Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve školách učí bývalí šprti, říká zakladatel americké školy v Česku

Na základní škole měl čtyřky a rodiče ho chtěli poslat na učiliště. Zachránila ho americká střední škola. Teď Ondřej Kania spoluvlastní Pražské humanitní gymnázium a American Academy. Letos mu bylo pětadvacet. Výbušný rozhovor o školství poskytl pátečnímu magazínu Rodina DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S37i60l20v46i11e 49W58a96t17s66o17n 9368427532680

Americke skoly jsou kazdy pes jina ves, ale vseobecne plati, ze deticky maji mnohem mene predmetu a je s nimi zachazeno v bilych rukavickach. Nesmi se moc opravovat (at zije diversita), ucitele nejsou vzdy super chytri, je obri propast mezi soukromymi a verejnymi skolami. Na testy se upozornuje x dni predem, zadne prepadovky, zadne oralni testy pred tridou, zadne oznamovani znamek pred tridou, detem se rika, at si nerikaji o znamkach (aby netrpela jejich ega). Nizkou tridu nelze opravit, aby se neurazila jejich diverzni rasa, takze mluvi jako hotentoti. Celkove takovy trojkar z ceske ZS muze excelovat na amicke bezne stredni skole, protoze vse uz davno slysel a podminky jsou jednodussi. Co z toho plyne? Ceske deti se stale jeste vic nauci, ale v dnesni dobe je moderni plivat na ceske skolstvi a vyzdvihovat americke, o kterem onen zakladatel asi moc nevi, jinak by tolik nerecnil. Jasne, Americane maji nejlepsi university na svete, ale prumerne vzdelani? To je nekde jinde. Ve verejnych skolach se uci jenom na testy, ale znalosti si neudrzi, spoustu predmetu nemaji a obecne znalosti chatraji. To chce napodobovat?

+3/0
6.2.2018 21:03

Š70á20r91k17a 41K59o39l41á57č47k56o77v89á 8606263629

Souhlasim s jeho nazory, ale pripada mi, ze na tomto stavu chce spise vydelat nez ho zmenit. Skolne je vysoke a pro bohate. Sam dostal jako ctyrkar z chude rodiny full stipendium. Ma nadaci, ale zameruje se v ni rake na chytre. Takze svym podnikanim vlastne stale nedava sanci ctyrkarum z chudych rodin, aby zmenou ve zpusobu vzdelavani mohli v sobe objevit ten potencial a to, v cem jsou dobri a cim by se mohli zivit a co by ve skole prave mohli rozvijet. Takze opet system jen pro bohate a ci pro chude talentovane, co dostanou jeho stipendium diky nadaci. Ta zmena by prece mela byt zamerena na vsechny a zejmena na ty, co se spatne/hur uci. Ry skolstvi potapi nejvic, protoze v nich neumi nalezt to, v cem by mohli byt prave dobri a co by je mohlo uspesne zivit a bavit.

0/0
6.2.2018 14:39

F34r68a82n62t51i19s48e34k 24M77i50k28e19s 8533537640282

Ten Kania ucil v US? Byl tam nekdy ve tride? Ptal se studentu jestli mu rozumeji kdyz jim zacal vykladat sve rozumy? To ucil matematiku, fyziku, chemii nebo Anglickou literaturu? Ucil na primary, secondary skole nebo na high skole? To by mne zajimalo a jak dlouho tam ucil. Nebo jenom nahledl do tridy?

+1/0
5.2.2018 22:41

P75e69t44r 78S71v34o22b97o29d62a 9975547714680

... v tom vyjadreni neni nic vybusneho. Je to proste realisticky pohled na stav ceskeho skolstvi.

+1/−1
3.2.2018 18:05

M45i89r13o82s66l58a89v 26H60ý70l 5675927639199

Už více než rok hledám a vybírám střední školu pro syna, pana Kaniu a jeho školy vpodstatě nešlo minout. Chápu, že působí jeho vyjádření provokativně, zvláště v kombinaci s jeho nízkým věkem, vzděláním, podnikatelským úspěchem a hlavně pocitem, že má asi v něčem pravdu.

