Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jana hubne do plavek, po měsíci si polepšila z obezity do nadváhy

  4:59aktualizováno  4:59
První měsíc našeho projektu Fit do plavek byl pro čtyřiačtyřicetiletou Janu úspěšný. Shodila první kila, část tuku proměnila na svaly a posunula se z kategorie 1. stupně obezity do kategorie nadváhy. Jak se jí povede v následujících týdnech?

Trenérka Veronika používá při cvičení se čtenářkou Janou bosu. | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

Jana je jednou ze dvou žen, které jsme vybraly do našeho projektu Fit do plavek, jehož smyslem je s pomocí osobní trenérky do tří měsíců výrazně vylepšit svou postavu. Jana vážila 87,7 kilogramu při výšce 170 centimetrů, jejím cílem bylo zhubnout o osm až deset kilogramů. Daří se jí to?

"Váhově šla Jana o dvě kila dolů. Získala však ku prospěchu téměř kilo svalové hmoty na úkor tukových zásob, které šly o dvě procenta dolů," řekla iDNES.cz Janina osobní trenérka Veronika Mráčková z pražského fitness klubu Holmes Place Energy Smíchov.

Z obezity je jen nadváha

Z hlediska BMI se Jana dostala pod hranici 30, čímž se tabulkově posunula z 1. stupně obezity do kategorie nadváhy. "Ze zdravotního hlediska už to není tak rizikové," konstatovala cvičitelka Veronika.

Pojďte si povídat do Kavárničky

Máte vlastní recept, jak ošálit žaludek, zahnat hlad a přitom netloustnout?  Napište o tom zde.

Oněnka z Kavárničky

Jana si po prvním měsíci polepšila i v rámci svých fyzických schopností. Vytvořil se jí pevnější svalový korzet, který jí umožní zvládat větší zátěž. Díky cvičení dokáže lépe ovládat své tělo. Je to výsledkem toho, že Jana chodí do fitka takřka každý pracovní den.

"Společně trávíme dvě hodiny tréninku. Využíváme zejména powerplate a kombinujeme to s dalšími druhy cvičení, jako jsou TRX, bosu," popisuje Veronika Mráčková. Jana si Power Plate oblíbila, a proto navíc dochází na lekci Power Platu, kterou doplňuje chůzí na pásu. Tím získává větší stabilitu, sílu a kondici.

Ani o víkendech Jana nezahálí, byť tráví volný čas s rodinou. Věnuje se aspoň aerobním aktivitám, ať už chůzi v terénu nebo jízdě na in-linech.

Čtenářka Jana hubne cvičením za asistence trenérky Veroniky Mráčkové.
Čtenářka Jana si oblíbila cvičení na vibračním stroji PowerPlate, který je
Čtenářka Jana hubne cvičením za asistence trenérky Veroniky Mráčkové.

Začátek na běžeckém pásu

Trénink obvykle Jana začíná na běžeckém pásu. "Důraz klademe na tepovou frekvenci, kterou Jana musí hlídat v oblasti aerobního pásma," říká Veronika Mráčková z Holmes Place Energy Smíchov.

Pak následuje dynamické protažení jako příprava na hlavní část tréninku. "Ten bývá zpravidla obohacen o cviky na Power Platu a v prvních týdnech víceméně s vlastní vahou nebo menší zátěží. Kombinujeme cviky jak statického, tak dynamického charakteru," vysvětluje Veronika.

Trénink Jana začíná a končí na pásu.

Naměřené hodnoty

Váha: 85,7 kg
Procento tuku v těle: 40,2 %
Procento svalů v těle: 26,7 %
BMI: 29,7
Bazální metabolismus: 1621 kcal

Po zhruba 50 minutách následuje opět protažení nejvíce zatěžovaných svalů, případně ještě krátká chůze na běžeckém pásu.

Tělo v neustálém stresu

Podle trenérky má Jana rezervy v intenzitě cvičení, což ovšem potřebuje svůj čas. "Není třeba nic uspěchat," říká Veronika.

Janě se s její pomocí podařilo již během relativně krátké doby zvýšit podíl svalové hmoty, která hraje důležitou roli z hlediska hubnutí. Svaly totiž mají větší energetické nároky, takže při hubnutí je důležité nejen "odhazování" tuků, ale také nabírání svalstva. Svaly zajistí lepší udržení váhy a zamezí zpomalování metabolismu.

