Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Matka tří dětí Ivanka Trumpová přiznala poporodní deprese

Ivanka Trumpová (35) je matkou tří dětí. S manželem Jaredem Kushnerem (36) má dceru Arabellu (6) a syny Josepha (3) a Theodora (1). Dcera amerického prezidenta nyní přiznala, že po porodech se u ní objevily deprese.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I94v63a33n94a 21Z41b45u13b33n66o73v43á 7731931406

No, oni tomu tady říkají deprese. Ve skutečnosti je to srážka s realitou. U tří malých dětí velmi tvrdě pracovat, tvrdě dřít, jak to popisuje v jiném článku (ale proč?), současně chtít neustále skvěle vypadat, to prostě nejde dohromady a vytváří to zmíněné nepříjemné pocity..

+2/0
10.10.2017 1:51

M13a16r57t27i77n10a 16S91e40d87l70i12c63k82á 5792545231952

Je to deprese. Kterou může umocňovat to, co píšete. Depresivní stavy mohou mít i mírnější formy, únavu, nechuť cokoliv udělat...

0/0
11.10.2017 20:55

K47a54t66e10ř64i33n10a 55F75e12n86c36l41o81v23á 8443757418313

Když jsem čekala první dítě, všichni mi tvrdili, jaké je to štěstí, když se děťátko narodí, ta extráze radosti a lásky!

Realita byla příšerná - já nevyspalá, unavená, dítě uřvané, špatně spalo, málo přibíralo...no peklo na zemi. Měla jsem pocit, že mi všichni lhali, že mě podvedli.

Dovedu si představit, že když se k tomu přidá ještě náročná práce, potřeba být víc než stoprocentní, je ke zhroucení do depresí jen kousek.

Díky všem těm internetům si lidi vidí pomalu až do talíře. Jenže je to virtuální realita a ty úsměvy a vypohodované rodinné fotečky nemusí být vůbec pravdivé. Ženský se předhání, která je nejvíc nejlepší supermatka - ta vaří jen superekobio z vlastní zahrádky, látkuje a dětí neznají televizi, ta při rodičáku studuje, ta vydá knížku, ta založí vlastní firmu na výrobu látkových hraček nebo jiných pytlovin. Samozřejmě všechny mají o číslo menší konfekční velikost než před dětmi...být "jen" matkou je skoro hrdelní zločin.

+20/0
7.10.2017 9:36

E63v28a 50K94a57l40l64i33s69t42o48v49á 6857298306770

Jestli je to tak, jak to popisujete, je mi těch dnešních matek skoro líto.. Až se skoro divím, že si činí takové příkoří a děti si pořizují...

+1/−1
7.10.2017 16:27

M55a84r46t16i92n92a 77S53e39d88l52i60c39k29á 5502475131232

Ještě bych přidala ty teorie o nějakém supervěnování se dítěti. Každá, co už měla děti dávno, si pamatuje, že se jim i nějak věnovala, ale vlastně kolik hodin denně intenzivního face-to-face věnování to bylo? Co ostatní činnosti?

0/0
11.10.2017 21:00

J91a41k29u13b 70R51o33u67s 3753840434622

To zní dost děsivě :(

0/0
8.12.2017 23:36

K46a50t22e61ř44i87n90a 93F24e70n34c72l50o28v51á 8223717408233

Život není vždycky procházka růžovým sadem.

0/0
9.12.2017 7:38

E97v12a 81K15a37l46l36i80s74t63o68v35á 6117688956350

Hmmm, tak to neznám,, Třeba to ještě před 35 lety neexistovalo :-P;-)

První dva roky mé dcery bylo nejkrásnější období v mém životě! A to jsem byla v té době hodně atypická, protože skoro čtyřicetiletá, matka..

Takže si nějak tyhle pocity neumím ani představit...

+2/−9
6.10.2017 20:48

T15o20m27á67š 15M59o22r28a76v69č93í40k 3307336813555

To, že to neznáte nejspíš potvrzuje to, že poporodní depresí netrpí 100% matek, stejně jako klasickou klinickou depresí netrpí celé lidstvo.

+24/0
6.10.2017 21:43

E14v54a 29K64a44l67l16i33s97t60o20v29á 6597128986710

No, neznám..., dokonce ani matky okolo mně ničím podobným netrpěly. Poprvé jsem o tomhle jevu četla až v současnosti a vypadá to, jako že to není nic zase až tak neobvyklého, když se to takhle medializuje a řeší..

