Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodičům písemné tresty ve škole nevadí. Nikoho to nezabije, tvrdí

Rákoskou se už dnes učitelé ve škole neohánějí a facku by neposlušnému žákovi vyťali jen stěží, ale nějakou formu trestu má v záloze snad každý pedagogický pracovník. Co je tak akorát a co už je příliš? Čeští rodiče by klidně přitvrdili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K36a16t24e51ř97i89n14a 76V91a78š34á88k28o27v93á 5341522379475

Problém je už celkové nastavení - tam, kde se děti spolupodílejí na pravidlech, mají možnost je formulovat spolu s učitelem, a dohodnout se na nich, většinou to funguje.

Většina dětí se přirozeně učit chce, je zvídavá, ale není zvědavá na nudné výklady (asi tak stejně, jako jsou na ně zvědaví zaměstnanci při firemních školeních a podobných akcích)

U nás (ve školce), když nějaké dítě porušuje pravidla, není to jen na učiteli, průvodci, ale samy ostatní děti ho upozorní, učí se prostě se v kolektivu dohodnout. Učitel by toto měl především sledovat, korigovat a zaštiťovat, moderovat, ne být tím, na kom leží úplně všechno.

Jedině tak si každý uvědomí svou spolu-zodpovědnost. Ale otevřená diskuze je prvním krokem - zjistit proč, hledat způsoby, jestli a jak to jde jinak.

+4/0
5.5.2018 12:18

L22e37n46k22a 54P49o83k61o22r72n94a 4815413338167

No bezva. Zkuste tohle navrhnout v nejake firme. Ze je dobre, aby se podrizenym zamestnancum lepe pracovalo, ze se maji spolupodilet na pravidlech. Reditel bude radosti uplne konsternovan.

+1/−3
5.5.2018 13:34

Z53u35z69a19n68a 57T71i30c27h18á 4458146710863

Tohle ale není argument. Nikdo nikdy nechce jen držet hubu a krok a cítit se tak, že na jeho osobě nikomu nezáleží.

Naproti tomu paní Vašáková zapomíná, že školka není škola a že přístupy mohou být tak rozdílné a i sami rodiče preferují přístupy různé, že jsou pak holt různé školy. Když někdo např. prosazuje slovní hodnocení, nemůže dát dítě na školu, kde se hodnotí známkami a pak si na to stěžovat. A to samé naopak. Zrovna tak školy, které se soustřeďují na komunikaci s rodiči nebo fungují v nějakých alternativních rovinách, si to hrdě píší na stránky. U nás se zase dává velký prostor volnočasovým aktivitám... Horší je, že ne všude je to jako v Praze, aby si rodiče mohli vybrat školu, která je jim sympatická.

Nicméně přístup k problémovým žákům by se mohl zlepšovat víceméně všude a za sebe podporuji cestu spolupráce, nikoli boje s dětmi a rodiči.

+1/0
5.5.2018 13:49

L92e81n82k81a 81P45o30k98o68r12n96a 4575163518647

Zadny normalni ucitel nedela vedu z toho, ze ho nejaky zak sem tam vyrusuje. Proste ho sprdne nebo neco rekne a je klid. Dnes se ve skolach musi resit zavazne psychicke problemy zaku vznikle z nedostatku pozornosti a pece rodicu. A presne takovi vam tady rikaji, jaci jsou ucitele stare struktury, nemaji vzdelani, neumi deri motivovat atd.

+2/−2
5.5.2018 14:08

Z28u83z52a57n93a 21T49i98c81h27á 4788636650253

Asi by se Vám taky nelíbilo třeba v nemocnici, kdyby Vám doktor řekl, že jste tam beztak jen kvůli svým chybám a teď se musíte bezpodmínečně podřídit nemocničním pravidlům a Vaše potřeby a osobnost jsou všem jedno, oni musí léčit a nemohou ztrácet čas s něčími pocity. Asi tak na mě působí Vaše vyjádření ohledně školy...

Jo, rodiče nechápou, že věnovat se 30 dětem a 3 dětem je rozdíl, nechápou, že hlavní podíl péče je na nich, a že na to, co z jejich dítěte bude, mají mnohem větší vliv oni než jakákoli škola, ale nic z toho neznamená, že se nemají brát ohledy a děti a že těm, kterým podělávají život jejich rodiče, má podělávat život ještě učitel, zvláště když na rozdíl od těch rodičů ví, která bije (ohledně poruch dítěte a co by potřebovalo). Ještěže už se aspoň neděje, tak jako dřív, že zlobící děti byly za dvojky z chování posílány od zvláštních škol, kde se nenaučily už vůbec nic...

