Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jídlo na dovolené: s polopenzí nezhubnete

  18:36aktualizováno  18:36
Kromě ovoce skoro celý den nic nejíte, plavete jako o závod, dáte si lehkou večeři, pár skleniček vína, a místo aby šla kila dolů, kalhoty jsou zase těsnější? Dieta nemá s hladověním nic společného, nedostatečný přísun potravin je stejně nebezpečný jako přejídání. A složení jídla jakbysmet. Na to pamatujte také na dovolené.
Hubnutí o dovolené vyžaduje neobyčejně pevnou vůli a silné přesvědčení. Ilustrační foto

Hubnutí o dovolené vyžaduje neobyčejně pevnou vůli a silné přesvědčení. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Největším nepřítelem štíhlé linie jsou bezesporu polopenze a plné penze. Zaručují vám jen dva nebo tři pokrmy denně a to bez možnosti výběru. Jídlo navíc bývá mastné a nevhodně připravené. Pokud chcete hubnout, vyberte si buď all inclusive, nebo jeďte někam, kde budete mít možnost vařit si sami.

Jednoduché to ani tak nebude: hubnutí o dovolené vyžaduje neobyčejně pevnou vůli a silné přesvědčení.

Bez správných tuků kila dolů nepůjdou

Lidé, kteří bojují s kily celý život, se často nemohou dostat na svou ideální váhu kvůli zbytečnému trápení se hlady, nedobře volené stravě nebo chybějící vůli. A plné stoly v hotelových restauracích k dietním prohřeškům doslova svádějí.

Kde možná děláte chybu

Káva: I když si nedáte cukr ani mléko či smetanu, kávu si dopřejte jen výjimečně. Zvyšuje chuť k jídlu. Kromě toho odvodňuje, takže může způsobovat i dehydrataci organismu. Energetický výdej a tím i výkon organismu se tak může snížit až o 30 %. Znamená to, že snižuje účinnost cvičení.

Přesolená jídla: Za bezpečnou dávku soli, kterou naše tělo snese, se uvádí množství 5 g na den. V Evropě však průměrně spotřebuje člověk až 3x více. Nadměrné množství soli ve stravě vede ke zvyšování krevního tlaku a zadržování vody v těle. Někteří lidé nosí tak i tři kila váhy navíc úplně zbytečně. K dochucení použijte raději česnek. Zkuste také ostřejší úpravu, například s chilli. Pálivé pokrmy podporují spalování kalorií.

Džusy: Dejte si je jen k snídani, a to v poměru 1:2 s vodou.

Pokud budete jíst vyváženě, neuhlídatelné chutě by vás neměly přepadat. V každém jídle byste tak měli mít dostatečné množství bílkovin, správných tuků i sacharidů. Jíst byste měli pětkrát nebo šestkrát denně, méně solte a snažte se, aby zhruba 80 procent stravy bylo netučných.

Pokud máte rádi džus, právě snídaně je ideální doba, kdy si ho dát. K tomu cereálie s jogurtem a první potřebnou dávku živin máte v sobě. Dávejte si však pozor na to, jaké cereálie hotelová restaurace nabízí. Zapékané müsli s čokoládou není úplně vhodné, v takovém případě se porozhlédněte po celozrnném pečivu, tvarohu nebo tvarohových sýrech: taveným se vyhněte, jsou příliš přesolené a plné chemikálií.

Pozor na křupavou kůžičku i na ovoce

V nabídce klasických švédských stolů bývá vždy dostatečné množství ovoce a zeleniny, šunky, sýrů i rybích specialit. U šunky dejte pozor na kvalitu, ty, které obsahují méně než 70 procent masa, mají většinou minimum svaloviny a téměř žádné bílkoviny. Kvalitnější šunku poznáte jednoduše: vidíte v ní kousky masa. Rozmixovanou růžovou hmotu raději nechte pro někoho jiného.

Pokud si budete chtít dát tuňáka, vybírejte ve vlastní šťávě, nikoliv v oleji, z pečeného kuřete sundejte kůžičku, stejně "vypreparujte" také ryby. Kůže bývá přesolená a zbytečně mastná.

V hotelech se stravováním formou all inclusive najdete téměř na každém rohu ovoce, lidé pak mají pocit, že jakoukoliv chuť mohou zahnat broskví, banánem nebo nektarinkou. Na to však pozor. Dopoledne si ovoce dopřejte, odpoledne raději chroupejte zeleninu, ovoce je dost kalorické a obsahuje velké množství sacharidů. Například banán má 600 kJ, což je více energie než v jedné housce. Broskev má přibližně 500 kJ. Dopřejte si ovoce tedy maximálně dvakrát denně. To samé platí o stoprocentních džusech, bez výčitek si ho dejte opravdu jen k snídani a raději ho ještě nařeďte.

Tvořte základ ze zeleninových salátů

Ideální je základ vybírat především ze zeleninových jídel. Pozor však na majonézové zeleninové saláty nebo zeleninová jídla s bešamelovými či smetanovými omáčkami, většinou zbytečně navyšují energetickou hodnotu pokrmu.

Zálivku si můžete připravit sami pokapáním olivovým olejem, ten se v programech all inclusive objevuje vždycky, a balsamikovým octem či citronem.

Autoři:






Nejčtenější

Z Kary Robertsové se stala mořská víla, která má vlastní show, při které...
Z Američanky je profesionální mořská víla. Zbavila se tak mindráků

Američanka strávila přes 400 hodin výrobou kostýmu mořské víly. Díky rybímu ocasu může předvádět speciální podvodní show a splnit si sen. Jako podmořská bytost...  celý článek

ilustrační snímek
Tři přesvědčení, která získáme v dětství, a neseme je až do dospělosti

I když si to občas nechceme připouštět, naše dětství mělo nepochybně velký vliv na to, jací lidé se z nás později stali. Podle odborníků v dětství vznikají tři...  celý článek

Muži tanga milují, ženy jim příliš nefandí. Důvodem je to, že nejsou úplně...
Tanga přestala být sexy. Ženy dávají přednost rafinovanějším střihům

Už žádný diskomfort a „ypsilon“ vykukující zpod lemu džín. Místo toho pohodlí a elegance. Šňůrková tanga nahradily střihy, jenž zadek alespoň trochu zahalují....  celý článek

Vínová rtěnka na přehlídce Marca De Vincenza.
Tmavá rtěnka je i pro vás. Zkuste extra lesk i sametově matný vzhled

Rtěnky v tmavých odstínech byly ještě nedávno na přehlídkách i v obchodech spíš výjimka, natož abychom je běžně potkávali na ulici. Během pár let se z nich...  celý článek

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

Ilustrační fotografie
Sporty, které nejvíce prospívají zdraví

Přemýšlíte nad tím, jaký vybrat sport, abyste prospěli vašemu zdraví? Tuto otázku řeší i experti a odpověď není zcela jednoznačná. Do desítky těch nejlepších...  celý článek

Ilustrační fotografie
Proč starší lidé hůř hubnou? Mizí jim svaly a ztrácí chuť, říká psychiatr

Je mnoho faktorů, které komplikují shazování přebytečných kil v dospělosti a ještě více ve stáří. Psychiatr Stefano Erzegovesi z Centra pro poruchy příjmu...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut
Nestíháte? Tyhle účesy zvládnete za 5 minut

Nestíháte rande, pracovní schůzku nebo hodit děti do školy? Máme pro vás tipy na účesy, které budete mít hotové do 5 min... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.