Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Modely Matthewa Williamsona můžete mít doma i vy

  0:40aktualizováno  0:40
Vrchol módního světa představují pro většinu lidí jména jako Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Marc Jacobs. Jenže v kurzu jsou dnes také návrháři, o kterých u nás dosud nebylo slyšet. Jedním z nich je i Matthew Williamson. Na jeho přehlídku na lodi jsem se vypravila do New Yorku.

Model od Matthewa Williamsona | foto: H&M


Jeho oblečení nosí třeba Madonna, Helena Christensen, Siena Miller, Keira Knightly, Misha Barton, Gwyneth Paltrow a spousty dalších. 

Matthew Williamson v kostce:

* Vlivy Indie a exotika -tvoří nedílnou součást jeho tvorby.
* Exploze barev - ještě nepotkal barvu, kterou by neměl rád.
* Květinové vzory - opakují se v každé kolekci.
* Bohaté tvary - vlající látky jsou typické pro M. W.
* Luxusní materiály -nejčastěji hedvábí a kašmír.
* Na kvalitu si potrpí.

Možná jste jeho jméno zaregistrovali z kampaně módního řetězce H&M, s tím Williamson letos spolupracuje a navrhl pro něj letní kolekci. Na lodi, kde se konala newyorská módní přehlídka, se mi podařilo promluvit si se samotným Williamsonem.

"Když jsem se před dvěma lety dozvěděl o této nabídce, rozhodnutí bylo velice jednoduché," říká Matthew Williamson o své spolupráci se značkou H&M, která pravidelně oslovuje světové návrháře.

Barva je esencí tvorby

Jeho oblečení je pozitivní, srší barvami a nápadnými vzory. Vždy dbá na to, aby oblečení bylo nositelné, a díky tomu, že je muž, má nadhled. 

"Mám velkou svobodu při navrhování pro ženy, jelikož se nemusím zabývat tím, jak v tom sám budu vypadat. Můžu být kreativnější. Na druhou stranu jsem si teď vyzkoušel, jak je složité navrhnout oblečení pro muže. Jejich šatník se skládá v podstatě jen ze saka nebo vestiček, trička a kalhot. Navrhnout pánskou kolekci pro mě byla velká výzva. Jsem rád, že jsem to zkusil, ale zatím neplánuji svoji vlastní pánskou řadu. Ale nikdy neříkej nikdy," říká Williamson.

Jeho modely jsou převážně inspirované Indií. "Byl jsem tam nespočetněkrát už na škole. Mám tam i svoji malou fabriku, která má zhruba 50 zaměstnanců," vysvětluje Williamson.

První část kolekce byla uvedena na trh 23. dubna a z pultů obchodů zmizela během jediného dne. Byla spíše jarní, vytvořená  z dražších materiálů a méně dostupná než druhá část, která se prezentovala před týdnem v New Yorku.

Světovost i dostupnost

Z kolekce vyzařuje pocit štěstí, je elegantní, ale ležérní zároveň, ozvláštněná pro něj typickými etnickými prvky. Také je dostupnější a levnější, takže si ji opravdu může dovolit každý. Od  zítřka, 14. 5., je k dostání v Česku v pražském Myslbeku a v Palladiu a v Brně v České ulici a  také v dalších šestnácti stech obchodech po celém světě.

"Z této kolekce dýchá prázdninový životní styl. Siluetu změkčují rozevláté dlouhé šaty, nabírané topy i lehoučké topy. Paletu duhových pavích per doplňují ascendenty červené a růžové. Pánská kolekce připomíná zcestovalého Angličana, do kterého jsem zakomponoval svůj osobní styl; doufám, že tím nechám nahlédnout do světa Matthewa Williamsona i ty, kteří si nemohou dovolit u mě nakupovat."

Můžete zde najít hodně plavek, šaty a topy zdobené výšivkou, prostě vše na léto. Každý kousek je tak výrazný, že ostatní oblečení už může být jednoduché. Perfektní nápad, jak oživit svůj šatník - určitě stojí za to přijít se podívat, co znamená móda podle světového tvůrce.

Matthew Williamson

Návrhář Matthew Williamson ve vlastním modelu

Matthew Williamson

Štíhlý, pohledný a hlavně velice talentovaný 37letý módní návrhář z Manchesteru. Absolvoval nejprestižnější školu Central Saint Martins College v Londýně, kde studovala například i Stella McCartney. V roce 1997 založil spolu s Josephem Velozou módní značku Matthew Williamson. První butik si otevřeli v Londýně a stále patří k těm nejdůležitějším. Postupem času expandoval do New Yorku, Kuvajtu a Dubaje. Kromě vlastní tvorby ho zaměstnává prestižní italská módní značka Pucci, kde od roku 2002 působí jako kreativní ředitel.


Autoři:






Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nechte děti se nudit, podpoříte jejich rozhodnost, radí odborníci

Není dobře, když se dnešní rodiče snaží od rána do večera zabavovat svoje děti. Ony se totiž nenaučí nudit, což pro ně později může být na škodu, varuje...  celý článek

Babička s dědou se starají o svá vnoučata - jedenáctietou Anežku a osmiletého...
Děti žily ve stanu, než je máma opustila. U prarodičů našly nový domov

Na 35 metrech čtverečních žijí ve dvou místnostech babička s dědou a jejich dvě vnoučata. Jejich máma a prarodičů nejmladší dcera je opustila. Do televizního...  celý článek

Jana Bělobrádková se stará o tři děti.
Bartošová, Bělobrádková a Babišová: Své manžely v politice podporujeme

Bez podpory své partnerky žádný politik dlouhodobě neuspěje. Kdo stojí po boku nejvýraznějších osobností letošních voleb? Oslovili jsme manželky lídrů...  celý článek

Další z rubriky

Kostka je skvělý společník v podzimních dnech.
Nesmrtelná kostka. Znáte pět pravidel, jak ji nosit?

Tradiční podzimní vzor se opět hlásí o slovo. Najdeme ho téměř ve všech módních kolekcích a obchodech. Tartan skvěle vynikne ve formě dlouhého kabátu, šály...  celý článek

Vkus není otázkou peněz. Přesvědčili jsme se o tom na  podzimním Jarmarku...
OBRAZEM: Trendy kousky z Jarmarku. Luxusní šaty i ležérní styl

Vkus není otázkou peněz. Přesvědčili jsme se o tom na podzimním Jarmarku OnaDnes.cz, který se konal tento víkend. Křižíkovy pavilony na pražském Výstavišti se...  celý článek

Sophia Amoruso na premiéře seriálu Girlboss (17. dubna 2017)
Módní ikona Sophia Amoruso: od popelnic k milionům, od milionů k bankrotu

Nebylo jí ani třicet a už se stala vzorem amerického snu – obyčejná holka, která se vypracovala na šéfku vlastní módní firmy, hvězdu podnikatelských žebříčků a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Voděodolné líčení, které ustojí déšť, sport i vodní radovánky
Voděodolné líčení, které ustojí déšť, sport i vodní radovánky

Každá žena touží po tom ráno odejít z domu a večer se vracet se stejně dobře vypadajícím makeupem. Ať už vás během dne p... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.