Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Ke svačině si dejte mléčné výrobky

  1:00aktualizováno  1:00
Pro někoho mohou být svačiny jen jakýmsi mezijídlem mezi hlavními pokrmy dne. Ovšem při hubnutí jsou nesmírně důležité. Přestože mnoho lidí tvrdí, že nemá v zaměstnání na jídlo čas, existuje vždy způsob, jak si velmi rychle doplnit energii.
Jídlo, jogurt, dieta

Jídlo, jogurt, dieta - Jídlo, jogurt, dieta | foto: Profimedia.cz

PŘEDCHOZÍ DÍL SERIÁLU ZDE

V těchto situacích se velmi dobře uplatní kysané mléčné výrobky, jako jsou jogurty, jogurtové mléko, kefír či acidofilní mléko.

Má-li někdo problém s tím, aby během diety dostatečně pil, pomůže mu jogurtové mléko zajistit i dostatek tekutin. A zároveň tělu dodá potřebné živiny. V létě jsou navíc vychlazené jogurtové nápoje velmi osvěžující.

Jen nízkotučné či polotučné výrobky
Všechny výrobky jsou nízkotučné nebo polotučné, a tak si lze vybrat podle toho, kolik tuku jste snědli při snídani či obědě.

Pokud jste dodali tělu málo tuku, můžete si dopřát polotučný jogurt. Pokud jste to trochu přehnali, dejte si raději nápoj s obsahem tuku 0,1 procenta. Ale pozor! Mnozí výrobci nabízejí sice nápoje bez tuku, avšak slazené cukrem. Hubnutí by se snadno mohlo i kvůli takové zdánlivé maličkosti zastavit.

Kysané mléčné nápoje ocení i ti, kteří si kvůli zaměstnání nemohou dopřát pauzu na svačinu - lékaři, poradci, pracovnice u přepážek bank a podobně. Chroupat mrkev je společensky méně přijatelné, v některých situacích dokonce nemožné. Ale napít se během své práce může každý a nikoho to nepobuřuje.

Vhodný je i tvaroh
Jako svačiny jsou vhodné i tvarohy s ovocem (opět pozor na cukr!) nebo se zeleninou. Dát si můžete i kousek zeleniny se dvěma plátky šunky či sýra.

I kdybyste neměli pocit hladu, měli byste něco malého sníst. V krajním případě postačí i káva s mlékem nebo sklenice obyčejného mléka. Pokud si nedáte ani malou svačinu, mohlo by se stát, že sice vydržíte až do oběda, ale pak nezvládnete sníst jen malou porci přílohy, anebo dostanete po obědě chuť na sladké - a dieta dostane citelnou ránu.

Ke svačině si nedávejte samotné ovoce či zeleninu, nikdy nezasytí tak, jako když k nim přidáte jídlo s vyšším obsahem bílkovin. Nikoli tedy dvě jablka, ale raději jedno menší doplněné sýrem, tvarohem či jogurtem.

Míváte-li odpoledne i přes všechna opatření chuť na sladké, můžete využít speciální tyčinku s vysokým obsahem bílkovin (Guareta). Důležité je, abyste dopoledne i odpoledne dostatečně pili. Nejlepší jsou samozřejmě obyčejné vody bez cukru.

Autoři: ,






Nejčtenější

Christina Applegateová (Los Angeles, 27. července 2015)
Preventivně jsem si nechala odstranit vaječníky, přiznala Applegateová

Před devíti lety Christině Applegateové (45) diagnostikovali rakovinu prsu a herečka podstoupila oboustrannou mastektomii. Nyní prozradila, že nedávno si...  celý článek

Vínová rtěnka na přehlídce Marca De Vincenza.
Tmavá rtěnka je i pro vás. Zkuste extra lesk i sametově matný vzhled

Rtěnky v tmavých odstínech byly ještě nedávno na přehlídkách i v obchodech spíš výjimka, natož abychom je běžně potkávali na ulici. Během pár let se z nich...  celý článek

Kolorovaný snímek rakovinových buněk z elektronového mikroskopu
Osm raných příznaků rakoviny, které byste neměli ignorovat

U velkého počtu nemocných jsou některé nádory objeveny až v pokročilém stádiu. Včasně diagnostikovaná rakovina přitom významně zvyšuje šanci na vyléčení. Které...  celý článek

Gabrielle Unionová (Beverly Hills, 26. února 2017)
Devětkrát jsem potratila. Dítě pořád chci, říká herečka Unionová

Americká herečka Gabrielle Unionová (44) se s manželem Dwaynem Wadem (36) snaží delší dobu o potomka. Devětkrát podstoupila umělé oplodnění, ale pokaždé...  celý článek

Ilustrační snímek
Naše pocity se promítají na našem zdraví, říká psycholožka Janáčková

Veselá mysl - půl zdraví. Platí to ovšem i naopak. Splíny a smutek na nás působí také. Emoce prostě mají na náš organismus větší vliv, než jsme si ochotni...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační fotografie
Srdce se náhle zastaví až 70 lidem ze sta tisíc. Do 10 minut je pozdě

Když náhlá zástava srdečního oběhu potká někoho s dobrou fyzickou kondicí, jeho okolí je zděšeno. Obecně se totiž má za to, že sportem si zdraví utužujeme, tak...  celý článek

Ilustrační fotografie
Lékařka: Za nárůst očních vad může zírání do počítače a málo aktivit venku

Nejčastější oční vadou na světě je podle průzkumů krátkozrakost. Jen v Česku trápí zhruba pětinu populace. "Za nárůstem této oční vady stojí hlavně fakt, že...  celý článek

Po zákroku se ranka nemusí ani šít.
Artroskopie se bát nemusíte. Co vás čeká?

Dobře si prohlédnout celé koleno zevnitř, aniž by bylo potřeba jej chirurgicky otevřít, umožňuje artroskopie. Poskytuje přímý pohled na celý kloubní povrch,...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

11 makeup podvodů: Líčení, ve kterém vás jen tak někdo nepozná
11 makeup podvodů: Líčení, ve kterém vás jen tak někdo nepozná

Trocha řasenky, rtěnky, pudru a najednou si říkáte, že vypadáte i jako člověk. Tak toho zkuste někdy nanést trochu víc, ... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.