Diskuse k článku

Jsou domácí úkoly přínosné? Může je nahradit čtení, navrhují odborníci

Domácí úkoly jsou občas postrachem dětí i rodičů, obzvlášť pokud se jich sejde víc a dítě se k nim dostane až večer. V tu chvíli mnozí rodiče pochybují nad tím, jestli má podobná práce jiný smysl než trápení všech zúčastněných. Co si o domácích úkolech myslí psychologové a pedagogové?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R16o46b50e54r34t 59S14o13b96e68k 4247422153297

Já osobně s tímto souhlasím. Důvod je jednoduchý, já sám jsem se nikdy do školy nepřipravoval, do testů jsem psal to, co jsem si pamatoval z hodiny a žádné následky to na mně nezanechalo. To bude možná způsobeno i tím, že mi nikdy nešlo o výsledky a v každém předmětu mi stačila známka, abych vubec prošel, tedy 4 (nejhorší známka byla vždy 3). Problém nastává teď na střední... I tam to ale jde zvládnout touto metodou na průměr 4,44 z jednoho předmětu (toho odborného) ve druhém pololetí, zbytek opět nejhůře za 3. Kdyby to někoho zajímalo, tak jsem právě ve 3. ročníku oboru elektro (dle názoru učitelů druhý nejtěžší obor na škole, hned po technickém lyceu).

0/0
13.10.2017 7:13

Š17á88r19k68a 70M66a13t33y61á90š37o31v57á 1171945872409

domácí úkol by se měl nazývat domácím cvičením, dítě by si doma mělo zadané věci procvičovat samo..za rodiči jít jen v případě, že tomu nerozumí nebo to nechápe. Učitel by měl ocenit přístup k domácímu cvičení a vyvinutou aktivitu....ne že bude hodnotit rodiče...

0/0
8.9.2017 9:43

K28a84t54e36ř53i35n84a 32F60e71n27c60l18o27v21á 8823627718713

Na prvním stupni se učí nejzákladnější základy, na kterých se dále staví. Je potřeba je vhodnou formou procvičovat i doma.

Ale neházela bych všechno na školu. Jako rodič mám za budoucnost dítěte zodpovědnost a mám tedy mít o jeho vzdělání a prospěch zájem.

Chápu na druhou stranu, že pro rodiče je to bez domácích úkolů jednodušší - oni sami se tomu nemusí věnovat a navíc na ně "nepraskne", že mají sami horší znalosti než děti školou povinné a nejsou schopni se chytit ani po krátkém opáčku.

+4/0
8.9.2017 9:32

K88a25r76e97l 36D48r43d26a 6924422317

Teď mě pobavil Moravec v TV debatě se studenty pojmem, že je český student "průtokový ohřívač informací". ;-D

Studenti si stěžovali, že škola neumí nic jiného než je zahlcovat kvantem informací, co si mají našrotit a předvést při zkoušce. Pak vše rychle zapomínají a vytěsňují další dávkou zbytečností.

Že se nerozlišuje podstatné od nepodstatného. Že se neřeší aplikace podstatných faktů. Na to škola už nemá kapacitu. Jde jen o biflování.

Končilo to názorem, že je česká škola takto nastavena a není to dobře.

Co si pamatuji, zlepšovalo se to od ZŠ, přes SŠ po VŠ. Biflování ubývalo a začaly být zajímavé výsledky. Jako že musí být na čem stavět. Ostatně, o tom jsou historicky akademické tituly. Bakalář je někdo, kdo smí vstoupit do akademické debaty. Před tím nemá jeho názor smysl. Logicky, studenti SŠ nemají právo na názor. ;-D

0/0
8.9.2017 5:25

K81a55t88e72ř35i12n86a 43F61e61n65c42l85o44v51á 8603437408283

Ale prdlajs. Úroveň vzdělání klesá. Mám učitele (od ZŠ po VŠ) mezi kamarády/v přízni a vesměs se shodují na tom, že nároky a úroveň jsou žalostné. Všichni to házejí na předchozí stupeň a současně dodávají, že rodiče nadávají, že je toho na jejich puclíčky moc.

