Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kegelovy cviky vám zajistí lepší sex

  13:00aktualizováno  13:00
Můžete je provádět prakticky kdekoli, stačí vám na ně pár minut denně a odměnou vám bude lepší sexuální život, intenzivnější prožitky a několik dalších zdravotních pozitiv jako bonus. Představujeme vám Kegelovy cviky.
Svaly pánevního dna posilujte několikrát denně (ilustrační snímek)

Svaly pánevního dna posilujte několikrát denně (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

"Se sexem jsem nikdy neměla nejmenší problém a moc jsem si ho užívala, až do porodu své dcery. Už v šestinedělí jsem začala trpět samovolným únikem moči, například, když jsem se začala hodně smát, zakašlala jsem či kýchla. Nepřikládala jsem tomu větší význam a i moje gynekoložka tvrdila, že se to časem srovná, že jde jen o následek porodu," vzpomíná třicetiletá Dita, matka dvouleté holčičky.

"Jenže problémy nejenže neustávaly, ale když jsme se pokusili s manželem o sex, necítila jsem téměř nic. Kdybych to měla popsat úplně explicitně, zdálo se mi, jako kdyby se mi po porodu nějak zvětšila velikost. Stěžovala jsem si na gynekologii, ale opět jsem se dozvěděla, že jde o normální poporodní vývoj, že jsem se zahojila dobře a není důvod, proč by se všechno nemělo vrátit do normálu. Když to trvalo téměř rok a náš sexuální život byl stále na bodu nula, rozhodla jsem se s tím něco dělat. Našla jsem si na internetu návod na Kegelovy cviky a začala jsem je praktikovat, kdykoli jsem si na to vzpomněla a byla vhodná příležitost. Vím, že to bude znít jako reklamní slogan, ale první výsledky jsem zaznamenala už po čtrnácti dnech a po necelých třech měsících moje problémy úplně zmizely, dokonce bych řekla, že se náš sexuální život ještě zlepšil."

Cvičením k orgasmu

Kegelovy cviky získaly jméno po svém objeviteli, který už v roce 1948 publikoval článek, v němž upozorňoval na jejich blahodárný vliv na sexuální život ženy. Skutečný boom však Kegelovy cviky zaznamenaly o třicet let později, kdy sexuolog Bryce Britton vydal knihu o "svalech lásky", a doporučoval právě tyto cviky jako zaručenou cestu k orgasmu.

Publikace vzbudila mezi odborníky velký poprask a později řada z nich dokázala, že Kegelovy cviky sice rozhodně stoprocentně nezaručí orgasmus, ale posílené svaly pánevního dna skutečně sexuální prožitek zlepšují.

Svaly pánevního dna obklopují vaginální vchod a při orgasmu se rytmicky stahují. Právě proto jsou tolik důležité pro sexuální prožitek i vyvrcholení samotné. Kegelovy cviky vám k lepšímu sexu pomohou hned na několika frontách. Jednak zvýší vaši schopnost stáhnout poševní svalstvo kolem penisu, a zvýší se tak tření a tím i stimulace.

Současně ale také zvýší prokrvení genitální oblasti, která se tak stane citlivější, zlepšuje se i schopnost lubrikace vaginy při sexu. V neposlední řadě by vás cviky měly dovést k lepšímu uvědomění si nejen vaginy, ale i klitorisu a jejich snadnějšímu ovládání.

Kromě zlepšení sexuálního života vám Kegelovy cviky mohou pomoci i proti močové inkontinenci. Pozitivní vliv mají zejména na takzvanou stresovou inkontinenci, kdy dochází k úniku moči například při kýchnutí, zakašlání a podobných situacích. Svaly pánevního dna totiž mohou být oslabené v důsledku nemoci, obezity, porodu či věku. Výsledky, kterých lze při těchto problémech dosáhnout praktikováním Kegelových cviků, zmapoval mimo jiné výzkum z roku 2010 zveřejněný v magazínu Gerontology.

