Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsou domácí úkoly přínosné? Může je nahradit čtení, navrhují odborníci

Domácí úkoly jsou občas postrachem dětí i rodičů, obzvlášť pokud se jich sejde víc a dítě se k nim dostane až večer. V tu chvíli mnozí rodiče pochybují nad tím, jestli má podobná práce jiný smysl než trápení všech zúčastněných. Co si o domácích úkolech myslí psychologové a pedagogové?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12o58b15e33r90t 69S74o27b56e80k 4227802733497

Já osobně s tímto souhlasím. Důvod je jednoduchý, já sám jsem se nikdy do školy nepřipravoval, do testů jsem psal to, co jsem si pamatoval z hodiny a žádné následky to na mně nezanechalo. To bude možná způsobeno i tím, že mi nikdy nešlo o výsledky a v každém předmětu mi stačila známka, abych vubec prošel, tedy 4 (nejhorší známka byla vždy 3). Problém nastává teď na střední... I tam to ale jde zvládnout touto metodou na průměr 4,44 z jednoho předmětu (toho odborného) ve druhém pololetí, zbytek opět nejhůře za 3. Kdyby to někoho zajímalo, tak jsem právě ve 3. ročníku oboru elektro (dle názoru učitelů druhý nejtěžší obor na škole, hned po technickém lyceu).

0/0
13.10.2017 7:13

Š43á10r28k14a 76M79a30t91y40á45š22o81v37á 1481155802409

domácí úkol by se měl nazývat domácím cvičením, dítě by si doma mělo zadané věci procvičovat samo..za rodiči jít jen v případě, že tomu nerozumí nebo to nechápe. Učitel by měl ocenit přístup k domácímu cvičení a vyvinutou aktivitu....ne že bude hodnotit rodiče...

0/0
8.9.2017 9:43

K86a52t29e22ř49i46n57a 45F43e42n55c40l89o36v53á 8533787848723

Na prvním stupni se učí nejzákladnější základy, na kterých se dále staví. Je potřeba je vhodnou formou procvičovat i doma.

Ale neházela bych všechno na školu. Jako rodič mám za budoucnost dítěte zodpovědnost a mám tedy mít o jeho vzdělání a prospěch zájem.

Chápu na druhou stranu, že pro rodiče je to bez domácích úkolů jednodušší - oni sami se tomu nemusí věnovat a navíc na ně "nepraskne", že mají sami horší znalosti než děti školou povinné a nejsou schopni se chytit ani po krátkém opáčku.

+4/0
8.9.2017 9:32

K54a62r60e68l 89D20r27d69a 6214192427

Teď mě pobavil Moravec v TV debatě se studenty pojmem, že je český student "průtokový ohřívač informací". ;-D

Studenti si stěžovali, že škola neumí nic jiného než je zahlcovat kvantem informací, co si mají našrotit a předvést při zkoušce. Pak vše rychle zapomínají a vytěsňují další dávkou zbytečností.

Že se nerozlišuje podstatné od nepodstatného. Že se neřeší aplikace podstatných faktů. Na to škola už nemá kapacitu. Jde jen o biflování.

Končilo to názorem, že je česká škola takto nastavena a není to dobře.

Co si pamatuji, zlepšovalo se to od ZŠ, přes SŠ po VŠ. Biflování ubývalo a začaly být zajímavé výsledky. Jako že musí být na čem stavět. Ostatně, o tom jsou historicky akademické tituly. Bakalář je někdo, kdo smí vstoupit do akademické debaty. Před tím nemá jeho názor smysl. Logicky, studenti SŠ nemají právo na názor. ;-D

0/0
8.9.2017 5:25

K35a21t74e50ř34i38n53a 37F92e62n70c67l43o46v74á 8613507188683

Ale prdlajs. Úroveň vzdělání klesá. Mám učitele (od ZŠ po VŠ) mezi kamarády/v přízni a vesměs se shodují na tom, že nároky a úroveň jsou žalostné. Všichni to házejí na předchozí stupeň a současně dodávají, že rodiče nadávají, že je toho na jejich puclíčky moc.