Tak to jsme tedy měly asi kliku ... ;-)

+1/−6
6.10.2017 22:58

P32a25v16l60a 22K54o91z51á69k86o60v75á 1411500530405

To jste opravdu měly kliku, protože každá doba má "své nemoce". V každém období se prostě některé nemoce vyskytují častěji, některé méně často, některé se podaří vymýtit zcela. A zároveň se objevují nemoce nové.

0/0
6.10.2017 23:46

P85a78v95e23l 75P70o70s51p20í43š17i97l 7110972268678

Mozna se jen matky kolem vas zrovna vam uplne se vsim vzdy nesverovaly ;-)

+17/0
6.10.2017 23:49

O94n67d48ř10e66j 49L53o41š74o71t91h 2972294725310

Jak můžete vědět, že tím matky okolo vás netrpěly?

Myslíte si, že každý matka, která má poporodní depresi, chodí a vypráví to každému na potkání?

Jak píše paní Kozáková dole, každá doba má své nemoci, já jen dodám, že blbost se evidentně vyskytuje v každé době.

Vy si ani nedovedete představit, co taková poporodní deprese udělá s matkou a i celou rodinou, my jsme si tím prošli a bylo to nejnáročnější období v životě, ani si to neumíte představit a ne, nejedné se o popordní splín z toho, že dítě pořád brečí, absolutně to s tím nesouvisí.

+12/0
7.10.2017 11:59

E29v69a 74K29a25l29l75i67s56t53o44v18á 6127208846530

Byly to tři moje nejlepší kamarádky a při tom, jak často jsme se vídaly, bych si asi nejspíš něčeho všimla, to se asi nedá totálně zatloukat. Znala jsem i daleko větší důvěrnosti z jejich životů, tak proč by nemluvily právě o tomhle?

My jsme s manželem hodně vyrovnaní a duševně klidní lidé, takže se to asi projevilo i na dceři, neznám tedy, co to je, když dítě "pořád brečí", ona se skoro furt chechtala nebo usmívala..

Takže : Je mi jasné, že poporodní deprese není běžný "splín", netřeba mi to vysvětlovat. Ale snad mi prominete, že jsem si něčím takovým neprošla...;-)

(už i proto, že vzhledem k rodinné konstelaci jsem prostě musela spolehlivě fungovat jako matka i manželka 24 hodin denně a nějak by mi na to ani "nezbyl čas") :-/:-/

0/−9
7.10.2017 16:22

L67e87n43k17a 46J81a15c40k29o38v52á 5817118973772

Myslite, ze se to tyka jen zen, ktere na to maji dostatek casu? To je hodne blahova myslenka.

+8/0
7.10.2017 16:43

E53v90a 70K84a78l41l33i96s51t74o91v79á 6537228146440

Ne, ale myslím si, že to nějak souvisí s hodnotovým nastavením člověka. Když je člověk založený tak, že se v sobě nějak moc nebabrá a trochu víc ze sebe směřuje spíš pro ty druhé než pro sebe tak ta pravděpodobnost je asi menší..

Nevím...

+1/−5
7.10.2017 17:05

A39l63e86n48a 39V40e38s23e82l86á 3683881955908

Já znám spoustu nemocí, které jsem nikdy neměla a dokonce ani žádná z mých kamarádek. O mnohých z nich se zde taky psalo (příkladmo prasklá aorta je právě na titulce a Vieweghův příběh tu byl taky poměrně nedávno). Ale asi by mě nenapadlo do těchto diskuzí přispívat (notabene s prohlášením, že mě a mé kamarádky to nepotkalo)... 8-o

+6/−1
7.10.2017 21:48

E33v85a 55K55a66l64l20i49s98t74o35v64á 6457658706890

No vidíte.., a mně to napadlo..., nejsme všichni stejní..:-)

0/0
7.10.2017 22:09

A34l85e16n33a 18V51e46s21e38l23á 3603411715958

Tak to je pravda. Mě jen tak napadlo, že jestli budete chtít napsat příspěvek o všech nemocech, které jste nikdy neměla, že vás to bude stát docela dost času...

