Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výchova po česku: studentka porovnala názory rodičů s radami odborníků

Rodiči se stáváme bez školení a poučení o výchově. Výzkumům na toto téma se věnují odborníci, výsledky jejich zkoumání se ale často k rodičům nedostanou. Jak moc se liší názory českých rodičů na výchovu od toho, co doporučují experti? To zjišťovala studentka psychologie Andrea Kučerová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a18r10t98i58n39a 23S40e90d86l47i44c33k23á 5722185451132

Nedávno jsem od známých zaslechla story, kterak nějaká jejich známá - "mimochodem" psycholožka, uspořádala party na oslavu svého domácího porodu (asi že to všichni přežili, něco takového se oslavit musí). Starší syn školního věku všechny příchozí hosty obtěžoval různými tvrdými údery ve stylu karate a reakce matky psycholožky byla ve stylu "Pepíčku, prosím pěkně, nedělej to"... dospělí se nějak otřepali, ale když dost tvrdě sejmul staršího chlapce jedněch hostů, přitvrdili: "Pepíčku, omluv se.... No tak dobře, omluvíš se příště..." nakonec to vrcholilo něčím jako "Tak a už jdeš opravdu spát!" ;-D;-D;-D No, je to ohromně vtipné, dokud nějaký takový spratek neobtežuje vaše vlastní děti.

0/0
9.8.2017 13:27

P41a45v68e97l 56J46e97ř60á43b89e11k 7931352864707

Tak to něco podobného vyřešil jeden pán jednoduše.

Mladého zvedl za límec nad zem a řekl, že jestli nepřestane, praští ho taky.

V tom příběhu není zas tak velká chyba matky, jako chyba hostů, že si to nechali líbit.

0/0
9.8.2017 23:06

M50a54r10t63i40n61a 35S67e80d51l50i44c63k92á 5852925661142

Kdyz uz to dojde tak daleko, tak nic jineho nezbyva. Nicmene by mi prislo normalni, ze dite uz predem vi, ze takove veci ani nema zkouset.

0/0
11.8.2017 11:25

M29i17c18h18a88l 61K63r10e96j94č33a 5388956616603

Jsem velkym milovnikem a obdivovatelem 60.let. A presto nebo prave proto zacinam citit, ze v dobe, kdy se zacala menit pravidla a uvolnovat spolecnost, doslo k necemu, co vyvratilo z korenu nejen zabehlou mestackost, ale i staleti budovany uzus fungovani rodiny. Od te doby jedna vlna "odborniku" za druhou, prichazi s tou ci onou teorii, jak nejspravneji teoreticky vychovavat potomstvo (mozna by bylo vzdy zajimave pro porovnani dozvedet se jak dopada vychova v rodine toho ci onoho odbornika.

Ale jak by rekl jisty vyrobce mecu (Meciar), ...nie o tom som chcel hovorit... Spise jsem premyslel ne o tom jak spravne vychovavat, ale jaky by mel byt vysledek spravne vychovy. Je to uspesny potomek s narocnym detstvim? Nebo je to spis potomek, ktery vzpomina na stastne detstvi? Tech kombinaci je prehrsel, ale asi by v tomto vyzkumu (a podobnych) melo zaznit presne, co je cilem vychovy. Jinak bychom se mohli pri pokusu o hledani odpovedi na neco "co je prece vsem jasne" take dozvedet treba jen - 42 (kdo nevi, pouci se u D. Adamse s odpovedi na otazku zivota, vesmiru a vubec)

+1/0
9.8.2017 0:24

J72a82n 67J72e53n15i51c 1164764867564

Každou chvíli je moderní něco jiného; jednou je zdravý margarín, pak zase máslo. Jednou jsou vajíčka škodlivá, pak zase zdravá. Jednou je lepší pro výchovu taková metoda a jindy jiná. Jen ten selský rozum, co tak nepodléhá moderním trendům stále přetrvává.

Fyzický trest v. psychické "modelování" možno i říct ovládání/trestání. Osobně jsem pro ten fyzický trest. Pro dítě je to zcela jasný signál, ví proč se to stalo a že to muselo být něco hodně vážného, když k tomu rodič přistoupil. Nemyslím tím mlácení dítěte tak, že si někdo vybíjí zlost. Proto bych dětem, když byly malé nikdy nedal facku, páč hrozil otřes mozku, ale dostaly jen na zadek. Nevím proč, ale i to satčilo k tomu, že jsem se k podobným úkonům dostal velmi zřídka a časem to zcela vymizelo. Co by mi však vadilo, kdyby se mi chtěl do výchovy někdo "moudrý" montovat a také, abych trestal dítě psychicky. Spíše mi přišla jako skvělý výchovný prostředek práce. Ono není snadné něco vytvořit a když už se tak stane, pak už není tak snadné něčí cizí práci jen tak ničit. Ale je to na každém člověku, co svým dětem chce dát a jaký má cíl svého konání...

