Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P59a56v22e23l 34M91a66c25h 7152666390628

Rad bych se rozdelil o me vlastni observace. Mnohe z veci o kterych pan Kania mluvi jsou pravda ale nekolik veci je spis "prikraslenych" abych tak rekl. Nevim, kde pan Kania v Kanade byl ale mohu vam sdelit, ze moje zena ktera pracovala v ruznych skolach v Toronte v Kanade ve skolsvi od 89 roku me rekla ze meli ve tride 25 az 30 deti kazdy rok. Take byt jim bych se moc neohanel skolstvim ve Statech. Tamni skolstvi ma velice spatnou povest. Je pravdou, ze jsou ve Statech nejlepsi univerzity ale take je pravdou ze verejne skoly a ucitele v nich maji velice spatnou povest. Mozna ze spis mluvil o privatnich skolach za ktere se musi platit.

+66/−1
doporučit
1.2.2018 4:33

R64o95b55e72r71t 23M41á47s53l45o 1221321487357

Líbí se mi ten princip segragace podle znalostí nikoliv podle věku. A je zcela logické, že v takových znalostně vyrovnaných skupinách probíhá výuka mnohem plynuleji.

Ovšem to se asi našemu ministerstvu, které naopak prosazuje inkluzi moc líbit nebude ;-).

+95/−5
doporučit
1.2.2018 0:26
Foto

M44i79r81e51k 14K18a26t40z98l 8398330590386

Pane Kania, myslím, že máte v mnohém pravdu. Třeba ten finský příklad. U amerického školství je to ale asi trochu složitější. Asi víte, že pokud chce někdo v USA poslat dítě na kvalitní "high school" (obdoba střední školy), pak ho to bude stát tak 40 tisíc dolarů ročně na školném. Úroveň bezplatných veřejných středních škol je v USA různá--od mizerné až po zcela katastrofální. Mluvím také z vlastní zkušenosti.

+34/0
doporučit
1.2.2018 2:25
Foto

A59n72n73a 54V46e73s85e77l72á 2230128366

Vzhledem k tomu, že tenhle pán měl na základní škole čtyřky z exaktních předmětů a nyní je považuje za nedůležité a odborníka na školství a vzdělání z něj udělaly dva ročníky na církevní střední škole v USA, měla bych jako rodič ke gymnáziu, které si s kolegou koupili, značnou nedůvěru...

Ale co se týká PR, je rozhodně velmi snaživý..

+72/−6
doporučit
1.2.2018 7:10
Foto

J64i37r31k49a 21V12a75n11o11u53r41e80k 6347844878570

Kdybych chtel pausalizovat, jako on, musel bych jen konstatovat, ze brat si priklad ze skolstvi USA by bylo jako si brat priklad z technologickeho vyvoje v Somalsku 8-o

+45/−2
doporučit
1.2.2018 2:15

R56u79d24o72l42f 88S81v18o93b71o48d76a 4129610581117

Český student nemá sebevědomí, americký znalosti.

+83/−8
doporučit
1.2.2018 1:08

J18a38n 12N80ě61m13e76c 2890228566613

No vidíte, byl zralý na učňák, ale na americkou střední školu to bohatě stačilo. Není co dodat.

+122/−15
doporučit
1.2.2018 2:49

V58l71a29s23t65i48m10i89l 24P65l31a22c90h94ý 5425668124183

Aneb jak se kozel stal zahradnikem. Americke skolstvi je dlouhodobe kritizovano. Nejdulezitejsi je postavit vzdelani na pevnych zakladech, ze kterych lze dale ve vyssich stupnich rozvijet jednotlive specializace. Pokud nejsou vsak pevne zaklady tak to cele je potom vratke. Nezjednodusujme si zivot, protoze to potom je cesta do pekel. Americke stredni skoly produkuji jedince, kdy jejich znalosti stezi dosahuji znalosti urovne nasich zakladnich skol. Bohuzel tenhle trend je uz i u nas, kdy se na misto zachovani jiste urovne se pozadavky zmirnuji.

+66/−6
doporučit
1.2.2018 0:26

M14a62r33e51k 78K31a32p76u58s55t75k28a 3204944511760

To paušalizování moc nevypovídá o jeho inteligenci.

