Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hledá se cesta k hypermarketu

  0:01aktualizováno  0:01
Jak hledá správný směr za volantem žena? Přece podle šipek. Jak jinak, když má lepší smysl pro detail než muž. Je-li cesta dobře značená šipkami na všech křižovatkách, projeví žena dobrý smysl pro orientaci i v málo známé části velkého města.

Šipku k vytouženému ráji všelijakého zboží nepřehlédne ani ve velkém množství jiných šipek, dopravních značek a směrníků. Je to, jako když nepřehlédne a spolehlivě vytáhne i malý kousek sýra z nabité ledničky.

Muži šipkám nevěří
Žena se však na nic jiného než na šipky spolehnout nemůže. Mimoúrovňové křižovatky otáčejí s jejím vozidlem na zakroucených nadjezdech a podjezdech tak, že brzy ztratí pojem, kde je sever a kde jih.

Muž, to je jiný koumák. Ano, šipky, jistě. Ale má životní zkušenost, že ne vždy byly šipky stoprocentně správné. Tak na ně raději nespoléhá a předem prostuduje mapu.

Zjistí například, že nový hypermarket je od význačné složité křižovatky s kruhovým objezdem vzdálen dva kilometry na severovýchod. Statečně tedy vyjede a snaží se celou dobu neztratit pojem o světových stranách.

Na kruhovém objezdu pochopitelně zamíří k tomu výjezdu, který směřuje nejvíce severovýchodně. A dokud tento výjezd svůj původní směr dodržuje, muž si lebedí. Odhaduje od oka již ujetou vzdálenost, při slabší formě a větší únavě ji ještě navíc kontroluje na tachometru.

Je však zděšen, když se najednou cesta začne točit, od severovýchodního směru se odklánět stále více. Nejraději by sjel mimo cestu a překročil s autem pole, zahrady, dvory. To však nejde.

Muž kleje, vrací se na objezd, po delším pozorování nachází šipku k hypermarketu a dlouho kroutí hlavou nad absurditou světa, která nechala cestu vedoucí nakonec na severovýchod vyjít z jihovýchodní části kruhového objezdu. Jak nesmyslné! Jak nelogické!

Na prodejní ploše
Mužova tunelová pozornost je mnohonásobně přetížena. On je přece zvyklý soustředit se podle hesla "jedno po druhém". Když je centrem jeho pozornosti ono jedno, nemá tam nic jiného místo.

A nyní - stačí jeden letmý pohled - a o jeho pozornost (celou nebo žádnou - nic mezi tím) nyní usiluje tisícero kusů zboží. Hrozivě se vyklání z regálů, zužuje uličky a vzbuzuje v muži strach, zda vůbec projede s vozíkem tam dozadu a později zpět k pokladně.  Jak může v tom množství najít něco, cokoliv jednotlivého, když vlastně kvůli tomu velikému nakupení věcí a věciček nevidí nic.

Kdyby na něm někdo (třeba manželka) chtěl, aby koupil ponožky, tak ideální hypermarket pro takový účel je prázdná hala sto krát sto metrů, jen čistá podlaha, uprostřed obří nápis PONOŽKY a pod ním právě ten jeden jediný vhodný pár.

Moudrá žena, v hypermarketu jako ryba ve vodě, svěří nebohému manželovi vozík se slovy: "Já budu nakupovat a ty tlač a řiď." V ideálním případě se muž převtělí do skvělého jezdce, v přetékajících regálech začne vidět terénní překážky jako na rallye Paříž-Dakar.

Jeho mužská čest mu zavelí všem se dokonale vyhnout - a na závěr u kasy zaparkovat na centimetr přesně. Zlomyslné jazyky tvrdí, že nejeden muž si při řízení vozíku tiše brblá ...hmmm, mmmm, mmmm, iiiííí... a nahrazuje tak vlastními hlasivkami akceleraci motoru a kvílení gum v ostře řezaných zatáčkách.

Autor:






Nejčtenější

ilustrační snímek
Není vaše dítě osamělé? Víme, jak mu pomoci získat nové kamarády

Pokud je vaše dítě spíše introvertnější typ, možná jste si již někdy položili otázku, zda se necítí osaměle a neprospělo by mu víc kamarádů. Přinášíme vám...  celý článek

Z Kary Robertsové se stala mořská víla, která má vlastní show, při které...
Z Američanky je profesionální mořská víla. Zbavila se tak mindráků

Američanka strávila přes 400 hodin výrobou kostýmu mořské víly. Díky rybímu ocasu může předvádět speciální podvodní show a splnit si sen. Jako podmořská bytost...  celý článek

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

Ilustrační fotografie
Nechte děti se nudit, podpoříte jejich rozhodnost, radí odborníci

Není dobře, když se dnešní rodiče snaží od rána do večera zabavovat svoje děti. Ony se totiž nenaučí nudit, což pro ně později může být na škodu, varuje...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uši se čistí samy, my to dělat nemusíme. Když už, tak jen jemně

Nahromaděný ušní maz svádí k odstraňování, někdo ho dokonce považuje za znak nedostatečné hygieny. A tak uši čistí víc a víc. Ve skutečnosti tolik pozornosti...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Meditace umí zmírnit deprese, předcházet infarktu i posílit imunitu

Prastará technika pořád funguje a vědci objevují nové a nové důvody, proč nám vlastně meditace prospívá. Nejen že redukuje stres a zlepšuje náladu, prospívá...  celý článek

Ilustrační fotografie
Hubnutí i výkonnější mozek. Proč se vám vyplatí posilovat

Chcete zhubnout a být ve formě? Potom zařaďte do svého programu posilování. Udělá pro vaší postavu i zdraví mnohem více, než si vůbec myslíte.  celý článek

Ilustrační fotografie
Lékařka: Za nárůst očních vad může zírání do počítače a málo aktivit venku

Nejčastější oční vadou na světě je podle průzkumů krátkozrakost. Jen v Česku trápí zhruba pětinu populace. "Za nárůstem této oční vady stojí hlavně fakt, že...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?
Novinky ve světě micelárek: dvoufázová voda, nebo micelární gel?

Před pár lety si všichni pořizovali micelární vodu, výrobci ale zašli ještě dál. Zázračné micely, které vážou všechny ne... celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.