- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém je už celkové nastavení - tam, kde se děti spolupodílejí na pravidlech, mají možnost je formulovat spolu s učitelem, a dohodnout se na nich, většinou to funguje.
Většina dětí se přirozeně učit chce, je zvídavá, ale není zvědavá na nudné výklady (asi tak stejně, jako jsou na ně zvědaví zaměstnanci při firemních školeních a podobných akcích)
U nás (ve školce), když nějaké dítě porušuje pravidla, není to jen na učiteli, průvodci, ale samy ostatní děti ho upozorní, učí se prostě se v kolektivu dohodnout. Učitel by toto měl především sledovat, korigovat a zaštiťovat, moderovat, ne být tím, na kom leží úplně všechno.
Jedině tak si každý uvědomí svou spolu-zodpovědnost. Ale otevřená diskuze je prvním krokem - zjistit proč, hledat způsoby, jestli a jak to jde jinak.
No bezva. Zkuste tohle navrhnout v nejake firme. Ze je dobre, aby se podrizenym zamestnancum lepe pracovalo, ze se maji spolupodilet na pravidlech. Reditel bude radosti uplne konsternovan.
Pro cenzora znovu:
Mě jako rodiči to vadí. A to proto, že to nemá žádný efekt. Dítě z toho má tak leda zadek před ostatníma a ještě se tomu bude smát.
Kdyby dostalo nějakou práci na známky, nebo lépe úklid komplet školy/dvora/jídelny..., je to dle mého lepší a má to efekt. Tohle je úplně k ničemu a devalvuje to autoritu učitele.
Mimochodem cenzore, mě jsou vaše ička za které si můžu koupit dokonce i propisku ukradené. Chci normálně diskutovat a mám k tomu naprosto regulérní příspěvek, tak nevím, proč si tu na mě léčíte nějaké mindráky...
Náš prezident používá výrazy typu pr..l na denní bázi, tak na tom nemůže být nic zlého když to je ve slovníku takové "autority".
Taky jsem proti temto trestum. Ucitel ma ucit, ne vychovavat, vysetrovat nebo trestat. Kdyz nejaky nevychovany zacek rusi vyuku, stejne mu muze napsat jen poznamku. At ucitel zavola rodicum, at si nevychovaneho spratks vyzvednou a vyresi si to po svem. Myslim, ze rodic by k vychove pristupoval zodpovedne po par vyletech ze zamestnani.
A jak zhruba to má probíhat? "Vážený pane Nováku, Váš syn právě teď ruší výuku, přijeďte si ho vyzvednout." "Ano, paní učitelko, zaměstnatel mě uvolní na celý den, abych si odvezl syna a hlídal ho doma, protože se během hodiny bavil se spolužákem"
Opisovat 50x(!!) nějakou větu je stupidní a svědčí to hlavně o učitelce, která je evidentně stará struktura, zvyklá na vymývání mozku režimem. Ten taky pořád dokolečka opakoval nesmysly ve snaze přesvědčit o tom lid.
Děti doma netrestáme ale dáváme jim možnosti. Např. když se jim nechce cvičit do hudebky na nástroj, tak jim vysvětlíme, že je nijak nutit nebudeme a taky jim už žádný další kroužek na pololetí nezaplatíme. A to byste viděli - stačí jen výjimečně připomenout jinak se do cvičení ženou samy jak divé :D
Stejně tak ve škole - celý systém je špatně. Učí se tam kraviny a když se dítě zeptá na co jim to bude, tak buď neví nebo řeknou aby nebyly hloupé. S takovým vysvětlením často moc nepochodí. Takže chce to učit věci, které jsou použitelné. O ostatních se zmínit že existují a spíš děcka trénovat aby dokázaly najít víc relevantních informací. Například vysvětlovat dějepis na ZŠ byla naprostá ztráta času u mě a spousty mých spolužáků. Prostě pokud vás to nezajímá, tak se při nejlepším naučíte pár údajů a nějak projdete - ale to nemá s pochopením nic společného.
Vas je jinde skoda. Bezte do skolstvi a rozhodne je tam poucte, jak to maji delat. Hlavne kdyz uplne jiste vite, co budou a nebudou v zivote potrebovat. Jo a to, ze by se v dejepise mel kazdy vzdelavat uz od zakladky, bylo evidentni napriklad u voleb. Tam jsme nepoucitelni.
Souhlasím s tím, že když dítě zlobí, musí pocítit následky svého chování. Ale trest, a obzvlášť ve škole, by měl mít nějaký smysl. Bezduché opisování vět je úplně k ničemu, pamatuji si, že takového učitele, od kterého jsem takový trest párkrát dostala, to v mých očích akorát shodilo.
Zajímavé je, že byli kantoři, kteří se obešli bez podobných hovadin a celá třída je bezmezně milovala a poslouchala (byli jsme třída sígrů - nejlepší známky v okrese + nejvíc poznámek a důtek).
Kdyby učitel uměl děti zaujmout tak nebudeme mít problém!
Výchova dítěte má stejné zásady jako výchova štěněte.
Když neposlouchají, necháte je něco 100x napsat?
i to se mi stalo, maminka (také učitelka ale na jiné škole) si stěžovala, že děti dostaly příliš dlouhý úkol (dvě dvoustrany v pracovním sešitě) a syn ho dělat nemusí. Pak jsem šla k ředitelce na kobereček. Pravdou ale je, že je takových rodičů málo, bohužel vám "zatopí" právě ten jeden nebo dva.
No tak vůbec nezáleží na stranách (btw 2 jsou imho moc stačí jedno cvičení), ale na tom jak dlouho to trvá vypracovat. Pokud vidím, že dcera dělá úkoly déle než 20 minut, tak ji už vyhazuju hrát si na zahradu. Je na prvním stupni. A je naprosto stupidní aby psaním úkolů trávila doma víc času. Máme svůj program doma.
Navíc když se ji zeptám co nového se dnes naučila, tak většinou není schopna nic říct. Prostě pořád opakují, ale nové učivo je málokdy. Takže efektivita nulová. Pořád se jede podle nejpomalejších tak jak to bylo za mě. Hodiny a hodiny ubíjející nudy. Akorát v matice jsme domluveni, že ji dávají příklady navíc, ale nejsem si úplně jistý jak často to funguje.
Jako musím se přiznat, že ač jsem ukázkově hodná nebyla, tak se mi nikdy nestalo, že bych musela něco opisovat. Ale jako trest by to posloužilo velice dobře, stejně jako domácí psací úkol navíc (což mi přijde smysluplnější, než 100x opsat jednu větu).
„Náš učitel dějepisu zkoušel z látky tak, že si k sedícímu žákovi stoupl a za každou špatnou odpověď mu přistála na hlavě kantorova sevřená pěst,“
To by asi kantorovi brzo přistála pěst na nose...
Za socialismu si málokdo troufnul postavit se učitelům na odpor.