U většiny žen, které tyto cviky praktikovaly, došlo ke zlepšení problémů. Právě při stresové inkontinenci je totiž nutné posílit svaly pánevního dna, které poskytují oporu močového měchýře. Podle provedeného výzkumu se problémy s inkontinencí výrazně zlepšují po osmi až dvanácti týdnech cvičení.

Velmi doporučované jsou tyto cviky v průběhu těhotenství, kdy slouží právě jako prevence pozdějších problémů s inkontinencí či sexuálními problémy, které se po porodu mohou objevit.

Jak cvičit

Cviky můžete praktikovat téměř kdykoli a kdekoli, ale v prvních fázích byste je měla vykonávat vždy při návštěvě toalety. Je totiž nutné, abyste nejprve identifikovala ty správné skupiny svalů, které při cvičení pracují. Jde přesně o ty svaly, které zapojujete, když se snažíte přerušit proud moči. Jakmile však zjistíte, o které svalové skupiny jde, provádějte cvičení zásadně s prázdným močovým měchýřem. Přerušování proudu moči a nedostatečné vyprázdnění totiž zvyšuje riziko infekce močových cest.

Jinou variantou, byť náročnější na podmínky a na soukromí, je vstrčení si ukazováčku do vaginy, kdy se snažíte sevřít její svaly tak, abyste jimi prst objala. Přitom byste měla cítit, jak se vagina zužuje i jak se pánevní dno posunuje o kousek nahoru. Jakmile svaly uvolníte, pánevní dno poklesne do výchozí pozice.

Jakmile identifikujete ty správné svaly, můžete se pustit do samotného cvičení. Zpočátku cvičte vleže, ale jakmile získáte určitou pokročilost, můžete sedět nebo stát. Když se cvičením začínáte, stáhněte svaly pánevního dna, držte je v kontrakci tři sekundy, poté na tři sekundy uvolněte a opakujte desetkrát.

Postupem času, jak budou vaše svaly sílit, prodlužujte délku kontrakce i relaxované fáze o další sekundy, až se dostanete k času deseti sekund kontrakce i uvolnění. Je samozřejmé, že čím častěji budete cviky provádět, tím lepších výsledků dosáhnete. Minimálně byste však tyto sady po deseti kontrakcích měla provádět dvakrát až třikrát denně.

Dejte si pozor, abyste při cvičení nezatínala svaly podbřišku, stehen nebo hýždí. Stejně tak se soustřeďte na klidné a pravidelné dýchání. Nezadržujte při cvičení dech. Čím déle budete cviky provádět, tím lehčí a přirozenější vám budou připadat.

Autor: pro iDNES.cz






Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Ellen DeGeneresová na People's Choice Awards (Los Angeles, 7. ledna 2015)
Měla jsem deprese a navštěvovala jsem terapeuta, přiznala DeGeneresová

Ellen DeGeneresová (59) patří mezi nejúspěšnější ženy Hollywoodu. Má vlastní televizní show, je šťastně zadaná a nebojí se mluvit o své sexuální orientaci....  celý článek

ilustrační snímek
Tři přesvědčení, která získáme v dětství a neseme je až do dospělosti

I když si to občas nechceme připouštět, naše dětství mělo nepochybně velký vliv na to, jací lidé se z nás později stali. Podle odborníků v dětství vznikají tři...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Další z rubriky

Alkohol (ilustrační foto)
Pět věcí, které způsobí rychlejší opilost. Dlouhý let i vyšší věk

Možná patříte mezi ty, co si myslí, že svou míru alkoholu velmi dobře znají a nestane se jim, že by se opili víc, než je vhodné. Ale jsou situace, kdy obvyklé...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máslo nám moc neprospívá, tělo se bez něj obejde, ale chutná nám

„Máslo naše tělo v jídelníčku vůbec nepotřebuje,“ uznává výživová odbornice společnosti STOB Hana Málková a dodává, že ho jíme, protože nám chutná. A tak je to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?
Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?

Před pár lety si všichni pořizovali micelární vodu, výrobci ale zašli ještě dál. Zázračné micely, které vážou všechny ne... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.