- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ja vim ze prumer je prumer, jinak nechapu kde by normalni pracujici clovek nasel cas na to divat se 4 hodiny na televizi, 1,5 na net a 1,5 radio (OK radio muzu mit pustenou jako kulisu, na net mohu koukat pri dojizdeni) ale 4 hodiny televize - pokud to opet nemam pustene jako kulisu u jine cinnosti dome, to tedy nevim kam bych to nacpala, i kdybych chtela. Prace a dojizdeni (alespon 10 hodin), spanek 7 hodin, jidlo, pece o domacnost atd alespon 3 hodiny, nejaka osobni hygiena ...rano se vypravit a nasnidat, vypravit dite - minimalne dalsi hodina. Tak to asi zachranuji nezamestnani, duchodci a studenti, jinak ten vysledek je hodne vysoke cislo.
A co víkendy? Ono to je víc než čtrvtina času, takže to průměrem hodně zahýbá.
Samozřejmě není počítáno čistě uhranuté zírání bez pohybu, ale i to sledování během vypravování dětí.
Ja nepochopit, vyrustat u pocitac a bez nasledek.
To je zase blábol. Nevím jak u dětí tam to asi není dobré, ale u dospělých na to mám jasný názor: ono také záleží co na tom počítači děláte. Pokud hraju tupé hry a sleduju nekonečné seriály, tak je to samozřejmě o ničem. Ale pokud si čtu zpravodajství, odborné články, komunikuju po emailu nebo nějakými komunikačními programy, tak si myslím že o nějaké sociální uzavřenosti nebo tuposti nemůže být řeč. Já naopak z internetu vstřebávám hodně informací a čtením se mi utužuje pravopis, slovní zásoba apod.
Ono ani s těmi hrami to není tak jednoduché. Ale těžko se to vysvětluje někomu, kdo zná maximálně tupé střílečky nebo hry z facebooku. Spousta her rozvíjí kreativitu, strategické myšlení, plánování, nastavuje morální dilemata i analytické výzvy. Spousta her je technicistnější než učivo průmyslových škol, spousta her je morálně komplikovanějších než diplomatická mise na dálném východě.
Jako procvičování a prohlubování lidských dovedností mohou virtuální hry být naprosto skvělé...
vsechno je to o proporcich. Vseho moc skodi.
Kdykoliv se objeví fráze, že někdo bije na poplach, zůstávám v klidu.
Největším zlem jsou sociální sítě.Na Facebook se přihlašuji tak jednou za půl roku a snažím se jít jinou cestou.Největší tragedie jsou ale děti.Pod tento článek se klidně podepíši.Asi by se měl tím konečně někdo zabývat,protože dnešní děti ztrácí schopnost komunikace,soustředěnost a logické myšlení.Pominu zdravotní hledisko,to by bylo na dlouho.
To se tvrdí furt. Dříve kvůli TV, dnes kvůli PC a mobilům.
Osobně by mě zajímalo o jaké studie se tento článek opírá.
Většinou jsou totiž studie pojaté špatně.
Příklad. Berou skupinu dětí sedící u počítače a pak vyvodí závěr že většina dětí sedící u PC má menší slovní zásobu, ale že za posledních 30 let je obrazem doby fakt ,že se rodiče čím dál tím méně věnují dětem a tak kde mají děti slovní zásobu brát.
Správná vědecká studie by musela vyloučit všechny ostatní vlivy krom Počítače
Tj. mít několik skupin dětí viz níže.
Děti sedící u PC více jak 5 hodin denně bez dalších aktivit s:
*(aktivními rodiči (kompletní rodinou)
aktivním rodičem (nekompletní rodina nebo se stará jen jeden z rodičů)
Pasivní rodič/rodiče)
Děti sedící u PC více jak 5 hodin s jinými aktivitami s*(
Děti sedící u PC méně jak 15 hodin týdně s jedním hlavním koníčkem s *(
Děti sedící u PC méně jak 15 hodin týdně bez koníčků/volnočasových aktivit s *(
Děti sedící u PC méně jak 15 hodin týdně s velkým množstvím volno časových aktivit s*(
Možná i více skupin tak aby se opravdu daly eliminovat vlivy výchovy neboť ta je v současnosti možná horší problém jak PC.
Nemluvě o faktu že na slovní zásobě se dále podepisují věci jako inteligence, sociální skupina atd...
já nevím, jak může mít třeba strategická hra, která je náročná jako šachy, nebo go, za následek plochý způsob myšlení? Přece strategie a taktika je v principech přenositelná i do života. A taky hry v angličtině mě třeba naučili anglicky líp než celá základní škola
Tak ještě hybaj a pár strategických her v češtině. Schválně - co je správně: "ty hry naučily" nebo ti "hri/hrové naučili" ??
Nicméně jinak souhlas.
Zajímavé, vždy mi přišla jako mnohem větší nepřítel televize. Buduje většinou nereálné virtuální představy a jde o naprosto pasivní konzumaci obsahu.
Správně používaný počítač (ať už nacpaný do smartphone nebo do robota) na druhou stranu rozvíjí - prakticky cokoli. Vlastně dnes zřejmě nenajdete činnost, kterou by nerozvíjel, pokud jej správně používáte.
I když vás třeba jako první napadne - jak počítač rozvíjí sport? Pokud je použijete tak, abyste si o daném sportu něco zjistili, následně vám smartphone krásně pomůže připravit si tréninkový plán, připravit si v navigaci okruh pro běh, a následně sledovat statistiky, jak se každý týden zlepšujete.
Je to jako říkat - oheň je nepřítel. Zapaluje domy. Elektřina je nepřítel - zabíjí ty co cpou hřebíky do zásuvek. Jídlo je nepřítel - lidi po něm tloustnou.
Vždycky je základ rodina. Pokud dítě odloží k pitomosti v televizi, nebo počítači, je jedno.
Jo jo. Když jsem to na jaře četl poprvé, rozhodl jsem se, že ze sociálních sítí odejdu. Stejně tak moje dcera nedostane žádný tablet ani smartphone.
Máte recht. A ještě řetěz na krk tak, aby dosáhl jen od sporáku k pračce. Když už vyloučit z kolektivu, tak pořádně. Jinak se vám k těm nebezpečným věcem stejně dostane u spolužáků a ještě pro ně bude za socku, co je od nich škemrá na půjčení.
No snad to v pozdějším věku ocení.