+7/0
8.8.2017 14:21

L15á11l43a 66H57l96e44d89í15k 3795610410657

Souhlas. Fyzický trest je funkční. Musí být takový, aby se ta situace už neopakovala, ne nesmyslný, slabý plácnutí přes zadek. Nám to tak doma funguje. A na jednu stranu řeknu, že na zadek dostanou za každý vážný přečin a zároveň v reálu dostanou 1x za 6-9 měsíců.

+4/0
8.8.2017 16:29

M39a47r35t93i16n55a 79S21e50d12l33i53c74k85á 5752415441112

Prijde mi, ze na zadek je to z pohledu toho ditete divne, proc zrovna dostalo pres zadek. Vetsi smysl z hlediska noneverbalni komunikace dava placnout pres ruku/nohu v ten moment, kdy udela neco nezadouciho.

0/0
8.8.2017 20:56

P27a52v56e39l 76J31e90ř37á78b30e20k 7331912464737

Dostal jsem facana od kováře z povolání, měl jsem skoro otřes mozku, ale dodnes si pamatují, že to bylo v dobrém výchovném úmyslu.

Jako kluci jsme si hráli se zbraněmi. Byl jsem následně vychován doslova na modrofialovozelenožlutě.

Na vojně přede mnou žádný kluk na druhého při čištění zbraní apod., samopalem nezamířil. Mám za to, že mnozí co byli na vojně si vzpomenou, že nebyl problém na zapomenutou ostrou v zásobníku, či komoře.

jinými slovy - záleží jak a kdy je trest podán, aby potrestaný ho vzal za trest.

0/0
9.8.2017 23:14

J35a91n 19J57e48n43i13c 1784694257954

Už to psal pan Jeřábek. Osobně jsem volil ten zadek a mohu říct, že děti vždy věděly proč. Ruce ne kvůli citu a facku z preventivních důvodů taky ne. Mám takovou medvědí tlapu a kdybych se neuhlídal...

0/0
18.8.2017 5:25

M68i33r90o34s98l85a39v 39B45u23č81e17k 6583713241274

Faktem je, že na manželství žádné školení neexistuje. Viz získání ŘP, práce ve výškách, pasení ovcí ... Nechme bokem, zda je to vůbec možné, co praktické, intimní ukázky !? Co tedy potom ? Intuitivně jsem začal kopírovat svého otce ... S odstupem času vidím jeho i své, chyby ... Každopádně klasik, podobně má matka. Pak tvrdím, že dobrá metoda - (v čemkoliv) ! Je taková, která přinese hmatalené výsledky. Pochopitelně, vše za dodržení zákonných a mravních zásad. Dobrý bonmot rodiče - Neženil jsem se proto, abych se rozvedl. Děti, pak nejlépe vzdělané, vedené přirozeným příkladem starších - Pak vrcholná hodnota všeho ! Cesty, metody různé - pravda, záleží i na štěstí, to se vyškolit nedá ! ... :-)

0/0
8.8.2017 13:41

J11a89r40o77s41l17a10v 60H83o32l85e62č81e23k 7722869246791

pokud opravdu nekdo vyvozuje zavery pro rizika pohlavku z modelove situace, kdy figurant mlati a kope do panenky, pak musel spadnout nejmin z visne a ti co se tim ridi pak z blahovicniku.

+8/0
8.8.2017 13:21

P62a66v46e54l 31C34h92a61m10r60á52d 4837590859335

Každá osoba je jiná, nejsme cvičené opice, aby se dalo jednoznačně říct pro které dítě je lepší to či ono. Tyto výzkumy jsou absolutně k ničemu, ba naopak, můžou ublížit, pokud se rodič bude chovat podle tabulek.

+12/0
8.8.2017 13:20

H25e12l88e39n47a 63Č60í33ž39k49o75v98á 9761571322498

Omlouvám se, že to nejsem schopna (či spíše ochotna) přečíst celé. Psychologů si obecně velmi vážím a jejich obor považuji za nesmírně důležitý, nicméně naleznu-li již v úvodních větách premisu, že rodič je z hlediska výchovy dětí pouhý "laik", chytá mě fantas a dále už číst opravdu nemůžu.

Napadá mě asociace s Platónem -- jenž je dodnes v mnoha ohledech nesmírně inspirativní osobností, nicméně např. z jeho koncepce výchovy dětí je mi zle, kdykoli na ni vzpomenu, stejně jako z nabubřelého požadavku, aby společnost řídili filosofové (nemám nic proti filosofům, ale jakmile někdo prohlásí, že společnost má řídit ta či ona skupina lidí -- ke které, světe div se, zpravidla patří i ten, kdo po její "vedoucí funkci" volá -- jdou na mě mrákoty).

Neboli: inflace ega může postihnout (a nezřídka postihuje) i lidi jinak velmi chytré, uznalé a celkové ušlechtilé; a v přenesném slova smyslu může postihnout i celé profesní obory (resp. jejich "protagonisty"), jakkoli jsou celkově člověku spíše ku prospěchu -- a co hůř, nakonec to tyto obory leda tak dehonestuje, což je docela malér.

