OTÁZKA:
Dobrý den,
dcera (6 let) nemá vyhraněnou dominantní ruku. Kreslí a "píše" oběma. Letos jsme byli v poradně, kde dostala odklad. Je stále velmi hravá, a na činnosti, které ji nezaujmou hned od začátku se nedokáže moc dlouho soustředit. U toho, co ji zaujme dokáže strávit i hodinu. Paní psycholožka si také všimla zvláštního jevu. Když měla něco udělat jednostranně dělala vždy do kříže. Na pravé ucho sahala levou rukou, i telefonní hovor imitovala do kříže. Má také problém s orientací obrázků a písmenek. Nerozlišuje zrcadlově postavené objekty, ani když je má téměř vedle sebe. Považuje za stejné. Jako by rozdíl ani neviděla. Je to nejvíce vidět na písmenkách, které si zkouší psát sama. Jméno TEREZKA, které jsme jí naučili, píše v podstatě bez problémů. Jen teď začala Z psát ve sklonu téměř jako N. Ráda bych se zeptala, zda to s volbou, vyhraněním dominantní ruky nemůže souviset a příp. lze nějak podpořit tento rozlišovací proces zrcadlových objektů např. speciálním cvičením? Děkuji Lucie
Lucie
ODPOVĚĎ:
Vyhledejte odbornou pomoc. Odklad není proto, že dítě bude tok "nečinně čekat ve školce, je vhodné s dítětem celý rok cíleně pracovat. Příčin obtíží, které popisujete může být více.
2.11.2012 11:36