Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve školách učí bývalí šprti, říká zakladatel americké školy v Česku

Na základní škole měl čtyřky a rodiče ho chtěli poslat na učiliště. Zachránila ho americká střední škola. Teď Ondřej Kania spoluvlastní Pražské humanitní gymnázium a American Academy. Letos mu bylo pětadvacet. Výbušný rozhovor o školství poskytl pátečnímu magazínu Rodina DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S79i94l82v25i37e 60W89a69t97s26o23n 9488827412280

Americke skoly jsou kazdy pes jina ves, ale vseobecne plati, ze deticky maji mnohem mene predmetu a je s nimi zachazeno v bilych rukavickach. Nesmi se moc opravovat (at zije diversita), ucitele nejsou vzdy super chytri, je obri propast mezi soukromymi a verejnymi skolami. Na testy se upozornuje x dni predem, zadne prepadovky, zadne oralni testy pred tridou, zadne oznamovani znamek pred tridou, detem se rika, at si nerikaji o znamkach (aby netrpela jejich ega). Nizkou tridu nelze opravit, aby se neurazila jejich diverzni rasa, takze mluvi jako hotentoti. Celkove takovy trojkar z ceske ZS muze excelovat na amicke bezne stredni skole, protoze vse uz davno slysel a podminky jsou jednodussi. Co z toho plyne? Ceske deti se stale jeste vic nauci, ale v dnesni dobe je moderni plivat na ceske skolstvi a vyzdvihovat americke, o kterem onen zakladatel asi moc nevi, jinak by tolik nerecnil. Jasne, Americane maji nejlepsi university na svete, ale prumerne vzdelani? To je nekde jinde. Ve verejnych skolach se uci jenom na testy, ale znalosti si neudrzi, spoustu predmetu nemaji a obecne znalosti chatraji. To chce napodobovat?

+3/0
6.2.2018 21:03

Š44á51r63k92a 17K67o32l33á69č76k37o78v54á 8206793389

Souhlasim s jeho nazory, ale pripada mi, ze na tomto stavu chce spise vydelat nez ho zmenit. Skolne je vysoke a pro bohate. Sam dostal jako ctyrkar z chude rodiny full stipendium. Ma nadaci, ale zameruje se v ni rake na chytre. Takze svym podnikanim vlastne stale nedava sanci ctyrkarum z chudych rodin, aby zmenou ve zpusobu vzdelavani mohli v sobe objevit ten potencial a to, v cem jsou dobri a cim by se mohli zivit a co by ve skole prave mohli rozvijet. Takze opet system jen pro bohate a ci pro chude talentovane, co dostanou jeho stipendium diky nadaci. Ta zmena by prece mela byt zamerena na vsechny a zejmena na ty, co se spatne/hur uci. Ry skolstvi potapi nejvic, protoze v nich neumi nalezt to, v cem by mohli byt prave dobri a co by je mohlo uspesne zivit a bavit.

0/0
6.2.2018 14:39

F61r47a40n43t70i77s89e89k 25M48i33k35e58s 8823137160632

Ten Kania ucil v US? Byl tam nekdy ve tride? Ptal se studentu jestli mu rozumeji kdyz jim zacal vykladat sve rozumy? To ucil matematiku, fyziku, chemii nebo Anglickou literaturu? Ucil na primary, secondary skole nebo na high skole? To by mne zajimalo a jak dlouho tam ucil. Nebo jenom nahledl do tridy?

+1/0
5.2.2018 22:41

P18e85t84r 30S17v76o42b56o71d22a 9485107814450

... v tom vyjadreni neni nic vybusneho. Je to proste realisticky pohled na stav ceskeho skolstvi.

+1/−1
3.2.2018 18:05

M59i28r87o61s11l51a96v 57H65ý61l 5725777689449

Už více než rok hledám a vybírám střední školu pro syna, pana Kaniu a jeho školy vpodstatě nešlo minout. Chápu, že působí jeho vyjádření provokativně, zvláště v kombinaci s jeho nízkým věkem, vzděláním, podnikatelským úspěchem a hlavně pocitem, že má asi v něčem pravdu.

