Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Naučte se ušetřit při on-line nákupu. Počkejte do středy a buďte drzí

  0:30aktualizováno  0:30
Nakupování módy on-line je tak jednoduché, že ho často ani nevnímáme jako „opravdové“ nakupování. Naše konto ale nevidí rozdíl, a tak se může snadno stát, že za jeden večer strávený u počítače bez mrknutí utratíme majlant. I při nákupech na internetu se ale dá výrazně ušetřit. Máme osm tipů, jak na to.
(Ilustrační foto)

(Ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

1.Přihlaste se do newsletteru

Spousta on-line prodejců si nové zákazníky předchází a za slib, že budou odebírat jejich novinky, nabízí jednorázové poukázky nebo slevy. Pokud obchodu důvěřujete, klidně zadejte svůj e-mail a počkejte, jestli z toho něco „kápne“ a jestli bude newsletter zajímavý. Když ne, prostě se odhlaste; jestli se vám nechce odklikávat jednu značku po druhé, zkuste aplikace na vyčistění mailové schránky, jako je Unroll.me (pro iOS) nebo Unlistr (pro Android).

2.Dejte si čas na rozmyšlenou

Kromě toho, že unáhlené nákupy většinou nejsou ty nejchytřejší, má čekání ještě jednu výhodu. Když se vám nějaký předmět na e-shopu zalíbí, vložte ho do košíku a počkejte pár dní. Možná vám v mailu přistane šikovná sleva. Mnoho firem totiž sleduje, nad čím se uživatelé rozmýšlejí, a na základě toho jim nabízí výhodnější ceny, aby je přesvědčily ke koupi.

3.Nakupujte ve středu, ve čtvrtek nebo v pátek

Jsou to dny, kdy nejvíce internetových obchodů zlevňuje zboží. Pokud tedy nevíte přesně, co chcete, odolejte brouzdání po svých oblíbených stránkách během pondělní pauzy na oběd a počkejte si radši na konec týdne. Máte-li už něco vyhlédnutého, uložte si to do oblíbených položek a ve středu, čtvrtek a pátek zkontrolujte, jestli se to nepřesunulo do slevové sekce.

4.Nebojte se zeptat na slevu

Chatovací okénka na e-shopech nejsou pro nic za nic. Školených poradců se díky nim můžete naživo ptát na cokoli, co se týká prodávaného zboží, od přesných velikostí přes materiály po možnosti vracení. Nespamujte je, ale nestyďte se být „drzí“ a zeptat se na slevu, zvlášť v případě, že se u konkrétního kousku nemůžete rozhodnout. Často mají k dispozici tajné slevové kódy, které vám můžou poskytnout, aby vás povzbudili k nákupu.

5.Objevte slevy díky chytrému prográmku

Nejjednodušší je stáhnout si rozšíření pro váš prohlížeč, jako jsou Coupons at Checkout, CouponCabin nebo Honey. Když máte v kterémkoli on-line obchodě vybrané zboží, stačí kliknout na logo rozšíření a získáte seznam všech aktuálních slevových kódů i s časy, kdy naposledy fungovaly. Například Honey za vás dokonce všechny kódy otestuje a vybere ten nejvýhodnější.

6.Objevujte módu přes stylové servery

Když víte, co chcete, ale nevíte, kde to najít, zkuste zabrousit na weby typu Polyvore, Shop Style či Seezona. Všechny mají obrovskou databázi oblečení a doplňků od nejrůznějších značek, ve které se snadno vyhledává na základě typu, barvy, velikosti a samozřejmě ceny. Můžete zadat třeba „stříbrné lodičky“ nebo „černé tričko“ a objeví se vám desítky tisíc výsledků, ze kterých můžete vybírat. Zajímavé kousky si můžete ukládat nebo z nich tvořit koláže.

7.Sledujte značky na sociálních sítích

Své fanoušky si předcházejí, a tak můžete na Facebooku, Instagramu nebo Snapchatu narazit na exkluzivní slevový kód, informaci o výhodných nabídkách nebo třeba soutěžit o poukazy na nákup. Některé značky vám dají jednorázovou slevu jen za to, že je začnete sledovat na Facebooku nebo nasdílíte jejich příspěvek. Proč ne? Smazat ho můžete vždycky.

8.Kupte si zlevněnou dárkovou poukázku

Klasické dárkové vouchery většinou obchody nabízejí za cenu, která odpovídá jejich hodnotě. Občas se ale dají pořídit se slevou – třeba když se doprodává konkrétní edice poukázek, třeba ty s vánočním motivem na začátku ledna. Využijte podobné akce a obdarujte sami sebe. Za výhodný voucher si pak můžete na e-shopu nakoupit podle libosti.

Využívejte cashbackové portály

Získejte z každého nákupu ve vybraných obchodech část peněz zpět. Jednoduše nenavštívíte e-shop přímo, ale přes speciální odkaz, který najdete např. na stránkách VratnéPeníze.cz.

Autor:



Nejčtenější

Nebezpečná móda. Nepodařené tetování je nejen směšné, může i zabíjet

Když se tetování podaří, může to být sexy. V opačném případě to může být velký...

Tetování už dávno není rebelským kouskem, který schováváme pod košilí či šaty, abychom v práci nepobuřovali. Pro mnohé...

Chudým kráskám plní jejich sny. U dcery bych byl zásadně proti, říká

(ilustrační snímek)

Luxusní dárečky, výlety za hranice šedého průměru, nákladný život v krásných kulisách... Která žena po něčem takovém...



Análie nebo Melanomia? Rodiče se předhánějí ve vymýšlení neobvyklých jmen

(Ilustrační snímek)

Většina z nás vybírala jména potomků v rodině, případně ve známé knížce Jak se bude jmenovat? Výběr jména u nás i dnes...

Kristina Bazanová: Holka z maloměsta je ve 23 letech módní milionářkou

Blogerka Kristina Bazanová na filmovém festivalu v Cannes (květen 2016)

Ve 23 letech pravidelně létá první třídou, bydlí na střídačku na dvou kontinentech, je tváří několika velkých značek,...

Příběh Karolíny: Manžel má milenku a odmítá ji opustit

(ilustrační snímek)

Vdaná jsem už téměř patnáct let. Za tu dobu mi manžel byl několikrát nevěrný, ale vždy, když to na něj prasklo, své...

Další z rubriky

Reportáž: šikovné prsty a trpělivost. Redaktorka si vyráběla klobouk

Dáma v červeném. Autorka článku se svým „výtvorem“.

Klobouk je nákladnou a luxusní záležitostí. Každý detail musí být pečlivě propracovaný a samotná výroba zabere i...

OBRAZEM: Ozvěny z Designbloku. Návrháři oslavují extravaganci

Přehlídku toho nejlepšího ze současného designu poznamenaly rozmary počasí, a...

Přehlídku toho nejlepšího ze současného designu poznamenaly rozmary počasí, a proto musela být předčasně ukončena. A to...

Chystáte svatbu v zimě? Vsaďte na zlatou, radí návrhářka Baltzerová

Svatba mimo sezonu je ideální pro všechny milovníky zimy a sněhu. A navíc vyjde...

Hlavní svatební sezona je sice za námi, to ale neznamená, že musíte na svůj den D čekat až do příštího roku. I v zimě...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.