"Janin největší problém je podle mého názoru čas a cestování mezi prací a domovem. Tím Jana stráví téměř celý pracovní týden a o víkendech většinou opět cestuje za rodinou. Její tělo je tedy v neustálém napětí a stresu, který se může projevit ve výsledku negativně na Janině snaze zhubnout," upozorňuje Veronika Mráčková.

Část tréninku čtenářky Jany probíhá na posilovacích strojích.
Posilování provádí čtenářka Janan nejen na strojích, ale pracuje i s vlastní

Další zpevňování svalů

V následujících týdnech bude Jana při cvičení pokračovat v dalším zpevňování svalů, které tvoří takzvaný svalový korzet.

"Ale postupně budeme přidávat na intenzitě tréninku, samozřejmě s cyklickým průběhem tak, aby i fáze odpočinku měla své místo," konstatovala Veronika. Dodává, že musí Janu za dosavadní snahu pochválit.

"Je optimisticky naladěná, s chutí na sobě pracovat. Pokud i nadále bude Jana přistupovat k tréninku s takovou energií jako doteď, dosáhne svého vytouženého cíle," věří trenérka Veronika Mráčková.







Nejčtenější

Gabrielle Unionová (Beverly Hills, 26. února 2017)
Devětkrát jsem potratila. Dítě pořád chci, říká herečka Unionová

Americká herečka Gabrielle Unionová (44) se s manželem Dwaynem Wadem (36) snaží delší dobu o potomka. Devětkrát podstoupila umělé oplodnění, ale pokaždé...  celý článek

Hubněte efektivně, pomocí správně zvoleného pohybu
Devět pravidel, které vám pomohou zhubnout jednou provždy

Vyzkoušeli jste už nespočet různých „zaručených“ metod, jak zhubnout, ale stále vás trápí kila navíc? Pak je nejspíš nejvyšší čas začít hubnout s rozumem a...  celý článek

Tváří Nákupů Ona Dnes je Jana Stryková
Nákupem psa z množírny napomáháte týrání zvířat, říká herečka Stryková

Diváci si ji zapamatovali jako zdravotní sestru ze seriálu, teď se jim herečka Jana Stryková představí v jiné roli – stala se moderátorkou pořadu o bydlení....  celý článek

Maďarský guláš z vepřového masa
Guláš nejen předvolební. Dejte si klasiku z hovězího či vepřového masa

Za několik dnů tu máme volby a s tímto obdobím býval už za dob Rakouska-Uherska spjatý zvyk podávat voličům předvolební guláš uvařený nebo aspoň podávaný...  celý článek

Muži tanga milují, ženy jim příliš nefandí. Důvodem je to, že nejsou úplně...
Tanga přestala být sexy. Ženy dávají přednost rafinovanějším střihům

Už žádný diskomfort a „ypsilon“ vykukující zpod lemu džín. Místo toho pohodlí a elegance. Šňůrková tanga nahradily střihy, jenž zadek alespoň trochu zahalují....  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační foto)
Jezte podle hodinek. Biorytmy můžou ovlivnit hubnutí i trávení

Náš denní rytmus a rozvržení jídel můžou být důležitější než počet kalorií, které přijmeme. Promítnou se do metabolismu, tělesné váhy i složení krve. Co...  celý článek

(Ilustrační foto)
Letní alko drinky. Co, kde a jak si dát, abyste nemuseli mít výčitky

Léto svádí k popíjení víc než Vánoce, Silvestr a Valentýn dohromady. Co si ale objednat v plážovém baru nebo umíchat na domácí grilovačce, aby to naše tělo...  celý článek

(Ilustrační foto)
Máte na to chuť? Dejte si to. Blogerka vyvrací mýty o jídle

Oříšky jsou zdravé a čokoláda nezdravá. Zeleninové chipsy jsou dobrá volba, po bramborových přiberete. Nebo ne? Britská fitness blogerka Lucy Mountainová na...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Líčení pod brýle? Stíny řešte až úplně nakonec
Líčení pod brýle? Stíny řešte až úplně nakonec

Varování: Tento článek diskriminuje dalekozraké, tedy ty, které si berou brýle na čtení. Nás mladých, líčení chtivých kr... celý článek

Květákové pečené placičky
Květákové pečené placičky

Zdravá dobrota na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.