+3/0
7.10.2017 22:34

E54v63a 18K55a83l68l93i97s66t47o78v29á 6237868736130

Nebudu chtít ;-). Ale kdybych náááhodou chtěla ..., tak bych na to měla času až nad hlavu. Jen by mi ho bylo líto na to obětovat :-P

0/0
8.10.2017 0:04

B75a91r57b21o96r44a 12S89v66o25b44o18d43o37v50á 6592177378780

Prominte, ale deprese jsou vyvolane chemicky, to s nastavenim nema nic spolecneho. Evidentne nemate poneti o tom, co je deprese.

+2/0
9.10.2017 11:39

E80v10a 37K20a86l31l40i86s49t85o38v31á 6337348646190

Nejsem na to pyšná, ale bohužel mám...:-/

0/0
9.10.2017 14:38

I83v49a23n83a 57Z29b15u65b26n53o59v89á 7331191376

Naprosto souhlasím, Když se zhroutit nemůžete, tak se obvykle prostě nezhroutíte, nedovolíte si to, i když je to těžké. (samozřejmě s výjimkou opravdových extrémů). Babrání se a měkkost je fenomén dnešní doby. Jak věci začnou být těžké, lidé se hned vzdávají. To vidím dnes např. u studentů VŠ zcela běžně. To nastavení chápu tak, že nezvládnout něco dřív byla ostuda a velký problém. Dnes vás za to málem pochválí. Tím netvrdím že dřív matky měly neustále pocit euforie, ale možná tím spíš, že se o mateřství nelhalo a netvrdilo se jak se má matka vznášet blahem když má dítě, ale připouštělo se, že to je občas velmi velmi těžké, být matkou, se to bralo jako přirozené a ne jako diagnoza.

+1/−2
10.10.2017 1:35

M69a15r59t93i32n74a 64B47r34a75b13e24n49c80o85v22á 4843185718419

No tak právě ty ženský, který musí spolehlivě na 100 % fungovat a nemají na nic čas, tak ty k tomu mají o krůček blíž než pohodové matky, na které není žádný tlak. Ale podmínka to samozřejmě není. Mám z vás pocit, že máte úplně zkreslené představy o tom, o co se jedná.

0/−1
9.10.2017 10:08

E74v67a 24K94a33l80l31i53s69t76o79v96á 6257768106610

Nevím, jestli to jsou zkreslené představy, jenom porovnávám to, jak jsem prožívala tohle období já a některé moje kamarádky tenkrát a jaký "problém" se z toho dělá dneska. Nic víc, nic míň...

Taky jsem musela v rámci dané situace samozřejmě fungovat na 100% , přesto jsem se snažila být v pohodě a nenechala jsem na sebe odnikud tlačit. To přece záleží na tom člověku, kolik a čeho si k sobě pustí a nakolik má ujasněné svoje priority! Jistě, jsou mimořádné případy nebo situace, kdy to není lehké, ale aby to byl málem masový jev, to myslím opravdu není třeba. O tom mě prostě nepřesvědčíte ..;-)

+1/0
9.10.2017 15:45

I27v74a70n86a 18Z83b74u58b81n25o90v25á 7451661476

Ano, je to tak, netrpěly. Dřív toho na člověka prostě a jednoduše někdy bylo moc. Dnes se tomu dává odborné jméno, a už je tady diagnoza. Lidi jsou čím dál měkčí a to co dřív zvládali dnešní mladí nedávají.

+1/0
10.10.2017 1:23

M14a24r46t95i93n47a 45B98r97a93b42e92n64c97o33v26á 4343145858599

Ono se o tom dřív taky nemluvilo.

+1/0
9.10.2017 10:05

B67a43r11b53o66r82a 48S45v51o64b40o38d34o20v42á 6912117398140

No ono to driv asi nebylo tak medializovane. Psychicke nemoci byly stigma.

+1/0
9.10.2017 11:36

E67v78a 39K70a87l24l50i81s93t82o91v73á 6907418806860

Ano, máte pravdu. Psychické onemocnění bylo "dřív" nehodné optimistického a spokojeného socialistického člověka. Takový člověk přece nemohl být depresivní :-/

0/0
9.10.2017 14:43
Foto

R46e79n45á51t37a 63Č96e63c56h38o12v63á 9396861897330

Ále blbost. Já měla poporodní depresi u prvního dítěte jako z učebnice. Trvala týden, deset dní, přesně podle popisu ( to jsem nenačetla před porodem...to jsem načetla až pak ). Jak přišla, tak odešla. Bylo to hnusný a náročný. Dcera vůbec neplakala, byla hodná, zdravá, usměvavá. Byl to pocit, který prostě přišel ruku v ruce s tím, že jsem matka a mám najednou zodpovědnost nejen za sebe.