Protože mě zajímalo, jestli prostě nekecá a nejede si jen svůj business, tak když se naskytla možnost, zůčastnit se veřejné diskuze o vzdělávání, které se účastnil, tak jsem si ji nenechal ujít. Kromě pana Kanii se ji účastnili ještě pan Ondřej Štefl (zakladatel PORGu a SCIO škol) a veřejné školství obhajoval pan Prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph. D. z Karlovy univerzity. K mému nemalému překvapení v hodnocení veřejného školství, jeho výhledech do budoucna a nutnosti reformy (změny školského systému) panovala mezi pány “bohužel” shoda. Dokonce i v pohledu na směr kterým by bylo nejoptimálnější se vydat (rozborem různých možností, jejich dopadu a náročnosti). Ano, a tím směrem byl onen vychvalovaný a úspěšný finský systém.

Proto by mě opravdu zajímalo, v čem si myslíte, že se plete. Já na to zatím nenarazil.

Děkuji

0/0
3.2.2018 12:59

P21e32t13r92a 90N59o23v90á80k83o62v44á 7698646324568

Vážený pane Hýle, který se tu v diskusi všude vyskytujete, můžete mi říct, dle čeho soudíte, že české školství neustále upadá?

0/0
2.2.2018 22:16
Foto

J50i79r51k18a 14V37a15n70o86u15r37e58k 6197724208780

Ano, pan Hyl se vyskytuje, to je presne ... argument zadny, nazor zadny .. jen se pta a napada .. chova se jako by to byl sam zminovany "floutek" :-D

0/0
3.2.2018 6:42

M70i13r85o95s58l14a62v 21H54ý54l 5195297309319

ne, tím “floutkem” nejsem, ani ho osobně neznám, ptal jsem se přispěvatelů, co ho floutkem nazývali, jaký pro jeho odsudek mají důvod. Zajímalo by mě to. Je možné, že jsem to místy přehnal, ale vadí mi, povrchní odsuzování až pomlouvání bez znalosti problému. Zkusím si dát pozor :-)

0/0
3.2.2018 11:10

M88i35r93o14s30l87a50v 54H14ý83l 5265427169849

Děkuji za otázku, paní Nováková, můžu.

Na webu České školní inspekce http://www.csicr.cz/ visí výsledky různých šetření a porovnání znalostí a schopností žáků ZŠ. Obecně nejuznávanější a nejrozšířenější jsou tzv. PISA testy. Lze z nich vysledovat vývoj znalostí žáků nejen z celosvětového srovnání, ale i národního (lze z nich toho vysledovat opravdu hodně parameterů).

Vývoj lze sledovat mezi roky 2006 až 2015. Přes jednotlivé výkyvy, nelze nevidět naší dlouhodobou klesající tendenci v řádu cca do 10% oproti průměru. To samo o sobě by ještě nemuselo znamenat žádnou tragédii, ale minimálně by to měl být silný impuls k zahájení odborné a veřené debaty o nutnosti školské reformy. Tzn. tragédií je, že se tak neděje. A za to jsem panu Kaniovi (a nejen jemu!) vděčný, že ty naše stojaté vody víří a nutnost zahájení té debaty akceleruje.

Nerad bych tu psal romány, je odpověď dostatečná?

0/0
3.2.2018 10:58

P32e64t80r18a 72N83o72v66á77k35o96v45á 7268396634588

Jenže vy si pletete pojmy s dojmy. Vy tvrdíte, že výsledky testů říkají, že se zhoršuje české školství. Jenže tak tomu není. Výsledky říkají, že se zhoršují vědomosti českých školáků. Otázka je, zda na tom má vinu školský systém nebo něco jiného. Takže u těchto testů se prokázalo pouze to, že žáci toho vědí míň. Ale ne proč.

