Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve školách učí bývalí šprti, říká zakladatel americké školy v Česku

Na základní škole měl čtyřky a rodiče ho chtěli poslat na učiliště. Zachránila ho americká střední škola. Teď Ondřej Kania spoluvlastní Pražské humanitní gymnázium a American Academy. Letos mu bylo pětadvacet. Výbušný rozhovor o školství poskytl pátečnímu magazínu Rodina DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S76i16l12v57i93e 61W95a98t97s87o93n 9868697102370

Americke skoly jsou kazdy pes jina ves, ale vseobecne plati, ze deticky maji mnohem mene predmetu a je s nimi zachazeno v bilych rukavickach. Nesmi se moc opravovat (at zije diversita), ucitele nejsou vzdy super chytri, je obri propast mezi soukromymi a verejnymi skolami. Na testy se upozornuje x dni predem, zadne prepadovky, zadne oralni testy pred tridou, zadne oznamovani znamek pred tridou, detem se rika, at si nerikaji o znamkach (aby netrpela jejich ega). Nizkou tridu nelze opravit, aby se neurazila jejich diverzni rasa, takze mluvi jako hotentoti. Celkove takovy trojkar z ceske ZS muze excelovat na amicke bezne stredni skole, protoze vse uz davno slysel a podminky jsou jednodussi. Co z toho plyne? Ceske deti se stale jeste vic nauci, ale v dnesni dobe je moderni plivat na ceske skolstvi a vyzdvihovat americke, o kterem onen zakladatel asi moc nevi, jinak by tolik nerecnil. Jasne, Americane maji nejlepsi university na svete, ale prumerne vzdelani? To je nekde jinde. Ve verejnych skolach se uci jenom na testy, ale znalosti si neudrzi, spoustu predmetu nemaji a obecne znalosti chatraji. To chce napodobovat?

+3/0
6.2.2018 21:03

Š75á17r39k59a 54K53o55l14á36č28k15o94v20á 8286453379

Souhlasim s jeho nazory, ale pripada mi, ze na tomto stavu chce spise vydelat nez ho zmenit. Skolne je vysoke a pro bohate. Sam dostal jako ctyrkar z chude rodiny full stipendium. Ma nadaci, ale zameruje se v ni rake na chytre. Takze svym podnikanim vlastne stale nedava sanci ctyrkarum z chudych rodin, aby zmenou ve zpusobu vzdelavani mohli v sobe objevit ten potencial a to, v cem jsou dobri a cim by se mohli zivit a co by ve skole prave mohli rozvijet. Takze opet system jen pro bohate a ci pro chude talentovane, co dostanou jeho stipendium diky nadaci. Ta zmena by prece mela byt zamerena na vsechny a zejmena na ty, co se spatne/hur uci. Ry skolstvi potapi nejvic, protoze v nich neumi nalezt to, v cem by mohli byt prave dobri a co by je mohlo uspesne zivit a bavit.

0/0
6.2.2018 14:39

F90r21a20n87t13i69s42e73k 48M86i64k59e82s 8913567580502

Ten Kania ucil v US? Byl tam nekdy ve tride? Ptal se studentu jestli mu rozumeji kdyz jim zacal vykladat sve rozumy? To ucil matematiku, fyziku, chemii nebo Anglickou literaturu? Ucil na primary, secondary skole nebo na high skole? To by mne zajimalo a jak dlouho tam ucil. Nebo jenom nahledl do tridy?

+1/0
5.2.2018 22:41

P31e59t58r 34S40v40o39b30o12d75a 9385877664840

... v tom vyjadreni neni nic vybusneho. Je to proste realisticky pohled na stav ceskeho skolstvi.

+1/−1
3.2.2018 18:05

M80i61r59o12s75l58a22v 34H16ý73l 5645217679889

Už více než rok hledám a vybírám střední školu pro syna, pana Kaniu a jeho školy vpodstatě nešlo minout. Chápu, že působí jeho vyjádření provokativně, zvláště v kombinaci s jeho nízkým věkem, vzděláním, podnikatelským úspěchem a hlavně pocitem, že má asi v něčem pravdu.

