Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

I. Vítejte v klubu chronických dietářů

  15:26aktualizováno  15:26
Patříte mezi ty, kterým se zdravě žít, potažmo hubnout, začíná nejlépe od zítřka, od pondělka, od prvního v měsíci, jenom hlavně ne hned teď? A když už tedy máte hubnout, tak se ještě naposledy pořádně najíte "do zásoby"? Tak to tedy vítejte v klubu "chronických dietářů". Vstupte na stránku, kde odpovídají odborníci ze společnosti Stop obezitě - STOB.

Ale vážně. Chcete-li nějaké to vánoční kilo shodit, platí základní poučka: Výdej energie musí být větší než její příjem. A kdo nechce drasticky omezovat příjem (jídlo), bude prostě muset více energie vydávat. A to nejlépe pohybem.
Pokud si ale říkáte, že vám stačí jen omezit jídelníček, pak byste se měli smířit s tím,že vám bude trvat dvojnásob dlouhou dobu dojít ke kýženému cíli. A navíc vám zbyde nepěkně vytahaná rosolovitá kůže. A nám přece nejde jen o kvantitu ale i o kvalitu.

Takže jste se rozhodli trochu protáhnout tělo.  A aby vás to po několika pokusech neotrávilo, naše rada zní: rozlišujte aerobní a anaerobní cvičení.

Cvičení má anaerobní charakter, když dochází k nedostatečnému přívodu kyslíku. Tato situace je typická pro velkou svalovou tělesnou námahu, při které dýchací a oběhový systém nestačí pokrýt vysokou spotřebu kyslíku. V důsledku nedokonalého spalování živin, vzrůstá množství kyselých zplodin v organizmu. Ty jsou, spolu s vyčerpáním pohotovostních energetických rezerv organizmu, hlavní příčinou svalové únavy. Klasickým případem jsou například aerobní sprinty.

Potřebujete poradit? Zeptejte se odborníků ze společnosti STOB!

Opakem je aerobní práce, při které organizmus dostává, prostřednictvím krve, přiměřené množství kyslíku. Delší dobu lze proto sportovat  bez pcitu únavy. Hladina kyselých zplodin nepřekračuje určitou mez. Jedná se například o plavání, jízdu na kole, veslování, tzv. "zdravý běh" - jogging a řadu rekreačně prováděných sportů, jako jsou košíková, volejbal apod.

Chcete se dozvědět víc o tom, jak které cvičení provádět? S jakou intenzitou a při jakém zatížení? Jak dlouho a kolikrát do týdne? Jaké si vybrat sporty, abyste se nenudili? Zajímají vás informace o nových druzích aerobního pohybu? Nebo spíš máte rádi masáže a protahování na odstaranění bolesti. Sledujte tedy každé úterý náš seriál WELLNESS.

Fotografie z festivalu 2+4 dny v pohybu.

Autoři:






Nejčtenější

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

Muži tanga milují, ženy jim příliš nefandí. Důvodem je to, že nejsou úplně...
Tanga přestala být sexy. Ženy dávají přednost rafinovanějším střihům

Už žádný diskomfort a „ypsilon“ vykukující zpod lemu džín. Místo toho pohodlí a elegance. Šňůrková tanga nahradily střihy, jenž zadek alespoň trochu zahalují....  celý článek

Maďarský guláš z vepřového masa
Guláš nejen předvolební. Dejte si klasiku z hovězího či vepřového masa

Za několik dnů tu máme volby a s tímto obdobím býval už za dob Rakouska-Uherska spjatý zvyk podávat voličům předvolební guláš uvařený nebo aspoň podávaný...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příběh Karolíny: Expřítel nevěří, že je konec. Pořád to na mě zkouší

S přítelem jsem vydržela dva roky a i to bylo až moc. Udělal si ze mě služku, pokladničku a hlídal mě na každém kroku. Pokoj od něj nemám ani po rozchodu,...  celý článek

Z Kary Robertsové se stala mořská víla, která má vlastní show, při které...
Z Američanky je profesionální mořská víla. Zbavila se tak mindráků

Američanka strávila přes 400 hodin výrobou kostýmu mořské víly. Díky rybímu ocasu může předvádět speciální podvodní show a splnit si sen. Jako podmořská bytost...  celý článek

Další z rubriky

čtení
Čtení knih přináší výhody. Budete lépe spát a zlepšíte si paměť

Trávit volný čas čtením zajímavé knihy je v dnešní přetechnizované době pro mnoho lidí přinejmenším neobvyklé. Existují však i zdravotní důvody, proč byste se...  celý článek

Ilustrační fotografie
Lékařka: Za nárůst očních vad může zírání do počítače a málo aktivit venku

Nejčastější oční vadou na světě je podle průzkumů krátkozrakost. Jen v Česku trápí zhruba pětinu populace. "Za nárůstem této oční vady stojí hlavně fakt, že...  celý článek

Alkohol (ilustrační foto)
Pět věcí, které způsobí rychlejší opilost. Dlouhý let i vyšší věk

Možná patříte mezi ty, co si myslí, že svou míru alkoholu velmi dobře znají a nestane se jim, že by se opili víc, než je vhodné. Ale jsou situace, kdy obvyklé...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy
5 tipů, jak pečovat o ombré a nezničit si vlasy

Vlasy vám zdobí čerstvé ombré, jenže co dál? Na hlavě máte teď hned dvě barvy s rozdílnými nároky a obě se hlasitě dožad... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.