Nebudu tvrdit, že přesně vím, kde je důvod. Ale vzhledem k tomu, že se neustále poukazuje na fakt, že v dnešním světě je třeba děti zaujmout jinak než klasickou školou, která fungovala ještě před 30 lety, nebude ten problém spíš v dětech? A kdo jako první pracuje ve výchově a vzdělávání s dítětem - nejsou to rodiče? Škola pracuje jen s takovým materiálem, jaký dostane. Dostane-li nekvalitní materiál, nemůže odevzdávat výrobky první jakosti. Dnešní egoističtí rodiče neustále hledají, jak by minimalizovali veškeré problémy, tedy i jakoukoli snahu a námahu při jejich řešení. Děti to jen přebírají - nechce se jim nic. Nechce se jim zpívat, nechce se jim malovat, nechce se jim cvičit. Nechce se jim počítat, nechce se jim učit pravopis, nechce se jim učit fyzika, chemie, biologie ani zeměpis. O dějepisu ani nemluvím. Zbytečnost. Ale ty děti to nemají ze své hlavy - proč by se jim mělo něco chtít, když sami rodiče jim dávají příklad ve smyslu "tohle stejně v životě nebudeš potřebovat", "to jsme se taky učili a k ničemu mi to nebylo", "stačí vědět, že jsi chytrý, ty zbytečnosti se neuč", a máme internet. A učitel, i kdyby se na hlavu postavil, tohle nepřetlačí. Maximálně částečně nahlodá. A test pak vypovídá o tom, že žák neví nebo nechce vědět (oni ti puberťáci taky z principu nemusí odpovídat správně, protože to prostě jsou puberťáci). Ne o tom, že je špatný učitel, špatná škola a nebo špatné školství v ČR.

Čímž nechci říct, že reforma není potřeba. Ale rozhodně se neodvažuju tvrdit, že české školství je špatné, protože to není pravda. Špatné je celkové chování společnosti, která jájínkovatí, poukazuje jenom na svá práva a zapomíná na své povinnosti.

+5/0
3.2.2018 22:31

M28i85r50o64s26l11a64v 15H52ý32l 5375267979129

Připomněla jste mi slavnou repliku se secím strojem.

"Jakto chodí?

Chodí to dobře ale neseje to.

To je ale u secího stroje dost závažný problém."

Ale k tématu, žádné pojmy s dojmy si nepletu. Vzdělávání dětí je hlavním a jediným úkolem školského systému. Nemůžete tvrdit, že systém je vpořádku, jenom se nám výsledky dětí zhoršují, když ty výsledky dětí jsou jeho jediným výstupem. A hledat problém v dětech, to snad opravdu nemůžete myslet vážně.

Děti tu nejsou kvůli škole, ale školy jsou tu kvůli dětem. To je základní princip nejen vzdělávání, ale jakékoliv výchovy.

Já také netvrdím, že je náš školský systém špatný. Dokázal toho strašně moc a je neuvěřitelné, že bez zásadních změn vydržel až do dnes. 240 let, neuvěřitelné. A ten důvod ke změně, nejsou samozřejmě děti, že by byly jiné, ale prostředí ve kterém žijeme. To prošlo zásadní změnou, změnou informační.

Za Marie Terezie bylo klíčové dostat do hlavy data, aby bylo s čím pracovat, protože byl problém se k nim dostat. Dnes je situace zcela opačná. Data jsou všude a v takovém množství, že se v nich ztrácíme. Dnes je nutné se v nich vyznat, umět je přebrat, vybrat ta relevantní až pak s nimi můžeme pracovat.

Ono to nevylučuje mít ta data v hlavě, jako před třiceti lety a pracovat s nimi "po staru", ale stejně se nevyhnete nutnosti, umět si poradit s tím množstvím dat, co se na vás sype ze všech stran, abyste se v něm neuztratila.

Takže se asi shodneme, že reformu potřebujeme, že české školství není špatné, jen nám zaspalo (stejně jako ostatní odvětví v našem státě) a s celkovým chováním společnosti to není žádná sláva.

Ale jak jinak, než přes školství tu naší společnost kultivovat?

