Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Slavná značka kabelek bude muset zavřít až 125 svých butiků, prodělává

  2:13aktualizováno  2:13
Kabelky od designéra Michaela Korse zná snad každá žena, která se jen trochu zajímá o módu. A pro mnohé jsou nezbytnou součástí šatníku. Přesto se slavná značka potýká s velkými problémy. Její butiky navštěvuje čím dál méně zákazníků a některé z nich proto budou muset skončit. Pozornost firmy se zaměří na online nákupy.

Jsou jednoduché, elegantní a vejde se do nich vše, co je potřeba. Dost možná proto si kabelky značky Michael Kors zamilovaly miliony žen na celém světě. A mezi nimi i celebrity, například Michelle Obamová, Heidi Klumová či Jennifer Lopezová. Ikonické kabelky zastínily oblečení, šperky či obuv, které také patří do portfolia slavného amerického návrháře, po němž je firma pojmenována.

Fotogalerie

Nad známou značkou se ale stahují mračna. Akcie firmy prudce klesají a s nimi i tržby. Cenné papíry luxusní módní společnosti se propadly skoro o 10 %, což je nejníže za posledních pět let. Hodnota podílů se dokonce zmenšila o 24 %. Firma oznámila, že její prodeje budou podstatně horší, než se čekalo. Jenom v prvním čtvrtletí letošního roku prý klesly o 14 %.

Proto se rozhodla v nadcházejících dvou letech zavřít 100 až 125 svých prodejen, především ve Spojených státech. Slibuje si od toho, že ušetří až 60 milionů dolarů ročně. Zástupci firmy však nespecifikovali, které obchody chtějí zrušit, ani kolik lidí tím přijde o práci. Paradoxní je, že ukončení provozu vybraných prodejen bude stát firmu jednorázový poplatek v hodnotě 100 až 125 milionů dolarů.

Soumrak kamenných obchodů

Problémy, které sužují společnost Michael Kors, jsou podle odborníků ukázkou toho, jak je v poslední době stále složitější přilákat zákazníky do kamenných prodejen. Lidé stále častěji dávají přednost nakupování online. Dokonce i ti movitější, kteří nemají problém utratit velké částky.

Souvisí to především s odlivem zákazníků z obchodních center, která v důsledku krachují a zavírají se. Podle odhadů společnosti Credit Suisse by jen letos mělo ve Spojených státech zavřít okolo 8 tisíc obchodů.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Ikonická kabelka od Michaela Korse vyjde na necelých 7 tisíc korun.

Michael Kors profitoval z kabelkového boomu, který se strhl před několika lety, a otevíral kamenné obchody jako houby po dešti. Nyní je však podle Neila Saunderse, ředitele jedné ze společností, které se zabývají analýzou prodejů, značka daleko od všeho, co potřebuje, aby byla pro nakupující atraktivní a inspirativní.

Spojení s Amazonem

Vedení firmy Michael Kors si uvědomuje, že je nejvyšší čas změnit strategie a získat zpět nejen ztracené zákazníky, ale především přilákat nové. Podle generálního ředitele Johna Idola se značka spojila s internetovým gigantem Amazon, aby mohla skrze jeho stránky prodávat hodinky. On sám naznačil, že by jednou rád vybudoval z firmy Michael Kors podobně silného online hráče.

„Naše zákazníky jsme nedokázali dostatečně zaujmout. Jsme si vědomi, že musíme podniknout nezbytné kroky k tomu, abychom zvýšili úroveň nabízených služeb a nabídli inovativní přístup k našim kolekcím doplňků. Jedině tak můžeme zvýšit poptávku po našich produktech,“ vyjádřil se John Idol.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Kamenné prodejny má Michael Kors po celém světě. Celkem jich je 827.

Podle dostupných informací se tak Evropanky nemusejí bát, že by o své oblíbené kabelky přišly. Zavření nevýdělečných obchodů má pomoci k tomu, aby se společnost mohla soustředit na klíčová prodejní místa ve světě. Vedle starého kontinentu je to především prosperující asijský trh.




Nejčtenější

Vědci našli 100 nejzdravějších potravin. Sádlo je v první desítce

(Ilustrační snímek)

Zdravé jídlo může v různých kontextech znamenat různé věci. Ale dá se o některých potravinách říct, že jsou to ty zcela...

Mrzí mě, že jsme smrti Filipa nedokázali zabránit, vyčítá si Janečková

Moderátorka Ester Janečková

Před čtyřmi roky přišla o synovce, když si tehdy čtrnáctiletý Filip kvůli negativním reakcím na svou homosexualitu vzal...



Česká Miss zimní olympiády. Dejte hlas té nejsympatičtější

České reprezentantky na ZOH 2018

Mezi rekordně velkou výpravou českých sportovců na ZOH v korejském Pchjongčchangu letos najdeme i 22 žen a dívek. Jak...

Baví mě nakupovat zlato, prohlásila vyměněná manželka v domácnosti

Lenka s manželem Pavlem (vpravo) a synem Edou.

Lenka má 15letého syna a je v domácnosti. Oba živí a brněnský podnájem za 20 tisíc platí její o šest let mladší manžel...

Sexy prádlo pro přítelkyni. Valentýnská proměna podle muže

Nákupy spodního prádla na Valentýna

Sen každého muže je, aby měl doma ženu skvělou a sexy. Svátek zamilovaných je pak ideální příležitostí partnerce sdělit...

Další z rubriky

Leandra Medine: módní blogerka, která se rozhodla odpuzovat muže

Díky netradičnímu stylu i břitkému humoru se z Leandry Medine stala jedna z...

Z aspirující blogerky se ještě před třicítkou stala úspěšnou byznysmenkou a jednou z nejvlivnějších osobností v módě....

Móda z Hradu. Jak šel čas s první dámou Ivanou a její dcerou Kateřinou

Ivana Zemanová s dcerou Kateřinou ve volebním štábu Miloše Zemana. (27. ledna...

Ač raději stojí v pozadí, upínají se na ni zraky milionů lidí. Ivana Zemanová si při přípravě na sobotní prezidentskou...

Móda z New Yorku: futuristické vize, retro z 80. let a „nahá“ podprsenka

Značka Gypsy Sport se extrémů nebojí. Podprsenka, která má nádech...

Týden módy v New Yorku je každoročně jednou z nejdůležitějších událostí v odvětví. Právě zde se tvoří trendy, které...

Vínové líčení pro všechny milovníky červené

Vínové líčení pro všechny milovníky červené

Arome.cz Patříte mezi příznivce všech odstínů červené a rádi byste je nosili nejen na rtech, ale i na očích? Nebojte se odvázat a...

Najdete na iDNES.cz