Protože mě zajímalo, jestli prostě nekecá a nejede si jen svůj business, tak když se naskytla možnost, zůčastnit se veřejné diskuze o vzdělávání, které se účastnil, tak jsem si ji nenechal ujít. Kromě pana Kanii se ji účastnili ještě pan Ondřej Štefl (zakladatel PORGu a SCIO škol) a veřejné školství obhajoval pan Prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph. D. z Karlovy univerzity. K mému nemalému překvapení v hodnocení veřejného školství, jeho výhledech do budoucna a nutnosti reformy (změny školského systému) panovala mezi pány “bohužel” shoda. Dokonce i v pohledu na směr kterým by bylo nejoptimálnější se vydat (rozborem různých možností, jejich dopadu a náročnosti). Ano, a tím směrem byl onen vychvalovaný a úspěšný finský systém.

Proto by mě opravdu zajímalo, v čem si myslíte, že se plete. Já na to zatím nenarazil.

Děkuji

0/0
3.2.2018 12:59

P94e30t43r71a 55N53o88v67á86k12o60v79á 7808666104928

Vážený pane Hýle, který se tu v diskusi všude vyskytujete, můžete mi říct, dle čeho soudíte, že české školství neustále upadá?

0/0
2.2.2018 22:16
Foto

J13i85r80k11a 82V97a33n88o80u10r37e95k 6537844698280

Ano, pan Hyl se vyskytuje, to je presne ... argument zadny, nazor zadny .. jen se pta a napada .. chova se jako by to byl sam zminovany "floutek" :-D

0/0
3.2.2018 6:42

M72i50r35o81s41l66a41v 22H95ý23l 5745567519949

ne, tím “floutkem” nejsem, ani ho osobně neznám, ptal jsem se přispěvatelů, co ho floutkem nazývali, jaký pro jeho odsudek mají důvod. Zajímalo by mě to. Je možné, že jsem to místy přehnal, ale vadí mi, povrchní odsuzování až pomlouvání bez znalosti problému. Zkusím si dát pozor :-)

0/0
3.2.2018 11:10

M77i55r34o22s69l78a39v 65H15ý95l 5965537899559

Děkuji za otázku, paní Nováková, můžu.

Na webu České školní inspekce http://www.csicr.cz/ visí výsledky různých šetření a porovnání znalostí a schopností žáků ZŠ. Obecně nejuznávanější a nejrozšířenější jsou tzv. PISA testy. Lze z nich vysledovat vývoj znalostí žáků nejen z celosvětového srovnání, ale i národního (lze z nich toho vysledovat opravdu hodně parameterů).

Vývoj lze sledovat mezi roky 2006 až 2015. Přes jednotlivé výkyvy, nelze nevidět naší dlouhodobou klesající tendenci v řádu cca do 10% oproti průměru. To samo o sobě by ještě nemuselo znamenat žádnou tragédii, ale minimálně by to měl být silný impuls k zahájení odborné a veřené debaty o nutnosti školské reformy. Tzn. tragédií je, že se tak neděje. A za to jsem panu Kaniovi (a nejen jemu!) vděčný, že ty naše stojaté vody víří a nutnost zahájení té debaty akceleruje.

Nerad bych tu psal romány, je odpověď dostatečná?

0/0
3.2.2018 10:58

P25e91t23r11a 42N41o17v40á40k28o60v46á 7538686154698

Jenže vy si pletete pojmy s dojmy. Vy tvrdíte, že výsledky testů říkají, že se zhoršuje české školství. Jenže tak tomu není. Výsledky říkají, že se zhoršují vědomosti českých školáků. Otázka je, zda na tom má vinu školský systém nebo něco jiného. Takže u těchto testů se prokázalo pouze to, že žáci toho vědí míň. Ale ne proč.