+1/−3
4.2.2018 0:48

M79i26r97o77s88l89a73v 11H55ý46l 5585317569679

a ještě bych doplnil, velký rozdíl mezi kdysi a dnes jsou výsledky kognitivních věd, tzn. máme poznatky, jak se učit a rozvíjet efektivně, máme poznatky o fungování mozku a následně jsou známy podmínky které učení podněcují a naopak které ho blokují.

Jen ty poznatky použít.

0/−2
4.2.2018 1:29

F16r84a70n20t89i54s65e40k 90M50i67k30e98s 8753657500552

Pan Kania je mistr sveta, jenom on vi jak je to spravne. Vim co rikam, ucil jsem v CR , Kanade a dost dlouho v USA.

+1/0
2.2.2018 16:58

M56i67r75o55s79l46a48v 50H73ý84l 5265397139169

Takových brouků Pytlíků je tu plná diskuze, jestli chcete něčím vyniknout, tak buďte konkrétní, v kritice, nebo lépe v nápadech, jak z té naší domácí šlamastyky ven.

0/−2
2.2.2018 18:15
Foto

J93i53r96k97a 66V60a27n35o52u46r48e34k 6577194688890

Do "nasi slamastiky" se dostavame jen a jen tim, ze se pozvolna snazime veci menit .. nastesti to nedelame tak rychle

+1/0
3.2.2018 10:18

F97r45a14n90t12i63s80e22k 36M47i32k69e26s 8693487110872

Vazeny pane, nechci nicim vyniknout, ale pan Kania vi vsechno z rychliku. Mohu jenom rict, ze ceska skola nebyla spatna. Vsechno zacaly mnoziny a kazdy rok jina koncepce.

0/0
3.2.2018 23:31

M43i72r75o12s76l97a89v 37H30ý25l 5385167549879

Ale to je velká škoda. Pokud máte zkušenosti, jak o nich píšete, mohl byste se podělit o klady a zápory systému kde rozdělení podle tříd není jen na základě věku, ale dosaženého výkonostního stupně, například. A určitě jich bude víc. Abysme my, co ty zkušenosti nemáme, se nemohli nechat opít rohlíkem (nebo alespoň tak snadno).

Opravdu by mě to zajímalo. Děkuji

0/0
4.2.2018 10:25

F38r80a82n86t80i34s22e14k 40M72i83k70e28s 8373577180822

Co muze p. Kania v 25 letech veku vedet o skole; on si dela reklamu pro jeho skolu, ktera byla zalozena v 2017?!! On je uspesny podnikatel, to je k smichu. Existuje hodne hochstapleru. Chodil jsem do Osmilete stredni skoly(jak se tenkrat rikalo) v letech 1953 az 1956 na vesnici v Jiznich Cechach. Meli jsme na matematiku dobreho ucitele a ten na nas byl prisny a naucil nas dobre i zlomky. Zakum, kterym to tak neslo nebo byli lini se zlomky nenaucili, ale donutil je alespon dobre se naucit nasobeni a deleni a to bylo podstatne. Ti sli pracovat do JZD nebo na remeslo. Nedelali maturitu a potom ani nestudovali na vselijakych pofidernich VS jako dneska. Rozdelovat deti jiz z pocatku podle vykonostniho stupne je nesmysl. Deti si musi postupne uvedomit co chteji delat a snazit se za tim jit o sve vuli a ne, aby to za ne resili rodice. Ja jsem se v osme tride popalil v obliceji kdyz jsme s kamaradem michali cerveny fosfor s chlorecnanem draselnym(hruza) a jiz zanedlouho jsem vedel, ze se mi chemie libi. Maturoval jsem v 1959 a vystudoval VSCHT, prednasel a v 1978 mne jeden profesor pozval k nemu pracovat do US a od roku 1991az do 2014 zase. O skole neco vim.

Ani vynikajici skola ani super ucitele neudelaji nic kdyz k tomu zaci nejsou. Znam osobne jednoho nositele Nobelovy ceny - chemie, ktery ucil na ne prilis slavne Universite, ale polozil tam zaklad ke svemu oceneni. Bylo to v nem a on toho dosahl. To same je to s detmi. Jsou k tomu nebo ne a to zadna skola neovlivni.

