Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Urážel celebrity, dnes je z něj milionář. Gogoboi je hvězda čínské módy

  0:46aktualizováno  0:46
Sebevědomí mu nechybí, svou kariéru postavil na drzých módních kritikách a touží se stát jüanovým stamilionářem. Na sociálních médiích promlouvá k masám, o jakých se spoustě evropských blogerů ani nesní. Gogoboi je typický zástupce nové generace čínských influencerů. Možná i ten nejúspěšnější.

Gogoboi - v současnosti nejúspěšnější čínský módní bloger (10. března 2017) | foto: Profimedia.cz

Role influencerů – lidí, co na sociálních médiích hromadám fanoušků předvádějí nové trendy a produkty – je na Západě čím dál větší. Domů jim chodí balíky produktů od nejrůznějších značek, nejen těch módních. Jsou zvaní na všechny důležité akce, přehlídky i večírky. Některé firmy jim platí částky se spoustou nul na konci jen za to, že propagují právě jejich zboží.

Tenhle model začaly přebírat i asijské země. Včetně Číny, kde „lokální dosah“ znamená něco úplně jiného než u nás. Přístup k internetu tam má už víc než 700 milionů lidí; skoro 400 milionů z nich používá tamní Facebook, sociální síť Weibo. A zatímco zvlášť na venkově přetrvává extrémní chudoba, je v čínských městech čím dál víc boháčů, kteří si můžou dovolit utrácet pohádkové částky za luxusní produkty.

Rýže a řasy na červeném koberci

Gogoboi, tehdy ještě Ye Si, se narodil v roce 1983 v Šanghaji a měl odjakživa nakročeno spíš k té druhé skupině. Vystudoval univerzitu, pracoval jako učitel angličtiny a příležitostně psal pro módní a lifestylové časopisy. Jako spousta lidí z jeho prostředí a generace vzhlížel k Japonsku, Jižní Koreji a hlavně ke Spojeným státům.

V roce 2010 začaly v Evropě a USA frčet módní blogy a Si na to rychle zareagoval. Po jejich vzoru začal na Weibo publikovat krátké „blogové“ příspěvky. Označoval je #whowearwhat a hodnotil v nich modely čínských celebrit. Vtipně a dost nevybíravě. O jedné herečce třeba napsal, že na červeném koberci vypadá, jako by se tam dokutálela rýžová koule obalená v mořských řasách.

Fotogalerie

Tehdy už si říkal Gogoboi. Přezdívka mu zůstala dodnes, fanoušků přibylo. Z desítek lidí, kteří se bavili nad jeho údernými recenzemi, se staly stovky, tisíce, dnes jich má přes sedm milionů. Na Instagramu ho sleduje skoro 84 tisíc lidí – do stomilionové Kim Kardashianové má zatím daleko, ale i jeho „číslo“ roste doslova každý den. Právě tohle číslo se dnes vyvažuje zlatem.

Milionář ze sociálních sítí

Král čínské módní policie tak spolupracuje s evropskými módními domy, jako jsou Givenchy, Chanel nebo Louis Vuitton, které si dobře uvědomují, jak důležité je s asijskými blogery a blogerkami spolupracovat. Gogoboi ale není žádná naivní oběť jejich manipulace. Svou pozici dobře chápe a nebojí se o ní psát i s ironickým odstupem.

Navíc se z něj – samouka – za ty roky stal schopný byznysmen. Spolušéfuje agentuře Missionary, která se zabývá právě spoluprací módních značek a influencerů, a v mobilní aplikaci WeChat provozuje e-shop s luxusním zbožím, které sám vybírá. Spolupracuje s čínskými televizními stanicemi, má i vlastní pořad na Youko: tamní obdobě YouTube.

Přes to všechno má prý docela klidný život. S manželskou Jacqueline a osmiměsíční dcerou Fei, která už má mimochodem na Weibo vlastní úspěšný účet, tráví víc času doma než na červeném koberci. Večírky s davy celebrit a slávychtivých kolegů ho taky nelákají.

