Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lejla Abbasová: Z rodící ženy se stala pacientka na přístrojích

V létě doma porodila dceru Iman. „Kdyby ženy byly informovanější, nemusely by se domácích porodů bát. Do nemocnice se chodí, když je člověk nemocný. Těhotenství není nemoc,“ tvrdí Lejla Abbasová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M45i63c10h79a19l 83K11o14u48r67e93k 5699122427601

A kdyby porod nešel hladce, tak co? Odmítala by Lejla přístroje pro sebe i své miminko nebo by byla vděčná za pomoc? Rv

+1/0
12.12.2017 22:37

P78a88v73e74l 78O33h89a14r12e36k 2455415824675

Je to věc rodičů ALE mluví takhle jen ty ženy u kterých šlo vše hladce.

Ty ostatní nezřídka podávají žalobu na kde koho ale svoji vinu nevidí.

0/0
12.12.2017 20:55

J65o46s95e78f 17Š81o22l18t40e63s 8444818460123

Ježíšmarjá, klidně si roďte doma. Bez problémů. Ale neblokujte pak záchranku a s odvahou do případného umírání! Moje žena by byla při domácím porodu mrtvá, vykrvácela by. A to byl průběh těhotenství naprosto bezproblémový i přes to, že to byla jednovaječná dvojčata. Moje švagrová by byla při domácím porodu taky mrtvá i s dítětem. Takhle byla jenom vevnitř rozsápaná na cucky a je ráda, že není inkontinentní.

0/0
12.12.2017 12:13

V76o52j71t37ě60c36h 12M40a13r86h83o10u70l 8848762897143

Tak je pravda, že v Súdánu je úplně jedno kde rodíte, takže její názor naprosto chápu, geny jsou geny...:-)

+1/0
12.12.2017 10:34

H80a74k68i16m 84A36m14d64o46u80n70i 6161605664476

Tolik aktivních mužských diskutérů na OnaDnes, téma kde rodit?

Navíc se o toto téma zjevně nikdy nezajímali.

Přesto tak rádi kritizují jak téma, tak rozhovor.

O co komu jde?

+1/−2
10.12.2017 21:05

J68a55k32u64b 33Z67a88m20a40z14a19l 4923485138943

Když jdu do nemocnice darovat krev, tak taky nejsem pacient. Mám teda do nemocnice chodit jen když jsem nemocnej?

+1/0
10.12.2017 16:01

L38a17d69i78s67l91a42v 30P12o83s65p51í34c32h47a93l 1318257763480

Tuhle pitomou ženskou tady dávají jako odstrašující příklad???

+3/0
9.12.2017 12:31

Š13á47r17k43a 81M26a50t10y26á73š95o98v54á 1521425672219

ne, ta má bejt vzor....

0/−1
12.12.2017 10:24

J32i58r77k89a 86B40r31u12n65n15e54r 4878792869557

To jsou tedy debaty.

0/0
8.12.2017 16:09
Foto

M53i80l78a60n 67S65o40u59š57e59k 9146607821482

Je tak trochu odněkud známá, plodila dítě s Kocábem a tak je opravdu, ale naprosto nezbytné, aby se nám tu zjevila coby všeznalá rodící hvězda. Sice její zkušenosti a názory jsou tedy skutečně hodně specifické, ale nevadí, Lejla je přece známá a její zkušenosti zcela jistě obohatí Českou Republiku...

Já osobně netuším, proč právě s touto podivnou osobou má být rozhovor, co to komu pořinese, či čím je zajímavá... Dobře, rodí děti s různými muži, rodí tu doma, tu jinde, ale tak jako tak je to čistě její věc a nedovedu si představit nikoho, koho by to nějak inspirovalo, či přivedlo ke změně... Zkuste, milí redaktoří iDnes, nějaké rozhovory se zajímavými lidmi a ne jen s těmi, které vy považujete snad za jakési podivné hvězdy, "idoly", či celebrity. Tohle přenechte třeba Blesku, tam jsou na tyhle kraviny stavění.