+5/0
8.9.2017 9:35

K13a45r34e42l 25D67r38d68a 6774372267

Nikde mě nikdo na ZŠ neučil jak se učit. Domácí úkoly byl jen za trest. Lopotná šikana o ničem. Výsledky nikde.

Mladá mi ukázala jak na to šli na gymplu. Na všechno mnemotechnické pomůcky. Cesta jak se něco rychle naučit, převést si to do snadno zapamatovatelné formy. Koukal jsem jak vejr. ;-D

+2/0
7.9.2017 16:04

J86o51s15e67f 39V94a77c62e38k 7481568592841

Minulý rok jsem měl studenta - 8 let, 3. třída, rodiče cizinci (Rusové). Po prvních třídních schůzkách byla maminka v šoku, protože rodiče si odhlasovali, že nechtějí, aby děti dostávaly domácí úkoly. Paní učitelka se jim snažila vysvětlit, že děti čekají vyjmenovaná slova a násobilka, rodiče trvali na svém.

V té třídě propadly tři české děti (ne ze sociálně slabých rodin) z češtiny!

+3/0
7.9.2017 15:45

L37u36c63i20e 64L49i14c90h64n58o12v13s78k19á 6649409207438

A nebyla to spíš chyba výuky nez absence domácích úloh?

+2/−1
7.9.2017 21:37

P57e73t83r 33N48e55c44h38a83n31i48c62k65ý 7743966768820

Já bych řekl, že smyslem úkolu je spíš učení k sebedisciplíně, připravit se na další den, nežít jen v přítomnosti. Ale musí ty úkoly míst smysl a musí být pro to dítě hmatatelný přínos, že mělo smysl ten úkol dělat.

+8/−1
7.9.2017 13:13

M39i40c11h15a66e72l75a 82K59ř50í18ž37o91v97á 1527721185451

Ani ne sebedisciplína, ale upevňování znalostí.

Mě by se jen líbilo víc kreativních úkolů - tedy aspoň za mě to bylo jen opisování slovíček (angličtina), počítání a občas nějaká ta vyplňovačka do češtiny. Na žádný jiný úkoly (kromě biflování na zkoušení) si nepamatuju.

+4/0
7.9.2017 13:29

P25a36v62l51a 39H70r19a15d74i16l42o20v48a 3467141211864

Ja ukoly vitam, protoze sde aspon dozvim, co zrovna ve skole probiraji. Protoze systematicka odpoved na otazku "Co jste dneska delali ?" je "Nic". ;-D

+16/−1
7.9.2017 11:31

R56a80d13i56m 68J27a60n72o71t83a 8873740931565

Vsude stejny, jeste bych doplnil "co bylo k obedu?" A odpoved "uz nevim..." ;-)

+5/0
7.9.2017 15:31

P63a23v11l88a 41H66r12a76d58i75l94o62v70a 3177531171974

R^;-D

0/0
7.9.2017 15:36

A87n54d92r40e84a 60N64o21v79a 3938344775972

Ja jsem kazdy den odpovidala: "Brambory a maso." :)

0/0
8.9.2017 9:10

P46a31v86l40a 48H63r84a33d13i32l55o89v77a 3357961911314

Tak to za nas ryze, maso a UHO.:-)

0/0
8.9.2017 11:18

M96a11r64t40i79n76a 16M11a70t81ě25j38k75o54v32á 5825342966966

Mě se na to táta taky ptával, ale nikdy si to nepamatoval a když jsem mu to vykládala, smysluplně nereagoval (tedy nevznikla konverzace) nebo mě začal zkoušet. Tak jsem logicky začala taky říkat, že nic nebylo.

0/0
7.9.2017 19:09