Ona
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Do Vánoc se dá výrazně ušetřit na pojištění

  • 0
Každý má rád pocit jistoty, že když se něco stane, nezůstane na holičkách. Ženy, které uvažují podobným způsobem, neponechávají nic náhodě a raději sebe a své blízké pojistí. Málo z nich však ví, že od příštího roku pojištění pro ženy výrazně podraží.

Počínaje 21. prosincem letošního roku totiž vstupuje v platnost nařízení Soudního dvora EU a ženy již nebudou mít nižší sazby pojistného, jako tomu bylo dosud.

Proč nižší sazby pro ženy?

Výše pojistného se stanovuje také podle toho, s jakou pravděpodobností dojde k pojistné události. Důležitou roli zde hrají statistiky, a právě na základě nich byly ženy vždy značně zvýhodněny.

Zjednodušeně řečeno: jste-li čtyřicetipětiletá žena, existuje mnohem menší riziko, že onemocníte, či náhle zemřete, než pokud jste čtyřicetipětiletý muž. Pojišťovna s těmito statistickými fakty pracuje.

Rozdílné sazby podle pohlaví jsou ale podle EU diskriminační, a tak od prosince 2012 všechny pojišťovny musejí při stanovení výše pojistného přestat brát v potaz pohlaví klienta.

Rozdíl může být až 80 %

V praxi to pro ženy znamená, že si ještě do 20. 12. mohou uzavřít pojistnou smlouvu za stávajících, tedy výhodnějších podmínek.

Vyhrajte šperky Swarovski a parfém Versace

Až do 2. prosince letošního roku můžete na stránkách České pojišťovny Myslíme na ženy vyhrát hodnotné ceny od světoznámého výrobce šperků Swarovski a parfém Versace. Účast je snadná – stačí jen se zaregistrovat pomocí jednoduchého formuláře. Parfém můžete vyhrát každý týden a po ukončení soutěže proběhne slosování o hlavní ceny. Úplně všichni zúčastnění navíc získají zajímavé slevy na některá pojištění u ČP.

Markéta Škvorová, specialistka na životní pojištění z České pojišťovny, k tomu říká: "Vůbec se nejedná o nepatrný rozdíl - například u pojištění pro případ smrti mohou být rozdíly mezi původní a novou sazbou až 80 %. My se samozřejmě budeme snažit ženám nabídnout atraktivní produkty i v budoucnu. Je ale pravdou, že do letošních Vánoc je výjimečná příležitost, jak na pojištění výrazně ušetřit."

2012 jako Rok ženy

Česká pojišťovna se snaží o této změně informovat včas co nejvíce českých žen - a proto vznikla kampaň Rok ženy 2012. Její podstatou je dle slov Markéty Škvorové především šířit povědomí o zvýšení sazeb tak, aby ženy, které se rozhodnou životní pojistku uzavřít, měly příležitost sjednat si smlouvu včas.

"Není to ale jen standardní informační kampaň," dodává Škvorová. "Blíží se Vánoce a my chceme ženám přinést i trochu zábavy. Proto mohou nyní soutěžit o zajímavé ceny na našich stránkách Myslíme na ženy," dodává.