Protože mě zajímalo, jestli prostě nekecá a nejede si jen svůj business, tak když se naskytla možnost, zůčastnit se veřejné diskuze o vzdělávání, které se účastnil, tak jsem si ji nenechal ujít. Kromě pana Kanii se ji účastnili ještě pan Ondřej Štefl (zakladatel PORGu a SCIO škol) a veřejné školství obhajoval pan Prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph. D. z Karlovy univerzity. K mému nemalému překvapení v hodnocení veřejného školství, jeho výhledech do budoucna a nutnosti reformy (změny školského systému) panovala mezi pány “bohužel” shoda. Dokonce i v pohledu na směr kterým by bylo nejoptimálnější se vydat (rozborem různých možností, jejich dopadu a náročnosti). Ano, a tím směrem byl onen vychvalovaný a úspěšný finský systém.

Proto by mě opravdu zajímalo, v čem si myslíte, že se plete. Já na to zatím nenarazil.

Děkuji

0/0
3.2.2018 12:59

P95e74t85r73a 30N24o45v33á93k17o53v69á 7968856974648

Vážený pane Hýle, který se tu v diskusi všude vyskytujete, můžete mi říct, dle čeho soudíte, že české školství neustále upadá?

0/0
2.2.2018 22:16
Foto

J50i89r42k12a 73V17a69n31o12u63r65e60k 6297334578390

Ano, pan Hyl se vyskytuje, to je presne ... argument zadny, nazor zadny .. jen se pta a napada .. chova se jako by to byl sam zminovany "floutek" :-D

0/0
3.2.2018 6:42

M18i97r59o96s36l74a78v 66H98ý35l 5345807179409

ne, tím “floutkem” nejsem, ani ho osobně neznám, ptal jsem se přispěvatelů, co ho floutkem nazývali, jaký pro jeho odsudek mají důvod. Zajímalo by mě to. Je možné, že jsem to místy přehnal, ale vadí mi, povrchní odsuzování až pomlouvání bez znalosti problému. Zkusím si dát pozor :-)

0/0
3.2.2018 11:10

M54i20r58o10s20l81a45v 65H69ý88l 5145637709669

Děkuji za otázku, paní Nováková, můžu.

Na webu České školní inspekce http://www.csicr.cz/ visí výsledky různých šetření a porovnání znalostí a schopností žáků ZŠ. Obecně nejuznávanější a nejrozšířenější jsou tzv. PISA testy. Lze z nich vysledovat vývoj znalostí žáků nejen z celosvětového srovnání, ale i národního (lze z nich toho vysledovat opravdu hodně parameterů).

Vývoj lze sledovat mezi roky 2006 až 2015. Přes jednotlivé výkyvy, nelze nevidět naší dlouhodobou klesající tendenci v řádu cca do 10% oproti průměru. To samo o sobě by ještě nemuselo znamenat žádnou tragédii, ale minimálně by to měl být silný impuls k zahájení odborné a veřené debaty o nutnosti školské reformy. Tzn. tragédií je, že se tak neděje. A za to jsem panu Kaniovi (a nejen jemu!) vděčný, že ty naše stojaté vody víří a nutnost zahájení té debaty akceleruje.

Nerad bych tu psal romány, je odpověď dostatečná?

0/0
3.2.2018 10:58

P58e84t13r70a 58N24o60v97á36k11o38v75á 7218746134488

Jenže vy si pletete pojmy s dojmy. Vy tvrdíte, že výsledky testů říkají, že se zhoršuje české školství. Jenže tak tomu není. Výsledky říkají, že se zhoršují vědomosti českých školáků. Otázka je, zda na tom má vinu školský systém nebo něco jiného. Takže u těchto testů se prokázalo pouze to, že žáci toho vědí míň. Ale ne proč.

