Zkontrolovat hudebkáře?
Ale ne všichni si myslí, že je to s hudebkou paušálně špatné. Z ministerstva školství zaznívá názor: „Tvrzení, že se hudební výchova v mnoha školách prakticky neučí, je individuální názor, který nelze zobecňovat. Česká školní inspekce by měla dohlížet na způsob výuky všech předmětů, tedy i hudební výchovy, a v případě zjištění nedostatků by měla podle svých kompetencí zasáhnout.“
Jistě, těžko zobecňovat, to říká i Bob Kartous. „Nejsem si vědom, že by Česká školní inspekce v poslední době provedla tematické šetření zaměřené na tuto oblast. Bylo by to zajímavé.“
Myslí si, že těžiště změny by mělo spočívat v přípravě učitelů na vysokých školách a ve snaze učinit kurikulum neboli obsah vzdělávání interdisciplinárním.
„Představte si, že by se součástí přijímacích zkoušek na SŠ stala – v rámci širšího portfolia dosavadních výsledků vzdělávání – třeba kreativní tvorba. Víte, jak ohromně by to zvýšilo význam estetiky a umění? Modulace zkoušek podobným směrem je pravděpodobně nejsilnější driver možné změny ve školách.“
Co myslíte? Trochu moc avantgardního větru do škol? Nebo snesitelný osvěžující vánek?