+9/−1
7.12.2017 18:24

L77i37b33o92r 51K88ř57u65p26a53l68a 3265563518938

proč se dává prostor ženské, co rozvádí tuším už druhé chlapa

+5/−1
7.12.2017 13:58

J48i44n21d28ř17i28c67h 95H87r85a41d70e89c21k58ý 6365819712972

Lejna Abbasová...

+1/−3
7.12.2017 10:14

K14a32t16e19ř52i62n62a 12K91a31š94t50a22n70o42v11á 4187197222476

To je fakt tak nepřekonatelné trauma, ze se na mě dr. neusmal, strávit čtyři dny v porodnici a nemoct si pri porodu zapalit aromalampicku???

Tímto děkuji porodnici na Obilnim trhu v Brně, bylo to u vas fajn a odnesli jsme si domu dvě zdravé, krásné deti.

+10/−2
6.12.2017 22:30

L37i58b29o14r 34H54l10u70b33u55č62e57k 4670290687327

Lejla Abbasová -- "Když zapnu mozek, tak se ztratím..."... tak tomu lze věřit...:-)

+8/−1
6.12.2017 3:36

M49i39r87o22s97l75a14v 42V84l93a20s75á49k 4988860923802

Dáma je chytrá jako rádio. Není přece třeba studovat medicínu a mít nějaké atestace v porodnictví, stačí být protežovanou celebritou. Rád bych jí zaslal sáček zrní na přilepšenou.

+14/−2
5.12.2017 14:36
Foto

B62o88h91u83n77k59a 32J58a37n57č90a60ř70í94k58o23v74á 8810489855

nepleťte se laskavě do věcí, kterým nerozumíte ...

+1/−5
6.12.2017 16:30

S71t18e48p46a31n 38T30o21t24h 8758229785238

no hlavně že ona tomu rozumí...takovejch je moře a pak si stěžujou na doktory, že jim nechtěj pomoci, když se jim porod nevyvede a dítě či matka mají potíže...

+4/−1
7.12.2017 6:41

D58a79n35a 87T68e60n47z14l43e47r 5530542155373

A nebo si stěžují, že to doktoři už nevytunili tak, jak si dámy představovaly. Nebo si pro jistotu stěžují už dopředu. :-/

+4/−1
7.12.2017 7:14

D12a58n14a 53T49e73n28z98l24e12r 5290752385233

To je rada, kterou by měla dostat daná celebrita. To, že něco nezná a dělala to dvakrát v životě, z ní ještě nedělá odbornici. Naopak.

+4/0
7.12.2017 7:14

P10ř30e16m45e76k 83P57a26v44k63a 8948562608271

Možná by to chtělo přečíst si i zkušenosti žen, které měly při porodu problémy, někdy i hodně velké, jak se koukají na fakt, že rodily v nemocnici. Je to jako s helmou na kole. Někdo jezdí celá život bez ní, a je v cajku. Ale jsou i takoví, kteří si uvědomují, že stačí jen jednou větší karambol, a ani nemusí být vlastní chybou, a následky jsou obrovské. A jsou takoví, co karambol zažili a helma jim zachránila život. Nikdo přece netvrdí, že porod je nemoc, to jsou takové ty hloupé argumenty militantních zastánkyň domácích porodů. Stejně jako ty přístroje a kdesi cosi. Moje žena rodila v porodnici, na žádných přístrojích nebyla, nebylo kolem ní 100 lidí. Jen se kontrolovaly ozvy a až na to došlo, přišel doktor, dvě sestry a pomohly dítěti ven. Domácí porod má prostě vyšší rizika, pokud se eliminují (např. specializovanými porodními domy nebo přistavenou sanitkou, samozřejmě placenou z peněz rodičky), tak proč ne. Nelíbí se mi tohle od zdi ke zdi - domácí porody - jediné správné, porod v nemocnici - jediný správný. Každé má svoje pro a proti, co takhle rozumně diskutovat a změnit praxi, aby se minimalizovala u obojího negativa a posílila pozitiva? Např. zmiňované porodní domy - komfort domova, zázemí nemocnice? Mysleme především na dítě.

