Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a33r78i96a20n 81K65e69c77h89l42i62b25a36r 3960123399

Nějaké tři roky provozuji bezcukerný režim. Cukru velmi málo (tak pod 5 g na den, ne vždy se mu dá vyhnout), pro dobrou míru jsem hodně zredukoval i bílou mouku, brambory a bílou rýži.

Zatím mohu hlásit následující výsledky. Předem je dobré upozornit, že jsme různí, takže vaše výsledky by se pravděpodobně v něčem lišily.

1. Tělesná hmotnost se moc nepohnula. Měřeno kolem pasu, pořád stejně, s kolísáním +- 3 cm během ročních období.

2. Výrazně se změnil "denní průběh energie". Cukr a bílé pečivo opravdu dělají takové ty subjektivní výkyvy, kdy bezprostředně po jídle máte pocit, že prasknete a padnete ("mám dost"), pak za cca 2 hodiny přijde hodně energie, pak za cca 4 hodiny opět velký hlad. To se na jiné stravě přestane dít. Teď jsem po velké snídani (čtyři vejce, kus sýra), necítím se přejedený, vydržím na tom tak 6-7 hodin bez dalšího jídla, pak si dám oběd. Obecně takové ty pocity přežranosti či naopak vlčího hladu jsou pryč.

(V téhle souvislosti: mimořádně nápadné je to při nějakých delších pochodech v horách. Dokud jsem věřil na tatranky, čokoládu a müsli tyčinky, chodilo se mi hůře, než dnes, kdy si radši vezmu kus slaniny.)

3. Skutečně velký rozdíl jsem pozoroval ve věci imunity, a to byla věc, kterou jsem nečekal. Celou první půlku života jsem byl smířen s tím, že mám slabou imunitu, což znamenalo 5-6 nachlazení do roka a tak jednu angínu. Od doby, co jsem poškrtal cukr, jsem byl nemocný 2x, takže frekvence nemocí klesla desetkrát. Situace, které by mě v minulosti spolehlivě "sundaly", přežívám dnes bez problémů (zmoknout ve studeném větru a nedostatečném oblečení).

4. Brzy jsem zjistil, že se mi zjemnila chuť. Např. jablko dneska považuji za sladké ovoce. Dřív mi to tak nepřipadalo, ten návyk na cukr mi posouval standardy. Také jsem zjistil, že nápoje jako káva jsou bez cukru daleko osobitější. Dokud do toho člověk házel cukr, výsledkem byla sladká břečka, která se lišila od jiných sladkých břeček jen barvou...

5. Zuby a dásně v daleko větším klidu.

+14/0
doporučit
24.11.2017 8:41

D80a11v18i35d 98K24n62a49p67e58k 8857474726515

... by maximální denní příjem jednoduchých cukrů u dospělého člověka neměl přesáhnout 25 gramů

Zdroj: https://ona.idnes.cz/znameni-ze-jite-nadbytek-cukru-dzk-/dieta.aspx?c=A171123_083311_dieta_pet

A pro koho platí tento údaj, paní nutriční specialistko? Pro 50 kilovou ženskou, co sedí celý den v kanceláři nebo pro 100 kilového chlapa, co celý den maká v lese nebo na stavbě? Neříkejte mi, že pro oba dva.

+11/0
doporučit
24.11.2017 10:07

V72l97a78s81t57i42m97i21l 91Š52t68e20c91h59e79r 1375435639295

Paní specialistko nešiřte bludy,tím,že budu jíst sladké cukrovku nedostanu.To je snad názor z minulého století.Rv

+6/0
doporučit
24.11.2017 6:17

M20a58r22t85i22n11a 71S39e32d57l83i14c65k74á 5732715491292

Docetla jsem u akne v oblasti celisti. No, jisteze nadbytek cukru skodi, ale chtelo by to vynechat vylozene blaboly.

+3/0
doporučit
24.11.2017 13:55

V84á74c83l36a18v 25Š15k75o64d26a 2941927304

"Sacharidy, nebo také karbohydráty, jsou hlavním zdrojem energie a jsou pro náš organismus nezbytné. Jejich nedostatek může způsobit nejen fyzické, ale i psychické zdravotní problémy. Nedostatek sacharidů se nejčastěji projevuje únavou a neschopností se soustředit.