+65/−6
doporučit
1.2.2018 0:22
Foto

M35i55l44o10s28l63a45v 22D58o21u92b71r79a68v69a 1181449325194

v nekterych vecech ma pravdu, pokud by to melo vypadat ve skolstvi idealne, coz v USA zdaleka neni.....ale jinak to zavani americanem , ktery nas prijel ucit slezat z palem , ale jaksi mu nikdo v te USA skole nerekl, ze tu palmy nerostou

+34/−1
doporučit
1.2.2018 7:14

J47i57t94k47a 77P43ř43i25k32r41y68l89o12v11á 9944529654417

Asi byste mě, mé výsledky na základce zařadili mezi šprty. Navíc už jako dítě jsem v lidech vzbuzovala hodně krajní pocity, někteří učitelé mě zbožňovali a jiní nemohli vystát. Žiju pátým rokem v Sydney a potkala jsem zde lidi z moha kontinentů s rozličnou úrovní vzdělanosti. Jedna z prvních, co jsem tu potkala, byla mladá holka s moooc bohaté brazilské rodiny, vzdělaná na prestižních školách a s univerzitou. Když jsem řekla, že jsem z České republiky, ona na to, jestli - a pozor - jsem z Jižní Ameriky. Já vykulila oči a zeptala se, jestli jsme tedy sousedé.

K článku - člověk, který ve škole dosahoval prachbídných výsledků snadno obviní systém, než sám sebe z lenosti. A já přesto tvrdím, že průměrný český absolvent českých škol má mnohem všestrannější znalosti, než je světový průměr. No a co neví, si zvládne vygooglit. Navíc, protože jsme pidi země, hodně se zajímáme o ostatní země, historie, zeměpis, a i to nám dává dost plusových bodů.

Na rozdíl třeba od jednoho původem Brita, postgrad vzdělání, IQ 147, atomový vědec. No a ten pořád dokolečka mluvil o Czechoslovakia bez ohledu na to, kolikrát jsem ho opravila. Navíc se úplně vážně zeptal na naše námořnictvi.

Takže tak.

+98/−12
doporučit
1.2.2018 5:59

M55i72r13e44k 69Z15á65v72o21d82n85ý 7742167570118

No a pak se mají soukromé školy někdy dostat na úroveň veřejných škol, když je řídí kindermanagement z učňáku :o)

+31/−1
doporučit
1.2.2018 6:53

K60a29r66e86l 97M48a62z49a29č 3117953356799

Tak už jsem pochopil, proč americká střední třída jsou vesměs tupci, kteří pomalu neví, kde je Evropa a že ČR skutečně není na Balkáně.

+36/−2
doporučit
1.2.2018 5:57

Ř34e81h76o66ř 74V65l78a89s62á73k 2544604761716

Samozřejmě, že učitele formuje jeho vlastní životní zkušenost. Třeba tohohle mladého pána. Znalosti mu nešly, ale zahraniční pobyt mu dodal sebevědomí a konverzační schopnosti v jednom cizím jazyce na slušné středoškolské úrovni.

V určitých věcech má samozřejmě pravdu, třeba že je dobré mít motivovaného a schopného učitele a menší třídy (obojí je ale hlavně finanční otázka).

Na druhou stranu, já chci mít děti vzdělané (tedy i plné znalostí) a tak je raději pošlu na náročnou tradiční střední školu.

Mně by ani nevadila humanitní střední škola, kdyby skutečně učila a nebyla to ulejvárna. Jenže pak si chcete pokecat s absolventem takového ústavu o nějakém humanitním a důležitém tématu typu rozdíly mezi nacismem a komunismem a zjistíte, že se asi na té humanitní škole učí humanitní témata hůř než před dvaceti lety na všeobecném gymnáziu. Dějepis, filosofické směry, všeobecná jazyková znalost (třeba různé zmezinárodnělé latinské a řecké výrazy, teorie vývoje jazyka...) nic. Zeměpis nic, demografie nic, základy hospodářství nic, sociologie na úrovni hesel. A s naprosto útržkovitými (ne)znalostmi samozřejmě i neschopnost vnímat a sám nacházet mezioborové souvislosti a vlivy.

