náhledy
Velké módní řetězce a návrháři byli v posledních několika letech terčem kritiky pro své neudržitelné podnikání. Během uplynulých několika týdnů se však ukázalo, jak můžou pomoci a možná si tím i trochu zlepšit vlastní reputaci.
Autor: Profimedia.cz
Britský módní dům Burberry koncem března 2020 oznámil, že svou továrnu ve městě Yorkshire, kde běžně šije populární trenčkoty, vyhradí na výrobu roušek a dalších ochranných pomůcek pro nemocnice. Značka Prada věnovala britskému zdravotnictví šest lůžek na jednotku intenzivní péče. Jiné značky přispěly na boj proti koronaviru aspoň finanční částkou.
Autor: Unsplash, Profimedia.cz
Módní průmysl myslel i na fanouškovskou základnu. Louis Vuitton uspořádal v březnu konference o zdraví a Bvlgari online hodinu cvičení.
Autor: Unsplash
Velká část módních domů včetně Chanel a Dior zrušila pravidelné velkolepé módní přehlídky, většina z nich se měla konat v pandemií těžce zasažené Itálii. Přehlídku online streamoval třeba Giorgio Armani.
Autor: Unsplash
S érou roušek vznikl nový módní trend. Návrhářka Katie May, která se běžně věnuje svatebním šatům, uvedla kolekci nádherných designových kousků. Prim hrají krajky i flitry.
Autor: Profimedia.cz
Společnost LVMH (Dior, Benefit, Guerlain, Givenchy, Loewe a další) ve svých továrnách na kosmetiku a parfémy začala vyrábět dezinfekční gely na ruce.
Autor: Unsplash
Řetězec H&M musel podobně jako další módní značky uzavřít prodejny na celém světě. Pandemie zapříčinila pozastavení provozu 70 procent všech poboček. Z tohoto důvodu se skupina H&M rozhodla zkrátit pracovní dobu šiček v dílnách.
Autor: Unsplash
Organizátoři zrušili módní přehlídky v rámci sezony Resort 2021, ale i fashion week Haute Couture, který se měl konat v prvním červencovém týdnu. Neuskuteční se ani pařížský týden pánské módy, původně plánovaný na poslední týden v květnu.
Autor: Unsplash, Profimedia.cz