Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prevence zranění při cvičení v posilovně

  10:42aktualizováno  10:42
Cvičení v posilovně je prospěšné a bezpečné, je ale potřeba dodržovat několik zásad. Kdo pravidla poruší, může si přivodit nepříjemné zranění.

Nebezpečí zranění je i v posilovně | foto: Martin Mráz



Zapamatujte základní pravidla, která platí pro cvičení v posilovně:

Musíte se zahřát před cvičením 

Důvod: 10 minut rotopedu nebo běžeckého pásu úplně stačí. Tím se prohřejí svaly, jsou elastičtější a je efektivnější následující protažení.

Protáhněte strečinkem celé tělo nebo alespoň partie, kterým se budete věnovat

Důvod: Je to prevence před zkrácením svalů a případnou svalovou nerovnováhou. Také zvyšuje rozsah prováděného pohybu.

Cviky provádějte technicky správně

Důvod: Když cvičíte technicky špatně, prudce se zvyšuje riziko úrazu, hlavně při použití vyšší zátěže. Může se také snížit účinek posilování na procvičovanou svalovou partii.

Cvičte  s optimální zátěží

Důvod: Při velkém zatížení dojde ke špatnému provedení cviku a dochází k přetěžování kloubů, vazů atd.

Mějte u sebe dohled

Důvod: Při Bench Pressu a dalších cvicích se to vyplatí. Slisování činkou, kterou už nezvednete, není příjemná záležitost.

Po tréninku zase protáhněte tělo

Důvod: Strečink odplaví odpadní látky ze svalů a protáhne je.

Zapamatujte si také:

Pro začátek cvičení v posilovně je potřeba nejprve zpevnit svaly podél páteře a tzv. svalový korzet. Toto zpevňovací období by mělo trvat asi 6 až 8 týdnů.

Autor:




Nejčtenější

Martina Formanová
Do mobilu jsem Milošovi nikdy nechodila, říká Martina Formanová

Více než dvacet let žije v Americe, přesto svoji poslední knihu Povídky na tělo situovala spisovatelka Martina Formanová do Česka. „Pořád víc rozumím vztahům...  celý článek

Ilustrační fotografie
Co dělat, když tělo zadržuje vodu. Na vině může být špatné jídlo i nemoc

Je to vůbec možné, aby se naše tělo příliš „zavodnilo“, když je vlastně z vody? No ano, je. Nejsme totiž z vody úplně a jak praví staré rčení: všeho moc škodí.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

V manželství jsou lidé šťastnější a žijí déle, ukázal výzkum.
Příběh Ondřeje: Žena mě má za malé dítě, nemám chvíli klidu

Už se pomalu blížím důchodu a jak jsem se na něj vždycky těšil, tak si poslední dobou říkám, že snad budu pracovat, dokud nepadnu. Aspoň v té práci nemusím být...  celý článek

Vyzrálejší, chuťově výraznější až pikantnější sýry si nejlépe rozumí se...
Sýry pravé i falešné, kolik obsahují vápníku a s jakým vínem je párovat

Málokterá potravina je tak samozřejmou součástí českých ledniček a prostřených stolů. Sýry milujeme k snídani, obědu, svačině, večeři nebo třeba večer jen tak...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Co dělat, když tělo zadržuje vodu. Na vině může být špatné jídlo i nemoc

Je to vůbec možné, aby se naše tělo příliš „zavodnilo“, když je vlastně z vody? No ano, je. Nejsme totiž z vody úplně a jak praví staré rčení: všeho moc škodí.  celý článek

Ilustrační fotografie
Plodnost mužů se stále zhoršuje. Na vině může být i umělé oplodnění

Mužům mizí spermie. Za posledních pětadvacet let jejich počet klesl o šedesát procent. „A plodnost se bude dál zhoršovat,“ předpovídá v rozhovoru pro páteční...  celý článek

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Barevná oční linka DYI: Nahraďte černou klasiku
Barevná oční linka DYI: Nahraďte černou klasiku

Jemnějším typům příliš nesvědčí klasická černá tužka na oči - na jejich tváři působí tvrdě. Naopak barevná linka z očníc... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.