Nebudu tvrdit, že přesně vím, kde je důvod. Ale vzhledem k tomu, že se neustále poukazuje na fakt, že v dnešním světě je třeba děti zaujmout jinak než klasickou školou, která fungovala ještě před 30 lety, nebude ten problém spíš v dětech? A kdo jako první pracuje ve výchově a vzdělávání s dítětem - nejsou to rodiče? Škola pracuje jen s takovým materiálem, jaký dostane. Dostane-li nekvalitní materiál, nemůže odevzdávat výrobky první jakosti. Dnešní egoističtí rodiče neustále hledají, jak by minimalizovali veškeré problémy, tedy i jakoukoli snahu a námahu při jejich řešení. Děti to jen přebírají - nechce se jim nic. Nechce se jim zpívat, nechce se jim malovat, nechce se jim cvičit. Nechce se jim počítat, nechce se jim učit pravopis, nechce se jim učit fyzika, chemie, biologie ani zeměpis. O dějepisu ani nemluvím. Zbytečnost. Ale ty děti to nemají ze své hlavy - proč by se jim mělo něco chtít, když sami rodiče jim dávají příklad ve smyslu "tohle stejně v životě nebudeš potřebovat", "to jsme se taky učili a k ničemu mi to nebylo", "stačí vědět, že jsi chytrý, ty zbytečnosti se neuč", a máme internet. A učitel, i kdyby se na hlavu postavil, tohle nepřetlačí. Maximálně částečně nahlodá. A test pak vypovídá o tom, že žák neví nebo nechce vědět (oni ti puberťáci taky z principu nemusí odpovídat správně, protože to prostě jsou puberťáci). Ne o tom, že je špatný učitel, špatná škola a nebo špatné školství v ČR.

Čímž nechci říct, že reforma není potřeba. Ale rozhodně se neodvažuju tvrdit, že české školství je špatné, protože to není pravda. Špatné je celkové chování společnosti, která jájínkovatí, poukazuje jenom na svá práva a zapomíná na své povinnosti.

+5/0
3.2.2018 22:31

M33i75r46o84s32l81a71v 40H24ý89l 5875167449399

Připomněla jste mi slavnou repliku se secím strojem.

"Jakto chodí?

Chodí to dobře ale neseje to.

To je ale u secího stroje dost závažný problém."

Ale k tématu, žádné pojmy s dojmy si nepletu. Vzdělávání dětí je hlavním a jediným úkolem školského systému. Nemůžete tvrdit, že systém je vpořádku, jenom se nám výsledky dětí zhoršují, když ty výsledky dětí jsou jeho jediným výstupem. A hledat problém v dětech, to snad opravdu nemůžete myslet vážně.

Děti tu nejsou kvůli škole, ale školy jsou tu kvůli dětem. To je základní princip nejen vzdělávání, ale jakékoliv výchovy.

Já také netvrdím, že je náš školský systém špatný. Dokázal toho strašně moc a je neuvěřitelné, že bez zásadních změn vydržel až do dnes. 240 let, neuvěřitelné. A ten důvod ke změně, nejsou samozřejmě děti, že by byly jiné, ale prostředí ve kterém žijeme. To prošlo zásadní změnou, změnou informační.

Za Marie Terezie bylo klíčové dostat do hlavy data, aby bylo s čím pracovat, protože byl problém se k nim dostat. Dnes je situace zcela opačná. Data jsou všude a v takovém množství, že se v nich ztrácíme. Dnes je nutné se v nich vyznat, umět je přebrat, vybrat ta relevantní až pak s nimi můžeme pracovat.

Ono to nevylučuje mít ta data v hlavě, jako před třiceti lety a pracovat s nimi "po staru", ale stejně se nevyhnete nutnosti, umět si poradit s tím množstvím dat, co se na vás sype ze všech stran, abyste se v něm neuztratila.

Takže se asi shodneme, že reformu potřebujeme, že české školství není špatné, jen nám zaspalo (stejně jako ostatní odvětví v našem státě) a s celkovým chováním společnosti to není žádná sláva.

Ale jak jinak, než přes školství tu naší společnost kultivovat?