+1/−2
5.5.2018 14:39

L94e46n13k78a 88P34o79k22o97r58n51a 4695333368107

Co to tu placate? Zadne deti se za dvojky z chovani nikam neposilali!!! Jen se mi tu nelibi, ze rodice mluvi o ucitelich jako o starych strukturach a nevzdelancich. Pritom si sve deti neumi vychovat, doma mluvi o tom, ze stejne nic z vyuky nebudou nikdy potrebovat, ucitelka je podle nich krava a delaji si legraci z poznamek. Vy se tu stavite so role trpitele. Jako ucitelka mate vysokoskolske vzdelani a vite profesionalne co mate delat. Tak si nenechte do sve prace mluvit laikem, ktery tomu nerozumi. Vy take nemluvite do prace treba architektovi.

+2/−1
5.5.2018 19:32

L17e71n98k64a 78P62o88k61o61r24n92a 4805423838987

A v nemocnici posloucham a verim lekarum. Jsou pro me profesionalove. Zodpovednost je pro profesi ucitele a lekare dost podstatna.

+2/0
5.5.2018 19:40

Z63u66z65a42n53a 16T59i54c36h61á 4408476700533

Já se necítím jako trpitel, ale že moje zodpovědnost je právě v hledání cesty ke každému dítěti, které to potřebuje, a spolupráci s rodiči.

A ti jak Vy říkáte laikové pracují s těmi samými dětmi jako já, ale já na kroužcích a oni doma. Takže se máme navzájem co učit a co si předávat.

A u doktorů mě nenaštve nic víc, než když neberou v úvahu moje potřeby a pocity, proto to sama nedělám druhým.

+2/0
5.5.2018 21:26

L97e52n50k26a 71P81o20k16o64r10n46a 4425563508277

Vy ale mate na krouzcich uplne jinou uroven deti nez co sedi ve tridach.

0/0
6.5.2018 9:56

Z74u40z97a79n23a 58T86i13c66h92á 4558106210543

Občas supluju a samozřejmě vidím, že je to velký rozdíl. Přesto si na těch svých ideálech stojím, bojůvky mezi rodiči a školou nikam nevedou... Někdy je náročné se s nimi domluvit, i já s rodiči řeším např. podezření na psychické poruchy, ale cílem má být co nejlepší péče o dítě a to pak člověk ledasco zkousne.

+1/−1
6.5.2018 13:32

K38a26t31e51ř89i17n25a 50V40a25š21á27k53o59v11á 5421172739135

V mnoha firmách to už funguje. Každý zaměstnanec pracuje daleko lépe a efektivněji, pokud je vysoce angažován.

Chápu, že takový ředitel, kterému jsou zaměstnanci u pr, bude konsternován. Ale moudrý člověk se tím mnoho dozví o tom, co a jak je možné změnit. A věřte mi, že lidi takového nadřízeného, který jim naslouchá (ačkoliv samozřejmě neztrácí rozhodovací právo), opravdu "žerou".

Navíc je potom i jim jasnější pozice ředitele, pochopí, proč je to nebo ono nutné.

Navíc, firma má povětšinou primární cíl zisk, škola má zcela jiné cíle, a mezi ty velmi významné by mělo patřit naučit se vzájemné respektující komunikaci.

+3/0
5.5.2018 20:21

L13e18n86k98a 48P90o39k49o64r46n58a 4785363198947

Hlavne to poradte japonskym firmam u nas. Treba firme Denso.

0/0
6.5.2018 12:48

L20e70n29k20a 15P60o20k58o89r67n63a 4115413438537

Tak to by me zajimalo, proc jeste v Evrope musi lidi stavkovat a klidne si zvoli prezidenta, kteremu jsou jejich nazory vice nez u zadku.

0/0
6.5.2018 12:52
Foto

J65a59k48u36b 18S50o29b38o32t12k98a 6774758847926

Pro cenzora znovu:

Mě jako rodiči to vadí. A to proto, že to nemá žádný efekt. Dítě z toho má tak leda zadek před ostatníma a ještě se tomu bude smát.

Kdyby dostalo nějakou práci na známky, nebo lépe úklid komplet školy/dvora/jídelny..., je to dle mého lepší a má to efekt. Tohle je úplně k ničemu a devalvuje to autoritu učitele.