+12/−2
5.12.2017 12:46

S21y69l44v12a 83Š83m74í16d85o72v63á 9740699181

Zeptám se - máte nějake vysvětlení pro to, že porod mimo porodnici je v některých zemích v Evropě součást normální nabídky? A víte, jak vypadají porodní domy?

+5/0
5.12.2017 12:56

S15y16l87v54a 58Š27m38í15d33o52v34á 9970919351

Teda nejen v Evropě, samozřejmě, například v Japonsku se rodí téměř výhradně v porodních domech.

+2/0
5.12.2017 12:58

I73v55o 36B15o19u32š52e 5622847188

A v tech porodnich domech maji jenom prycnu nebo tam maji pristroje a za rohem operacni sal s doktorem? Jak se to lisi od nemocnice?

+1/0
10.12.2017 13:33
Foto

A15n93d20r26e45a 40Š38r89e21t93r51o74v55á 7881495710718

Me by zajimalo, jestli kdyz tu mluvite o tom, jak to chodi jinde, jestli mate i dalsi informace o tom, jak tam funguje system zdravotniho pojisteni apod. Zkratka jak to tam funguje jako celek. Nemuzu si pomoct, ale casto mam dojem, ze se tu porad ukazuje na tu ci onu zemi s tim, ze podivejte se, jaci jsou tam pokrokovi, takhle to tu chceme taky. Ale nikdy jsem jeste necetla nejakou podrobnejsi analyzu toho, jak to tam skutecne funguje, napr. z hlediska zdravotniho pojisteni a legislativy apod. Jen se tu vybiraji hrozinky. To je jako kdyby ja rekla, ze chci, aby kazda nase nemocnice byla jako v Dr. Housovi a davala ji za priklad toho, jak to jinde funguje, a pritom bych jaksi nezminovala, ze to je nemocnice soukroma a ze si za pobyt tam pekne priplatim. Je dobre se inspirovat, ale je potreba si uvedomit i nejake limity.

+10/0
5.12.2017 13:19

S61y52l16v96a 59Š41m50í18d93o47v88á 9280429131

Pokud chce u nás žena rodit doma, musí si celý porod uhradit sama. Pokrok by byl už jen to, že by mohla doma rodit tak nějak legálně, porodní asistentky by měly licence, sazebníky výkonů, nemocnice by s nimi spolupracovaly... Zapojení porodů mimo porodnici do systému zdravotního pojištění už by byla jen třešnička na dortu.

+2/−1
5.12.2017 13:31
Foto

A94n83d45r90e73a 19Š32r20e23t36r88o66v63á 7451625600848

Ano, ale problem pry je v tom, ze porodni asistentky nechteji prijmout zodpovednost za nejake pochybeni. Za techto okolnosti se nedivim, ze se to nehybe, kdyz porodni asistentky to chteji brat jen potud, pokud se nic nestane. Kdyz by byl problem, hodi to na porodnici a za jakekoliv nasledky pak bude popotahovana porodnice. Pan Pokorny by k tomu mozna mel i vice informaci.

+9/0
5.12.2017 13:37

S39y63l42v12a 90Š22m55í61d87o23v65á 9130899301

Skutečně je jediný problém v tom, že porodni asistentky (všechny?) nechtějí přijmout zodpovědnost za nějaká pochybení (za jaká?)? Jinak už by u nás byly porody doma legální?

0/0
5.12.2017 13:42
Foto

A95n72d15r32e41a 51Š92r65e35t79r87o43v82á 7851465140608

No vypada to, ze ano, ale psal to tu pan Pokorny, o nemz se domnivam (podle toho, jak se v techto diskuzich vyjadruje), ze se pohybuje v oblasti gynekologie a porodnictvi. Je to ve druhe polovine diskuze. Pry vsechny odborne debaty vzdycky skonci na tom, ze asistentky nechteji mit stejnou odpovednost jako zdravotnici. Treba se tu k tomu jeste vyjadri.

