Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gynekolog: Když žena neotěhotní do roka, měla by to řešit s lékařem

Problémy s početím má v dnešní době stále více lidí. Jen v Česku trápí neplodnost každý čtvrtý pár. „Muži i ženy na tom mají stejný podíl. Je to zhruba půl na půl,“ řekl v on-line rozhovoru gynekolog Pavel Turčan s tím, že se mužská plodnost se neustále zhoršuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68o15s96e77f 41B72a60b49k97a 3340969422157

"...měla by to řešit s lékařem" A s ním otěhotní?

+1/−1
15.9.2017 18:41

L51e68n81k65a 31P32o80k43o68r12n54a 7294123633871

Proc tady resite kdy mit deti. Clanek se tyka tech, co se snazi mit marnr deti uz rok a nejde jim to. Pak by meli jit k lekari a na vysetreni. Tady je zase diskuze, jak vsichni musi nebo nemusi mit deti. Uplne mimo.

+2/0
15.9.2017 17:17

I25v90a32n 74P53r11o42c98h60á76z49k82a 3661724815565

To je pěkný titulek! ;-D

Když do roka neotěhotní s manželem, požádá o to lékaře.

+2/0
15.9.2017 14:10

H97e72l93e49n70a 81Č90í20ž66k95o14v98á 9131521582398

Mít dítě má smysl ve chvíli, kdy ho mít CHCETE. Je úplně jedno (a každému mimo potenciálních budoucích rodičů je to po tom pendrek), proč ho zrovna teď chcete nebo nechcete mít.

Znám několik lidí (z různých generací), kteří přivedli na svět potomka, i když měli vážné podezření (někdy i téměř jistotu), že jejich aktuální životní partner k tomu není "ten pravý", ale obávali se, že pak už by také nemuseli najít nikoho jiného, s kým by ty děti mohli mít... výsledky (projevující se na životech všech zúčastněných, včetně toho dítěte, které nemůže vůbec za nic a nic mu do toho není) bývají dost děsivé.

+17/−1
14.9.2017 14:44

P18a71v33l17a 11Č31i88h13á19k69o31v88á 1801495248705

Souhlasím, každý to má v životě jinak. A vždycky, když dítě mají děti, a je jedno kolik jim je, je to špatně.

+3/0
14.9.2017 16:40

P85a54v55e55l 18K24o27v43á10ř 1223187566954

Kdybych byl mladší, tak si na vrata přitluču ceduli ''lékař-gynekolog'';-(

0/0
14.9.2017 12:59

M42a95r17t28i20n73a 93N48o74v54o75t83n89á 1394112607118

Dobrý titulek :-) Pan doktor se nabízí?;-D;-D;-D

+3/0
14.9.2017 12:57

I38v26a81n43a 23R57a96f12a30j93o54v89a 3163889238410

Vím, že budu asi ukamenovaná, ale podle mě, pokud má žena partnera, který děti chce také, tak není vůbec žádný problém mít děti třeba v 18. Ano, je to náročnější, ale když člověk sleví ze svojí pohodlnosti a nějakých těch ideálů, které si může splnit později, tak to prostě jde.

+4/−14
14.9.2017 12:37

A17l75e72n23a 69V70e75s29e31l20á 3103791705288

V podstatě jde skoro všechno... ale proboha proč?

Nic proti, pokud to tak sama od sebe cítí, případně pokud se tak nedopatřením přihodí a je nutno se s tím srovnat, ale v osmnácti se cíleně přesvědčovat "slevit z pohodlnosti, z ideálů, že budu mít maturitu, tu si přece můžu udělat později" by mi přišlo jako kravina.

+17/0
14.9.2017 12:43

I83v26a82n97a 83R90a74f61a29j48o20v25a 3883789498570

Věk jsem trochu přestřelila, spíš jsem chtěla symbolicky naznačit, že se opravdu nemusí čekat - až vystuduju vysokou, až si postavíme dům, až si rozjedu kariéru, apod. Pokud někdo opravdu chce moc děti, cestu si najde a tyhle nenaplněné cíle může plnit současně s nimi :)

+3/−2
14.9.2017 12:47

K67a64m61i51l81a 62K37a46l41e66n50s61k21á 9126567267408

No a ti co nečekají, tak pak končí v realita show výměna manželek ;-D

+6/0
14.9.2017 14:40

H12a19n37k17a 18C15h31e66n 7557569335135

To je možné, ale znám několik holek, které šly na rodičovskou hned po vysoké, bez praxe, a i po deseti letech je to poznat na jejich pracovním zařazení. Můžete říct, však práce není všechno, rodina je nejdůležitější, s tím já naprosto souhlasím, ale proč nepočkat (nevím) 3-4 roky, během kterých člověk získá nějakou praxi...

