Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Můžete vonět jako hvězdy. Celebrity a jejich parfémy

aktualizováno 
Lákadlo je jednoduché. Chcete se podobat sexy Kate Winslet nebo neodolatelnému Sawyerovi ze seriálu Ztraceni? Kupte si jejich parfém!

Sarah Jessica Parker - Covet | foto: Archiv firmy

Na začátku července prý podepsala Angelina Jolie smlouvu s luxusní módní značkou Emporio Armani a stane se tváří jejího nového parfému. A nezůstane u tváře. Aktivní kráska se bude podílet na tvorbě názvu zatím bezejmenné vůně, na její reklamní kampani, na výběru fotografa a podobně. Dokonce se říká, že se má spojit s další tváří značky Armani, Davidem Beckhamem a nafotit s ním svůdné reklamní fotky. Jeho žena Victoria nic nenamítá, sama se s ním objevila v odvážné reklamě na prádlo téže značky.

Vybrat si Angelinu Jolie jako představitelku nové vůně je od šéfů Armaniho kosmetické sekce velmi chytré. Herečka proslavená krásou, spoustou dětí a manželstvím s Bradem Pittem víc než svými rolemi patří do takzvaného seznamu celebrit. Přestože ve svém oboru moc neboduje, má obrovskou komerční cenu, kterou Armani ve své odvážné kampani bezesporu využije.

Tváře prodávají

Už dobrých patnáct let se nové parfémy spojují se jmény celebrit – herců a hereček, modelek, zpěváků a zpěvaček. Nadnárodní společnosti si mezi nimi vybírají jména, která zaručují prodeje jak u jejich fanoušků, tak u lidí, kterým se prostě líbí.

Shalom Harlow - Miracle Forever

Shalom Harlow - Miracle Forever

Princip "tvář prodává" využívají vůně dvojím způsobem. Luxusní parfémy si ke svému jménu a značce pronajmou slavnou osobnost, která se stane jejich ambasadorem. Masovější voňavky to dělají jinak – celebritě se nabídne, ať si vydá vůni přímo pod svým jménem. Jedna z prvních v této skupině byla tenistka Gabriela Sabatini. Vzpomínáte si na tu silnou agresivní vůni?

Velvyslanci vůní

Vraťme se k těm luxusním. Asi každý někdy slyšel výrok Marilyn Monroe, že chodí do postele oblečená jen do pár kapek Chanelu No. 5. To byla chvíle, kdy se poprvé zrodila ambasadorka nějakého parfému. Kdykoli se pak mluvilo o Marilyn, měl z toho Chanel reklamu. A tak kosmetickým firmám brzy došlo, že bude výhodné pořídit si své velvyslance a velvyslankyně na základě smlouvy.

Ti pak po určitou dobu doprovázejí parfém při reklamních kampaních. "Někteří ambasadoři jsou globální, v jiných případech jsou jimi tváře známé třeba jen v jedné nebo několika málo zemích," říká Ondřej Lipár z firmy L´Oréal.

Tváří oblíbené dámské vůně Hypnôse od Lancôme je kanadská modelka s mandlovýma očima a dlouhýma nohama Daria Werbowy. S pánskou variantou stejného parfému je spojený zelenooký herec s hlubokým hlasem a širokými rameny Clive Owen, který patří mezi nejžádanější Brity v Hollywoodu. Osobně spolupracoval na reklamním projektu pro Hypnôse Homme – od návrhu scény, napsání příběhu až po závěrečný střih.

Tvář parfémů Chanel no. 5 Nicole Kidman

Tvář parfémů Chanel no. 5 Nicole Kidman

"O penězích, které za to dostávají, se nic nedozvíme a doba spolupráce je individuální. Třeba Isabella Rossellini spolupracovala se značkou Lancôme 14 let," vzpomíná Ondřej Lipár z L´Oréalu.

Jako tvář vůně Trésor si její tvůrci vybrali oscarovou herečku Kate Winslet, která v jejich reklamním spotu přibíhá na romantickou schůzku v Paříži. Vsadili prý na ni proto, že dokáže ztvárnit výjimečnou i každodenní tvář ženy.

Pro vůni Magnifique byla naopak zvolená méně známá Anne Hathaway. Autoři parfému si ji vybrali jako symbol ženskosti, smyslnosti a elegance. Její výraznou tvář si určitě pamatujete z filmu Ďáběl nosí Pradu. A za poslední důkaz, jak promyšleně si parfémy volí své tváře, můžeme použít Joshe Hollowaye, představitele Sawyera ze seriálu Ztraceni. Byl natolik spojen s mořem, plážemi a životem v exotice, že si ho vybrala firma Coty Prestige, aby představoval její parfém Davidoff Cool Water pro muže. I díky němu se tato pánská vůně stala jednou z nejprodávanějších a každoročně si pro ni do parfumerií přijde několik milionů zákazníků.