+4/0
5.5.2018 9:23
Foto

J66a42k89u44b 64S90o70b86o63t97k52a 6974388187796

Mimochodem cenzore, mě jsou vaše ička za které si můžu koupit dokonce i propisku ukradené. Chci normálně diskutovat a mám k tomu naprosto regulérní příspěvek, tak nevím, proč si tu na mě léčíte nějaké mindráky...

Náš prezident používá výrazy typu pr..l na denní bázi, tak na tom nemůže být nic zlého když to je ve slovníku takové "autority".

+3/0
5.5.2018 9:26

L36e37n17k31a 92P91o28k86o81r85n69a 4515903868127

Taky jsem proti temto trestum. Ucitel ma ucit, ne vychovavat, vysetrovat nebo trestat. Kdyz nejaky nevychovany zacek rusi vyuku, stejne mu muze napsat jen poznamku. At ucitel zavola rodicum, at si nevychovaneho spratks vyzvednou a vyresi si to po svem. Myslim, ze rodic by k vychove pristupoval zodpovedne po par vyletech ze zamestnani.

+4/−4
4.5.2018 18:42

M60a41r81t15i73n95a 68M50a98t88ě74j88k61o72v20á 5965302986236

A jak zhruba to má probíhat? "Vážený pane Nováku, Váš syn právě teď ruší výuku, přijeďte si ho vyzvednout." "Ano, paní učitelko, zaměstnatel mě uvolní na celý den, abych si odvezl syna a hlídal ho doma, protože se během hodiny bavil se spolužákem"

+4/−1
4.5.2018 19:25

L31e71n49k67a 62P10o73k24o13r61n77a 4315283948757

Takove ty lehke veci ne. Vetsinou ucitel zvysi hlas a je to. Ale nezvladatelneho drzeho spratka si rodice vyzvednou jednou na ukor prace a bude vychova v pohode. Vite, on ten ucitel je taky v zamestnani a musi plnit sve. Rozhodne tam neni od toho, aby se nekym takovym zabyval.

+2/−1
4.5.2018 19:36

M94a91r65t56i13n15a 40M68a65t32ě14j27k38o35v19á 5745712316906

Aby pak ti spratci nezlobili o to víc, protože můžou že školy dřív domů. A vážně čekáte, že rodiče budou nadšeně jezdit do školy proto, že paní učitelka si neumí zjednat pořádek?

+2/−3
4.5.2018 19:43

L73e79n88k91a 23P51o73k31o53r47n46a 4205533698657

A presne to je o tom aby rodice nadseni nebyli. A aby si sve dite srovnali. Znovu rikam, ze to neni prace ucitele a jak tu casto ctete, rodice si nepreji, aby ucitel dite trestal.

+2/0
4.5.2018 19:57

M96a24r14t63i52n20a 25M41a79t11ě39j95k56o84v76á 5525122586966

Rodiče si nepřejí, aby učitel děti trestal takto.

0/0
4.5.2018 20:27

Z13u12z25a13n73a 42T60i41c18h25á 4288856920723

Na moje uklízecí tresty se taky moc netváří... ostatně, ani leckteré desetileté děti neumí držet smeták, takže doma se tohle asi moc nevede (a s úklidem třídy po např. výtvarce je mnohem více práce než uklidit si svoje místo, tak to ti zlobiví aspoň vidí).

Jinak mi připadne, že děti mají dost často problém už prostě s tím, že by měly někoho poslouchat. Všechno chtějí dělat za každou cenu jinak, než jak je jim zadáno a to i tehdy, když ta jejich změna nemá žádný smysl. Chtějí se nechat přemlouvat a situaci otočit, aby nakonec ostatní poslouchali je a ony si diktovaly podmínky. Je to docela nenápadné a věřím tomu, že doma si rodiče oddychnou, že dítě nakonec dělá aspoň něco, a na jeho podmínky přistoupí a vlastně nechápou, co se právě stalo. Jenže když se takhle chová deset dětí najednou, je z toho nakonec jenom mela a učitel v plné parádě vidí, kam to ustupování, co děti znají z domova, vede. Většina se jenom nafoukne, když není po jejich, ale některé křičí, pláčou, házejí věcma či strkají do ostatních, jen aby jim někdo řekl "jo jo, bude po tvym, jen toho už nech".