+9/0
14.9.2017 16:59

A53l80e95n79a 72V52e44s27e28l45á 3303871455658

"Hned po vysoké" je v dnešní době tak nějak kolem pětadvaceti. To mi přijde jako dobrý věk na děti. Ale těch osmnáct se mi zdálo přece jen přehnané.

0/−1
14.9.2017 18:43

H26e50l22e49n26a 90Č92í84ž86k69o22v50á 9591591402848

Všechno má svá pro a proti, jisté je, že ať už člověk udělá v životě cokoli, pořád bude mít co "řešit" (a pořád bude mít pocit, není-li tedy jednou z mála dokonalých bytostí chodících po tomto světě, že si mohl počínat lépe). A (téměř) každá situace se dá nakonec nějak zvládnout, i když to kolikrát "drhne".

+2/0
14.9.2017 14:51

L36e16n13k42a 87P84o53k81o48r59n21a 7984223653881

Kazda situace se da zvlsdnout, pokud se mlady nezajisteny psr s miminkem nekomu povesi na krk. Treba rodicum. Ti se budou starat a mladi musi poslouchat. Uz to je nezvladnuty masakr. Tyhle reci jsou dost mimo.

+1/0
15.9.2017 17:23

L48e70n51k87a 80P53o15k39o41r19n68a 7924363663321

O tom tenhle clanek ale neni.

0/0
15.9.2017 17:19

P91e83t86r 43H18o24f84m12a77n40n 6959394115660

Kdybych to mohl vratit, tak mam taky deti ve dvaceti. Dnes by jim bylo 22/24 let, takze by uz byly davno z domu a mel bych cas i penize na cestovani, motorku a vsechny ostatni zaliby, ktere ted nestiham.

Ne, ze nebylo prima si projet Asii nebo Australii ve dvaceti, ale s prazdnou kapsou to neni takova pohoda jako ted, kdyz uz nemusim resit kazdou korunu.

0/0
20.9.2017 15:41

K78a92t71e31ř80i72n79a 17F71e58n40c31l75o70v33á 8283907278243

Jo, já si myslela, že chci dítě v 21, segra tehdy čekala druhé. Díky Bohu, že jsem si počkala...na lepšího chlapa. Studentské lásky málokdy vydrží, málokdy ustojí realitu všedního života. Když mláďata v 18 dodělají SŠ a odstěhují se od rodičů, je potřeba zkusit pár let i dospělácký život, s placením složenek, blbým šéfem, debatami o vynášení odpadků, atp., dřív než do toho zatáhnou někoho třetího. Nemluvě o vytvoření finanční rezervy. Ta je dneska pro založení rodiny nezbytná, pokud člověk nechce několik let řešit, jestli může koupit dětem boty před výplatou nebo až po ní.

+15/0
14.9.2017 12:48

S25i66m37o22n77a 56B73ě63l67á72k56o83v24á 2130721619253

A v těch 18 ti dva budou prosím bydlet kde? A živit se jak? :-/

+13/0
14.9.2017 13:12

E95v71a 55K93o52l84á22ř37o12v86á 1484230782592

Ten muz muze byt starsi.

0/−1
14.9.2017 14:36

H49e78l24e84n10a 51Č80í93ž73k16o19v21á 9431241742268

To rozhodně může. A rozhodně můžete mít (a také máte) se svým tvrzením do značné míry pravdu.

Otázka je, zda je realita dnešní společnosti (čímž zdaleka nemyslím jen společnost 21. století) "nastavena" k tomu, aby 18leté dívky (běžně) milovaly 30leté (a tím pádem již aspoň potenciálně existenčně "zajištěné") muže (a vice versa). Ano, může se to stát, a pokud se to "podaří", je to skvělé (jako každý láskyplný vztah).