Zdroj: https://ona.idnes.cz/znameni-ze-jite-nadbytek-cukru-dzk-/dieta.aspx?c=A171123_083311_dieta_pet"

Není vůbec pravda, hlavním zdrojem energie by měly být tuky, nicméně pokud má tělo přebytek sacharidů pak bude spotřebovávat primárně je a tuky až v případě jejich nedostatku, pokud chce člověk zhubnout stačí vynechat v maximální možné míře sacharidy(sladkosti, cukr, přílohy k hlavnímu jídlu a pečivo, mouka) a zvýšit příjem tuků. Dále není pravda že nedostatek sacharidů by se projevoval únavou a neschopností se soustředit...

+3/0
doporučit
24.11.2017 12:18

D19a80n35a 41T43e60n95z17l51e34r 5830242165363

Paní "odbornice" nikdy neslyšela o intoleranci na fruktózu, že? Jinak by nemohla vypustit "moudro", že škrob zhoršuje nadýmání.

Intolerancí na fruktózu trpí (nevědomky) až třetina populace. Je to tím, že se dnes a) cukr dává vážně už skoro do všeho (nově také do nudlí)... b) tím, že všechno, co obsahovalo fruktózu přírodní, se šlechtí tak, aby to mělo fruktozy stále více - je to pak sladší a lidi to kupují radši, příkladem jsou některé druhy jablek... c) do spousty průmyslových potravin se cpe fruktóza, protože je sladivější než sacharóza, tedy se cukr v technologiích často mění za průmyslovou fruktozu.

Projevuje se nadýmáním, častými lehkými a nevysvětlenými průjmy - a co by asi lidi nečekali - depresemi. Nestrávená fruktóza (lidem s touto diagnozou střeva produkují málo jednoho enzymu, který se stará o její odbourání) ve střevech totiž eliminuje tryptophan, ze kterého se pak má syntetizovat serotonin. Nedostatek serotoninu - deprese.

V tomhle případě je škrob jediný zachránce. Zjednodušeně - škrob se "balí" ve střevě na fruktozu a trošku zmírňuje její účinky. Pokud se v tom někdo našel - vypusťte cukr, slaďte hroznovým cukrem, rýžovým sirupem nebo stevií (komu to vyhovuje). Pozor na ovoce. Zelenina je většinou v pořádku, až na mrkev. Jíst se dají - brambory, škroby obecně, tedy rýže, mouka, apod. Maso taky nemá fruktózu. Poradila bych také nějakou střevní kúru s bakteriemi - ale proboha ne od "výživových poradců", jděte s tím k doktorovi. Proti nemoci jako takové se ale nic dělat nedá, jen začít jíst stravu bez cukru (fruktózy).

Ve které víkendové škole si asi paní "odbornice" koupila ten diplom na "výživovou poradkyni"? :-/

+2/0
doporučit
24.11.2017 8:18

M77i93c47h51a39l 94H62e59j36r21a94l 2525454301959

A čo vy si, Kefalín, predstavujete pod takým "užitečné živiny"? Když vám něco dá energii, tak to není užitečné?

+1/0
doporučit
24.11.2017 8:11

J16i78n19d23ř76i58š71k32a 24B77u64r96g93e10r60o76v10á 3405314668345

Zapomněli jste napsat, že po cukru často následuje bolest hlavy až migréna. To je můj problém.

+1/−2
doporučit
24.11.2017 4:51

P34e30t42r 43K92l96a84b81í94k 3236636898379

Cukry a rafinované uhlohydráty jsou považovány za „prázdné kalorie“ a další neuvěřitelné perly uvedené v článku, ke kterému chci říci vlastní zkušenost. Tento článek podporující kampaň proti cukru, která způsobuje, že jsou vyráběné potraviny bez chuti - sladkosti nejsou sladké a slané pokrmy nejsou slané. Jak se říká nemastné neslané. Cukr je nenahraditelný zdroj energie pro tělesné buňky o mozku nemluvě. Mám rád jídla slaná ale především sladká a žádné uvedené potíže jsem nezaznamenal. V 53 letech netrpím nadváhou, cukrovkou, nespavostí, nadměrnou únavou, plynatostí s nachlazením jsem již léta nemarodil. Tedy odkazy "specialistů" na všemožné výzkumy mě nechávají v klidu a dál si budu pochutnávat na sladkých jídlech a přisolovat si pečínky a chleba se škvarkama. :-)

+1/−3
doporučit
24.11.2017 10:15

L42u21k17á65š 43Š13m62a26h82e53l 2457944112814

Zase ten (reklamní) plk, že 70 % imunitního systému je v břiše, a ještě je to dáváno do souvislosti s "prospěšnými střevními bakteriemi"? Ty ve skutečnosti s imunitou souvisí jen velmi vzdáleně.

0/−2
doporučit
24.11.2017 7:56







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.