+1/−3
4.2.2018 0:48

M84i86r75o85s95l13a98v 72H23ý20l 5875467249169

a ještě bych doplnil, velký rozdíl mezi kdysi a dnes jsou výsledky kognitivních věd, tzn. máme poznatky, jak se učit a rozvíjet efektivně, máme poznatky o fungování mozku a následně jsou známy podmínky které učení podněcují a naopak které ho blokují.

Jen ty poznatky použít.

0/−2
4.2.2018 1:29

F60r33a35n70t60i44s71e30k 17M15i33k42e30s 8823867520522

Pan Kania je mistr sveta, jenom on vi jak je to spravne. Vim co rikam, ucil jsem v CR , Kanade a dost dlouho v USA.

+1/0
2.2.2018 16:58

M10i94r11o42s72l69a66v 71H11ý70l 5605617369969

Takových brouků Pytlíků je tu plná diskuze, jestli chcete něčím vyniknout, tak buďte konkrétní, v kritice, nebo lépe v nápadech, jak z té naší domácí šlamastyky ven.

0/−2
2.2.2018 18:15
Foto

J84i67r65k78a 90V64a27n55o98u66r63e79k 6707624628820

Do "nasi slamastiky" se dostavame jen a jen tim, ze se pozvolna snazime veci menit .. nastesti to nedelame tak rychle

+1/0
3.2.2018 10:18

F25r84a70n67t86i50s22e72k 86M62i67k98e58s 8733217670802

Vazeny pane, nechci nicim vyniknout, ale pan Kania vi vsechno z rychliku. Mohu jenom rict, ze ceska skola nebyla spatna. Vsechno zacaly mnoziny a kazdy rok jina koncepce.

0/0
3.2.2018 23:31

M17i47r74o64s13l95a86v 35H53ý95l 5445777929979

Ale to je velká škoda. Pokud máte zkušenosti, jak o nich píšete, mohl byste se podělit o klady a zápory systému kde rozdělení podle tříd není jen na základě věku, ale dosaženého výkonostního stupně, například. A určitě jich bude víc. Abysme my, co ty zkušenosti nemáme, se nemohli nechat opít rohlíkem (nebo alespoň tak snadno).

Opravdu by mě to zajímalo. Děkuji

0/0
4.2.2018 10:25

F14r18a28n54t74i90s68e19k 43M54i91k91e37s 8963277960352

Co muze p. Kania v 25 letech veku vedet o skole; on si dela reklamu pro jeho skolu, ktera byla zalozena v 2017?!! On je uspesny podnikatel, to je k smichu. Existuje hodne hochstapleru. Chodil jsem do Osmilete stredni skoly(jak se tenkrat rikalo) v letech 1953 az 1956 na vesnici v Jiznich Cechach. Meli jsme na matematiku dobreho ucitele a ten na nas byl prisny a naucil nas dobre i zlomky. Zakum, kterym to tak neslo nebo byli lini se zlomky nenaucili, ale donutil je alespon dobre se naucit nasobeni a deleni a to bylo podstatne. Ti sli pracovat do JZD nebo na remeslo. Nedelali maturitu a potom ani nestudovali na vselijakych pofidernich VS jako dneska. Rozdelovat deti jiz z pocatku podle vykonostniho stupne je nesmysl. Deti si musi postupne uvedomit co chteji delat a snazit se za tim jit o sve vuli a ne, aby to za ne resili rodice. Ja jsem se v osme tride popalil v obliceji kdyz jsme s kamaradem michali cerveny fosfor s chlorecnanem draselnym(hruza) a jiz zanedlouho jsem vedel, ze se mi chemie libi. Maturoval jsem v 1959 a vystudoval VSCHT, prednasel a v 1978 mne jeden profesor pozval k nemu pracovat do US a od roku 1991az do 2014 zase. O skole neco vim.

Ani vynikajici skola ani super ucitele neudelaji nic kdyz k tomu zaci nejsou. Znam osobne jednoho nositele Nobelovy ceny - chemie, ktery ucil na ne prilis slavne Universite, ale polozil tam zaklad ke svemu oceneni. Bylo to v nem a on toho dosahl. To same je to s detmi. Jsou k tomu nebo ne a to zadna skola neovlivni.