Nicméně se domnívám (ale mohu se mýlit), že pro převážnou část takto mladých dívek je dnes třicetiletý muž "stařec" -- a mnohý dnešní muž ve věku 30 až 35 let by si zase ve vztahu k takovéto dívce připadal jaksi "nepatřičně", ba až "pedofilně" (zvláště, vezmeme-li potaz, že pokud by s ní chtěl mít dítě v době, kdy jí je 18 let, patrně by s ní navázal známost již nějaký čas předtím, tj. jemu by v dané době bylo kolem třiceti, jí -- dejme tomu -- přibližně 16).

Jistě platí, že i 16leté děvče se může zamilovat do třicátníka s tím, že následně spolu prožijí krásný život, ale není to dnes většinový (natož společensky podporovaný či schvalovaný) model. Upřímně řečeno: když těch 16 let bylo mně, tak z představy, že by na mě sáhl 30letý chlap, mi bylo dost špatně.

+10/0
14.9.2017 16:14

A27l13e18n17a 32V29e71s30e72l81á 3243831745698

Může. Otázka je, jestli dospělý chlap, který je schopný zbouchnout gymnazistku či učnici, bude pro život nějaké terno...

+12/−1
14.9.2017 20:03

H35a49n87a 23P17r15o98c28h71á20z44k12o96v48á 9848403502973

Jo takovych uz bylo, ktere mely v 18 miminko s tim ze je partner uzivi, skolu si dodela pozdeji, bydlet se da zatim u rodicu. A potom plakaly, ze se na ne partner vykaslal, oni ted maji "dite na krku", skolu nedodelanou ... tim padem o praci nezavadi. Samozrejme pokud to dite moc chce, tak to jde, ale narazime uz u toho "pokud ma zena partnera, ktery deti chce take", to vetsina mladych muzu okolo 20 nechce a pokud ano, tak to nejsou zrovna moc zodpovedne typy. A nerekla ze jde o pohodlnost a idealy, ale proste o zdravy rozum a nejakou zodpovednost i vuci tomu diteti.

+16/0
14.9.2017 14:16

E62v85a 69K44o14l71á37ř29o16v93á 1224280372952

Tak at si skolu dodelaji a jsou rady, ze maji dite.

0/−6
14.9.2017 14:37

Z28u14z80a68n32a 29T16i68c27h98á 4408976720293

Jo, ono totiž každému jde být sama bez partnera, uživit sebe i dítě, sama se o něj starat a k tomu studovat...:-P

+11/0
14.9.2017 15:28

H31a33n44a 41P40r26o31c88h10á89z44k26o85v87á 9978143152533

Jinými slovy život značně zkomplikovany a po roce práce (pokud bude), studia a péče o dítě, bez peněz a bydlení asi padnou na ústa - ale hlavně že mají dítě - bez úplne rodiny. Ono by to asi počkat třeba 5 let nešlo - asi by plodnost klesla na nulu.

+9/0
14.9.2017 19:51

H81e47l82e92n67a 26D17o31s90t92á68l69o14v16á 2989172963829

Je to těžké. U mých vrstevnic a starších holek bylo hodně časté, že se "musely vdávat". Byly hodně mladé, nebyly dostudované, nikdy nevydělávaly, začínaly svoje manželství a mateřství třeba ve dvoupokojáku u rodičů a podobně mladý manžel šel na dva roky na vojnu. Žádná idyla. Splňovaly ale ten biologický věkový ideál pro početí. Tak si vyberte.

+14/−1
14.9.2017 12:00

L59e79n87k21a 74P39o13k89o33r16n43a 7284693223921

Dost hrozne, ze?

0/0
15.9.2017 17:26

S85a25r34k46a 38S64o28k33o18l34o37v30a 4398857383268

Napadlo někoho, že ženy nemají děti v nižším věku nejenom proto, že by to byly kariéristky, ale také proto, že muži na založení rodiny v dnešní době ze žádného důvodu nespěchají? Muži chtějí mít děti také v čím dál pozdějším věku, takže se stává, že mladá žena, která má jenom o několik let staršího partnera a přála by si rodinu toto přání jaksi nemůže naplnit sama a čeká a čeká a stárne...