Nebudu tvrdit, že přesně vím, kde je důvod. Ale vzhledem k tomu, že se neustále poukazuje na fakt, že v dnešním světě je třeba děti zaujmout jinak než klasickou školou, která fungovala ještě před 30 lety, nebude ten problém spíš v dětech? A kdo jako první pracuje ve výchově a vzdělávání s dítětem - nejsou to rodiče? Škola pracuje jen s takovým materiálem, jaký dostane. Dostane-li nekvalitní materiál, nemůže odevzdávat výrobky první jakosti. Dnešní egoističtí rodiče neustále hledají, jak by minimalizovali veškeré problémy, tedy i jakoukoli snahu a námahu při jejich řešení. Děti to jen přebírají - nechce se jim nic. Nechce se jim zpívat, nechce se jim malovat, nechce se jim cvičit. Nechce se jim počítat, nechce se jim učit pravopis, nechce se jim učit fyzika, chemie, biologie ani zeměpis. O dějepisu ani nemluvím. Zbytečnost. Ale ty děti to nemají ze své hlavy - proč by se jim mělo něco chtít, když sami rodiče jim dávají příklad ve smyslu "tohle stejně v životě nebudeš potřebovat", "to jsme se taky učili a k ničemu mi to nebylo", "stačí vědět, že jsi chytrý, ty zbytečnosti se neuč", a máme internet. A učitel, i kdyby se na hlavu postavil, tohle nepřetlačí. Maximálně částečně nahlodá. A test pak vypovídá o tom, že žák neví nebo nechce vědět (oni ti puberťáci taky z principu nemusí odpovídat správně, protože to prostě jsou puberťáci). Ne o tom, že je špatný učitel, špatná škola a nebo špatné školství v ČR.

Čímž nechci říct, že reforma není potřeba. Ale rozhodně se neodvažuju tvrdit, že české školství je špatné, protože to není pravda. Špatné je celkové chování společnosti, která jájínkovatí, poukazuje jenom na svá práva a zapomíná na své povinnosti.

+5/0
3.2.2018 22:31

M81i87r24o71s19l54a12v 29H22ý74l 5935527389699

Připomněla jste mi slavnou repliku se secím strojem.

"Jakto chodí?

Chodí to dobře ale neseje to.

To je ale u secího stroje dost závažný problém."

Ale k tématu, žádné pojmy s dojmy si nepletu. Vzdělávání dětí je hlavním a jediným úkolem školského systému. Nemůžete tvrdit, že systém je vpořádku, jenom se nám výsledky dětí zhoršují, když ty výsledky dětí jsou jeho jediným výstupem. A hledat problém v dětech, to snad opravdu nemůžete myslet vážně.

Děti tu nejsou kvůli škole, ale školy jsou tu kvůli dětem. To je základní princip nejen vzdělávání, ale jakékoliv výchovy.

Já také netvrdím, že je náš školský systém špatný. Dokázal toho strašně moc a je neuvěřitelné, že bez zásadních změn vydržel až do dnes. 240 let, neuvěřitelné. A ten důvod ke změně, nejsou samozřejmě děti, že by byly jiné, ale prostředí ve kterém žijeme. To prošlo zásadní změnou, změnou informační.

Za Marie Terezie bylo klíčové dostat do hlavy data, aby bylo s čím pracovat, protože byl problém se k nim dostat. Dnes je situace zcela opačná. Data jsou všude a v takovém množství, že se v nich ztrácíme. Dnes je nutné se v nich vyznat, umět je přebrat, vybrat ta relevantní až pak s nimi můžeme pracovat.

Ono to nevylučuje mít ta data v hlavě, jako před třiceti lety a pracovat s nimi "po staru", ale stejně se nevyhnete nutnosti, umět si poradit s tím množstvím dat, co se na vás sype ze všech stran, abyste se v něm neuztratila.

Takže se asi shodneme, že reformu potřebujeme, že české školství není špatné, jen nám zaspalo (stejně jako ostatní odvětví v našem státě) a s celkovým chováním společnosti to není žádná sláva.

Ale jak jinak, než přes školství tu naší společnost kultivovat?