+3/0
4.2.2018 23:03

Z97d47e46n23ě45k 92P87a30v46l24i63š 8805470526

Můj spolužák, vystudovaný inženýr chemie učil na základní škole chemii, bavilo ho to. Byl po "zásluze" vyhozen, protože nevystudoval pedagogickou fakultu.

+1/0
2.2.2018 16:45

J15a80r58o93m87í43r 82K66r75á74l 4390429134279

To je nesmysl. Stačilo by pedagogické minimum a to není nic tak obtížného. Dva semestry.

+1/0
2.2.2018 19:30

Z16d78e62n78ě22k 41P40a68v18l74i92š 8875930666

Vážený pane Králi, možná mu to nestálo za to, pár let před důchodem. Za dob mích studií nás učili odborné předměty čistokrevní inženýři, jednak uměli a byli zábavní. Ovšem, na základní škole nás učily vystudované soudružky pedagožky, polovina z nich byly naprosté čarodejnice a dokázaly dětem otrávit studium. To jsou ty bývalé šprtky.

0/0
2.2.2018 22:14

J44a20r58o33m91í30r 78K88r69á43l 4690739104419

Víte, ono nestačí znát dokonale svůj obor, ale důležitější je umět ty znalosti předávat. Znal jsem pár opravdových špiček v oboru, ale někteří nebyli schopni vysvětlit problematiku tomu, kdo se v tom oboru vyznal méně. Takový může bádat, vymýšlet, ale učit by neměl. Proto to pedagogické minimum.

0/0
3.2.2018 7:40
Foto

P71e70t83r 13K89a69d23l67e60c 1830673157218

Bohužel ale těm, kteří onu schopnost vědomosti předávat nemají dánu přirozeně, většinou nepomůže ani celá pedagogická fakulta, natož pak nějaké minimum.

+1/0
5.2.2018 13:27

V45o72j83t11e10c49h 25P32á64n26i16k 49S82r48. 5261191294187

S jedným bezvýhradne súhlasím - bývalí šprti nebývajú dobrými učiteľmi.

Moja sestra 40 rokov učila matematiku. Na strednej v nej bola tak medzi dvojkou a trojkou (na vysvedčení to bolo za 2) a hovorila, že pri teraz si pri vyučovaní často spomína, ako ona ako žiačka, na rozdiel od jedničkárov, často nerozumela, nechápala výklad učiteľa. A preto dobre vedela, keďže to sama zažila, ako musí svoj výklad učiva deťom podať. Robila to asi dobre, keďže na ich dedinskej škole boli jej žiaci v porovnávacích testoch z matematiky vždy dosť nad slovenským priemerom.

+1/0
2.2.2018 10:01

J48a41n98a 96N46o89v88a97k33o52v75a 1599733640857

Za mych skolnich let pokud jsem nerozumela latce co vykladal ucitel tak jsme chodili za chytrejsimi spoluzaky co nam to vysvetlili a pak jsme doma studovala a pocitala podle postupu co znazornil ucitel dokud jsem to nepochopila

A ja ktera jsem mela ctyrku z matematiky tak jsem se vysvyhla na dvojiku a jen diky tomu ze jsem necekala co me ucitel nauci, ale co ja se naucila sama doma jsem sedela nekolik hodin pocitani prikladu a premyslela kde delam chybu takze pak pro me pisemna prace byla zalezitost nekolika minut a pro zabavu jsem pocitala priklady i spoluzacky

Nevim jak ted, ale drive jsme si jako spoluzaci hodne pomahali a chytry ucili hloupejsi deti ne ucitel ten vylozil latku a kdo ji prvni pochopil ten pak ucil ostatni ve tride, jestlize t nepochopili ti nejchytrjsi tak ucitel udelal dalsi vyklad

A to nas stmelovala nevznikali ve tride konflikty a meli jsme se radi a respektovali se

+4/0
2.2.2018 9:44

J18a42r25o84s42l69a34v 83H19e16j54n76a 4627171319

A češtinu jste se, paní Nováková, také učila?

