Diskuze

Kdyby na to přišla vaše žena... Fotograf vyměnil role v reklamách

Fanoušky seriálu Šílenci z Manhattanu, ale nejenom je, zaujal projekt libanonského fotografa Eliho Rezkallaha s názvem Paralelní vesmír. Zaměřil se v něm na staré sexistické reklamy a otočil v nich role mužů a žen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Spočítejte si kolik žen zemřelo na frontě první a druhé světové války, kde museli povinně bojovat jen muži a to na základě pohlaví, a potom mluvte o diskriminaci.

0 0
možnosti

To je pěkné a vtipné! A docela se mu povedlo i vystihnout detaily. :-)

0 0
možnosti

Jen tedy - ty ženy jsou v těch reklamách z 50. let velice výrazně ženské a žensky přitažlivé. Ale ti muži jsou v té nové verzi reklam takoví nijací, nepůsobí zvlášť jako muži.

0 0
možnosti

Na mou dusi, nektere z tech reklam byly opravdu ponizujici a dneska uz by neprosly. A je to tak dobre.

4 0
možnosti

Určitě. Jinak připadá mi, že v ČR ani v 50. letech takto výrazně sexistické reklamy nebyly. Když vezmu prvorepublikové filmy, tak tam byly ženy dámy a muži gentlemani. A socialismus byl pak v tomto dost pokrokový a ženy docela rychle zrovnoprávňoval.

Možná proto se zde tak snadno neujímají ani různé výstřelky příliš radikálního feminismu. Chybí zde ten předchozí pohyb kyvadla, který asi některé feministky na západě zatlačil do krajní názorové pozice.

0 0
možnosti

J41a79n 88K47r90p63e96c

26. 1. 2018 7:05

doma v Libanonu asi uz vsechny palcive temata vyresil, takze ted je se vnovat vetsim tematum nez je nabozensky extremismus, terorismus a korupce. a to sice reklamam pul stoleti starym od kterych jsme uz stejne sami davno upustili. a npotrebovali jsme k tomu ani hizballah...

2 3
možnosti

Nějak se to ve mně pere.

Jako by byly jen dvě pozice a to "feministka" a "domácí puťka".

Napsat, že žena udělá z domu domov, nebo že je srdcem rodiny se skoro hrdelní zločin.

Nic z toho ovšem nedává muži právo se k ní chovat jako by byla méněcenná.

A do třetice, tyhle reklamy, který staví na steteotypech (nebo si z nich naopak utahují) vážně někoho vážně uráží? Si řeknu "to je blbost" a jdu skládat uhlí :-)

7 0
možnosti
Foto

Kromě toho "neplač miláčku, nespálila jsi pivo", když se v té přehozené verzi změní na "nebuď smutný miláčku, nespálil jsi víno", tak to je ze života, protože, kdo nikdy nic nespálil (ať muž či žena)?

2 0
možnosti

K tomu mě napadá jedna poznámka. Před nedávnem jsem četl rozsáhlý rozhovor se světově známou feministkou, která sama varovala, před tím, že se to mediálně překlápí do opačného extrému, tj. že to směřuje k šovinizaci mužů. Sama uváděla, že je překvapená, že dosud nevzniklo na světě žádné hnutí, které by hájilo rovnoprávnost mužů... tož asi tak :-)

8 0
možnosti

a to nebyla zadna sexisticke reklama, ve ktere by byl ten "mene hodnotny" muz?

2 0
možnosti

skoda ze se v praveku moc nekreslilo a nemeli ani fotak.

0 0
možnosti

Tak to je projekt o starých sexistických reklamách - na které si žádné ženy tenkrát nestěžovaly. Také jim to tenkrát asi připdalo normální. Podívejte se ale na dnešní reklamy. Žena je ta hlava rodiny a muž mnohdy za pitomce. Tedy pokud za pitomce nejsou oba rodiče, protože rodině vládnou děti. Ó, malé moudré dítě, jak miloučké. Zde se jedná jendoznačně o zneužití dětí k ovlivnění nákupního rozhodnutí u zboží, které kupuje žena. A to vám nevadí?

4 7
možnosti

Myslím, že většině lidí to připadá normální tak, jako ty reklamy v 50. letech připadaly normální většině tehdejších generací. Koneckonců účelem reklam je zaujmout, vzbudit pozornost, ale obvykle v pozitivním duchu - málokdy se snaží cíleně naštvat a i ty reklamy z 50. let často cílily na ženské zákaznice.

0 0
možnosti

kdyby na tech novejch fotkach byl chlap a ne modelka, ktera ma do chlapa daleko jak z Ase do Sappora...takhle je to zena vs. zena ;-)

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

16. dubna 2024

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike....

Trend pickuperství je fenomén i byznys. Ženy se však mohou cítit jako kořist

11. dubna 2024

Nedávno mě na zastávce oslovil muž. Se sebevědomým úsměvem se zeptal, jestli bych s ním nezašla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiflena, hysterka, věčně nespokojená. Sedm typů žen, o které muži nestojí

9. dubna 2024

Najít lásku může být mnohonásobně těžší, než objevit jehlu v kupce sena. A když už se zadaří,...

Vyrostla v Jižní Africe, zažila i vězení. Po letech česká zpěvačka zvolila Prahu

14. dubna 2024

Premium Jazzová zpěvačka Barbora Tellinger prožila 51 let v Jihoafrické republice, kam jako malá emigrovala...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žena trpí obrovskými bolestmi zad kvůli ňadrům, implantátů se však nevzdá

15. dubna 2024  7:47

Influencerka Paige Woolenová má ňadra velikosti osm a je na ně náležitě pyšná. Bohužel jí však...

Otevírání hlavy u bdělého pacienta mě napoprvé vyděsilo, líčí anestezioložka

16. dubna 2024

Premium Občas jí nějaký pacient na sále řekne, že má hezké oči. Víc z ní za rouškou ani nevidí. Jako...

Empatická a otevřená, hodnotí první dámu autorka rozhlasového dokumentu Šorelová

16. dubna 2024

Rozstřel Dramaturgyně Českého rozhlasu, Magdalena Šorelová, natáčela s Evou Pavlovou třídílný rozhlasový...

Lepší realita. Retuše nejsou nic nového, propaganda je využívá desítky let

16. dubna 2024

Premium „Nežádoucí“ lidé sice mizeli z politických snímků už před 80 lety, s aplikací v mobilu však dnes...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

16. dubna 2024

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike....

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...