Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jedenáct překvapivých triků pro ploché břicho

  6:00aktualizováno  6:00
Zapomeňte na sklapovačky. Převislé břicho se dá zlikvidovat i jinými způsoby. Nechte se inspirovat jedenácti netradičními triky.

Zbavit se přebytečných centimetrů na břiše můžete změnou životního stylu. | foto: Profimedia.cz

Samozřejmě, že každý touží po vypracovaném plochém břichu. Blíží se čas plavek, takže je nutné lehnout na zem a udělat minimálně milion sklapovaček? Zadržte! Sklapovačky a další neoblíbené cviky nejsou jediným způsobem, jak se zbavit přebytečných centimetrů v pase. Experti, které oslovil server msn, tvrdí, že stačí jen několik změn v životním stylu a vaše břicho se znatelně zmenší.

1. Zklidněte se
I když vás to možná nikdy nenapadlo, míra stresu má přímou souvislost s vaším zařezávajícím se páskem. "Stres totiž zvyšuje hladinu kortizolu a ten potom přispívá k hromadění tuku na břiše," uvádí Jacob Seidell z National Institute of Public Health v Holandsku. Pokuste se najít si pro sebe každý den několik minut, kdy se soustředíte pouze na své dýchání, zklidníte mysl a necháte stres odplout.

2. Vynechte alkohol
Sklenice vína, kterou si pravidelně dáváte k večeři, je možná právě tím důvodem, proč nemůžete dopnout džíny. Kromě nezanedbatelných kalorií, které v sobě obsahuje, alkohol také zvyšuje hladinu kortizolu. Podporuje tak ukládání tuku v břišních partiích.

3. Přestaňte kouřit
Ačkoli mnoho kuřáků tvrdí, že kouří kvůli tomu, aby si udrželi váhu, vědci to označují za nesmysl. "Kuřákům se naopak usazuje tuk na břiše mnohem více než nekuřákům," říká Seidell. Navíc je prokázáno, že lidé, kteří přestali kouřit, výrazně zhubli právě v oblasti břicha.

4. Zásobte se vlákninou
To, že vláknina pomáhá s hubnutím, je obecně známá věc. "Možná ale nevíte, že je také vynikající prevencí proti zácpě, která může být příčinou nafouknutého břicha," uvádí Lawrence J. Cheskin, ředitel Johns Hopkins Weight Management Center v Baltimoru. Přebytečné centimetry na břiše tak odbouráte zvýšenou konzumací celozrnných potravin, ovoce a zeleniny.

5. Pijte
Napnuté a nafouknuté břicho před menstruací trápí mnoho žen. I když máte možná pocit, že zvýšenou konzumací tekutin se vaše břicho ještě víc "nafoukne", opak je pravdou. Snažte se pít co nejvíc vody a premenstruační pnutí zmizí.

6. Zastrčte břicho
Snažte se držet co nejčastěji zatažené břicho. Zpočátku na to budete muset myslet a připomínat si to, ale brzy si na zatažené břicho zvyknete a bude pro vás přirozené. Navíc tím zapojujete břišní svaly a zpevňujete je.

7. Narovnejte se
Vaše matka měla pravdu, když vás neustále napomínala, abyste se narovnali. Při rovném postoji vypadá vaše břicho menší a zároveň se více zapojují břišní svaly.

8. Seďte pořádně
Pokud jste v židli nahrbení a skrčení, vaše břicho bude mít vždy tendenci přetékat před pásek u kalhot. Správný posez začíná už u židle, která nesmí být příliš nízko. Pokud je totiž výška židle příliš malá, máte tendenci krčit se a vystrkovat břicho.

9. Zahrajte si tenis
Stačí několik zápasů s forehandem a backhandem a vaše břicho bude rázem menší o několik centimetrů. Každý úder totiž účinně posiluje šikmé břišní svaly na obou stranách.

10. Uklízejte
Vytírání podlahy a vysávání jsou ideální příležitostí, jak posílit břišní svaly. Pohyb mopem či vysavačem dopředu a dozadu namáhá svaly břicha a podbřišku a pomůže vám účinně zeštíhlit.

11. Rozvlňte boky
Máte problémy se silnějším pasem? Potom nenajdete lepší pohyb než je točení dětskou obručí. Vzpomeňte si na své dětství a denně se pokuste minimálně několik minut udržet obruč v pohybu. Za několik týdnů si budete kupovat kalhoty o číslo menší.

Autoři:




Nejčtenější

ilustrační snímek
Čtvrtina českých dětí má mobil už ve školce. Jak jim nastavit pravidla?

První mobilní telefon není pro děti sice prvním setkáním s obrazovkou a virtuálním světem za ní, ale poprvé je nástroj trvale v jejich rukách. O čem by si při...  celý článek

Ilustrační fotografie
Nádorových onemocnění krve přibývá, řekl v on-line rozhovoru lékař

Krev je zázračná kapalina, která udržuje lidské tělo naživu. I ona ale může našemu organismu způsobit problém a to v případě, že se v ní něco pokazí....  celý článek

Ledvinka jako oslnivý doplněk je opět v módě. Potěší nejen milovníky...
Devadesátky jsou zpět. Vrací se vysmívaná ledvinka

Malou kabelku, která se připíná k pasu či na boky, měl alespoň jednou za život snad každý z nás. Vejdou se do ní všechny nezbytné drobnosti a přitom se dá...  celý článek

Eva Mendesová (19. září 2013)
Kdykoli pracuji, mám výčitky jako matka, přiznala Eva Mendesová

Herečka Eva Mendesová (43) tvrdí, že ji jako pracující matku sžírají pocity viny. Hollywoodská hvězda s tím prý vůbec nepočítala, když poprvé otěhotněla....  celý článek

Sýr pečený v troubě
Soumrak smažáku. Rychlé a skvělé večeře pro milovníky sýra

Zapomeňte na smažený sýr, stálici jídelních lístků českých pohostinství i rodinných jídelníčků od Aše až po Jablunkov. Tyhle báječné sýrové dobroty se nesmaží...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Jak je to s módními probiotiky? Neškodí, ale o výhodách zatím víme málo

Probiotické potraviny jsou zpátky. Už ne ve formě slazených kysaných nápojů, které frčely v době po roce 2000. Teď se jí korejské kimči, islandský skyr, pije...  celý článek

Ilustrační fotografie
Může nás lenost zabít? Vědci říkají, že ano

Zdravé je sportovat několikrát týdně, říkají experti, a přesto se dvě třetiny Čechů nehýbou skoro vůbec. Jak je možné, že jejich těla fungují a nerozpadají se?  celý článek

Ilustrační fotografie
Tělocvik děti nezachrání. Většina se už obezity nezbaví, varuje Havlíček

Nenechte se zmást. Pár hodin školního tělocviku a jednou týdně pohybový kroužek pro zdravý vývoj dětí rozhodně nestačí. Experti doporučují tři typy aktivit,...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Řasy jako panenka: Jak vybrat správnou řasenku?
Řasy jako panenka: Jak vybrat správnou řasenku?

Také bojujete s tím, jak vykouzlit uhrančivý kočičí pohled? Ani nejdražší oční stíny a dokonalá linka nebudou co k čemu,... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.