- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle mne je důležité zejména PC nevidět jako jeden objekt. Na PC můžu dělat 1000 různých činností, to není televize kde jen pasivně sleduju obsah.
Sakra, já jsem rád, že jsem to stihl těsně před nástupem těchto technologií. Upřímně netuším jak bych dneska k tomu děti korigoval, když k takovým věcem mají přístup defacto od narození. My jste do toho ještě vyrostli, takže takový ten běžný základ byl mimo.
Pro podporu rozohněného moralizování doporučuji South Park. Epizoda, kdy kluci chtějí vyhrát hru a po pár dnech pařby ztrácí přijatelné lidské parametry pod horou fast foodu, chipsů a Coca-Coly. Stávají se páchnoucí rozteklou hmotou plnou beďarů... To je pro děti dost výstižný "ironický" dokument jejich reality. ;-)
Pro technické génie bych doplnil epizodou iPadnožka o technologickém pokroku lidstva přímo od Steva Jobse. Když tedy konzumní společnost. ;-)))
Krásný díl. WoWko jsem hrál několik let a opravdu jsou v něm lidé,pro které je reálný život nutným zlem,které je potřeba přežít,vydělat na nájem,jídlo,PC a připojení k netu.Docela i chápu,proč jim virtuální život dával víc než ten reálný.
Hodina péčka denně dětem stačí, si myslím. ;-)
O sametu jsme měli možnost prohlédnout, jakou stupiditou nás komunisté krmili. Doufal jsem, že to už se vrátit nemůže. Následné generace vygumované ajťácké mládeže bez jakéhokoliv sociálního cítění schopná podrazit nohy i nejbližším mě přesvědčila, že pokrok od vygumovaných svazáků nenastal ani v nejmenším. Proměňují se cíle a prostředky. Hloupost je věčná.
Vysedávání u počítače není ani rizikové, ani přínosné. Bez toho to dnes nejde. Výsledkem je stejná trubka, která by vznikla i bez počítače. Aneb, marná diskuse o věcech, co se ovlivnit nedají bez nabídky jakéhokoliv smysluplného řešení. ;-)
Dost se za ty roky změnilo.
Vzpomínám si, že když šel syn do první třídy, byli jsme na info-večeru, kde nám paní ředitelka lila do hlav, že počítače vysílají speciální počítačové vlny, které požírají v hlavě vědomosti, že máme dětem počítačové aktivity zakázat.
Tak tohle je snad už definitivně minulost
Okamžitě bych změnil školu, jak to asi může vypadat ve škole, kterou řídí takový cvok
Jenže takto to většinou nefunguje. Moje děti brečí když mají jít ven, a když je přinutím, tak potom brečí, že nechtějí domů. (Brečí trochu přeháním, odmlouvají, nechce se jim). A u počítačových her vám dítě vydrží celý den a nebude nic potřebovat, ale to nepovažuji za plnohodnotné dětství, sedět fůru hodin u počítače. Nejsem úplně proti hrám, ale osobně vidím hodinu denně jako max. Pohladit a nestresovat jak je v nadpisu je vždy jednoduší, ale je trochu otázkou, jestli je to ještě výchova. Jednodušší je vždycky věci neřešit. Dítě co sedí u počítače, nebo u televize je naprosto nenáročné, pokud toto zakážete, naráz musíte vymýšlet aktivity, nebo je doma spousta rachotu. Nedávno tu byl článek, že pro děti je dobré se i někdy nudit, rozvíjí to kreativitu, pak je motivace vymýšlet hry, něco vyrábět ap.
Co je plnohodnotné dětství včera, nemusí být plnohodnotné dnes.
Před 100 lety bylo plnohodnotné dětství v 6 letech vyhnat ovce na pastvu a večer je zahnat zpět.
A s kým ty děti mají jít ven? Samotné děti venku ani nejsou. Jsou pod dohledem dospělých, kteří mě navíc pomluví když je tam dítě samo a některé matky mají oči v sloup a pomalu že nevolají sociálku ,že takřka šestileté dítě je samo před domem.
Bohužel, stačí vyjet na Ukrajinu nebo do Rumunska a poměr dětí venku dramaticky vzroste (za každého počasí).
Ona se hodně změnila technologie před a po roce řekněme 2008. Před tím sice taky byla, ale vysloveně nutila uživatele se edukovat a objevovat nové postupy. I zahrát si hru vyžadovalo určité know-how. Nemluvě o sofistikovanosti služeb typu sociálních sítí, zpravodajských webů, her s mikrotransakcemi a čehokoliv závislého na marketingu. Tehdy technologie skutečně rozvíjela. Dnes může rozvíjet také samozřejmě, ne li více. Ale už uživatel musí chtít a jít řekněme "proti proudu". Protože nynější uspořádání služeb na internetu je ve stavu, kdy se snaží v uživateli vytvořit závislost na konzumaci obsahu. A to ten obsah je navíc přizpůsobený tomu, aby dotlačil uživatele pořídit si nějaký produkt. Uživatel aktivně nehledá - "technologie" mu obsah sama předkousává, uživatel nemá tvořit, ale konzumovat a utrácet. Zahrát si nějakou hru je strašně jednoduché, ale zároveň vás ta hra sama nutí v ní utrácet peníze. Tohle už není ten svět ajťáků a geeků, jakým byl internet dřív, ten tam sice stále je, ale někde hluboko pod vším tím reklamním a sociálně-mediálním hnojem. A není to problém jen dětí, ty mají šanci z toho vyrůst, ale mnoho dospělých 30+ doslova propadá potřebě konzumovat a sdílet (sdílení není zrovna tvorba) vše co "technologie" chce. A pak na základě toho i nakupovat a utrácet.
tesat
obcas si taky zastesknu...
sedi-li tam hodinu denne - ok
sedi-li tam cele odpoledne - to bych se bal o jeho zdravy vyvoj
PC je skvělý relax, chvilkový únik od všední reality... pokud to tedy nepřeroste v závislost, je to koníček, jako každý jiný. Důležitá je pestrost. Využít čaš dítěte technikou, sportem, kulturou, vzděláním, vztahem k zvířatům a přírodě atd...