To je lepší poslat děti na techniku, aby jim náročnější škola trénovala mozek, a humanitní znalosti do nich dostat mimoškolně.

+29/−1
doporučit
1.2.2018 7:12

J77o70s14e49f 54Š92p82e53r10l 2447327973548

Když srovnám svoje zkušenosti z komunistické základky a porevolučního gymplu...ve třídě nás bylo vždy přes 30, zvládali jsme 2x tolik učiva než děcka dnes. Maturita čeština, fyzika, matematika, angličtina. Nikdo se nad tím nepozastavoval. Pravda, některé předměty mě vyloženě otravovaly, jako třeba zeměpis, ale alespoň mám představu, kde jaký stát leží, co se tam zhruba nachází atd.

Dneska mají děcka na soukromých gymnáziích polovinu předmětů, od 2 ročníku, pokud se nezajímají o matematiku, fyziku, chemii, tak se ji neučí. Prakticky nic neumí, nic neznají, ale odcházejí s výbornými hodnoceními. Ale hlavně, že hodnotí své učitele, kteří se pak samozřejmě strachy třesou o svoje ohodnocení.

Sorry, jak se chcete učit chemii, když neznáte periodickou soustavu prvků ? Jsou některé věci, které se člověk musí naučit z paměti.

+75/−12
doporučit
1.2.2018 1:35

R57o33s50t93i49s14l68a47v 41C58a14h97a 6493827457811

Americka skola? Tam se dela co? Jak znamo, kvalita americkych skol je dost bidna.

Meli jsme lektora anglictiny z USA. Prisla rec na historii USA a MY jsme mu vysvetlovali, protoze on nevedel vubec nic.

Kdysi jsem zazil ucitele AJ z Kanady. Na pocatku 90. let. Kdyz rekli doma, ze jedou do Prahy, tak byli doma vydeseni, protoze se tu prece vlaci (=valka v Jugoslavii).

+23/−1
doporučit
1.2.2018 6:35

A39n13d23r53e87a 84N77o51v40a 3918854345402

Do 4.tridy jsem chodila na "normalni zakladku", od 5. do 7. do tridy s rozsirenou vyukou matiky, fyziky a informatiky. Pote 2 roky prestizni jazykovy gympl, nakonec klasicky gympl. S panem proto na zaklade vlastni zkusenosti souhlasim v tom, ze mnoho "vykonnostnich skupin" ve tride neni dobre - horsi nestihaji, lepsi se nudi. Vyberove skoly pak tyto rozdily zmirni nebo zcela odstrani, deti se vzajemne motivuji, i kdyz je jich ve tride 30. Ted je vsak otazkou, co i ty vyberove skoly produkuji. Priznavam, ze jsem onen klasicky sprt, kteremu vyhovoval system - neco se dozvedet, rychle to zapsat, abych se to mohla doma nadrtit a pote excelovat pri zkouseni. Pamet mi vzdy slouzila, takze no problem. Ucitele na vsech skolach (normalnich i vyberovyh) toto vzdy ocenili. Jenze - obrazne receno - detstvi skoncilo a zacal zivot a ja mam dodnes problem napr. s nazorovou konfrontaci tvari v tvar (pokud nemam hodne dopredu a hodne peclive pripravene argumenty), obecne s mluvenymi diskuzemi na jakekoliv tema, praktickym myslenim ("co delat, kdyz se stane to a to") a predevsim myslenim v souvislostech. Neco je samozrejme dano povahou, ale podle meho by skoly mely lepe pripravit deti na nastrahy a situace bezneho zivota, pouzivat selsky rozum a rozvijet mysleni napric obory (predmety) na ukor biflovani pozdeji nepouzitelnych informaci. Mame vsak takove?