0/0
4.5.2018 22:43

Z68u69z21a60n66a 66T48i62c63h56á 4218216210763

Bavení se spolužákem je problém jen tehdy, když je nahlas, neustálé a dítě dává najevo, že je mu napomínání učitele jedno, stejně jako to, že ruší ostatní ve třídě. To jsou situace, kdy spousta učitelů sáhne právě po tom trestu, protože učit se nedá a navíc učitelova autorita je podrývána před zraky celé třídy a on musí něco udělat, jinak se takto nahlas a neustále začnou bavit všichni, kromě pár zaujatých učících nadšenců, kteří se ale v takovém prostředí beztak nebudou moci nic naučit. Ale přesto, že tyto situace chápu, jsou podle mě tresty jako 50x něco napsat výraz bezmoci - jenže učitel se opravdu někdy dostává do bezmocné situace. Pokud takovýto trest dá párkrát za rok, tak bych mu to nevyčítala, třebaže jsou to tresty na nic.

Nicméně, zrovna nedávno jsem suplovala za nemocnou učitelku u prvňáků, z nichž jeden během výuky chodil po třídě, nahlas mluvil, při napomínání mi dělal ksichty přímo do obličeje nebo dělal pusou různé "prdící" zvuky... a byla jsem ráda, že běžně neučím, prý to dělá každému, kdo do té třídy vejde a snaží se tam jakkoli organizovat děti. Psací trest nedostal, jen se mnou jednou uklízel třídu, ale zažívat to každý všední den po dobu školního roku, tak nevím nevím;-)

0/0
4.5.2018 19:46

M73a67r70t93i17n94a 71M61a94t98ě11j89k20o58v83á 5325642826536

To je právě to, že se nedá generalizovat. Skutečně jsou děti různé a třicet dětí ve třídě je strašně moc, za mě je ideální počet 12. To se ještě dá nějak zpacifikovat. Učitel prostě nemůže být každému za zadkem, ale jsou děti, které tu pozornost vyžadují. Věřím tomu, že postupným budováním vztahu se to dá zvládnout, ale je to běh na dlouhou trať

+2/0
4.5.2018 19:51

L12e83n26k16a 40P51o90k40o64r48n61a 4555613308487

V dnesni dobe nema dite kolikrat vztah s rodici a my po nem chceme, aby ve skole fungovalo? Proc by melo? Kolik deti vam denne stoji pred sborovnou, protoze vyzaduji pozornost. Doma na ne kolikrat nikdo ani od facebooku nepromluvi. A takovi rodice vas budou kritizovat za to, ze jste dite potrestala a nebo nechala pracovat na uklidu!!

+1/−2
4.5.2018 20:33

M63a43r56t57i91n85a 77M95a18t26ě60j65k75o38v13á 5785332556386

Ano. A ne, není to fér

0/0
4.5.2018 20:45

Z66u74z89a51n63a 62T64i13c40h95á 4558476550373

Je fakt, že když vidíte, že rodiče jeho dítě nezajímá, tak vás jako učitele pro změnu přestanou zajímat rodičovy výtky. Tím ale nemyslím situace, kdy se rodiče a učitel neshodnou, ale ty, kde dítě opravdu strádá, hlavně citově, a při rozhovoru s rodičem učitel zjistí, že rodič řeší hlavně to, aby ho to nestálo moc času a úsilí a náhodou neměl nějakou ostudu namísto toho, jak má dítěti pomoci...

+2/0
4.5.2018 22:17

Z88u19z29a88n18a 35T61i25c15h29á 4978246890353

Jenže rodiče to nevnímají tak, že jejich dítě je nevychovaný spratek (v případě menších dětí se navíc dost často jedná prostě o to, že jsou hodně živé a sedět v lavici je pro ně doslova fyzické utrpení), a ani tak, že je jejich práce, aby dítě ve škole dávalo pozor a spolupracovalo, to je podle nich práce učitele (podle mě se to nedá házet ani jednu stranu, v případě problémových dětí spolu učitelé a rodiče mají spolupracovat a společně vynalézat, jak docílit zlepšení).

