Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na podzim se rychleji tloustne

  10:38aktualizováno  10:38
S příchodem sychravého podzimu opadává pohybová aktivita lidí. Kila ztracená na dovolené tak pomalu zase přibývají.
Na podzim klesá pohybová aktivita a kila přibývají mnohem rychleji.

Na podzim klesá pohybová aktivita a kila přibývají mnohem rychleji. | foto: Profimedia.cz

Odborníci proto radí udělat si plán, co člověka v příštích dnech čeká, co je důležité a co se dá vynechat, aby si udělal čas i na sebe. Rady k tomu poskytne edukační projekt Žij zdravě, který odstartoval v těchto dnech.

Vychází z rovnice zdravého života, která zní: lépe jíst a více se hýbat rovná se zdravě žít. "Přijmeme-li více energie v jídle, musíme se více věnovat pohybu, aby tělo tuto energii opět vydalo, jinak začneme tloustnout," řekl internista z Všeobecné fakultní nemocnice Martin Matoulek, který je do projektu zapojen.

Podle něj se lidé snáze odhodlávají k dietě než k pohybu, bez pohybu to ale nejde. Když už se člověk rozhodne zhubnout, neměl by se nechat odradit tím, že tělo zpočátku bolí. Měl by si vybrat cvičení, které ho baví, jedině tak u něj vydrží. Cvičit se má několikrát týdně 30 až 40 minut. Největší prospěch přináší rychlá chůze, běh, aerobik, plavání či tanec. Úspěch v boji s nadbytečnými kily přináší i sex.

Jídelníček by měl podle Matoulka odpovídat zásadám zdravé výživy, důležitá je i jeho pestrost a chutnost. Osvědčilo se zapisovat si snědené jídlo a pak si udělat rozbor. Tím rostou šance na úspěch. O jídelníčku se lidé mohou poradit i se svým lékařem.

Pro hubnutí je důležitý pitný režim - pokud člověk dostatečně nepije, pocit žízně vymizí a může ho nahradit pocit hladu, což vede ke zbytečnému přejídání. Důležitou podmínkou je i rovnoměrný přísun tekutin během celého dne.

V rámci kampaně Žij zdravě jsou připraveny besedy s odborníky na problematiku zdravého života a obezity a roadshow po českých školách zaměřená na zdravou výživu. Připravuje se také internetový portál s radami a recepty, poradnou a diskusním fórem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ilustrační snímek
Naše pocity se promítají na našem zdraví, říká psycholožka Janáčková

Veselá mysl - půl zdraví. Platí to ovšem i naopak. Splíny a smutek na nás působí také. Emoce prostě mají na náš organismus větší vliv, než jsme si ochotni...  celý článek

Christina Applegateová (Los Angeles, 27. července 2015)
Preventivně jsem si nechala odstranit vaječníky, přiznala Applegateová

Před devíti lety Christině Applegateové (45) diagnostikovali rakovinu prsu a herečka podstoupila oboustrannou mastektomii. Nyní prozradila, že nedávno si...  celý článek

Vínová rtěnka na přehlídce Marca De Vincenza.
Tmavá rtěnka je i pro vás. Zkuste extra lesk i sametově matný vzhled

Rtěnky v tmavých odstínech byly ještě nedávno na přehlídkách i v obchodech spíš výjimka, natož abychom je běžně potkávali na ulici. Během pár let se z nich...  celý článek

Kolorovaný snímek rakovinových buněk z elektronového mikroskopu
Osm raných příznaků rakoviny, které byste neměli ignorovat

U velkého počtu nemocných jsou některé nádory objeveny až v pokročilém stádiu. Včasně diagnostikovaná rakovina přitom významně zvyšuje šanci na vyléčení. Které...  celý článek

Muži tanga milují, ženy jim příliš nefandí. Důvodem je to, že nejsou úplně...
Tanga přestala být sexy. Ženy dávají přednost rafinovanějším střihům

Už žádný diskomfort a „ypsilon“ vykukující zpod lemu džín. Místo toho pohodlí a elegance. Šňůrková tanga nahradily střihy, jenž zadek alespoň trochu zahalují....  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Pět tipů, jak zlepšit fyzickou kondici. Na začátku pomůže rychlá chůze

Uvědomujete si to pokaždé, když dobíháte autobus, protože se ještě několik zastávek snažíte maskovat své funění. Vaše fyzická kondice je na bodu mrazu. Chtěli...  celý článek

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

Ilustrační fotografie
Pít se musí umět. I v případě vody

Zajistit, aby tělo mělo dostatek tekutin i v létě, není tak snadné, jak se může zdát. Pravidlo, že stačí vypít dva nebo tři litry a máte vystaráno, neplatí...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut
Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut

Nestíháte rande, pracovní schůzku nebo hodit děti do školy? Máme pro vás tipy na účesy, které budete mít hotové do 5 min... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.