+3/0
4.2.2018 23:03

Z55d95e98n63ě24k 87P27a22v88l83i41š 8425540776

Můj spolužák, vystudovaný inženýr chemie učil na základní škole chemii, bavilo ho to. Byl po "zásluze" vyhozen, protože nevystudoval pedagogickou fakultu.

+1/0
2.2.2018 16:45

J93a93r64o62m90í39r 28K45r76á22l 4960149304719

To je nesmysl. Stačilo by pedagogické minimum a to není nic tak obtížného. Dva semestry.

+1/0
2.2.2018 19:30

Z21d67e88n17ě56k 69P88a81v92l44i89š 8295100426

Vážený pane Králi, možná mu to nestálo za to, pár let před důchodem. Za dob mích studií nás učili odborné předměty čistokrevní inženýři, jednak uměli a byli zábavní. Ovšem, na základní škole nás učily vystudované soudružky pedagožky, polovina z nich byly naprosté čarodejnice a dokázaly dětem otrávit studium. To jsou ty bývalé šprtky.

0/0
2.2.2018 22:14

J85a16r36o75m87í75r 97K96r72á44l 4360669174199

Víte, ono nestačí znát dokonale svůj obor, ale důležitější je umět ty znalosti předávat. Znal jsem pár opravdových špiček v oboru, ale někteří nebyli schopni vysvětlit problematiku tomu, kdo se v tom oboru vyznal méně. Takový může bádat, vymýšlet, ale učit by neměl. Proto to pedagogické minimum.

0/0
3.2.2018 7:40
Foto

P28e86t65r 19K66a55d11l30e93c 1340853847888

Bohužel ale těm, kteří onu schopnost vědomosti předávat nemají dánu přirozeně, většinou nepomůže ani celá pedagogická fakulta, natož pak nějaké minimum.

+1/0
5.2.2018 13:27

V21o10j29t71e70c38h 85P58á69n85i31k 25S53r73. 5231941544807

S jedným bezvýhradne súhlasím - bývalí šprti nebývajú dobrými učiteľmi.

Moja sestra 40 rokov učila matematiku. Na strednej v nej bola tak medzi dvojkou a trojkou (na vysvedčení to bolo za 2) a hovorila, že pri teraz si pri vyučovaní často spomína, ako ona ako žiačka, na rozdiel od jedničkárov, často nerozumela, nechápala výklad učiteľa. A preto dobre vedela, keďže to sama zažila, ako musí svoj výklad učiva deťom podať. Robila to asi dobre, keďže na ich dedinskej škole boli jej žiaci v porovnávacích testoch z matematiky vždy dosť nad slovenským priemerom.

+1/0
2.2.2018 10:01

J89a62n78a 62N16o78v79a61k54o40v64a 1229113890137

Za mych skolnich let pokud jsem nerozumela latce co vykladal ucitel tak jsme chodili za chytrejsimi spoluzaky co nam to vysvetlili a pak jsme doma studovala a pocitala podle postupu co znazornil ucitel dokud jsem to nepochopila

A ja ktera jsem mela ctyrku z matematiky tak jsem se vysvyhla na dvojiku a jen diky tomu ze jsem necekala co me ucitel nauci, ale co ja se naucila sama doma jsem sedela nekolik hodin pocitani prikladu a premyslela kde delam chybu takze pak pro me pisemna prace byla zalezitost nekolika minut a pro zabavu jsem pocitala priklady i spoluzacky

Nevim jak ted, ale drive jsme si jako spoluzaci hodne pomahali a chytry ucili hloupejsi deti ne ucitel ten vylozil latku a kdo ji prvni pochopil ten pak ucil ostatni ve tride, jestlize t nepochopili ti nejchytrjsi tak ucitel udelal dalsi vyklad

A to nas stmelovala nevznikali ve tride konflikty a meli jsme se radi a respektovali se

+4/0
2.2.2018 9:44

J85a85r95o52s71l64a37v 31H59e58j11n44a 4937231819

A češtinu jste se, paní Nováková, také učila?

