Ona
Běžný den americké „zlaté mládeže“: představení módní kolekce v luxusním baru...

Běžný den americké „zlaté mládeže“: představení módní kolekce v luxusním baru na Manhattanu. Zleva: Tiffany Trumpová, Peter Brant II, Kyra Kennedy, Karen Shibolethová a Christopher Burda | foto: Profimedia.cz

Mladí a odporně bohatí: jak vypadá život skutečné zlaté mládeže

  • 256
Svůj volný čas dělí mezi večírky, luxusní dovolené a nákupy oblečení. Ještě ani nejsou plnoletí, ale na kontech už mají miliony dolarů. Americká zlatá mládež žije v nepředstavitelně vzdálené realitě, která se na první pohled může zdát dokonalá. To, co se skrývá ze instagramovými filtry, už nám však neukáže.

Toho, co potomky pohádkově bohatých rodin spojuje, je víc. Třeba fakt, že obyvkle studují prestižní školy a mají nakročeno k tomu stát se úspěšnými podnikateli, ovšem jejich hlavní životní náplní je dobře se bavit. Žijí ve velkých amerických metropolích, velmi často ve vyhlášené newyorské čtvrti Upper East Side – stejně jako jejich televizní dvojníci ze seriálu Gossip Girl.

„Někdy si připadám, jako kdyby můj život byl vystřižený ze špatného dílu té série,“ říká v rozhovoru pro Vanity Fair Peter Brant II. Jedenadvacetiletý Peter a jeho o tři roky mladší bratr Harry patří mezi typické zástupce newyorské zlaté mládeže. Mají k tomu ty nejlepší předpoklady.

Jejich matka Stephanie Seymourová je bývalá supermodelka, která se objevila na obálce prestižních časopisů Sports Illustrated nebo Vogue a předváděla i pro značku Victoria’s Secret. Otec, miliardář Peter Brant, je úspěšný vydavatel a sběratel umění. Jeho majetek se odhaduje až na 2,7 miliardy dolarů. Sourozenci se dostali do povědomí veřejnosti při bulvárem ostře sledovaném rozvodu rodičů a jejich následné bitvě o majetek a opatrovnictví.

Okázalý životní styl novodobých dandyů prezentují nejen na sociálních sítích, ale i na společenských akcích, jako je elitní ples newyorského Metropolitního muzea. Svůj triumfální příchod na ples jednou Peter s Harrym dokonce chtěli korunovat mládětem pantera s diamantovým obojkem.

Slavné jméno - základ úspěchu

Popularitu a zázemí významné rodiny využívají i v profesním životě. Peter se vydal na matčinu dráhu a živí se jako příležitostný model. Bratři Brantovi taky letos ve spolupráci s kosmetickým gigantem MAC uvedli na trh řadu líčidel, která jsou určená pro ženy i pro muže. Měla úspěch; podle Daily Mailu už se dokonce chystá další, rozsáhlejší kolekce. „Bude v ní všechno, co jsme si vždycky přáli, ale nemohli to sehnat,“ řekli Peter a Harry britskému magazínu.

Cestu rozmazleného dítka, které zkouší štěstí v podnikání, zvolil i Andrew Warren. Vnuk módního magnáta Davida Warrena si založil vlastní oděvní značku Just Drew. I jemu kromě slavného jména při propagaci pomáhají sociální sítě: třeba na účtu Rich Kids of Instagram se spolu s dalšími vrstevníky chlubí životem plným alkoholu a dalších požitků.

Letní měsíce tráví v Hamptons, letovisku pro vyvolené, kde můžete narazit na spoustu mladých boháčů. Patří mezi ně třeba i Gaia Matisse, prapravnučka slavného malíře Henriho Matisse. Ta své ambice v současné době naplňuje herectvím a modelingem. Její kamarádka Reya Benitezová, která je dcerou producenta a dýdžeje z nechvalně proslulého Studia 54 Johna Beniteze, se zase vydala v otcových stopách a pokouší se prorazit v hudebním průmyslu.

Od Paris po Tiffany

O úspěchu v šoubyznysu sní také nositelka slavného příjmení Tiffany Trumpová. Jedenadvacetiletá dcera realitního magnáta a známého republikána Donalda Trumpa a jeho druhé ženy, herečky Marly Maplesové, je tak trochu ve stínu své starší sestry Ivanky. Ale nevzdává to. Po úspěšně absolvovaném studiu sociologie a práva a stáži v módní bibli Vogue se rozhodla zaměřit na hudbu. S kontakty, jaké Trumpův klan má, nejspíš nezůstane u snění.

Nejmladší generace zlaté mládeže má vyšlapanou cestičku k úspěchu, umí se pohybovat ve světě, kam se většina z nás nikdy nepodívá, a dobře ví, jak pracovat se sociálními sítěmi a budovat svou image.

Od dob Paris Hiltonové se vlastně tolik nezměnilo: mladí prominenti si užívají prestižní večírky, drahé dovolené a svoje štěstí zkoušejí v módě i v zábavním průmyslu. Jen je nám díky Instagramu jejich život o něco blíž – tedy aspoň jeho nablýskaná, zdánlivě perfektní část.

Jenže poslední dobou přichází čím dál častěji na přetřes fakt, že sociální sítě neukazují zrovna nejautentičtější obraz reality; třeba blogerka Essena O’Neillová nedávno v dojemném videu přiznala, že se za jejími dokonale naaranžovanými fotografiemi skrývá nejistota, poruchy příjmu potravy i marketing módních značek. Možná je čas, aby desítkám tisíc fanoušků něco o svých méně růžových chvilkách prozradila i „bohatá děcka z Instagramu“.

, pro iDNES.cz