Podle toho co píšete, již máte nějaký věk...a měla byste mít životní zkušenosti, nadhled a pochopení. Ale chybí vám. Jinak byste nemohla tak přízemně komentovat matky, které deprese potká. Že jako mají deprese z nudy...;-D že vám na to nezbyl čas... Hm, tak já taky schváně neseděla na zadku a nečekala, až mi bude smutno...

+3/0
9.10.2017 11:20

E32v73a 81K91a87l14l39i64s51t42o65v50á 6677728656470

Právě proto, že mám ten nadhled a životní zkušenosti (i s tím, jaké to je, když už si myslíte, že žádné dítě prostě nikdy mít nebudete a on se najednou stane zázrak!), tak nějak obtížně chápu, proč se dneska z tak pro ženu samozřejmé a přirozené věci dělá taková "záležitost".

Pocit odpovědnosti za druhé jsem měla vždycky, za rodiče, za všechny blízké, takže bylo úplně samozřejmé, že ho budu mít až do smrti i za dítě. O tom jsem ani nepřemýšlela, dokonce jsem jako nejintenzivnější pocit vzhledem k tomu "zázraku" měla pocit štěstí, ne deprese!

Jediný menší problém pro mně byl, že jsme už oba neměli rodiče, potažmo matky a nebyl tedy nikdo, kdo by mi kdykoli řekl a poradil, co v různých situacích dělat, musela jsem si na úplně všechno přijt tak nějak intuitivně sama.. s jedinou tehdy dostupnou knížkou "Naše dítě" a s občasnou zdravotní radou na dětském středisku.

Tak jako nechápete vy mě, tak zase já asi nějak nerozumím vám. A nevidím v tom nic přízemního. Nedovedu si představit dnešní mladé matky v té době, kdy jsme měly děti my, bez všech těch předporodních kurzů všeho možného, bez soukromých porodních asistentek, bez různých možností výběru porodu, bez spousty informací ve všech médiích a bez spouty všeho dalšího.. Obávám se, že by před těmi 40 lety s touhle psychickou výbavou snad ani neporodily (kdyby to bylo možné) ;-)

To je celé..

0/−1
9.10.2017 15:36
Foto

R91e39n54á55t30a 92Č61e40c25h41o17v41á 9846481277630

Víte, ne všechny dnešní matky jsou stejné. Já souhlasím, že některé ze svého mateřství dělají něco nadpřirozeného, něco meganáročného, něco skoro nezvládnutelného apod... Heslo : já jsem matka, kdo je víc!, mají jako mantru. O tomhle jsem nepsala. Já psala o obyčejném pochopení. Ne všechny, co jsme měly poporodní depku jsme křehké květiny, které jsou poloneschopné. Ano, někde v cítění byla chyba, jinak by k tomu nedošlo. Ale důležité je, že jsme to chtěly zvládnout a zvládly jsme to. Není to nijak degradující a ani výsměšné. Spousta z nás nepotřebovala ani léky ani lékařskou pomoc. Stačilo zklidnění v domácím prostředí. Každá jsme jiná a každá reagujeme jinak. A je případ od případu, proč se depka objevila a jak ji která matka zvládá. Nejde to házet do jednoho pytle s nápisem : zhýčkané, ufňukané holky, co už nejsou samy. Proto s vámi nesouhlasím. Protože to pochopení a prostor pro jiné, vám tam jednoduše chybí.

+1/0
9.10.2017 16:44

E95v11a 49K67a66l98l94i58s74t15o85v84á 6317408226870

Asi jsou ty "já jsem matka a kdo je víc" viditelnější a jaksi agresivnější... A taky jsem neházela všecky do jednoho pytle, asi to způsobuje jakási "zkratka" a nutné zjednodušení na diskuzích, podobných téhle... Jen si prostě všímám té novodobé superglorifikace "mateřství" a jakési snahy vytřískat z toho maximální výhody a profit (bez ohledu na výsledný "produkt") a můj první příspěvek měl být spíš jenom porovnáním a protinázorem. Že to vyvolá tolik reakcí jsem nečekala.

