Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Víte, jak si zvýšit kapacitu plic? Naučte se správně dýchat

Dýchat přece umí každý od narození. Hotovo, tečka. Anebo ne? Skutečně jsou situace, v nichž je třeba s dýcháním, respektive s kapacitou plic pracovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a81k83u60b 83R37o30u18s 3883110264802

Proboha, neměl by tyhle články psát někdo, kdo tomu rozumí?

0/0
28.11.2017 8:35

I61v63a15n 23Z14y80k41á70n 9580533769336

Upozorňuji na jeden podstatný detail. Pro správné dýchání je možná ještě důležitejší trénování výdechové, než "pouze" nádechové fáze. Výdech by měl být delší. Díky tomu se podaří více vytěžit kyslík, než namísto toho nevyužitý putuje opět zpět z plic ven. Pomalý výdech napomáhá klidnější a stabilnější srdeční činnosti. Aby bylo možné vydechovat pomalu, musí být tento projev mnohem více svalově kontrolovaný a koordinovaný, což není na škodu. Člověku se to zautomatizuje, netřeba na to myslet, netřeba se toho bát. Dechaři nebo zpěváci to dobře znají. Umění nadechnout se v maximální možné míře v co nejkratším čase, ale oproti tomu umět vzduch posazený do bránice vypouštět řízeně a efektivně co nejdéle.

Praktických cvičení na trénink dlouhého dýchacího cyklu je nespočet. Vše, co má charakter rytmu, se nechá využít. Pracovat s různými počty kroků při chůzi nebo běhu na nádech/výdech. Postupně si tento interval prodlužovat. Organismus v prvních vteřinách vyšle signály, že mu to komfortní nepřijde, ale pár rytmech dechu zjistíte, že se velmi rychle zadaptuje a neprotestuje. Naopak, je to relaxační. Při monotónní jízdě autem/busem s míjením dálničních patníků je také šance je využit. A závěrem jedno cvičení, které dává dobrou zpětnou vazbu o aktuální "formě". Ten, kdo má možnost/nutnost chodit do více pater do schodů, zkuste si od paty schodů, na kolik PRAVIDELNÝCH dechových cyklů se dostanete pravidelným krokem (je na Vás, zda po jednom, po dvou schodech, atd.) na vrchol své cesty. (tam už se pak můžete "zhroutit" do rychlého udýchaného stavu :-) ) Zjistíte, že se činžáky a paneláky nechají, pro někoho možná překvapivě, vyjít na hodně málo nádechů.

Mějte prima dýchání.

+1/−1
23.11.2017 11:40

R66o45m50a92n 29D57o46r77s38k22ý 1856354840228

Hodně divně napsaný článek, ale stejně díky za něj, donutilo mě to si dohledat informace jinde. Třeba větu : "Vitální kapacita plic je maximální objem vzduchu, který dokážete vydechnout po maximálním nádechu. I po tom největším výdechu nám totiž v plicích nějaký vzduch zůstane." jsem si četl několikrát, protože mi dávala smysl asi jako :" Objem pullitru je maximalni mnozstvi tekutiny, kterou dokazete vylit po maximalnim naplneni. I po tom nejvetsim vylití nám totiž v pullitru voda zustane. To sluvko "totiž" tam nemá co dělat, když nedovysvětlíte ten zbytek, aneb že vitalni kapacita plic je rozdilem celkove kapacity plic a rezidualniho objemu plic. Neboli máme klasický objem plic (dechový objem 150-200ml), ale i po klasickém nádechu se lze nadechnout (inspirační rezervní objem 3l ) i po výdechu lze ještě krapet vydechnout (expirační rezervní objem 1,7l) a toto vše dohromady je vitální kapacita plic a k ní patří to "totiž", protože i nyní nejsou plíce ještě prázdné, ještě je tam TOTIŹ reziduální objem 1,3 a toto všechno dohromady je celková plicní kapacita...

(nechlubím se, jen přepisuji to, co jsem očekával, že se dočtu v článku a musel si tak sám dohledat)

+2/0
23.11.2017 10:38

M41a88r57t63i44n 98M35a78t82a79s 1778359505775

Vzduch se nezastaví v plicích a pokračuje až do bránice? Proboha, a kde se zastaví, tedy, jestli vůbec.

+1/0
23.11.2017 7:57