0/0
7.2.2018 19:13

P96e58t41r74a 29N73o22v48á36k92o21v12á 7258726554158

Naše děti dnes dostávají skrze výuku znalostní zázemí, které je celistvé. Podle jeho popisu (ještě v jiných rozhovorech) on preferuje znalostní zázemí, které je asi jako čárový kód. Tzn. Češi si mezi sebou mají možnost na úrovni popovídat téměř všichni (pořád ještě, ale už je to taky těžší). Pokud bychom zavedli styl vzdělávání, že děti se učí především to, co je baví, ale to ostatní vynechávají, budeme mít spoustu lidí s úzce omezenými znalostmi na špičkové úrovni, kteří se ale uzavřou do komunit nebo bublin, protože si mezi sebou nebudou mít co říct. A to je ještě to menší zlo. Horší je, že jak nebudou nic vědět o ostatních věcech, budou dělat neskutečné krpy. Že to třeba ani pojistka na blbost nepokryje. Ano, je to trochu katastrofický scénář, ale pro představu stačí.

+4/0
2.2.2018 0:03

M51i51r62o73s15l10a34v 86H48ý23l 5575897899909

Vzdělání, které dostávají naše děti, jde od deseti k pěti.

Na rozdíl od vašich pocitů, jsou pro mé tvrzení dostupná fakta na webu české školní inspekce, ve výsledcích dlouhodobých srovnávacích testů.

+2/−2
2.2.2018 0:19

P23e35t90r11a 54N27o27v97á45k22o94v93á 7888906304678

Fungování ČŠI je kapitola sama o sobě (a netvrdím, že je to jejich vina).

Srovnávací testy...v ČR...ano.

0/0
2.2.2018 1:50

J19a20r62o11m12í35r 10K42r26á95l 4340539364159

On deseti k pěti jde právě kvůli diletantským zásahům těch "odborníků", co zavádějí nové metody bez zkušeností a přihlédnutí ke schopnostem žáků.

+3/0
2.2.2018 7:42

L25e32n57k44a 79P84o20k23o27r38n86a 7534153493781

Vychova jde od desiti k peti vazeny pane. A domaci priprava deti. Takovejch brouku pytliku uz tu bylo.

0/0
5.2.2018 23:00

P20e21t42r 65N80e14c46h36a88n87i86c35k57ý 7843576928720

Školství si bezesporu zaslouží modernizaci. Více možností praxe, ta škálovatelnost podle úrovní taky dobrá a přidat nějakou informační gramotnost, ať kdekdo nenaletí na různé sliby, finanční produkty nebo šmejdy. Ale byl bych s tím taky opatrný, naše země i přes to školství produkuje nadprůměrné množství chytrých a schopných lidí, kteří dokázali i ve světě úžasné věci. Jen to množství startupů, podíl informační technologie v zemi, herních i sw vývojářů, vědců a dalo by se pokračovat. I takový institut ZUŠ je něco ve světě ojedinělého. Nebo taková bezkontaktní platební karta, v půlce západní Evropy na mě v roce 2013 koukali jak na tatara a u nás to byla naprostá samozřejmost. Fakt opatrně s tím, ukázat dětem cestu k vzdělávání, nesrážet vlastní iniciativu, ale nepřehnat to.

+2/0
1.2.2018 23:15

T71o39m96á71š 45V53e20s45e56l94ý 1922342233586

Spousta lidí zde srovnává nesrovnatelné. V USA mají špičkové školy, ale ty jsou taky špičkově zaplacené. Státní školy jsou tam naprostý podprůměr. Vím to, mám tam rodinu. Kdo může, zdrhne na soukromou školu a nejlépe už střední škola. Úroveň jejich veřejného školství je možná tak na úrovni Rumunska.

