Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Mnohé značky se u nás přeceňují, říká módní stylistka

  16:08aktualizováno  16:08
Některé značky jsou u nás předražené. "Můžeme si za to ale sami. Stále je kupujeme," říká módní stylistka a majitelka poradny Módní ordinace Klára Klempířová.

Kolem módních značek se u nás dělá velký humbuk, některé kolem sebe vytvořily jakýsi kult značky. Které značky jsou podle vás nejvíce přeceňované?
U nás se přeceňují mnohé značky. Typickým příkladem jsou tenisky Converse. Ano, uznávám, je to kultovní značka a stylové obutí, ale jsou to přece jenom tenisky! V Americe stojí 25 až 50 dolarů (400 až 850 Kč) a u nás 990 až 1 690 Kč. Totéž platí o značce Paul Frank. Trička a doplňky s logem smějící se opice se tam prodávají v obyčejných samoobsluhách vedle rohlíků a u nás v luxusních buticích, dříve dokonce v Pařížské ulici!

Prohlédněte si Magazín City DNES pro Prahu a Pražany

A co třeba italský Guess? V zahraničí je to běžná značka, u nás se tváří jako superluxusní. Proč to tak je?
On totiž není Guess jako Guess. Guess Footwear nebo Guess Jeans se u nás prezentují jako velmi prestižní značky, ale v zahraničí jde o značku pro střední třídu, kterou si může dovolit prakticky každý. Tu opravdu vyšší kvalitu a opodstatněně vyšší cenu si drží Guess by Marciano. Pozor si dejte také na Calvin Klein Jeans - u nás je prezentován jako high-end značka (značka nejvyšší kvality, pozn. red.), ale ve skutečnosti jde o standardní úroveň, nic extra výjimečného. Vyšší kvalitu hledejte v Calvin Klein Collection. A pak je tu Pierre Cardin, návrhář pánské módy, který se proslavil v 60. letech, ale dnes není jeho značka zdaleka tak uznávaná jako v minulosti.

Proč?
Pokazil si to sám tím, že dává svolení k tomu, aby se jeho logo Pierre Cardin objevovalo už pomalu i na toaletním papíru. Velmi tím degraduje. A tak bych mohla pokračovat. Někdy mi připadá, že z nás chtějí dělat obchodníci, s prominutím, blbce. Na druhou stranu jim to umožňujeme tím, že předražené zboží kupujeme.

Stylistka Klára Klempířová

Stylistka Klára Klempířová

Jsou i opačné případy značek, které jsou u nás nedoceněné?
Ano, například francouzská značka 1–2– 3, okolo které u nás nepropukla žádná nákupní hysterie, patří ve Francii k velmi ceněným značkám vyšší kvality. Totéž platí o italských značkách Rare a Nolita, které jsou u nás k dostání v Palladiu a v OC Chodov. Jsou zajímavé, ale u nás zatím málo známé. A to je škoda.

Jako módní stylistka trávíte spoustu času v obchodních centrech v Čechách i v zahraničí. Jaký dojem máte z těch pražských?
Musím říct, že nakupování v zahraničí, v USA, Itálii a Německu, si díky bohatšímu sortimentu a nižším cenám více užívám. Nejvíc klientů mám ale v Čechách. V Praze je vodím na společné nákupy do Palladia, protože tam jsou zastoupeny značky všech kategorií a je to v centru. Navíc Palladium má několik extra lákadel. Z levných značek je to F&F, jediný plně zásobený butik konfekční značky, která zohledňuje nejnovější trendy a jinak je k mání pouze v síti Tesco. V Palladiu bych vyzdvihla také obchod Fornarina, který má skvělé džíny, nebo Topshop/ Topman nabízející konfekci nejnovějších britských trendů. Zpracování a materiály zde mají sice malé rezervy, ale efekt je úžasný! Designově skvělé mají i boty.
Pro eleganci chodím s klientkami do francouzského butiku 1–2–3.

Palladium - Francouzská firma 1-2-3

Kam jdete s klienty, když nepochodíte v Palladiu?
Pokračujeme dál do centra, Na Příkopy, kde je Galerie Myslbek, Slovanský dům, Černá růže a další. Nebo zajedeme ještě dál, třeba do Arkád Pankrác, kde se móda nakupuje příjemně. V Arkádách otevřeli oblíbený multibrandový obchod Peek & Cloppenburg, který jsme dříve měli možnost navštěvovat nejblíž v Německu. Také bych doporučila několik dobrých levnějších značek s rozšířenými kolekcemi, například s. Oliver, Pull&Bear a Mango.

Největší obchodní centra jsou na okraji Prahy. Vyplatí se nám tam jet?
Ano, vynikající nabídku má například OC Chodov, kde najdete obrovský výběr značek pod jednou střechou. Také tam seženete nadměrné velikosti: v Marks & Spencer nebo Ulla Popken. Chodov je též ideální na koupi obuvi. Každé centrum má nějaká svá lákadla.

Co byste poradila lidem, kteří nemají nervy na to trávit v obchodech celý den, ale potřebují si dobře nakoupit?
V době internetu opravdu nemusíte běhat z místa na místo. Všechna pražská obchodní centra mají více či méně zdařilé webové stránky, kde jsou seznamy obchodů a značek, co prodávají. Když budete mít štěstí, najdete i různé slevové akce. A pak už jen jdete na jistotu.

Autoři:






Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Jana Bělobrádková se stará o tři děti.
Bartošová, Bělobrádková a Babišová: Své manžely v politice podporujeme

Bez podpory své partnerky žádný politik dlouhodobě neuspěje. Kdo stojí po boku nejvýraznějších osobností letošních voleb? Oslovili jsme manželky lídrů...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nechte děti se nudit, podpoříte jejich rozhodnost, radí odborníci

Není dobře, když se dnešní rodiče snaží od rána do večera zabavovat svoje děti. Ony se totiž nenaučí nudit, což pro ně později může být na škodu, varuje...  celý článek

Další z rubriky

Nakupování online je sice pohodlné, ale přináší i svá úskalí. Často si nemůžete...
Zklamaná zákaznice? Už nikdy. Ukážeme, jak předejít hororovým nákupům

Nemilá překvapení při nakupování zažil asi každý z nás. Rozlepenou podrážku či díru na svetru můžete v kamenném obchodě snadno odhalit. Co ale dělat, pokud si...  celý článek

Sophia Amoruso na premiéře seriálu Girlboss (17. dubna 2017)
Módní ikona Sophia Amoruso: od popelnic k milionům, od milionů k bankrotu

Nebylo jí ani třicet a už se stala vzorem amerického snu – obyčejná holka, která se vypracovala na šéfku vlastní módní firmy, hvězdu podnikatelských žebříčků a...  celý článek

Kostka je skvělý společník v podzimních dnech.
Nesmrtelná kostka. Znáte pět pravidel, jak ji nosit?

Tradiční podzimní vzor se opět hlásí o slovo. Najdeme ho téměř ve všech módních kolekcích a obchodech. Tartan skvěle vynikne ve formě dlouhého kabátu, šály...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut
Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut

Nestíháte rande, pracovní schůzku nebo hodit děti do školy? Máme pro vás tipy na účesy, které budete mít hotové do 5 min... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.