Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Slavná značka kabelek bude muset zavřít až 125 svých butiků, prodělává

  2:13aktualizováno  2:13
Kabelky od designéra Michaela Korse zná snad každá žena, která se jen trochu zajímá o módu. A pro mnohé jsou nezbytnou součástí šatníku. Přesto se slavná značka potýká s velkými problémy. Její butiky navštěvuje čím dál méně zákazníků a některé z nich proto budou muset skončit. Pozornost firmy se zaměří na online nákupy.

Jsou jednoduché, elegantní a vejde se do nich vše, co je potřeba. Dost možná proto si kabelky značky Michael Kors zamilovaly miliony žen na celém světě. A mezi nimi i celebrity, například Michelle Obamová, Heidi Klumová či Jennifer Lopezová. Ikonické kabelky zastínily oblečení, šperky či obuv, které také patří do portfolia slavného amerického návrháře, po němž je firma pojmenována.

Fotogalerie

Nad známou značkou se ale stahují mračna. Akcie firmy prudce klesají a s nimi i tržby. Cenné papíry luxusní módní společnosti se propadly skoro o 10 %, což je nejníže za posledních pět let. Hodnota podílů se dokonce zmenšila o 24 %. Firma oznámila, že její prodeje budou podstatně horší, než se čekalo. Jenom v prvním čtvrtletí letošního roku prý klesly o 14 %.

Proto se rozhodla v nadcházejících dvou letech zavřít 100 až 125 svých prodejen, především ve Spojených státech. Slibuje si od toho, že ušetří až 60 milionů dolarů ročně. Zástupci firmy však nespecifikovali, které obchody chtějí zrušit, ani kolik lidí tím přijde o práci. Paradoxní je, že ukončení provozu vybraných prodejen bude stát firmu jednorázový poplatek v hodnotě 100 až 125 milionů dolarů.

Soumrak kamenných obchodů

Problémy, které sužují společnost Michael Kors, jsou podle odborníků ukázkou toho, jak je v poslední době stále složitější přilákat zákazníky do kamenných prodejen. Lidé stále častěji dávají přednost nakupování online. Dokonce i ti movitější, kteří nemají problém utratit velké částky.

Souvisí to především s odlivem zákazníků z obchodních center, která v důsledku krachují a zavírají se. Podle odhadů společnosti Credit Suisse by jen letos mělo ve Spojených státech zavřít okolo 8 tisíc obchodů.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Michael Kors profitoval z kabelkového boomu, který se strhl před několika lety, a otevíral kamenné obchody jako houby po dešti. Nyní je však podle Neila Saunderse, ředitele jedné ze společností, které se zabývají analýzou prodejů, značka daleko od všeho, co potřebuje, aby byla pro nakupující atraktivní a inspirativní.

Spojení s Amazonem

Vedení firmy Michael Kors si uvědomuje, že je nejvyšší čas změnit strategie a získat zpět nejen ztracené zákazníky, ale především přilákat nové. Podle generálního ředitele Johna Idola se značka spojila s internetovým gigantem Amazon, aby mohla skrze jeho stránky prodávat hodinky. On sám naznačil, že by jednou rád vybudoval z firmy Michael Kors podobně silného online hráče.

„Naše zákazníky jsme nedokázali dostatečně zaujmout. Jsme si vědomi, že musíme podniknout nezbytné kroky k tomu, abychom zvýšili úroveň nabízených služeb a nabídli inovativní přístup k našim kolekcím doplňků. Jedině tak můžeme zvýšit poptávku po našich produktech,“ vyjádřil se John Idol.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Podle dostupných informací se tak Evropanky nemusejí bát, že by o své oblíbené kabelky přišly. Zavření nevýdělečných obchodů má pomoci k tomu, aby se společnost mohla soustředit na klíčová prodejní místa ve světě. Vedle starého kontinentu je to především prosperující asijský trh.







Nejčtenější

Iva Frühlingová (11. října 2017)
Iva Frühlingová: Každá máma si občas potřebuje odpočinout od dětí

Bývalá modelka a zpěvačka Iva Frühlingová (35) se ukázala po delší době ve společnosti. Rozpovídala se o mateřství na plný úvazek, nové knize a nápadech na...  celý článek

Vyzrálejší, chuťově výraznější až pikantnější sýry si nejlépe rozumí se...
Sýry pravé i falešné, kolik obsahují vápníku a s jakým vínem je párovat

Málokterá potravina je tak samozřejmou součástí českých ledniček a prostřených stolů. Sýry milujeme k snídani, obědu, svačině, večeři nebo třeba večer jen tak...  celý článek

Nakupování online je sice pohodlné, ale přináší i svá úskalí. Často si nemůžete...
Zklamaná zákaznice? Už nikdy. Ukážeme, jak předejít hororovým nákupům

Nemilá překvapení při nakupování zažil asi každý z nás. Rozlepenou podrážku či díru na svetru můžete v kamenném obchodě snadno odhalit. Co ale dělat, pokud si...  celý článek

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

ilustrační snímek
Není vaše dítě osamělé? Víme, jak mu pomoci získat nové kamarády

Pokud je vaše dítě spíše introvertnější typ, možná jste si již někdy položili otázku, zda se necítí osaměle a neprospělo by mu víc kamarádů. Přinášíme vám...  celý článek

Další z rubriky

Muži tanga milují, ženy jim příliš nefandí. Důvodem je to, že nejsou úplně...
Tanga přestala být sexy. Ženy dávají přednost rafinovanějším střihům

Už žádný diskomfort a „ypsilon“ vykukující zpod lemu džín. Místo toho pohodlí a elegance. Šňůrková tanga nahradily střihy, jenž zadek alespoň trochu zahalují....  celý článek

Kostka je skvělý společník v podzimních dnech.
Nesmrtelná kostka. Znáte pět pravidel, jak ji nosit?

Tradiční podzimní vzor se opět hlásí o slovo. Najdeme ho téměř ve všech módních kolekcích a obchodech. Tartan skvěle vynikne ve formě dlouhého kabátu, šály...  celý článek

Sophia Amoruso na premiéře seriálu Girlboss (17. dubna 2017)
Módní ikona Sophia Amoruso: od popelnic k milionům, od milionů k bankrotu

Nebylo jí ani třicet a už se stala vzorem amerického snu – obyčejná holka, která se vypracovala na šéfku vlastní módní firmy, hvězdu podnikatelských žebříčků a...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Jemné metalické líčení: Jediný třpytivý makeup, se kterým můžete i do práce
Jemné metalické líčení: Jediný třpytivý makeup, se kterým můžete i do práce

Patříte mezi milovnice třpytek, ale nemůžete si dovolit nosit do práce příliš výrazné líčení? Sáhněte po metalických očn... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.