+5/0
8.9.2017 9:35

K37a57r63e41l 35D76r35d82a 6384112327

Nikde mě nikdo na ZŠ neučil jak se učit. Domácí úkoly byl jen za trest. Lopotná šikana o ničem. Výsledky nikde.

Mladá mi ukázala jak na to šli na gymplu. Na všechno mnemotechnické pomůcky. Cesta jak se něco rychle naučit, převést si to do snadno zapamatovatelné formy. Koukal jsem jak vejr. ;-D

+2/0
7.9.2017 16:04

J76o46s36e11f 17V43a64c49e11k 7251988512901

Minulý rok jsem měl studenta - 8 let, 3. třída, rodiče cizinci (Rusové). Po prvních třídních schůzkách byla maminka v šoku, protože rodiče si odhlasovali, že nechtějí, aby děti dostávaly domácí úkoly. Paní učitelka se jim snažila vysvětlit, že děti čekají vyjmenovaná slova a násobilka, rodiče trvali na svém.

V té třídě propadly tři české děti (ne ze sociálně slabých rodin) z češtiny!

+3/0
7.9.2017 15:45

L19u83c93i27e 31L24i58c76h60n51o80v83s70k79á 6489729977548

A nebyla to spíš chyba výuky nez absence domácích úloh?

+2/−1
7.9.2017 21:37

P24e36t70r 85N33e41c42h39a41n95i10c17k53ý 7383166728310

Já bych řekl, že smyslem úkolu je spíš učení k sebedisciplíně, připravit se na další den, nežít jen v přítomnosti. Ale musí ty úkoly míst smysl a musí být pro to dítě hmatatelný přínos, že mělo smysl ten úkol dělat.

+8/−1
7.9.2017 13:13

M50i81c18h60a24e52l54a 25K93ř54í26ž46o62v25á 1767131695831

Ani ne sebedisciplína, ale upevňování znalostí.

Mě by se jen líbilo víc kreativních úkolů - tedy aspoň za mě to bylo jen opisování slovíček (angličtina), počítání a občas nějaká ta vyplňovačka do češtiny. Na žádný jiný úkoly (kromě biflování na zkoušení) si nepamatuju.

+4/0
7.9.2017 13:29

P25a29v32l59a 62H84r91a81d61i75l53o97v51a 3767961571964

Ja ukoly vitam, protoze sde aspon dozvim, co zrovna ve skole probiraji. Protoze systematicka odpoved na otazku "Co jste dneska delali ?" je "Nic". ;-D

+16/−1
7.9.2017 11:31

R89a89d93i10m 82J26a70n39o85t25a 8923770791335

Vsude stejny, jeste bych doplnil "co bylo k obedu?" A odpoved "uz nevim..." ;-)

+5/0
7.9.2017 15:31

P13a82v54l90a 53H97r90a29d32i67l41o89v78a 3717941131494

R^;-D

0/0
7.9.2017 15:36

A48n15d27r85e23a 75N82o41v13a 3618304755692

Ja jsem kazdy den odpovidala: "Brambory a maso." :)

0/0
8.9.2017 9:10

P98a14v80l52a 49H25r96a85d53i58l16o69v66a 3357681921464

Tak to za nas ryze, maso a UHO.:-)

0/0
8.9.2017 11:18

M98a43r82t75i53n72a 61M46a89t16ě70j58k50o46v69á 5525622686376

Mě se na to táta taky ptával, ale nikdy si to nepamatoval a když jsem mu to vykládala, smysluplně nereagoval (tedy nevznikla konverzace) nebo mě začal zkoušet. Tak jsem logicky začala taky říkat, že nic nebylo.

0/0
7.9.2017 19:09







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.