+23/−1
doporučit
1.2.2018 4:02

P98a32v66e40l 42I79n44d15r49s13t 6665371676

Zachránila jej americká škola - to jako na způsob nějaké americké střední školy, kde se na maturitu z matematiky učí jako vrchol studia Pythagorovu větu? To se pak nedivím, že ze čtyřkaře se stal premiant. Mezi slepými jenooký král

+19/0
doporučit
1.2.2018 7:08

J18i32n71d89ř50i94š42k70a 63B62u92r93g41e14r45o64v26á 3975724768615

Já si nemyslím, že všichni jedničkáři jsou šprti. Na Gymnáziu jsem zažila pády záklaďáckých šprtů, vzestupy průměrných i vysloveně talenty a chytré od přírody, kterým šlo učení lehce a dnes jsou na vysokých postech. Já zažila na vlastní kůži to, že na základce mi učení šlo samo a tam pak jsem spadla do čtyřek, protože jsem nebyla zvyklá zasednout ke knize na dvě hodiny denně a objem učiva to vyžadoval. Měli jsme výborné kantory i pár špatných, kteří látku přečetli a kdo nerozuměl, měl si to doma přečíst znovu.Odmaturovala jsem úspěšně, dodnes mám sny, kdy stojím u tabule a nevíííím...:-)))A zaplaťbůh za to, že nás neučí diletanti, ale bývalí šprti!;-D

+19/0
doporučit
1.2.2018 5:43

J17a27r14o74s81l52a12v 11D93o97š72e49k 7309578194434

To že se tenhle zoufalec tak urputně cpe do médií placenými články a rozhovory nesvědčí zrovna o kvalitách té “humanitní” školy...

+25/−2
doporučit
1.2.2018 0:50
Foto

S18o30ň94a 83S45v65o61b12o76d49o84v13á 6119134477506

Jaké má Ondřej Kania řešení pro chytré, technicky nadané děti ? Učitel, který měl z matiky a fyziky špatné známky, ale má praxi ve skautu by pro ně byl tím pravým ? Nebo by tedy rodiče meli dětem platit soukromé školy ?

+21/−1
doporučit
1.2.2018 8:01

L38u94k41á70š 64Š71m45a30h60e27l 2617604982954

Dělení třídy na některé předměty dle výkonnostní úrovně by bylo jistě pozitivní. Vidím to u syna, kdy v matematice je jeho úroveň tak o dvě třídy nahoru (a pak ho ostatní žáci ve druhé třídě přesvědčují, že 3 - 5 nejde a 11 rozdělit na dvě půlky taky ne), zato v psaní se naprosto nemůže vyrovnat těm snaživým holčičkám, co píší tak 2x rychleji než on.

Nicméně si myslím, že představa, že učitel nemusí mít pedagogické vzdělání či dokonce ani požadovanou odbornost ve svém předmětu, je dost lichá. Osobně si myslím, že učitel musí být v daném předmětu o hodně lepší než průměrný žák, aby za prvé zvládl i dotazy a motivaci pro ty nejlepší a za druhé aby věděl nějaké zajímavosti v pozadí toho, co učí.

+17/0
doporučit
1.2.2018 8:01

K67a64r25o17l16í63n64a 55B66r32o81d48s22k79á 4747619255890

Na soukromé střední školy v ČR obvykle chodí ti, kteří se nedostali na státní školy. Je samozřejmě pár soukromých škol, které jsou kvalitní a dostanou se tam jen ti nejlepší, ale obecně se dá říci, že je to hlavně o zaplacení školného. V USA je to obráceně. I přes neduhy, které naše školství má, jsem ráda, že je u nás veřejné školství kvalitnější než to soukromé.

+17/0
doporučit
1.2.2018 7:57

A96l69o11i79s 28S24t12a46r64ý 3329479247152

Dejme tomu, že pán volá po moderním školství. Ale ten první odstavec je dost v rozporu s jinou další modernou zvanou inkluze. A je nám tady podsouváno, že tak to mají i na západě, kam pán taky vzhlíží, ale on tvrdí něco o maximální individualizaci a rozdělování do výkonnostních skupin. To mi ale s tou inkluzí moc nehraje, takže jsem trochu zmaten, co je tedy správně.

+31/−4
doporučit
1.2.2018 0:31

J44a50r25o50s88l45a45v 87D39o43š74e40k 7849148414894

Pán je si dobrý v PR. Ale už název "humanitní" gymnázium ve mně budí ostražitost. Školy zaměřené na samoúčelné "humanitní" pseudoobory jsou cestou do pekla nevzdělanosti. Ale určitě vychovají plno "dobrých" profesionálních politiků, úředníků a neziskovkářů.

+41/−7
doporučit
1.2.2018 0:13







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.