+5/0
1.2.2018 22:39

J29a59n 62S15t84o90d87o54l11a 7771950683560

To není tak úplně pravda. Některé veřejné školy jsou hrozné, jiné solidní. Dobrých soukromých je nepatrná část. Celkově se americké školství v poslední době velice zhoršilo, a to včetně univerzit. Dobře vzdělaných je minimum, zbytek světový podprůměr. Není to kvůli problematickým žákům z ghet, ale kvůli vodění za ručičku, nesmyslným rovnostářským pravidlům atd.

+3/0
1.2.2018 22:57

P91e58t62r 37N68o44v23á80k 8755529170

je pravda že Šprti se školní učivo naučí sami a je tragické pokud následně šprti učí NE-šprty s tím že celý život byly POUZE ve škole

-

ale jak motivovat ty které učení "frontální" způsobem absolutně nebaví a nic jim to neříká 8-o8-o8-o

-

nebo ty kterým to Ministersky daným způsobem nejde???

+1/−2
1.2.2018 18:08

P74e67t32r 29N34o18v53á11k 8745399670

už představa a cíl že musíme vytvořit z každého ve všem cca unifikovaného / průměrného žáka

-

cca stejným způsobem

cca ve stejném věku

-

to celé je tak nějak min. částečně ZCESTNÉ

a to vše v národě Jana Amose Komenského 8-o [>-]

+1/−2
1.2.2018 18:41

M75i94c78h72a12l 84Z27e37l28e75n76k96a 3288865928674

Těžko učit v jedné třídě současném okamžiku normálně nadané děti zlomky a slabší sázet mrkev. Případně ty zlomky vysvětlovat namísto jedné hodny čtyři bez naděje, že to pochopí i ten nejslabší člen. Ti nadanější budou mezitím usínat. Ještě je šance tu třídu rozdělit podle chápavosti a jednotlivým skupinám přidělit specialisty s násobnými fin.náklady. Tady zase nějaký mistr světa objevil Ameriku.

0/0
1.2.2018 17:58

M33i88r10o77s52l16a55v 40H27ý67l 5675297929349

kdyby nic jiného, tak ten “mistr světa” je v 25 letech jedním z našich nejúspěšnějších podnikatelů

0/0
1.2.2018 20:32

J93i92ř26í 34N82o66v58o95t42n38ý 6635477346406

Ano. Z jejich webu vyjímám: "V září 2017 se tak otevřeli svým prvním studentům dveře American Academy in Prague s oficiální americkou akreditací. V roce 2018 ji budou následovat školy v Brně a Bratislavě." I z těchto dvou prostých vět je hned každému zřejmé, že jeden z nejúspěšnějších českých podnikatelů (alespoň podle Vašeho mínění) vlastní v Praze školu s dlouhou úspěšnou tradicí. Neboť již před pěti měsíci se studentům otevřel(i!) dveře k netušeným poznáním, Za pouhých 260 tisíc Kč ročního školného se tam snad studenti naučí z češtiny alespoň shodu přísudku s podmětem, když už ji nestačil zvládnout webmaster.

+3/0
1.2.2018 23:49

M96i69r14o42s40l50a30v 22H74ý60l 5245687489489

obávám se, že nikoliv, když výuka probíhá pouze v angličtině

0/0
2.2.2018 0:07

D54a43l26i96b44o93r 81M83o79r92a14v36a19n36s56k71ý 5243152800249

Otázkou zůstává, zda když vyučující přednáší anglicky, zda z těch "nadaných a talentovaných studentů" vůbec někdo ví, o čem mluví......

+2/0
2.2.2018 16:14

V43á56c63l34a87v 51Z13e81l27i64n19k23a 2272190503982

No, tak to je nářez. Kolega z mojí alma mater, kde jsem se dnes zastavil kvůli řešení jednoho projektu, to podle všeho vystihl, když k tomu poznamenal cosi ve smyslu, že nagelovaný sebevědomý floutek bude rýžovat prachy na tom, že bude zbohatlickým dětičkám prodávat iluzi kvalitního vzdělání. Ale když to někdo chce, tak proč ne.

