Avšak pro ty, kteří se už radují, že módní průmysl začne nabírat na focení kampaní a lookbooků ženy z ulice, máme špatnou zprávu. Tak daleko jsme ještě nepokročili. Už ale budeme o něco méně vídat módu nafocenou na velmi mladých dívkách, které končí na košíčku B a přes boky by stěží naměřily více než devadesát centimetrů.
Fandí se všem tvarům
Kromě průkopníků, jako je třeba firma Dove, kteří vsadili na přirozenou krásu již před pár lety, se přidávají už i větší značky, díky nimž může dojít k opravdové změně. Například řetězec Lindex se již řadu let prezentuje jako značka, která nabízí zejména spodní prádlo ženám reálných tvarů. V sortimentu má několik typů podprsenek i kalhotek, myslí na těhotné, na maminky a ve výběru podprsenek zohledňuje více velikostí obvodů i košíčků, než je běžné.
Neretušujeme strie
Módní značky končí se zaměstnávání neplnoletých modelek |
Beze slov a bez komentáře se nedávno k trendu přidal i fast fashion řetězec H&M. Všímavému pozorovateli však neuniknou rozdíly mezi „dříve“ a „nyní“. Fotografové mají zakázáno retušovat modelkám celulitidu, strie nebo ohyby kůže na břiše.
Řetězec se odvážil pozvat před objektiv nejen ženy, které nosí velikost XS, ale i ty, které se řadí do kategorie plus size. Aktuálně je možné vidět oblečení, ale zejména spodní prádlo, nafocené také na ženách, které mají faldíky na břiše i bocích, ale nejsou obézní.