+1/−3
4.2.2018 0:48

M91i71r13o22s18l24a31v 63H32ý92l 5785557839579

a ještě bych doplnil, velký rozdíl mezi kdysi a dnes jsou výsledky kognitivních věd, tzn. máme poznatky, jak se učit a rozvíjet efektivně, máme poznatky o fungování mozku a následně jsou známy podmínky které učení podněcují a naopak které ho blokují.

Jen ty poznatky použít.

0/−2
4.2.2018 1:29

F71r43a70n69t61i30s16e26k 49M98i57k13e82s 8833577820292

Pan Kania je mistr sveta, jenom on vi jak je to spravne. Vim co rikam, ucil jsem v CR , Kanade a dost dlouho v USA.

+1/0
2.2.2018 16:58

M18i69r65o18s65l71a98v 65H87ý27l 5285657309919

Takových brouků Pytlíků je tu plná diskuze, jestli chcete něčím vyniknout, tak buďte konkrétní, v kritice, nebo lépe v nápadech, jak z té naší domácí šlamastyky ven.

0/−2
2.2.2018 18:15
Foto

J62i69r53k56a 78V14a33n89o17u63r75e32k 6147634148410

Do "nasi slamastiky" se dostavame jen a jen tim, ze se pozvolna snazime veci menit .. nastesti to nedelame tak rychle

+1/0
3.2.2018 10:18

F46r16a48n72t70i85s28e48k 15M70i71k13e73s 8133877590282

Vazeny pane, nechci nicim vyniknout, ale pan Kania vi vsechno z rychliku. Mohu jenom rict, ze ceska skola nebyla spatna. Vsechno zacaly mnoziny a kazdy rok jina koncepce.

0/0
3.2.2018 23:31

M16i93r43o38s37l77a78v 95H27ý61l 5125427439679

Ale to je velká škoda. Pokud máte zkušenosti, jak o nich píšete, mohl byste se podělit o klady a zápory systému kde rozdělení podle tříd není jen na základě věku, ale dosaženého výkonostního stupně, například. A určitě jich bude víc. Abysme my, co ty zkušenosti nemáme, se nemohli nechat opít rohlíkem (nebo alespoň tak snadno).

Opravdu by mě to zajímalo. Děkuji

0/0
4.2.2018 10:25

F44r61a56n79t22i26s57e30k 76M51i15k50e17s 8413297260132

Co muze p. Kania v 25 letech veku vedet o skole; on si dela reklamu pro jeho skolu, ktera byla zalozena v 2017?!! On je uspesny podnikatel, to je k smichu. Existuje hodne hochstapleru. Chodil jsem do Osmilete stredni skoly(jak se tenkrat rikalo) v letech 1953 az 1956 na vesnici v Jiznich Cechach. Meli jsme na matematiku dobreho ucitele a ten na nas byl prisny a naucil nas dobre i zlomky. Zakum, kterym to tak neslo nebo byli lini se zlomky nenaucili, ale donutil je alespon dobre se naucit nasobeni a deleni a to bylo podstatne. Ti sli pracovat do JZD nebo na remeslo. Nedelali maturitu a potom ani nestudovali na vselijakych pofidernich VS jako dneska. Rozdelovat deti jiz z pocatku podle vykonostniho stupne je nesmysl. Deti si musi postupne uvedomit co chteji delat a snazit se za tim jit o sve vuli a ne, aby to za ne resili rodice. Ja jsem se v osme tride popalil v obliceji kdyz jsme s kamaradem michali cerveny fosfor s chlorecnanem draselnym(hruza) a jiz zanedlouho jsem vedel, ze se mi chemie libi. Maturoval jsem v 1959 a vystudoval VSCHT, prednasel a v 1978 mne jeden profesor pozval k nemu pracovat do US a od roku 1991az do 2014 zase. O skole neco vim.

Ani vynikajici skola ani super ucitele neudelaji nic kdyz k tomu zaci nejsou. Znam osobne jednoho nositele Nobelovy ceny - chemie, ktery ucil na ne prilis slavne Universite, ale polozil tam zaklad ke svemu oceneni. Bylo to v nem a on toho dosahl. To same je to s detmi. Jsou k tomu nebo ne a to zadna skola neovlivni.