Já jsem tedy jen pedagog volnočasový, ale i tak na tyto problémy narážím. A výlety ze zaměstnání - ani v situacích, kdy má dítě teplotu, je mu špatně nebo si ten den při pošťuchování s dalšíma něco přivodilo (bolavý kotník ze špatného došlápnutí, bolavé břicho po šťouchanci, bolavé cokoli, kam schytalo ránu od něčeho hozeného, atd.), tak rodiče nepřijedou hned. Buď nemohou nebo když je to hodně vážné a vydají se na cestu, stejně člověk minimálně půl hodiny čeká s nemocným nebo pochroumaným dítětem a ochuzuje tak péči o ty další. A protivové toho samozřejmě hned využijí k nějakým lumpárnám, protože učitelova pozornost je rozptýlena od výuky nebo hry... Takže dojíždění rodičů mi připadá jako něco zcela mimo realitu. Navíc když dítě pořád musí být pod něčím dohledem, takže vyšoupnout ho i na chodbu a nechat čekat je problém, pokud tam není dozor...

0/0
4.5.2018 19:36

L64e36n44k81a 31P15o90k81o88r52n15a 4925383318737

Nesmite si to brat tak, ze musite vy neco. Oni toho musi dost i rodice. Tak at se staraji. Tohle staci udelat jednou a rodic to resi spravne. Na poznamky v dnesni dobe nikdo nereaguje.

0/0
4.5.2018 19:41

M64a21r69t23i19n47a 48M92a59t44ě47j12k15o58v84á 5315642486736

Jenže to udělat nejde, technicky, aspoň tak to paní Tichá popisuje. Nelze čekat, než rodič dorazí.

0/0
4.5.2018 19:46

Z77u75z69a21n65a 34T31i97c37h40á 4458136420333

Nejen že to technicky nejde, ale ani nesouhlasím s přehazováním odpovědnosti jako horké brambory, škola a rodič mají spolupracovat, stejně tak kroužky a rodiče mají spolupracovat.

0/0
4.5.2018 19:49

L93e40n63k86a 53P76o25k26o87r50n32a 4855673878757

Vy tady ctete, jak je vina neschopneho ucitele, ze dite zlobi a s temito rodici chcete spolupracovat? Jim ale nedojde, ze neschopni jsou oni jako rodice.

0/0
4.5.2018 20:04

M39a67r83t37i89n56a 95M88a51t58ě57j83k25o49v65á 5285972446696

Přesně, prostě za kázeň ve třídě má zodpovědnost učitel a rodiče nesmí podrývat jeho autoritu. Zároveň učitel musí mít na zřeteli, teď nevím jak to vyjádřit jinak než neohrabaně, nejspíš to, že má zásadní vliv na vývoj dětského intelektu a psychiky vůbec

0/0
4.5.2018 20:05

L80e63n53k66a 77P93o96k61o58r80n69a 4435473638197

Ano. Presne tak. A jestlize zodpovidate za vzdelavani triceti deti, musite mit k tomu podminky. Pokud vas nebo ostatni nejdo omezuje, nebude ve tride.

0/0
4.5.2018 20:36

K60a11m77i29l 14S42c47h44w74a45g94e28r 3403106475846

Opisovat 50x(!!) nějakou větu je stupidní a svědčí to hlavně o učitelce, která je evidentně stará struktura, zvyklá na vymývání mozku režimem. Ten taky pořád dokolečka opakoval nesmysly ve snaze přesvědčit o tom lid.

Děti doma netrestáme ale dáváme jim možnosti. Např. když se jim nechce cvičit do hudebky na nástroj, tak jim vysvětlíme, že je nijak nutit nebudeme a taky jim už žádný další kroužek na pololetí nezaplatíme. A to byste viděli - stačí jen výjimečně připomenout jinak se do cvičení ženou samy jak divé :D

Stejně tak ve škole - celý systém je špatně. Učí se tam kraviny a když se dítě zeptá na co jim to bude, tak buď neví nebo řeknou aby nebyly hloupé. S takovým vysvětlením často moc nepochodí. Takže chce to učit věci, které jsou použitelné. O ostatních se zmínit že existují a spíš děcka trénovat aby dokázaly najít víc relevantních informací. Například vysvětlovat dějepis na ZŠ byla naprostá ztráta času u mě a spousty mých spolužáků. Prostě pokud vás to nezajímá, tak se při nejlepším naučíte pár údajů a nějak projdete - ale to nemá s pochopením nic společného.

+6/−4
4.5.2018 15:45

L13e87n33k27a 94P74o24k26o59r94n58a 4435393698877

Vas je jinde skoda. Bezte do skolstvi a rozhodne je tam poucte, jak to maji delat. Hlavne kdyz uplne jiste vite, co budou a nebudou v zivote potrebovat. Jo a to, ze by se v dejepise mel kazdy vzdelavat uz od zakladky, bylo evidentni napriklad u voleb. Tam jsme nepoucitelni.