+5/−1
2.2.2018 13:47

F21r65a12n40t58i22s89e20k 38M14i41k92e64s 8133467190862

Chodil jsem do Osmilete stredni skoly(jak se tenkrat rikalo) v letech 1953 az 1956 na vesnici v Jiznich Cechach. Meli jsme na matematiku dobreho ucitele a ten na nas byl prisny a naucil nas dobre i zlomky. Zakum, kterym to tak neslo nebo byli lini se zlomky nenaucili, ale donutil je alespon dobre se naucit nasobeni a deleni a to bylo podstatne. Ti sli pracovat do JZD nebo na remeslo. Nedelali maturitu a potom ani nestudovali na vselijakych pofidernich strednich a VS jako dneska.

0/0
3.2.2018 23:55

M34a15r96i78o 91V19á92p89e98n65í24k 4830898184989

Já jsem nad tímto tématem přemýšlel už delší dobu a chci říct, že škola mě naučila hodně dobrého, ale na druhou stranu si myslím, že velká část, možná valná většina toho času, který jsem tam strávil (17 let) byla dost promrhaná. To téma je na místě.

+5/0
1.2.2018 17:14

M84i57l59a58n 12K50a64s30a66l 9537949830202

Především při vstupu na VŠ člověk vidí, že minimálně čas SŠ je neskutečně nadimenzovaný, to množství znalostí získaných tam šlo dát za jeden semestr s prstem v nose ;-D

0/0
1.2.2018 17:26

Ř20e26h24o28ř 10V35l92a14s53á29k 2294554191496

Osobně bych spíš zkrouhl základku. Tam jsou poslední roky opravdu o ničem. Střední škola už nabídne určitou diferenciaci a může být daleko efektivnější. Každopádně je chybou, když se s vejškou začíná ve dvaceti, to už je člověk s rozvojem intelektu mírně za vrcholem.

+2/0
1.2.2018 17:35

M58i56l74a36n 47K95a41s17a17l 9527879160462

Také pravda. Dřívějších 8 tříd asi bylo rozumnějších. Ale je otázka, zda bez v článku naznačené selekce "rychlejších" a "pomalejších" dětí by šla provést razantnější změna.

Mně spíše uškodila ta střední. Cítím, že jsem se mohl na náročnější škole posunout v mnohém dál. Ale vybral jsem si sám ;-D

0/0
1.2.2018 17:42

J68a84k40u35b 95K35n81e79c82h50t95o82v64s24k93ý 3410376401122

Ve 13 letech bude asi žák těžko vědět na jaký obor má jít.

+2/0
1.2.2018 19:35

V92á10c16l72a90v 27Z57e86l77i12n18k71a 2392920873342

No, co k tomuto říci? Dvakrát jsem zkontroloval datum na kalendáři na stole i na monitoru, abych se ujistil, že skutečně je 1. 2. a nikoliv 1.4. O Apríl se tedy zřejmě nejedná. Ovšem tím hůře pro nás. Stále více se zapomíná na skutečnost, že české země historicky byly průmyslově vyspělým územím. To ovšem vyžadovalo spoustu kvalitně vzdělaných pracovníků, které dodalo tehdejší školství.

Myslí si snad někdo, že tyhle "kecací" rádoby pokrokové školy maskované za zahraniční nejlépe zámořsky znějící jména budou schopny něčeho takového? Obávám se, že nikoliv a že technické a přírodovědné obory, kde jsme se zatím přes veškerou bídu s financováním dokázali udržovat na solidní úrovni, před sebou nemají zrovna zářnou budoucnost. Co si potom ovšem vezme na podobných sebevědomě se tvářících rozvracečích našeho školství, to ví možná tak sám ďábel.

+12/−6
1.2.2018 14:13

R29u22d93a 33S30l36a69v74í15k 5783528826801

Důležité je to slovo BYLY historicky průmyslově vyspělé. Dnes je průmysl centralizován do velkých podniků a spousta ekonomiky stojí na službách. Takže je potřeba, aby se ten náš školský systém (koncepce z konce 19. století(!!!)) upravil na dnešní poměry.

+6/−4
1.2.2018 14:57







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.