náhledy
Kvůli oslnivým róbám z luxusních materiálů si operní pěvkyně musela pořídit další dům. V několika šatnách má schované všechny modely, které pro ni Ivana Follová za 25 let vytvořila.
Autor: František Vlček, MAFRA
Asymetricky střižená sukně z hedvábného taftu a organzy, na které si designerka vyhrála s optimálním rozložením svých oblíbených cípů a špiček, je doplněna topem z kůže ve zlaté barvě. Model si vyžádal devět metrů hedvábí a mnoho hodin špendlení na krejčovské panně.
Autor: František Vlček, MAFRA
Šaty z nejdražší látky. Černé šaty s vysokým límcem Dagmar Pecková oblékla na vystoupení ve slavné tokijské Suntory Hall. Efektní směsový materiál Ivana Follová osobně dovezla z pařížského módního veletrhu Première vision. Jde o exkluzivní třímetrový vzorek, jediný na světě.
Autor: František Vlček, MAFRA
Šaty si umělkyně koupila v zahraničí, protože se jí líbil materiál, méně už střih. Spolu s krejčovými je designerka rozebrala a ušila k nim novou spodní vrstvu z úpletu zlaté barvy. Dekolt a rukávy doplnila kovově modrou hedvábnou organzou .
Autor: František Vlček, MAFRA
Kostým v pánském stylu z hedvábí a vlny byl navržen pro revue Wanted. Proměnu zpěvačky ze slavného gangstera Mackieho Messera v jeho milenku vyjadřoval převlek pánské košile do dámské halenky a výměna mužského klobouku za ženskou paruku.
Autor: František Vlček, MAFRA
Expozici vévodí zlatá toaleta, ve které se Dagmar Pecková v roce 2000 vdávala na zámku v Českém Krumlově. "Když jsem vstoupila, všech 80 hostů šlo do kolen," vzpomíná pěvkyně. Poutka vlečky byla navlečena na malíčcích, šaty tak získaly tvar motýlích křídel. Jsou ušity z polyesteru s pokoveným povrchem a doplňuje je klobouk s bílým kohoutím peřím.
Autor: František Vlček, MAFRA
Na Ivaniných věcech se mi líbí, že v nich vypadá skvěle i ženská, která nemá míry modelky, říká Dagmar Pecková. Zpěvačka za poslední čtyři měsíce shodila deset kilo a těší se, že všechny modely zase brzy obleče.
Autor: František Vlček, MAFRA
Ivana Follová je dvorní návrhářkou Dagmar Peckové už čtvrt století. Nejpracnější a nejdražší z vystavovaných modelů jsou červené šaty na snímku. Na červenou róbu ve stylu Carmen se spotřebovalo patnáct metrů hedvábí. Základem je pevný plátěný korzet, na který se ručně skládal do asymetrických záhybů jemný šifon. Spodní část tvoří několik vrstev sukní ze dvou druhů organzy.
Autor: František Vlček, MAFRA
Asymetricky řešenou róbu z hedvábné vyšívané krajky doplňuje vlečka ze zlatého směsového žerzeje. Mezzosopranistka v ní v Rudolfinu oslavila 30 let účinkování na scéně a 50. narozeniny. „O vlečku se v ateliéru porvali naši psi, proto se jeden její díl musel vyměnit,“ vzpomíná Ivana Follová.
Autor: František Vlček, MAFRA
Dagmar Pecková občas nakupuje i v běžné konfekci, nejlépe si na sebe vybere u značky Cos. Ale v létě nedá dopustit na pohodlné overaly z chladivého a splývavého hedvábného šifonu.
Autor: František Vlček, MAFRA
Nejnovější model v antickém stylu ze syntetického úpletu a hedvábné organzy. Bohatý límec z organzy a tylu má evokovat rozježenou lví hřívu. Šaty vznikly k letošnímu stoletému výročí vzniku Československa a zpěvačka v nich vystoupí v roli Krásné Heleny na festivalu Zlatá Pecka.
Autor: František Vlček, MAFRA
Model pro projekt Hříšnice v Rudolfinu měl být provokativní i decentně cudný. Designerka chtěla velký dekolt a odhalená ramena, ale jinak spíš jednoduchý střih. Nakonec řasený límec našila na spodní prádlo. Celé šaty jsou potaženy jemnou francouzskou krajkou.
Autor: František Vlček, MAFRA
Červená róba se skládá ze dvou vrstev. Spodní je přišitá na spodní prádlo, aby dobře seděla, druhou tvoří pružný syntetický úplet s aranžovaným dílem. Vrchní část je oddělitelná jako samostatné šaty. Jde tak v podstatě o model 2 v 1 – koncertní róbu a šaty na běžné nošení.
Autor: František Vlček, MAFRA
Sukni od mladé návrhářky si Dagmar Pecková dovezla z Berlína a chtěla ji upravit. Nakonec vznikl model s hedvábným korzetem a velkým límcem, ve kterém pěvkyně vystupovala několik sezón. Aby límec stál, držel po celou dobu vystoupení a zároveň nebyl těžký a tuhý, je zpevněný skrytou konstrukcí z výztuh podobných kosticím.
Autor: František Vlček, MAFRA
Ivana Follová vždy nejraději tvořila z hedvábí. Nicméně v posledních letech i ona využívá syntetické materiály, které vznikají díky novým technologiím. Na vernisáži představila sukně a šaty z umělého žoržetu, na které digitálně vytiskla pestrobarevné abstraktní fotografie Petra Našice.
Autor: František Vlček, MAFRA
Ivana Follová vždy nejraději tvořila z hedvábí. Nicméně v posledních letech i ona využívá syntetické materiály, které vznikají díky novým technologiím. Na vernisáži představila sukně a šaty z umělého žoržetu, na které digitálně vytiskla pestrobarevné abstraktní fotografie Petra Našice.
Autor: MAFRA