"Silná osobnost Sawyera ve Ztracených má blízko k hodnotám, které chceme vyjádřit touto vůní. Jsme potěšeni, že můžeme pokračovat ve spolupráci s Joshem," říká Francosie Mariez z Coty Prestige.

Se jménem na trh

Přestože obchod s lidmi je zakázaný, můžete si klidně koupit jednu Naomi Campbell, Christinu Aguileru, Céline Dion nebo Kylie Minogue. Parfémy nesoucí jména svých "tváří" patří k těm cenově dostupnějším a masově oblíbenějším. Za asistence odborníků a specialistů se na jejich tvorbě podílejí i celebrity, posuzují návrhy flakonů a obalů, vybírají barvy na reklamu.

Christina Aguilera - Inspire

Christina Aguilera - Inspire

Jednou z nejaktivnějších je supermodelka Naomi Cambell, která už uvedla na trh 10 parfémů se svým jménem. Každá z jejích vůní vyjadřuje její osobnost - chce být středem pozornosti, ráda flirtuje nebo je tajemnou kráskou. Jsou to těžké a exotické parfémy pro silné osobnosti.

Další parfémovou matadorkou je třeba zpěvačka Christina Aguilera, která tvoří své vůně od roku 2007. A mezi nováčky patří zpěvačka a návrhářka Avril Lavigne, která uvedla na trh vůni pro dívky rebelky, kterým bude ladit ke kování na páscích a náramcích.

Autoři:






Nejčtenější

Hubněte efektivně, pomocí správně zvoleného pohybu
Devět pravidel, které vám pomohou zhubnout jednou provždy

Vyzkoušeli jste už nespočet různých „zaručených“ metod, jak zhubnout, ale stále vás trápí kila navíc? Pak je nejspíš nejvyšší čas začít hubnout s rozumem a...  celý článek

Muži tanga milují, ženy jim příliš nefandí. Důvodem je to, že nejsou úplně...
Tanga přestala být sexy. Ženy dávají přednost rafinovanějším střihům

Už žádný diskomfort a „ypsilon“ vykukující zpod lemu džín. Místo toho pohodlí a elegance. Šňůrková tanga nahradily střihy, jenž zadek alespoň trochu zahalují....  celý článek

Christina Applegateová (Los Angeles, 27. července 2015)
Preventivně jsem si nechala odstranit vaječníky, přiznala Applegateová

Před devíti lety Christině Applegateové (45) diagnostikovali rakovinu prsu a herečka podstoupila oboustrannou mastektomii. Nyní prozradila, že nedávno si...  celý článek

Maďarský guláš z vepřového masa
Guláš nejen předvolební. Dejte si klasiku z hovězího či vepřového masa

Za několik dnů tu máme volby a s tímto obdobím býval už za dob Rakouska-Uherska spjatý zvyk podávat voličům předvolební guláš uvařený nebo aspoň podávaný...  celý článek

Tváří Nákupů Ona Dnes je Jana Stryková
Nákupem psa z množírny napomáháte týrání zvířat, říká herečka Stryková

Diváci si ji zapamatovali jako zdravotní sestru ze seriálu, teď se jim herečka Jana Stryková představí v jiné roli – stala se moderátorkou pořadu o bydlení....  celý článek

Další z rubriky

MOJE ROZMARNÉ LÉTO - Luhačovice
V soutěži Moje rozmarné léto jsme rozdali ceny, soutěžícím děkujeme

Celoprázdninová fotosoutěže Moje rozmarné léto skončila. Rozdali jsme ceny v osmi kolech a v hlasování jste vybrali také absolutního vítěze. Je jím Blanka...  celý článek

Vrásky jsou strašákem pro mnoho žen. Často však zbytečně, protože na ně zabírá...
Omlazující efekt není mýtus. Pleť postaví na nohy kyselina hyaluronová

Stárnutí je přirozený proces, který nezastavíme. Zpomalit ho ovšem můžeme. Kromě správné životosprávy i kosmetikou z řady anti-age. V kolika letech s ní začít...  celý článek

Postava krvelačného klauna Pennywise inspirovala k halloweenskému líčení, které...
Make-up, který děsí. Blogerky se proměnily v hororové klauny

Svátek zesnulých je sice ještě daleko, některé blogerky se už teď pečlivě připravují. Zkouší líčení, za které by se nemuseli stydět ani filmoví maskéři....  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?
Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?

Před pár lety si všichni pořizovali micelární vodu, výrobci ale zašli ještě dál. Zázračné micely, které vážou všechny ne... celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.