+8/−3
4.5.2018 16:07

K24a46t61e40ř14i27n30a 25V65a48š26á18k91o42v98á 5781302589435

Ano, je evidentní, že ten biflovací způsob dat a míst ke vzdělání nevede. K tomu vede pochopení souvislostí, což se na škole v dějepise učí minimálně

+2/−1
5.5.2018 12:19

M83a39g59d40a 90K65a35t62z12o54v46á 9876101449758

Volby dopadly jak dopadly, protože nebylo z čeho vybírat.

0/0
5.5.2018 17:13

A16l14e93n48a 16F80i85a66l17o61v56á 3589150347269

Souhlasím s tím, že když dítě zlobí, musí pocítit následky svého chování. Ale trest, a obzvlášť ve škole, by měl mít nějaký smysl. Bezduché opisování vět je úplně k ničemu, pamatuji si, že takového učitele, od kterého jsem takový trest párkrát dostala, to v mých očích akorát shodilo.

Zajímavé je, že byli kantoři, kteří se obešli bez podobných hovadin a celá třída je bezmezně milovala a poslouchala (byli jsme třída sígrů - nejlepší známky v okrese + nejvíc poznámek a důtek).

+7/−3
4.5.2018 13:24

Š95á79r23k80a 35S14t83a85ň30k49o47v91á 9663225219119

Kdyby učitel uměl děti zaujmout tak nebudeme mít problém!

+7/−7
4.5.2018 12:59

T37o18m56á66š 92V74e35s19e36l13ý 1532912323396

To je tak naivní představa;-D

+8/−1
4.5.2018 13:21

L19e75n56k77a 37P50o18k86o63r49n12a 4295183278667

Kdyby rodice umeli vychovavat, tak nebudeme mit problem. Nevim, proc by mel ucitel zaujmout.

+4/−1
4.5.2018 16:09

Z42u93z98a93n50a 54T30i96c77h59á 4138156860703

Protože učit se zaujatě a učit se z povinnosti je velký rozdíl. Nelze zaujmout všechny a vždy, ale součástí práce učitele je přemýšlet nad tím, jak pracovat s touto konkrétní třídou, jak jí látku podat zajímavě, co dělat s problémovými žáky, když je to nechytne, aby to nekazili dalším... Kdyby měl učitel jen přijít a něco odříkat, můžou tam místo něj dát rádio. Nároky na vzdělání učitelů jsou kromě jiného i proto, aby uměli pracovat se skupinou i jednotlivci a co nejlépe, jak to okolnosti dovolují, je vzdělávali a s tím souvisí i ta schopnost zaujmout. Jenže to nejde vždy a pro všechny, takže vyjádření paní výše, že vše je na učiteli, je taky dost mimo.

+2/0
5.5.2018 8:28

Z98u10z40a92n97a 20T37i25c19h44á 4828596290303

Jenže zaujmout doma jedno dítě, které dobře znáte, je něco jiného než se snažit zaujmout 20 - 30 dětí, které jsou každé ze zcela jiného prostředí, mají jiné zájmy, jiné potřeby, zvyky, nemoci, poruchy a podobně, to je potřeba si uvědomit.

+5/−1
4.5.2018 19:52

L91e27n89k55a 27P90o68k70o59r92n37a 4885633548597

Zaujmout dite, ktere doma neustale slysi, jak nic ze skoly nebude v zivote potrebovat, je opravdu velmi obtizne.

+1/0
5.5.2018 9:22

P98a76v47e12l 10S91o49b11o87t24k29a 5560144

Výchova dítěte má stejné zásady jako výchova štěněte.

+4/−5
4.5.2018 12:55

P77a88v59e66l 94Š11v76a84r42c22e59r 1690798392397

Když neposlouchají, necháte je něco 100x napsat?

+6/0
4.5.2018 13:03

P80a10v70e31l 73S70o59b44o15t22k26a 5300984

ne, přetáhnete je vodítkem.

Oba.

+4/−6
4.5.2018 13:09

M76a88r66t12i71n21a 65M80a13t77ě31j68k53o82v24á 5445342526406

Ani psy ani děti není třeba mlátit

+3/−1
4.5.2018 19:28

M22a19g71d16a 24K58a35t40z16o39v24á 9606821839568

Jedna věc je mláti a jedna věc plácnutím upozornit. Jak to štěně, tak to dítě musí znát hranice, kam až může a kam už ne.

0/0
5.5.2018 17:17