Se slavnými Číňany a Číňankami se podle vlastních slov moc přátelit nechce. „Základ mojí práce tkví pořád v tom, že kritizuju jejich styl. Kdybych se s nimi kamarádil, nemohl bych to dělat pořádně,“ řekl magazínu Business of Fashion, který ho zařadil mezi 500 nejdůležitějších módních influencerů současnosti.

Mix and mingle in a jinglin’ beat~ That’s the jingle bell rock~

Příspěvek sdílený Thomas Ye (@gogoboi),

Móda je vášeň, byznys je byznys

Psaní je odjakživa jeho vášeň, stejně jako móda. Potrpí si na sportovní kousky, které jsou na pohled obyčejné, ale ve skutečnosti velmi luxusní a ušité z těch nejlepších materiálů. I na dokonale střižené elegantní obleky. Nejnovější kolekci Givenchy pak klidně zkombinuje s něčím obskurním od neznámé značky. Hlavní je pořád překvapovat.

Co bylo zpočátku jen zábava, je dnes velmi dobrý byznys. „Chci ho hlavně rozšířit a vydělávat víc peněz,“ tvrdí. Jeho snem je prý vydělat sto milionů čínských jüanů, to je asi tři sta milionů našich korun. Říká to sice s mírným úsměvem na tváři, ale sám si uvědomuje, že to není nemožné. „Je to úplně nová oblast podnikání. Kdo říká, že v ní nejde dokázat zatím nevídané?“

Autor:



Nejčtenější

Rodina přišla o dům, synům hrozí dětský domov. Pomozme jim

Štěrbovi se svými čtyřmi syny

Adam (11) chce být farmářem, i když od naší návštěvy už možná raději filmařem. Když jsme u nich ve starém řadovém domku...

Jsi koště. Ty zase liberecká nula. Janu ve Výměně musel zachránit štáb

Výměna manželek: Napadení a zásah štábu!

Roman (46) je koště, alias budižkničemu, a Jana (32) zas liberecká nula, zaznělo tentokrát v televizní Výměně manželek....



Zbavila se nevzhledného nosu a je konečně šťastná. Už nemusí nosit ofinu

Fotky z profilu pro Báru nejsou žádný problém. Pomohla jí plastická operace.

Velký nos byl pro Báru po mnoho let symbolem utrpení. Až operace jí pomohla začít nový život a získat nikdy nepoznané...

V mužském těle byla nešťastná, dnes má krásná Erin ňadra i lásku

Poprvé poznala Jareda ještě jako Aaron. Dnes s ním Erin prožívá lásku svého...

Narodila se jako chlapec jménem Aaron, ale už od tří let věděla, že do klučičího těla nepatří. Před dvěma lety se...

Trpěla anorexií: Věděla jsem, že umírám, ale nedokázala jsem jíst

Michala Jendruchová v Rozstřelu

Anorexie, bulimie, ale i ortorexie jsou závažná psychiatrická onemocnění, která postihují stále více lidí a dokonce i...

Další z rubriky

Pussy Riot. Punkerky z Moskvy oblékly tentokrát barevné kukly

Ruské feministky Pussy Riot vytahují v boji proti Putinovi různé zbraně.

Politické aktivistky, které se proslavily punkovou modlitbou v pravoslavné katedrále v Moskvě, o sobě opět dávají...

Těšte se na Jarmark OnaDnes.cz. Prodávat budou Basiková i Žilková

Jarmark OnaDnes.cz se bude konat 28. 4.

Jarní událost magazínu OnaDnes.cz se blíží. Prodávat, nakupovat i pomáhat na jubilejním 20. Jarmarku můžete už 28....

OBRAZEM: Přichází čas výstřihů. Podívejte se, jak je letos nosí hvězdy

Jaro každoročně přináší nové módní výzvy i příležitosti odhalit kůži. Platí to...

Jaro každoročně přináší nové módní výzvy i příležitosti odhalit kůži. Platí to také pro celebrity: letos se vracejí ke...

Červené rty nikdy nevyjdou z módy. Ani na Silvestra

Červené rty nikdy nevyjdou z módy. Ani na Silvestra

Arome.cz Červené rty sluší výrazným brunetám i křehkým blondýnkám. A z módy nevycházejí už pěknou řádku let. Že je na vás křiklav...

Najdete na iDNES.cz