Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jak na bolavá záda a krční páteř

  13:01aktualizováno  13:01
V dnešní době nás sedavý způsob života často zbytečně odsuzuje k bolestem zad a krční páteře. V tomto dílu vám proto poskytneme účinný návod na prevenci základních obtíží pohybového aparátu vznikajících z přetížených svalů krční a bederní části těla.

Protahování krční páteře | foto: Martin Mráz


Vyhnout se bolestem zad a krční páteře je složité, z dlouhodobého hlediska nám může pomoci, když si budeme hlídat správné držení těla.
Při sezení u počítače nebo u jiné práce se vždy soustředíme na své tělo. Máme rovná záda, hlavu v prodloužení trupu, ramena rozložená do strany a stažená dolů. Monitor je umístěn přímo před námi, ruce jsou v loktech ohnuté do pravého úhlu, při sezení je kyčel kousek nad kolenem.

Cvičit můžeme často, třeba i při práci

Zkuste si do práce pořídit gymnastický míč. Nemusíte na něm sedět celý den, stačí, když si na něj občas „odskočíte“ z židle. Každá minuta strávená na míči vám procvičuje všechny ochablé svaly a fixuje správné držení těla. Zkuste si proto naplánovat alespoň několik deseti-či patnácti minutových intervalů během dne, vaše záda to ocení.


První pomoc při bolestech krční páteře

Bolestem svalů krční páteře můžeme předejít protahováním těchto svalů. Postačí čtyři cviky, které vám zaberou pouze několik minut a vašim přetíženým svalům uleví. Protažení opakujte několikrát denně. Doma lze protahování znásobit uvolněním krční páteře teplým ručníkem nebo nahřátím v horké vaně. Při blokaci raději vyhledejte odborníka. Velmi vhodným doplňkem ke strečinku, cvičení a relaxaci je masáž, která mechanicky uvolní svaly a pomůže zajistit prevenci obtíží.


Pracujte se stresem

Bolesti a ztuhlost svalů jsou často způsobeny psychosomaticky. Prostě jste ve stresu a zatuhnou vám z toho svaly. Takových obtíží se můžete zbavit pouze řízenou relaxací či jinou prací s energií. Postačí několik krátkých cvičení v týdnu.


První pomoc při bolestech hlavy

* Strečink krční páteře
* Relaxace
* Masáž
* Při pokračování obtíží navštivte fyzioterapeuta

Autor:




Nejčtenější

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Nakupování online je sice pohodlné, ale přináší i svá úskalí. Často si nemůžete...
Zklamaná zákaznice? Už nikdy. Ukážeme, jak předejít hororovým nákupům

Nemilá překvapení při nakupování zažil asi každý z nás. Rozlepenou podrážku či díru na svetru můžete v kamenném obchodě snadno odhalit. Co ale dělat, pokud si...  celý článek

Ilustrační fotografie
Co dělat, když tělo zadržuje vodu. Na vině může být špatné jídlo i nemoc

Je to vůbec možné, aby se naše tělo příliš „zavodnilo“, když je vlastně z vody? No ano, je. Nejsme totiž z vody úplně a jak praví staré rčení: všeho moc škodí.  celý článek

Iva Frühlingová (11. října 2017)
Iva Frühlingová: Každá máma si občas potřebuje odpočinout od dětí

Bývalá modelka a zpěvačka Iva Frühlingová (35) se ukázala po delší době ve společnosti. Rozpovídala se o mateřství na plný úvazek, nové knize a nápadech na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Od hltače po požitkáře. Osm typů jedlíků, aneb jsme to, co jíme?

Jídlo už dávno nemá jen funkci utišení hladu. Žijeme v době, kdy se z vaření stal módní trend. Jíst musíme všichni a stravování podle současných trendů patří k...  celý článek

Další z rubriky

Kolorovaný snímek rakovinových buněk z elektronového mikroskopu
Osm raných příznaků rakoviny, které byste neměli ignorovat

U velkého počtu nemocných jsou některé nádory objeveny až v pokročilém stádiu. Včasně diagnostikovaná rakovina přitom významně zvyšuje šanci na vyléčení. Které...  celý článek

Ilustrační fotografie
Lékařka: Za nárůst očních vad může zírání do počítače a málo aktivit venku

Nejčastější oční vadou na světě je podle průzkumů krátkozrakost. Jen v Česku trápí zhruba pětinu populace. "Za nárůstem této oční vady stojí hlavně fakt, že...  celý článek

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Voděodolné líčení, které ustojí déšť, sport i vodní radovánky
Voděodolné líčení, které ustojí déšť, sport i vodní radovánky

Každá žena touží po tom ráno odejít z domu a večer se vracet se stejně dobře vypadajícím makeupem. Ať už vás během dne p... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.