+2/0
5.12.2017 13:58

S50y39l11v35a 66Š56m72í41d50o43v10á 9600629701

To by bylo fajn, kdyby se vyjádřil...mimochodem z několika těch debat existují zápisy (teda možná ze všech, ale já četla jen nějaké).

0/0
5.12.2017 14:09

J32i98n70d84ř75i42c49h 89H55r62a97d21e49c46k64ý 6425669282142

za svá

+1/0
7.12.2017 10:16

D36a28n97a 39T78e65n71z79l64e84r 5780612255913

To, že porodním asistentkám dáte licenci a zaplatíte jim, těm postiženým a mrtvým dětem z jimi zfušovaných porodů nepomůže. Prioritou by měly být ty děti - a ne tetky, které si chtějí bezpracně přivydělat.

+2/0
7.12.2017 7:17

M78a37r79t22i63n46a 43S74e74d96l61i45c21k93á 5742295111952

Vysvětlení je jednoduché - nejsou tam možnosti, aby všechny ženy mohly rodit v porodnici

+1/0
6.12.2017 19:04

M45a28r94t51i27n72a 51S85e46d63l83i27c74k96á 5232425861312

Hezké přirovnání - s helmou nejezdím, protože mám trauma z toho, jak v ní vypadám, VŠICHNI se mi smějou a i když ne, tak by se mi určitě smáli. Zatím se nic nestalo a kdyby se stalo, tak nevadí, zavolám sanitku a ono se to nějak vyřeší, následky si nepřipouštím. ;-)

+3/−1
6.12.2017 19:19

L72á62ď39a 48V91r72a80n64ý 7638148688197

Jsem ten, kterému přilba zachránila život. Takže přeji hodně štěstí do frajeřin.

+2/0
6.12.2017 22:16

L44i53b89o13r 41K23ř94u43p18a83l70a 3455733918888

ono je jezdit na kole a jezdit, opravdu si neumím už nyní představit, že při současném provozu pojedu bez přilby, nebo někde v lese, jednou mi určitě hlavu trochu zachránila

0/0
7.12.2017 14:04

L37a42d77i27s46l95a61v 85P23o74s72p65í64c12h35a10l 1698317823590

A VÁS nenapadne, že se to může týkat ceny za lékařskou péči? Všude není takové zdravotní pojištění jako u nás. A o peníze jde vždycky až na prvním místě...

0/0
9.12.2017 12:39

S24y18l40v53a 32Š38m54í17d76o28v30á 9630319361

Baví mě, jak tu zasvěceně diskutují ženy, které by doma nikdy nerodily, muži, kteří by svým ženám domácí porod nikdy nedovolili (jejich ženy jsou asi nesvéprávné), o domácích porodech vědí jen to, co si přečtou v bulváru - ale vědí naprosto přesně, jak doma rodící ženy uvažují, proč se pro domácí porod rozhodují, co nosí, jak mají vysoké IQ... ;-D

+7/−9
5.12.2017 11:02
Foto

A17n71d74r75e35a 41Š27r16e93t51r54o10v30á 7701525280678

No jako muzou stejne zasvecene na jinych forech zeny, ktere v porodnici nerodily (nebo vubec jeste nerodily), spilat porodnikum a kydat kopy hnoje na porodnice, a to jen na zaklade toho, co zazil nekdo jiny (takovy verbalni bulvar, casto pribarveny), svych dojmu nebo toho, co siri zastanci domacich porodu, tak muzou mistni diskuteri take vyjadrit svuj nazor na tuto problematiku. Kdyby se kazdy mel vyjadrit jen k tomu, v cem je odbornikem nebo s cim ma bezprostredni zkusenost, tak se nebudeme mit o cem bavit.

+7/−1
5.12.2017 11:12

S19y72l31v66a 54Š82m62í18d16o51v38á 9570679661

Tak jistě, každý se může svobodně vyjádřit, k čemu chce. Třeba i k tomu, o čem ví jen to, co si přečetl v bulváru. Je to rozhodně jednodušší, než si o tom předem sehnat víc informací :-).

