Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Trenér: Pneumatiky na břiše se zbavíte jedině úpravou jídla a pohybu

aktualizováno  12:35
Snažíte se zhubnout, ale stále se vám to nedaří. Možná děláte chyby, o kterých ani nevíte. Třeba často nenáviděné pneumatiky na břiše se jen úpravou jídelníčku nikdy nezbavíte. „Pokud se chcete zbavit tuku v oblasti břicha musíte nejen upravit stravu, ale hlavně přidat pohyb,“ odpověděl osobní trenér a výživový poradce Radek Pajič.
Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie | foto: Profimedia.cz

Ideální je pohyb, který vám osobně bude vyhovovat. Můžete si vybrat kolo, běh nebo svižnou procházku a postupně zvyšovat zátěž. Doporučuji si také sepsat všechny potraviny, které za den sníte a sami uvidíte, co do zdravého jídelníčku nepatří.

„Tuk na břiše je ten nejrizikovější a to hlavně z toho důvodu, že je blízko důležitých orgánů (játra apod.), i proto je rozhodně dobré se ho zbavit,“ varoval čtenáře trenér Radek Pajič.

Odpovědi trenéra a výživového poradce najdete zde

A jak by měl ideální trénink vypadat na zbavování přebytečných kil? Vhodné je kondiční cvičení mírné až střední intenzity, jehož cílem je odbourávání tuku a tvarování postavy. Často se používá kombinace takzvaného kardia (běh, jízda na kole) a posilovacího cvičení.

Hýbat byste se měli minimálně hodinu, a pokud chcete vidět výsledky, musí to být alespoň třikrát týdně.

„Nejčastější chyba při cvičení, které se můžeme ze začátku dopustit, je nevhodně zvolené tempo, které jsme si sami nasadili. Je dobré znát, nebo alespoň se snažit odhadnout své možnosti a nic nepřehnat. Pokud to neuděláme, může to mít za následek opačný efekt a od cvičení brzy odradit,“ říká trenér Radek Pajič.

Radek Pajič

Radek Pajič

Od mládí cvičí a sportuje a sám na sobě testuje nové trendy ve fitness i výživě. Mezi jeho klienty patří například Česká Miss 2006 Renata Langmannová či módní návrhář Lukáš Lindner. Nyní pracuje jako trenér a výživový poradce ve studiu Bomton Power Concept. 

A upozorňuje, že když několik let necvičíte, není vhodné si brát za vzor někoho, kdo cvičí pravidelně, a snažit se ho napodobit. I proto je lepší, pokud se chystáte poprvé do posilovny, oslovit trenéra a poradit se s ním na tréninkovém plánu, který se hodí právě pro vás. Pokud totiž máte nadváhu, při tréninku byste zbytečně neměli zatěžovat například nosné klouby - kyčle, kolena a také bederní páteř.

I jídlo je pro výsledky při cvičení důležité

Abyste dosáhli ideálního výsledku, je důležité se také zdravě stravovat a upravit i jídlo před a po cvičení.

Jídlo před tréninkem je specifické. Záleží, jestli jde člověk cvičit ráno nebo večer a o jakou aktivitu jde.

„V jednoduchosti platí zásadní doporučení, a to jíst zhruba dvě hodiny před tréninkem. Nejlepší varianta je jít na trénink s mírným pocitem hladu. Jídlo před tréninkem by mělo obsahovat všechny složky potravy - tedy sacharidy, bílkoviny a tuky. Takže dobrou volbou je nějaký sacharidovo-proteinový nápoj jako alternativa k jídlu samotnému. Jako slaná varianta jídla je vhodný například plátek celozrnného chleba, cottage sýr a šunka. Jako sladkou variantu si můžete dát vločky s jogurtem, 1/2 ovoce, pár oříšku, zakápnuté medem,“ radí trenér Pajič.

Když docvičíte, dejte tělu ještě ideálně hodinovou pauzu, pak se v klidu najezte. „Po tréninku se nemusíte bát ani sacharidů. Tělo je po cvičení nastartováno a přijaté sacharidy umí lépe zpracovat a využít na regeneraci. Ovšem i bez nich se obejde, takže záleží na každém, jak se k tomu postaví. V žádném případě nesmíte zapomenout na bílkoviny, které jsou stavebním kamenem svalů. Nejlepší je dopřát si kombinaci obojího. Dobrou volbou je opět proteinový nebo sacharidovo-proteinový koktejl, následně klasické jídlo,“ doporučuje osobní trenér Radek Pajič.

Autor:






Nejčtenější

Petr Klíma je na farmářských trzích v Praze 6 "pečený - vařený“. Na snímku s...
Z farmy přímo na stůl: nová kuchařka vás naučí milovat zeleninu

Nemusíte být fanatickým přívržencem farmářských trhů, abyste zjistili, že nejlepší zelenina je ta lokální. Ať už máte tatínka, který se vyžívá v pěstování,...  celý článek

Výstřih do véčka, sukně v áčkovém střihu, výrazný účes i boty na podpatku bez...
Pět tipů, jak si vylepšit siluetu: pomůže střih, prádlo i doplňky

Pokud chcete být spokojenější při pohledu do zrcadla, není hned nutné se uchylovat k dietě nebo tvrdému tréninkovému režimu. Trocha přemýšlení při nakupování a...  celý článek

Sue a Noel Radfordovi a jejich děti v roce 2015
Už jsme skončili, říkají po 20 dětech britští manželé Radfordovi

Sue Radfordová (42) a její manžel Noel (46) si opravdu nemůžou stěžovat, že by měli málo dětí v domě. Letos se jim narodil další syn. Doma tak mají už 19...  celý článek

ilustrační snímek
Rodinná poradna: Syn chce stále hrát na tabletu, babička ho nechá

Můj sedmiletý syn je poslední dobou posedlý tabletem. Nejradši by od rána do večera hrál a já už nevím, co s tím dělat. Babička v tom totiž problém nevidí a...  celý článek

Andrea se svým synem Josefem
Co řeší matky v porodnici? Nepříjemný klystýr i problémy s podnikáním

Porod dítěte trvá i několik hodin, během kterých ženu doprovází zpravidla partner a porodní asistentky. Ty si na porodních sálech vyslechnou a zahlédnou...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Tělocvik děti nezachrání. Většina se už obezity nezbaví, varuje Havlíček

Nenechte se zmást. Pár hodin školního tělocviku a jednou týdně pohybový kroužek pro zdravý vývoj dětí rozhodně nestačí. Experti doporučují tři typy aktivit,...  celý článek

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pít se musí umět. I v případě vody

Zajistit, aby tělo mělo dostatek tekutin i v létě, není tak snadné, jak se může zdát. Pravidlo, že stačí vypít dva nebo tři litry a máte vystaráno, neplatí...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 překvapivých důvodů, proč si za akné můžete sama
5 překvapivých důvodů, proč si za akné můžete sama

Stále se vám na obličeji objevují nové a nové pupínky? Produkty, které vám doporučila kamarádka, nefungují a zdá se, že ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.