0/0
7.2.2018 19:13

P86e35t48r53a 95N32o20v58á93k50o90v18á 7838546934578

Naše děti dnes dostávají skrze výuku znalostní zázemí, které je celistvé. Podle jeho popisu (ještě v jiných rozhovorech) on preferuje znalostní zázemí, které je asi jako čárový kód. Tzn. Češi si mezi sebou mají možnost na úrovni popovídat téměř všichni (pořád ještě, ale už je to taky těžší). Pokud bychom zavedli styl vzdělávání, že děti se učí především to, co je baví, ale to ostatní vynechávají, budeme mít spoustu lidí s úzce omezenými znalostmi na špičkové úrovni, kteří se ale uzavřou do komunit nebo bublin, protože si mezi sebou nebudou mít co říct. A to je ještě to menší zlo. Horší je, že jak nebudou nic vědět o ostatních věcech, budou dělat neskutečné krpy. Že to třeba ani pojistka na blbost nepokryje. Ano, je to trochu katastrofický scénář, ale pro představu stačí.

+4/0
2.2.2018 0:03

M83i40r22o67s86l27a52v 82H25ý61l 5405287149149

Vzdělání, které dostávají naše děti, jde od deseti k pěti.

Na rozdíl od vašich pocitů, jsou pro mé tvrzení dostupná fakta na webu české školní inspekce, ve výsledcích dlouhodobých srovnávacích testů.

+2/−2
2.2.2018 0:19

P43e85t48r72a 53N39o72v57á93k79o75v37á 7118116794558

Fungování ČŠI je kapitola sama o sobě (a netvrdím, že je to jejich vina).

Srovnávací testy...v ČR...ano.

0/0
2.2.2018 1:50

J53a76r65o10m26í13r 80K55r93á69l 4820659374439

On deseti k pěti jde právě kvůli diletantským zásahům těch "odborníků", co zavádějí nové metody bez zkušeností a přihlédnutí ke schopnostem žáků.

+3/0
2.2.2018 7:42

L90e91n53k88a 16P15o69k20o11r64n84a 4365463418907

Vychova jde od desiti k peti vazeny pane. A domaci priprava deti. Takovejch brouku pytliku uz tu bylo.

0/0
5.2.2018 23:00

P58e25t50r 12N69e17c63h61a13n86i40c15k92ý 7773836568160

Školství si bezesporu zaslouží modernizaci. Více možností praxe, ta škálovatelnost podle úrovní taky dobrá a přidat nějakou informační gramotnost, ať kdekdo nenaletí na různé sliby, finanční produkty nebo šmejdy. Ale byl bych s tím taky opatrný, naše země i přes to školství produkuje nadprůměrné množství chytrých a schopných lidí, kteří dokázali i ve světě úžasné věci. Jen to množství startupů, podíl informační technologie v zemi, herních i sw vývojářů, vědců a dalo by se pokračovat. I takový institut ZUŠ je něco ve světě ojedinělého. Nebo taková bezkontaktní platební karta, v půlce západní Evropy na mě v roce 2013 koukali jak na tatara a u nás to byla naprostá samozřejmost. Fakt opatrně s tím, ukázat dětem cestu k vzdělávání, nesrážet vlastní iniciativu, ale nepřehnat to.

+2/0
1.2.2018 23:15

T30o59m88á82š 83V22e94s74e85l42ý 1752112253896

Spousta lidí zde srovnává nesrovnatelné. V USA mají špičkové školy, ale ty jsou taky špičkově zaplacené. Státní školy jsou tam naprostý podprůměr. Vím to, mám tam rodinu. Kdo může, zdrhne na soukromou školu a nejlépe už střední škola. Úroveň jejich veřejného školství je možná tak na úrovni Rumunska.