+3/0
4.2.2018 23:03

Z74d25e13n96ě69k 70P12a19v37l69i75š 8525340266

Můj spolužák, vystudovaný inženýr chemie učil na základní škole chemii, bavilo ho to. Byl po "zásluze" vyhozen, protože nevystudoval pedagogickou fakultu.

+1/0
2.2.2018 16:45

J15a71r13o37m51í26r 33K74r43á70l 4840279914329

To je nesmysl. Stačilo by pedagogické minimum a to není nic tak obtížného. Dva semestry.

+1/0
2.2.2018 19:30

Z85d70e46n75ě10k 57P36a26v39l69i73š 8895530706

Vážený pane Králi, možná mu to nestálo za to, pár let před důchodem. Za dob mích studií nás učili odborné předměty čistokrevní inženýři, jednak uměli a byli zábavní. Ovšem, na základní škole nás učily vystudované soudružky pedagožky, polovina z nich byly naprosté čarodejnice a dokázaly dětem otrávit studium. To jsou ty bývalé šprtky.

0/0
2.2.2018 22:14

J84a55r80o77m52í34r 10K78r14á14l 4760109794109

Víte, ono nestačí znát dokonale svůj obor, ale důležitější je umět ty znalosti předávat. Znal jsem pár opravdových špiček v oboru, ale někteří nebyli schopni vysvětlit problematiku tomu, kdo se v tom oboru vyznal méně. Takový může bádat, vymýšlet, ale učit by neměl. Proto to pedagogické minimum.

0/0
3.2.2018 7:40
Foto

P81e42t21r 51K78a79d32l65e33c 1100513757898

Bohužel ale těm, kteří onu schopnost vědomosti předávat nemají dánu přirozeně, většinou nepomůže ani celá pedagogická fakulta, natož pak nějaké minimum.

+1/0
5.2.2018 13:27

V41o42j62t61e71c62h 88P86á88n17i74k 66S32r17. 5661421974107

S jedným bezvýhradne súhlasím - bývalí šprti nebývajú dobrými učiteľmi.

Moja sestra 40 rokov učila matematiku. Na strednej v nej bola tak medzi dvojkou a trojkou (na vysvedčení to bolo za 2) a hovorila, že pri teraz si pri vyučovaní často spomína, ako ona ako žiačka, na rozdiel od jedničkárov, často nerozumela, nechápala výklad učiteľa. A preto dobre vedela, keďže to sama zažila, ako musí svoj výklad učiva deťom podať. Robila to asi dobre, keďže na ich dedinskej škole boli jej žiaci v porovnávacích testoch z matematiky vždy dosť nad slovenským priemerom.

+1/0
2.2.2018 10:01

J77a35n43a 96N57o31v20a73k47o28v32a 1809353750437

Za mych skolnich let pokud jsem nerozumela latce co vykladal ucitel tak jsme chodili za chytrejsimi spoluzaky co nam to vysvetlili a pak jsme doma studovala a pocitala podle postupu co znazornil ucitel dokud jsem to nepochopila

A ja ktera jsem mela ctyrku z matematiky tak jsem se vysvyhla na dvojiku a jen diky tomu ze jsem necekala co me ucitel nauci, ale co ja se naucila sama doma jsem sedela nekolik hodin pocitani prikladu a premyslela kde delam chybu takze pak pro me pisemna prace byla zalezitost nekolika minut a pro zabavu jsem pocitala priklady i spoluzacky

Nevim jak ted, ale drive jsme si jako spoluzaci hodne pomahali a chytry ucili hloupejsi deti ne ucitel ten vylozil latku a kdo ji prvni pochopil ten pak ucil ostatni ve tride, jestlize t nepochopili ti nejchytrjsi tak ucitel udelal dalsi vyklad

A to nas stmelovala nevznikali ve tride konflikty a meli jsme se radi a respektovali se

+4/0
2.2.2018 9:44

J21a46r70o50s25l37a27v 20H94e52j14n76a 4227571259

A češtinu jste se, paní Nováková, také učila?

