyky.

Fotogalerie

Touha zbavit se zdravotních problémů, které šly ruku v ruce s jejím přístupem ke stravování, byla však pro Ivu natolik motivující, že se radami odborníků od začátků řídila. A nebyly pro ni vždy příjemné.

Zbavit se sladkostí bylo nejtěžší

„Z mého dosavadního jídelníčku zmizela čokoláda a veškeré sladkosti, což pro mě byla nejtěžší část z celé proměny. Už po třech dnech tohoto omezení jsem si říkala, že bych snad raději přestala kouřit,“ vzpomíná Iva na svoji sacharidovou závislost. Tu jí razantně ukončil specialista na výživu Petr Havlíček.

Jak se Ivě podařila proměna

hmotnost
před proměnou: 47 kg, nyní: 48 kg

pas
dříve: 61 cm, nyní: 62 cm

břicho
dříve: 66 cm, nyní: 68 cm

boky
dříve: 88 cm, nyní: 88 cm 

„Odstranění sladkostí byl pro Ivu první důležitý krok k nastartovaní správné funkce jejího organismu, ukončení zbytečného vyčerpání a únavy během dne. Pokud si bude hlídat zařazování jídel v odpovídající velikosti a pravidelných intervalech, její výsledky se mohou dále zlepšovat,“ říká specialista, který Ivě díky úpravě jídelníčku pomohl kromě zvýšené psychické pohody a postupného mizení zdravotních problémů také k vytouženému prvnímu přibranému kilogramu.

„Cítím se mnohem lépe. Lidé v mém okolí říkají, že je na mně viditelná změna, co se týče lepší nálady a působení vůbec,“ potvrzuje hnědovláska, která připisuje pozitivní změny v psychice také pravidelnému pohybu. Po dobu dvou měsíců totiž pravidelně navštěvovala kruhový trénink speciálně upravený pro ženy.

Pravidelné cvičení pomáhá i s psychikou

„Ivě se vlivem cvičení na posilovacích strojích především zpevnila postava. Ideální je pro ni zůstat u intervalu cvičení jako při proměně, tedy třikrát týdně. Pokud dodrží správný jídelníček spočívající ve vyváženém a správném poměru bílkovin a sacharidů, měla by dosáhnout svého cíle, tedy nárůstu svalové hmoty a ideálních tvarů,“ vysvětluje Markéta Brožová z fitness pro ženy Contours.

Jak potvrzuje odbornice na estetiku a krásu Petra Řehořková z Petra Clinic, ženy se subtilní postavou podobné Ivině často trpí problémy spojenými s pletí. „S Ivou jsme pracovali na zlepšení především pomocí diamantové mikrodermabraze s biostimulačním laserem. Výsledkem je, že nyní je její pleť hladká, zdravá a bez původní šedosti,“ popisuje Řehořková.

A jaké předsevzetí si do dalších měsíců odnáší po proměně samotná Iva? „Určitě chci do budoucna zachovat způsob stravování, ale postupně už s vynecháním kuchyňské váhy. Samozřejmě si také občas stanovím volný den, kdy na všechny tyto zásady zapomenu a jen si ten den příjemně užiji na gauči,“ uzavírá s úsměvem Iva.

Ukázka jídelníčku

Před proměnou:

Snídaně: kaiserka, máslo, hermelín fit linie, sojová pomazánka se zeleninou

Svačina: Fornetti malinové, meruňkové

Oběd: zeleninová polévka s vejcem 400 ml

Svačina: kaiserka, tavený sýr, sojová pomazánka, malé jablko, 2 řádky čokolády

Večeře: domácí bramborové noky se žampiony 300 g, bábovka s kandovaným ovocem

Při proměně: 

Snídaně: celozrnný chléb s eidamem, paprikou

Svačina: plátek hrubozrnného chleba, Lučina, ½ většího grapefruitu

Oběd: zeleninové rizoto se sojou a olivovým olejem, kyselé okurky cca 300 g

Svačina: kefir 160 ml, ovocné müsli 30 g, oříšky 10 g, mandarinka

Večeře: 400 g kuskusový salát – šmakoun s hlívou ústřičnou, zelenina

2. večeře: celozrnný chléb, margarín, med, 150 ml mléko

Autor:






Nejčtenější

Iva Frühlingová (11. října 2017)
Iva Frühlingová: Každá máma si občas potřebuje odpočinout od dětí

Bývalá modelka a zpěvačka Iva Frühlingová (35) se ukázala po delší době ve společnosti. Rozpovídala se o mateřství na plný úvazek, nové knize a nápadech na...  celý článek

Nakupování online je sice pohodlné, ale přináší i svá úskalí. Často si nemůžete...
Zklamaná zákaznice? Už nikdy. Ukážeme, jak předejít hororovým nákupům

Nemilá překvapení při nakupování zažil asi každý z nás. Rozlepenou podrážku či díru na svetru můžete v kamenném obchodě snadno odhalit. Co ale dělat, pokud si...  celý článek

Ilustrační fotografie
Co dělat, když tělo zadržuje vodu. Na vině může být špatné jídlo i nemoc

Je to vůbec možné, aby se naše tělo příliš „zavodnilo“, když je vlastně z vody? No ano, je. Nejsme totiž z vody úplně a jak praví staré rčení: všeho moc škodí.  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Vyzrálejší, chuťově výraznější až pikantnější sýry si nejlépe rozumí se...
Sýry pravé i falešné, kolik obsahují vápníku a s jakým vínem je párovat

Málokterá potravina je tak samozřejmou součástí českých ledniček a prostřených stolů. Sýry milujeme k snídani, obědu, svačině, večeři nebo třeba večer jen tak...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Jak je to s módními probiotiky? Neškodí, ale o výhodách zatím víme málo

Probiotické potraviny jsou zpátky. Už ne ve formě slazených kysaných nápojů, které frčely v době po roce 2000. Teď se jí korejské kimči, islandský skyr, pije...  celý článek

Ilustrační fotografie
Sporty, které nejvíce prospívají zdraví

Přemýšlíte nad tím, jaký vybrat sport, abyste prospěli vašemu zdraví? Tuto otázku řeší i experti a odpověď není zcela jednoznačná. Do desítky těch nejlepších...  celý článek

Ilustrační fotografie
Máte doma tlouštíka? Řekněte mu to chytře a začněte hubnout s ním

Když už se stalo a naše dítě trpí nadváhou, pozdě bycha honit. Akademické řeči o prevenci obezity jsou nám k ničemu. Důležité je postavit se k situaci čelem a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Zuby jako perličky: 5 tipů na bělení zubů doma
Zuby jako perličky: 5 tipů na bělení zubů doma

Ne že by každý z nás potřeboval úsměv amerického herce, ale svítivé žluťáky taky nejsou úplně v kurzu. Vyberte si proto ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.