+1/−2
5.12.2017 11:26
Foto

A94n46d44r47e14a 72Š62r59e18t82r88o75v23á 7461375860988

A jste takhle prisna i na ty, co chteji rodit doma? :-)

+3/0
5.12.2017 11:40

S17y56l57v77a 45Š62m27í44d50o17v31á 9520779181

Úplně na všechny, kteří dělají závěry jen na základě informací z bulváru.

0/0
5.12.2017 11:48

D10a52n22i96e41l 62N75. 16P83o29k15o98r68n17ý 6467986725411

To jsou, zdá se dle vašeho vyjádření, jen ti, co jsou proti domácím porodům (v aktuální podobě, OC). ;-D

+3/0
5.12.2017 11:51

S91y14l11v69a 67Š59m48í87d65o12v50á 9550279181

Možná si nejdřív zkuste přečíst to, na co reagujete. Případně zkuste reagovat na to, co píšu, a ne na to, co si myslíte, že já si myslím :-).

0/0
5.12.2017 11:55

D10a61n46i97e14l 46N84. 73P11o74k92o81r70n60ý 6427216455811

Nevím, co si myslíte. Reaguji na to, jak to vyznělo.

+2/0
5.12.2017 12:10

L10á84ď52a 14V75r17a47n21ý 7378728138367

Jste dost demagogická.

+2/0
6.12.2017 22:18
Foto

A27n27d27r64e52a 50Š97r45e47t36r43o87v67á 7251945650848

Prilis lpite na tom bulvaru, cimz trosku naznacujete, ze ti, co jsou proti, jsou ti bulvarni ctenari, kdezto ti, co jsou pro, jsou ti zasveceni, co si vybiraji ty spravne informace :-). Ale to je jedno, uz vas tu nechci analyzovat. V kazdem pripade je nutne snazit se vzdy merit vsem stejnym metrem.

+3/0
5.12.2017 11:59

S54y16l94v50a 17Š44m81í36d98o75v93á 9920389381

Zopakuju to, co jsem psala původně: z některých příspěvků lze snadno poznat, že diskutující vůbec neví, jak to v praxi okolo domácích porodů chodí - u nás i ve světě. Pak se v diskuzích objevují perly typu předčasný porod doma, operační sál v sanitce stojící před domem rodičky, žena bez nástřihu neporodí, paradoxy typu rodička to dělá jen pro svoje pohodlí x v porodnici je to pohodlnější atd. Reagovat na to je podobné, jako reagovat na hoaxy - tisíckrát bylo vysvětleno, že předčasný porod patří bez výjimky do nemocnice, operační sál v sanitce je mýtus, existující jen v hlavách některých lidí v ČR, bez nástřihu i bez natržení samozřejmě porodit lze - a dokonce i někde v ČR... Strašně ráda bych někdy diskutovala s někým, kdo má sice opačný názor, ale diskutuje věcně, nepoužívá komunikační fauly, ví, jak to funguje ve světě. Třeba je strašně zajímavé, že stačí vyjet pár kilometrů za hranice, a tam už mají lékaři jiné názory, existují tam porodní domy - jak je to možné...?

+2/0
5.12.2017 12:12
Foto

A47n62d73r11e89a 54Š52r42e25t56r91o40v12á 7481145770418

No tak tento vas prispevek zrovna vypovida o tom, ze si vybirate jenom neco a hlavne to vytrhavate z kontextu... Ale to je fuk, je hrozne tezke tak nejednat, malokdo umi byt skutecne nestranny.

+4/−1
5.12.2017 12:18

S29y78l94v41a 16Š27m81í21d32o75v56á 9170689701

A to přesně jsou ty komunikační fauly, o kterých jsem psala.

+1/−1
5.12.2017 13:07
Foto

A45n70d42r50e58a 39Š77r42e91t82r64o61v51á 7181915870888

A jako komunikacni faul nevnimate, ze si tu vyberete do vaseho prispevku jen neco a date to sem bez kontextu?

+2/0
5.12.2017 13:20