Víte, člověk věkem hodně věcí přehodnocuje, přeskládává pořadí důležitosti životních zkušeností a získává nadhled. Hodně kdysi důležitých věcí se postupem času stává nepodstatnými a do popředí vstupuje spíš celkový obraz a něco jako základní životní principy. S odstupem času si prostě řekne: Proboha, jak jsem tenkrát mohla...(udělat tohle, řešit věci takhle, lámat si hlavu s tímhle, dělat si starosti s tamtím ... doplň dle potřeby) ! A najednou vám jako životně podstatné, klíčové a důležité začnou vystupovat úplně jiné události, situace a pocity.. .

Pro okolí to pak ovšem může vypadat, jako že člověku chybí pochopení pro jiné a jejich starosti mu připadají malicherné. Není to tak, přesto ale v životě jde o víc ...

0/0
9.10.2017 17:59
Foto

R65e46n26á47t57a 45Č77e11c80h29o60v71á 9716321337660

Jo, s tím souhlasím.

A psaný projev v diskuzi bývá někdy složitější pochopit. V tom případě beru zpět, že nemáte pochopení... ☺

A jinak. Ano, s věkem si člověk většinou řekne, že teď by reagoval jinak...ale to je holt život a vývoj.

Hezké dny ☺

0/0
9.10.2017 18:10

E93v48a 86K71a70l25l79i35s39t58o95v55á 6867748546930

Já ani tak nemívám pocit, že bych reagovala jinak (člověk je nějak osobnostně a povahově nastavený a to se moc s věkem nemění a nic moc se s tím dělat nedá),

Já se spíš při pohledu zpátky divím a nechápu PROČ jsem v určitých situacích myslela a jednala tak, jak jsem jednala, zvlášť když to leckdy mívalo následné konsekvence, které nebyly žádoucí.

A jediné vysvětlení je, že jsem tak jednala právě proto, že mi chyběly všechny ty pozdější zkušenosti a dnešní nadhled. Jenže zařídit, aby je měl člověk stejné ve 30 jako v 70 prostě nejde. Takže zbývá právě jen to jediné: v dané chvíli nebo situaci se v sobě moc nebabrat, nepřipadat si jako pupek světa a brát život za všech okolností "easy" jak nejvíc to jde... ;-)

A vám to taky přeju! I tak je těch starostí až nad hlavu..

A hezký večer! :-)

0/0
9.10.2017 21:55

J11a93n53a 29K11u11b26o47v65á 6719652858780

Tři malé děti, sama pořád pod dohledem médií.

Nezávidím jí to. Jsem ráda, že jsem mohla vyběhnout klidně ve vytahaných džínách, tričku, vlasy chycené do culíku, děti pokydané zmrzlinou... a všem jsem byla úplně ukradená.

+4/0
6.10.2017 19:49
Foto

L44u86c12i82e 62P28a37s91e35k26o93v30á 5450215272

jednoduše řečeno - společností svázaná žena, hnána sebemrskačsky k dokonalosti, pod drobnohledem ochotných kritiků - tlak na sebe člověk vytváří sám buď vzorcem daným výchovou nebo tlakem veřejnosti - může s tím souviset i nízké sebevědomí a tedy chorobná touha uspět....je krásné být uvolněnou a přirozenou matkou

+10/−1
6.10.2017 18:36

J86a81n55a 92V54a16l77d70r37o79v46á 2910463692337

Poporodní deprese souvisejí s jevem zvaným toxická femininita. Rodička chce být dobrou matkou, jak se od ní očekává, a ženy jako IT jsou ještě pod tlaky společnosti na jejich dokonalý zevnějšek a beutuchající pracovní aktivity.

+10/0
6.10.2017 17:55

J15a53n23a 49V60a24l19d52r14o22v36á 2660193682367

neutuchající

0/0
6.10.2017 17:55

L34u80c64i14e 29L78i88c20h91n34o38v18s41k54á 6829809447548

Možná je to tím, že chce mít všechno: tři děti, kariéru, dokonalý vzhled a z ničeho nechce slevit. Logicky je pak vyčerpaná. Co dnes žene lidi k tomu se tak štvát ?

+11/0
6.10.2017 19:39