0/0
7.2.2018 19:13

P98e90t11r51a 97N63o54v44á83k41o51v97á 7248696644188

Naše děti dnes dostávají skrze výuku znalostní zázemí, které je celistvé. Podle jeho popisu (ještě v jiných rozhovorech) on preferuje znalostní zázemí, které je asi jako čárový kód. Tzn. Češi si mezi sebou mají možnost na úrovni popovídat téměř všichni (pořád ještě, ale už je to taky těžší). Pokud bychom zavedli styl vzdělávání, že děti se učí především to, co je baví, ale to ostatní vynechávají, budeme mít spoustu lidí s úzce omezenými znalostmi na špičkové úrovni, kteří se ale uzavřou do komunit nebo bublin, protože si mezi sebou nebudou mít co říct. A to je ještě to menší zlo. Horší je, že jak nebudou nic vědět o ostatních věcech, budou dělat neskutečné krpy. Že to třeba ani pojistka na blbost nepokryje. Ano, je to trochu katastrofický scénář, ale pro představu stačí.

+4/0
2.2.2018 0:03

M81i97r32o21s70l94a91v 82H71ý59l 5255487539539

Vzdělání, které dostávají naše děti, jde od deseti k pěti.

Na rozdíl od vašich pocitů, jsou pro mé tvrzení dostupná fakta na webu české školní inspekce, ve výsledcích dlouhodobých srovnávacích testů.

+2/−2
2.2.2018 0:19

P54e97t25r31a 29N41o79v82á77k79o65v11á 7858196734398

Fungování ČŠI je kapitola sama o sobě (a netvrdím, že je to jejich vina).

Srovnávací testy...v ČR...ano.

0/0
2.2.2018 1:50

J12a49r40o44m31í77r 88K46r54á13l 4970279784479

On deseti k pěti jde právě kvůli diletantským zásahům těch "odborníků", co zavádějí nové metody bez zkušeností a přihlédnutí ke schopnostem žáků.

+3/0
2.2.2018 7:42

L48e15n90k40a 85P52o81k92o50r32n37a 7974303523541

Vychova jde od desiti k peti vazeny pane. A domaci priprava deti. Takovejch brouku pytliku uz tu bylo.

0/0
5.2.2018 23:00

P68e19t82r 19N42e57c74h17a18n31i75c19k78ý 7763256428610

Školství si bezesporu zaslouží modernizaci. Více možností praxe, ta škálovatelnost podle úrovní taky dobrá a přidat nějakou informační gramotnost, ať kdekdo nenaletí na různé sliby, finanční produkty nebo šmejdy. Ale byl bych s tím taky opatrný, naše země i přes to školství produkuje nadprůměrné množství chytrých a schopných lidí, kteří dokázali i ve světě úžasné věci. Jen to množství startupů, podíl informační technologie v zemi, herních i sw vývojářů, vědců a dalo by se pokračovat. I takový institut ZUŠ je něco ve světě ojedinělého. Nebo taková bezkontaktní platební karta, v půlce západní Evropy na mě v roce 2013 koukali jak na tatara a u nás to byla naprostá samozřejmost. Fakt opatrně s tím, ukázat dětem cestu k vzdělávání, nesrážet vlastní iniciativu, ale nepřehnat to.

+2/0
1.2.2018 23:15

T14o39m41á59š 19V55e32s30e56l19ý 1982172173336

Spousta lidí zde srovnává nesrovnatelné. V USA mají špičkové školy, ale ty jsou taky špičkově zaplacené. Státní školy jsou tam naprostý podprůměr. Vím to, mám tam rodinu. Kdo může, zdrhne na soukromou školu a nejlépe už střední škola. Úroveň jejich veřejného školství je možná tak na úrovni Rumunska.

