Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

II. Vítejte v klubu chronických dietářů

  18:04aktualizováno  18:04
Patříte mezi ty, kterým se zdravě žít, potažmo hubnout, začíná nejlépe od zítřka, od pondělka, od prvního v měsíci, jenom hlavně ne hned teď? A když už tedy máte hubnout, tak se ještě naposledy pořádně najíte "do zásoby"? Tak to tedy vítejte v klubu "chronických dietářů". Odborníků ze společnosti Stop obezitě - STOB se ptejte ZDE.

Moji milý chroničtí dietáři...,

minulé úterý jsme se podívali, co je to aerobní a anaerobní cvičení, a kterému dávat přednost. Dnes přejděme k tomu zajímavějšímu: Jak dlouho, jak hodně a jak často cvičit.

Zkráceně by se dalo říct, že cvičit byste měli tolik, abyste byli unaveni, ale ne příliš. Tak často, jak to lze, ale ne příliš. A tak moc, jak to zvládnete, ale zas to nepřehánějte.

To bylo k subjektivním pocitům. Teď něco málo teorie:
Tuk se pálí za přítomnosti kyslíku (aerobní pohyb) v tzv. Fat burning zóně. Dostatečnou intenzitu, kterou k tomuto procesu potřebujeme, si můžeme otestovat tzv. talk testem - cvičící je schopný v průběhu zátěže bez problémů mluvit, aniž by byl příliš zadýchán.
Můžeme si také objektivně měřit tepovou frekvenci (pro zájemce podrobněji na konci článku).

Nevýhodou pálení tuku aerobicem je poměrně dlouhá doba nepřetržitého cvičení. Měl by se pálit v závislosti na kondici po 20 minutách.

A jak často cvičit? Zajdete-li si do "fitka" nebo do bazénu jednou týdně, je to chvályhodné a lepší než nic, ale zázraky nečekejte. Platí, že nejméně bychom měli cvičit 2 krát týdně, dobré by bylo 3 krát a 5 krát je ideál.


Jak si vypočteme tréninkovou zónu podle tepové frekvence:


Dejme tomu, že je vám 40 let:

220 - X   = Y
220 - 40 = 180
    Y  = 180

Pro vypočtení maximální bezpečné tepové frekvence jsme tedy odečetli náš věk od magického čísla 220

Při cvičení bychom se měli pohybovat mezi 60 a 90 procenty této tepové frekvence.

Příště si povíme o tom, jak zdokonalit hlavní svalové partie, jako jsou paže, břišní svaly a problémový zadeček a boky.

Fotografie z festivalu 2+4 dny v pohybu.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Letošní podzim přeje barevným botám, stejně jako zdobení a různým texturám...
Obujte se do podzimu. Neokoukané kousky, které by vám neměly chybět

Poslední sluneční paprsky si můžete užít v pohodlných oxfordkách, elegantních kotníčkových střevíčkách nebo sexy upnutých kozačkách nad kolena. O slovo se...  celý článek

ilustrační snímek
Poradna: Dcera má účes na ježka. Jak reagovat na sexistické poznámky?

Nechala jsem své sedmileté dceři ostříhat vlasy nakrátko a strašně mě překvapila reakce některých lidí z našeho okolí. Nevím vůbec, jak na jejich nemístné...  celý článek

Ellen DeGeneresová na People's Choice Awards (Los Angeles, 7. ledna 2015)
Měla jsem deprese a navštěvovala jsem terapeuta, přiznala DeGeneresová

Ellen DeGeneresová (59) patří mezi nejúspěšnější ženy Hollywoodu. Má vlastní televizní show, je šťastně zadaná a nebojí se mluvit o své sexuální orientaci....  celý článek

Z Kary Robertsové se stala mořská víla, která má vlastní show, při které...
Z Američanky je profesionální mořská víla. Zbavila se tak mindráků

Američanka strávila přes 400 hodin výrobou kostýmu mořské víly. Díky rybímu ocasu může předvádět speciální podvodní show a splnit si sen. Jako podmořská bytost...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Meditace umí zmírnit deprese, předcházet infarktu i posílit imunitu

Prastará technika pořád funguje a vědci objevují nové a nové důvody, proč nám vlastně meditace prospívá. Nejen že redukuje stres a zlepšuje náladu, prospívá...  celý článek

Ilustrační fotografie
Lékařka: Za nárůst očních vad může zírání do počítače a málo aktivit venku

Nejčastější oční vadou na světě je podle průzkumů krátkozrakost. Jen v Česku trápí zhruba pětinu populace. "Za nárůstem této oční vady stojí hlavně fakt, že...  celý článek

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy
5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy

Vlasy vám zdobí čerstvé ombré, jenže co dál? Na hlavě máte teď hned dvě barvy s rozdílnými nároky a obě se hlasitě dožad... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.