+5/0
1.2.2018 22:39

J66a48n 63S45t53o41d63o66l35a 7361390493110

To není tak úplně pravda. Některé veřejné školy jsou hrozné, jiné solidní. Dobrých soukromých je nepatrná část. Celkově se americké školství v poslední době velice zhoršilo, a to včetně univerzit. Dobře vzdělaných je minimum, zbytek světový podprůměr. Není to kvůli problematickým žákům z ghet, ale kvůli vodění za ručičku, nesmyslným rovnostářským pravidlům atd.

+3/0
1.2.2018 22:57

P75e98t75r 42N26o18v77á16k 8855529170

je pravda že Šprti se školní učivo naučí sami a je tragické pokud následně šprti učí NE-šprty s tím že celý život byly POUZE ve škole

-

ale jak motivovat ty které učení "frontální" způsobem absolutně nebaví a nic jim to neříká 8-o8-o8-o

-

nebo ty kterým to Ministersky daným způsobem nejde???

+1/−2
1.2.2018 18:08

P74e13t55r 37N83o74v87á60k 8875969730

už představa a cíl že musíme vytvořit z každého ve všem cca unifikovaného / průměrného žáka

-

cca stejným způsobem

cca ve stejném věku

-

to celé je tak nějak min. částečně ZCESTNÉ

a to vše v národě Jana Amose Komenského 8-o [>-]

+1/−2
1.2.2018 18:41

M66i39c41h39a24l 52Z62e33l61e53n43k20a 3288745198984

Těžko učit v jedné třídě současném okamžiku normálně nadané děti zlomky a slabší sázet mrkev. Případně ty zlomky vysvětlovat namísto jedné hodny čtyři bez naděje, že to pochopí i ten nejslabší člen. Ti nadanější budou mezitím usínat. Ještě je šance tu třídu rozdělit podle chápavosti a jednotlivým skupinám přidělit specialisty s násobnými fin.náklady. Tady zase nějaký mistr světa objevil Ameriku.

0/0
1.2.2018 17:58

M58i92r46o83s80l95a55v 70H50ý85l 5355827609479

kdyby nic jiného, tak ten “mistr světa” je v 25 letech jedním z našich nejúspěšnějších podnikatelů

0/0
1.2.2018 20:32

J77i60ř14í 11N42o46v10o86t92n35ý 6525617896636

Ano. Z jejich webu vyjímám: "V září 2017 se tak otevřeli svým prvním studentům dveře American Academy in Prague s oficiální americkou akreditací. V roce 2018 ji budou následovat školy v Brně a Bratislavě." I z těchto dvou prostých vět je hned každému zřejmé, že jeden z nejúspěšnějších českých podnikatelů (alespoň podle Vašeho mínění) vlastní v Praze školu s dlouhou úspěšnou tradicí. Neboť již před pěti měsíci se studentům otevřel(i!) dveře k netušeným poznáním, Za pouhých 260 tisíc Kč ročního školného se tam snad studenti naučí z češtiny alespoň shodu přísudku s podmětem, když už ji nestačil zvládnout webmaster.

+3/0
1.2.2018 23:49

M40i91r36o61s73l74a39v 67H51ý22l 5925697839709

obávám se, že nikoliv, když výuka probíhá pouze v angličtině

0/0
2.2.2018 0:07

D87a37l26i78b72o23r 75M82o16r26a41v72a98n70s98k20ý 5403282150909

Otázkou zůstává, zda když vyučující přednáší anglicky, zda z těch "nadaných a talentovaných studentů" vůbec někdo ví, o čem mluví......

+2/0
2.2.2018 16:14

V39á58c59l72a18v 85Z18e19l18i91n18k71a 2622390983642

No, tak to je nářez. Kolega z mojí alma mater, kde jsem se dnes zastavil kvůli řešení jednoho projektu, to podle všeho vystihl, když k tomu poznamenal cosi ve smyslu, že nagelovaný sebevědomý floutek bude rýžovat prachy na tom, že bude zbohatlickým dětičkám prodávat iluzi kvalitního vzdělání. Ale když to někdo chce, tak proč ne.

