Mezi dnešní generací dvaceti až třicetiletých jsou naprosto nezbytným módním doplňkem. Hodí se prakticky ke každému outfitu a dá jimi odkazovat k oblíbeným značkám, ale třeba i filmům nebo jiným koníčkům, včetně módy samotné.
„Vím, že to není zrovna Chanel, ale pokud s sebou nesete oblečení do fitka, make-up a jídlo na celý den do práce, tak nic nepřekoná lehkou plátěnou tašku za pět dolarů,“ myslí si australská stylistka a módní redaktorka webu Stylecaster.com Jenny Garnsworthyová.
Látkové a plátěné tašky jsou relativně levné, proto se jejich autoři nebojí trochu přidat ani na drsnosti vtipu nebo v příkrosti názoru. Nejčastěji odkazují pomocí slovních hříček k vínu, kávě, kočkám nebo třeba čokoládě.
Najdeme na nich i nejrůznější kresby, motivační vzkazy nebo filmové hlášky. Oblíbené jsou i tašky z nejrůznějších festivalů, muzeí nebo galerií, které tak prozrazují i náplň volného času svého nositele.
„Trička, mikiny nebo plátěné tašky s nápisy se přirozeně staly velice populárními součástmi běžného šatníku. Hesla nebo obrázky na nich mnohdy vystačí za tisíce slov, navíc originální taška je skvělý způsob jak dodat styl klasickému outfitu,“ dodává stylistka Alžběta Pěkná.
Látkové tašky samozřejmě nenosí jen mladí, jejich výhody neunikly ani zbytku populace. Jsou skladné, takže tašku snadno hodíte do kabelky a po cestě domů v ní odnesete nákup. To jí zároveň dává ekologický rozměr, protože si díky vlastní tašce neberete zbytečně tašky plastové.
Na taškách tak najdete i spoustu ekologických nápisů odkazujících právě k tomuto faktu, ale i další hesla ochránců přírody a zvířat. V poslední době jsou ve velké oblibě třeba tašky s vegetariánskými a veganskými motivy, které otevírají témata konzumace masa nebo mléčných výrobků.