+5/0
1.2.2018 22:39

J57a45n 90S84t93o25d17o45l89a 7721970823180

To není tak úplně pravda. Některé veřejné školy jsou hrozné, jiné solidní. Dobrých soukromých je nepatrná část. Celkově se americké školství v poslední době velice zhoršilo, a to včetně univerzit. Dobře vzdělaných je minimum, zbytek světový podprůměr. Není to kvůli problematickým žákům z ghet, ale kvůli vodění za ručičku, nesmyslným rovnostářským pravidlům atd.

+3/0
1.2.2018 22:57

P20e43t12r 26N34o89v75á93k 8895219930

je pravda že Šprti se školní učivo naučí sami a je tragické pokud následně šprti učí NE-šprty s tím že celý život byly POUZE ve škole

-

ale jak motivovat ty které učení "frontální" způsobem absolutně nebaví a nic jim to neříká 8-o8-o8-o

-

nebo ty kterým to Ministersky daným způsobem nejde???

+1/−2
1.2.2018 18:08

P58e63t60r 88N84o48v75á10k 8115979280

už představa a cíl že musíme vytvořit z každého ve všem cca unifikovaného / průměrného žáka

-

cca stejným způsobem

cca ve stejném věku

-

to celé je tak nějak min. částečně ZCESTNÉ

a to vše v národě Jana Amose Komenského 8-o [>-]

+1/−2
1.2.2018 18:41

M72i87c90h31a26l 53Z67e49l68e61n36k46a 3218865548924

Těžko učit v jedné třídě současném okamžiku normálně nadané děti zlomky a slabší sázet mrkev. Případně ty zlomky vysvětlovat namísto jedné hodny čtyři bez naděje, že to pochopí i ten nejslabší člen. Ti nadanější budou mezitím usínat. Ještě je šance tu třídu rozdělit podle chápavosti a jednotlivým skupinám přidělit specialisty s násobnými fin.náklady. Tady zase nějaký mistr světa objevil Ameriku.

0/0
1.2.2018 17:58

M73i26r40o38s66l34a95v 36H40ý64l 5285597519959

kdyby nic jiného, tak ten “mistr světa” je v 25 letech jedním z našich nejúspěšnějších podnikatelů

0/0
1.2.2018 20:32

J96i81ř20í 91N69o24v34o12t73n31ý 6355507516416

Ano. Z jejich webu vyjímám: "V září 2017 se tak otevřeli svým prvním studentům dveře American Academy in Prague s oficiální americkou akreditací. V roce 2018 ji budou následovat školy v Brně a Bratislavě." I z těchto dvou prostých vět je hned každému zřejmé, že jeden z nejúspěšnějších českých podnikatelů (alespoň podle Vašeho mínění) vlastní v Praze školu s dlouhou úspěšnou tradicí. Neboť již před pěti měsíci se studentům otevřel(i!) dveře k netušeným poznáním, Za pouhých 260 tisíc Kč ročního školného se tam snad studenti naučí z češtiny alespoň shodu přísudku s podmětem, když už ji nestačil zvládnout webmaster.

+3/0
1.2.2018 23:49

M31i26r48o12s40l54a12v 82H69ý68l 5615487909639

obávám se, že nikoliv, když výuka probíhá pouze v angličtině

0/0
2.2.2018 0:07

D90a60l35i18b97o72r 63M54o36r29a26v39a67n70s52k19ý 5133252810649

Otázkou zůstává, zda když vyučující přednáší anglicky, zda z těch "nadaných a talentovaných studentů" vůbec někdo ví, o čem mluví......

+2/0
2.2.2018 16:14

V14á23c26l26a28v 95Z92e24l21i50n39k31a 2322690213222

No, tak to je nářez. Kolega z mojí alma mater, kde jsem se dnes zastavil kvůli řešení jednoho projektu, to podle všeho vystihl, když k tomu poznamenal cosi ve smyslu, že nagelovaný sebevědomý floutek bude rýžovat prachy na tom, že bude zbohatlickým dětičkám prodávat iluzi kvalitního vzdělání. Ale když to někdo chce, tak proč ne.