+5/−1
2.2.2018 13:47

F18r73a88n75t87i57s85e19k 30M11i75k68e68s 8413807730642

Chodil jsem do Osmilete stredni skoly(jak se tenkrat rikalo) v letech 1953 az 1956 na vesnici v Jiznich Cechach. Meli jsme na matematiku dobreho ucitele a ten na nas byl prisny a naucil nas dobre i zlomky. Zakum, kterym to tak neslo nebo byli lini se zlomky nenaucili, ale donutil je alespon dobre se naucit nasobeni a deleni a to bylo podstatne. Ti sli pracovat do JZD nebo na remeslo. Nedelali maturitu a potom ani nestudovali na vselijakych pofidernich strednich a VS jako dneska.

0/0
3.2.2018 23:55

M91a40r38i77o 53V69á85p15e65n73í23k 4180688194699

Já jsem nad tímto tématem přemýšlel už delší dobu a chci říct, že škola mě naučila hodně dobrého, ale na druhou stranu si myslím, že velká část, možná valná většina toho času, který jsem tam strávil (17 let) byla dost promrhaná. To téma je na místě.

+5/0
1.2.2018 17:14

M71i43l12a66n 39K38a13s81a72l 9497529170202

Především při vstupu na VŠ člověk vidí, že minimálně čas SŠ je neskutečně nadimenzovaný, to množství znalostí získaných tam šlo dát za jeden semestr s prstem v nose ;-D

0/0
1.2.2018 17:26

Ř48e50h76o21ř 44V17l70a97s69á86k 2644134121696

Osobně bych spíš zkrouhl základku. Tam jsou poslední roky opravdu o ničem. Střední škola už nabídne určitou diferenciaci a může být daleko efektivnější. Každopádně je chybou, když se s vejškou začíná ve dvaceti, to už je člověk s rozvojem intelektu mírně za vrcholem.

+2/0
1.2.2018 17:35

M31i83l71a11n 60K91a15s96a34l 9397239440352

Také pravda. Dřívějších 8 tříd asi bylo rozumnějších. Ale je otázka, zda bez v článku naznačené selekce "rychlejších" a "pomalejších" dětí by šla provést razantnější změna.

Mně spíše uškodila ta střední. Cítím, že jsem se mohl na náročnější škole posunout v mnohém dál. Ale vybral jsem si sám ;-D

0/0
1.2.2018 17:42

J87a58k65u37b 10K62n75e65c25h95t12o72v61s48k71ý 3110566461622

Ve 13 letech bude asi žák těžko vědět na jaký obor má jít.

+2/0
1.2.2018 19:35

V37á68c81l96a11v 48Z91e24l14i51n25k47a 2962100803812

No, co k tomuto říci? Dvakrát jsem zkontroloval datum na kalendáři na stole i na monitoru, abych se ujistil, že skutečně je 1. 2. a nikoliv 1.4. O Apríl se tedy zřejmě nejedná. Ovšem tím hůře pro nás. Stále více se zapomíná na skutečnost, že české země historicky byly průmyslově vyspělým územím. To ovšem vyžadovalo spoustu kvalitně vzdělaných pracovníků, které dodalo tehdejší školství.

Myslí si snad někdo, že tyhle "kecací" rádoby pokrokové školy maskované za zahraniční nejlépe zámořsky znějící jména budou schopny něčeho takového? Obávám se, že nikoliv a že technické a přírodovědné obory, kde jsme se zatím přes veškerou bídu s financováním dokázali udržovat na solidní úrovni, před sebou nemají zrovna zářnou budoucnost. Co si potom ovšem vezme na podobných sebevědomě se tvářících rozvracečích našeho školství, to ví možná tak sám ďábel.

+12/−6
1.2.2018 14:13

R48u13d58a 63S50l35a14v16í86k 5683378976521

Důležité je to slovo BYLY historicky průmyslově vyspělé. Dnes je průmysl centralizován do velkých podniků a spousta ekonomiky stojí na službách. Takže je potřeba, aby se ten náš školský systém (koncepce z konce 19. století(!!!)) upravil na dnešní poměry.

+6/−4
1.2.2018 14:57