+28/0
14.9.2017 11:55

K89a25m54i35l65a 70K72a53l88e76n91s11k87á 9726337557768

A proto je chyba, že neprošel zákon aby mohly o umělé oplodnění žádat i ženy bez partnerů.

+7/−4
14.9.2017 12:23
Foto

O27n89d73r70e68j 27V40a55l78o86u46s18e73k 4140941887631

No já jsem rád že neprošel. Asi jsem konzerva, ale dělat deti už dopředu s tím že nebudou mít kompletní rodinu je mimo.

Příroda to zařídila dobře. Schopnost jedince prosadit svoje geny je dána jeho schopností najít si partnera. Na tom bych nic neměnil.

+5/−8
14.9.2017 12:30

S38a54r67k66a 29S54o60k91o48l87o35v32a 4308617143738

Souhlasím s tím, že děti by měly mít kompletní rodinu, ale nesouhlasím s tím, že schopnost jedince prosadit si svoje geny je dána schopností najít si partnera - s tímto bodem absolutně žádný problém nemám a mám stálého partnera a není první, s kým mám dlouhodobý vztah. Nicméně problematika založení rodiny vázne z větší části na rozhodnutí tohoto partnera, který se ještě cítí mladý na to se vázat v 31 letech. Chápu to, respektuji to, ale nic s tím dělat nemohu. A není sám.

+6/0
14.9.2017 12:42

A62l67e47n51a 18V30e96s23e78l86á 3823361445258

Nojo, jenže v přírodě se to eliminuje jen na pudy. Odpadá plánování, atd. Samec na samici v říji vlítne, aniž by se zalamoval myšlenkou, co z toho bude a jak dlouho bude mít teď tu samici na krku či platit alimenty.

Kdyby se takto jen přírodou řídili lidi, tak "partnera" najde bezpochyby každá žena.

+15/−1
14.9.2017 12:50
Foto

O72n96d21r33e43j 77V87a19l97o44u23s78e30k 4390141327571

Nesmysl, copak se chováte jen podle pudů?

Jsem rád, že to naši zákonodárci mají (aspoň v tomto hledisku) v hlave v pořádku.

0/0
15.9.2017 11:08

A35l41e44n21a 45V56e46s55e17l56á 3533871425708

Já ne. Ale vy jste použil argument "příroda to zařídila dobře". Já jen upozornila na to, že to, o čem mluvíte, nemá s přírodou společného vůbec nic.

Umělé oplodnění proti přírodě je, to ano. U vdané ženy úplně stejně jako u svobodné. Tím neříkám, že to je špatně - proti přírodě je i dlaha na zlomenou nohu. Jen, že argument "přírodou" jste použil totálně mimózně.

0/0
16.9.2017 5:36
Foto

A34n56n33a 24V38e21s96e27l36á 2840528696

Příroda manželství a nukleární rodinu (pouze otec, matka, děti v samostatné bytové jednotce) nevymyslela.

Příroda zařídila tlupu (kmen), rozmnožovací instinkt čili touhu po sexu, promiskuitu, sérii krátkých monogamních vztahů v tlupě (zamilovanost) a společnou péči o malé členy tlupy.

Svatba, snaha (většinou marná) o celoživotní monogamii, zaměstnání mimo domov, hypotéka, kariéra, nezaměstnanost, soud, rozvod, samoživitelky, singl bydlení ve stáří..., to všechno a mnoho dalších věcí jsou vymožeností lidské civilizace...

Oplodnění pro svobodné ženy bez partnerů je určitě lepší a serióznější řešení pro obě pohlaví než když děvče použije nějakého nic netušícího muže jako dárce spermatu a následně alimentů.

Lékaři na klinikách umělého oplodnění ale pochopení mají, v praxi umělé oplodnění podstupují i ženy bez partnerů, zákon se běžně nedodržuje, jednoho dne bude zcela jistě zrušen.

+7/−1
14.9.2017 19:17

K13a38t39e10ř67i19n56a 38F57e93n10c13l36o50v73á 8763357308443

Ještě existuje stará metoda - kámoš s výhodou

+1/0
14.9.2017 12:41







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.