+5/−1
2.2.2018 13:47

F94r27a52n78t76i76s89e29k 84M10i86k40e39s 8593657450652

Chodil jsem do Osmilete stredni skoly(jak se tenkrat rikalo) v letech 1953 az 1956 na vesnici v Jiznich Cechach. Meli jsme na matematiku dobreho ucitele a ten na nas byl prisny a naucil nas dobre i zlomky. Zakum, kterym to tak neslo nebo byli lini se zlomky nenaucili, ale donutil je alespon dobre se naucit nasobeni a deleni a to bylo podstatne. Ti sli pracovat do JZD nebo na remeslo. Nedelali maturitu a potom ani nestudovali na vselijakych pofidernich strednich a VS jako dneska.

0/0
3.2.2018 23:55

M36a59r76i44o 19V88á12p78e49n42í85k 4880938174969

Já jsem nad tímto tématem přemýšlel už delší dobu a chci říct, že škola mě naučila hodně dobrého, ale na druhou stranu si myslím, že velká část, možná valná většina toho času, který jsem tam strávil (17 let) byla dost promrhaná. To téma je na místě.

+5/0
1.2.2018 17:14

M58i40l23a85n 72K12a86s37a32l 9957409270182

Především při vstupu na VŠ člověk vidí, že minimálně čas SŠ je neskutečně nadimenzovaný, to množství znalostí získaných tam šlo dát za jeden semestr s prstem v nose ;-D

0/0
1.2.2018 17:26

Ř61e83h61o83ř 93V65l95a20s43á77k 2854374501106

Osobně bych spíš zkrouhl základku. Tam jsou poslední roky opravdu o ničem. Střední škola už nabídne určitou diferenciaci a může být daleko efektivnější. Každopádně je chybou, když se s vejškou začíná ve dvaceti, to už je člověk s rozvojem intelektu mírně za vrcholem.

+2/0
1.2.2018 17:35

M37i43l14a40n 90K92a89s81a98l 9457789720622

Také pravda. Dřívějších 8 tříd asi bylo rozumnějších. Ale je otázka, zda bez v článku naznačené selekce "rychlejších" a "pomalejších" dětí by šla provést razantnější změna.

Mně spíše uškodila ta střední. Cítím, že jsem se mohl na náročnější škole posunout v mnohém dál. Ale vybral jsem si sám ;-D

0/0
1.2.2018 17:42

J49a32k53u47b 77K70n92e26c64h80t11o93v38s20k85ý 3240626371582

Ve 13 letech bude asi žák těžko vědět na jaký obor má jít.

+2/0
1.2.2018 19:35

V32á12c58l92a28v 65Z48e33l28i79n84k26a 2152310123562

No, co k tomuto říci? Dvakrát jsem zkontroloval datum na kalendáři na stole i na monitoru, abych se ujistil, že skutečně je 1. 2. a nikoliv 1.4. O Apríl se tedy zřejmě nejedná. Ovšem tím hůře pro nás. Stále více se zapomíná na skutečnost, že české země historicky byly průmyslově vyspělým územím. To ovšem vyžadovalo spoustu kvalitně vzdělaných pracovníků, které dodalo tehdejší školství.

Myslí si snad někdo, že tyhle "kecací" rádoby pokrokové školy maskované za zahraniční nejlépe zámořsky znějící jména budou schopny něčeho takového? Obávám se, že nikoliv a že technické a přírodovědné obory, kde jsme se zatím přes veškerou bídu s financováním dokázali udržovat na solidní úrovni, před sebou nemají zrovna zářnou budoucnost. Co si potom ovšem vezme na podobných sebevědomě se tvářících rozvracečích našeho školství, to ví možná tak sám ďábel.

+12/−6
1.2.2018 14:13

R87u89d39a 17S65l56a82v71í62k 5133458626821

Důležité je to slovo BYLY historicky průmyslově vyspělé. Dnes je průmysl centralizován do velkých podniků a spousta ekonomiky stojí na službách. Takže je potřeba, aby se ten náš školský systém (koncepce z konce 19. století(!!!)) upravil na dnešní poměry.

+6/−4
1.2.2018 14:57