+12/0
8.8.2017 12:59

P94e92t77r 19S56t79a55n68i15k 5835788167493

Já to slovo laik neberu zat tak urážlivě. Na auto či zbraň potřebujete speciální zkoušky a na výchovu dítěte, což je věc násobně náročnější a nakonec i zodpovědnější ve stavu cíle té výchovy (tedy vychovat slušného, pracovitého a dobrého člověka) nepotřebujete vědět naprosto nic (což není apriori špatně, ale slovo laik to evokuje). Podle mne není na škodu si říct, že o tom nic nevím a když si nevím rady, tak si nechám poradit. Myslím, že neexistuje univerzální návod na výchovu (jak je zde často v diskuzi překládán), dokonce na dvě dvojčata nefunguje stejný princip a musíte k nim zvolit rozdílné přístupy podle jejich povah a potřeb.

+2/0
8.8.2017 13:13

J18a10n 72J10e38n66i20c 1834574757254

Nesdílím Váš názor. Velkou část života je člověk veden k tomu, aby mohl mít potomky, uměl se o ně postarat a dal jim tu nejlepší výbavu do života. Jít si pro radu jinam je z mého pohledu zbavování se zodpovědnosti, bezradnost. Připouštím to jen v krajním případě a i tak mi z toho běhá mráz po zádech.

Každý člověk je individualita. Jistě můžeme se bavit o tom, jak je to se zodpovědností založit rodinu, jakou mít životosrpávu apod., ale aby nějaký psycholog dokázal odlišovat maličkosti a za pár minut znal dítě lépe než rodič, to zcela odmítám přijmout. Je to jako u doktora. Když si doktor nezjistí o Vás všechno, tak Vám může ublížit, aniž by zo byl úmysl...

Je tu ještě jeden zásadní problém. Rodič má zodpovědnost a pravomoce v rovnováze. To žádný jiný člověk vůči Vašemu dítěti nikdy mít nebude.

+3/0
8.8.2017 13:37

P12e43t17r 15S54t34a26n14i77k 5205568907803

Otázkou je, co myslíte tím krajním řešením. Ty problémy s malými dětmi můžou být různého ražení. Příklad holčičky od bráchy, která byla doma a v interakci s lidmi naprosto pohodová, ale ve školce dělala neskutečné scény, měla záchvaty křiku a pláče a její brácha neměl ve školce s ničím problém. Ani psycholožka nechápala příčinu, protože malá ji nijak nepojmenovala nebo sama netušila, ale daná psycholožka byla dost nápomocná a našla si čas zajít s malou na dvě hodiny do školky a problém byl okamžitě vyřešen. Ve školce na hlavní skříně civěla na děti velká černá plyšová kočka a zpětným zjišťováním se zjistilo (což nevěděli ani rodiče při absenci koček v okolí a rodině), že malá má z koček panickou hrůzu, po odstranění kočky ze skříně do krabice problémy okamžitě ustaly, dneska už se ani po práci s danou psycholožkou nebojí koček vůbec. Bylo na tom něco levicového, marxistického, krajního, společnost ohrožujícího či jinak zavádějícího? Ne, byla to obyčejná pomoc malé holce ve věci, na kterou ostatní nemohli nijak přijiít. Ta pomoc těch psychologů spočívá velmi často v malých detailech ...

+4/0
8.8.2017 14:28

J76a76n 44J55e29n33i62c 1844534827304

Neberu Vám to co píšete, ale zajímalo by mne, proč si ten čas na malou neudělali rodiče. Měl jsem podobný problém s hlavou divočáka a maminka to se mnou zvládla... Ale o5 říkám, je to věc názoru a přístupu...

+1/0
8.8.2017 15:02

Z49u13z97a47n89a 21T64i47c26h62á 4178226720503

Někteří rodiče takovým věcem prostě nejsou schopni porozumět. Stačí, aby byli velmi pragmatičtí, a už nechápou ani dětské strachy, natož jiné věci.

0/0
8.8.2017 17:59

H24e79l67e74n38a 39Č61í18ž90k33o61v31á 9641641332228

Jasně, já to také neberu jako urážku (natožpak vědomou), nýbrž spíše jako výstup jistého "zautomatizovaného" pohledu, který (velmi zhruba řečeno) vychází z určitého širšího (troufám si tvrdit, že v dnešní společnosti do velké míry jaksi "implicitně daného") předpokladu, že ke každému aspektu života je třeba mít po ruce nějakou důkladnou teorii, bez jejíž znalosti není radno pouštět se do praktické stránky věci. Jenže o to horší mi celá věc připadá (např. proto, že se tu -- opět -- setkáváme se "svatými, nedoktnutelnými pravdami", o nichž pochybují jen kacíři a drzouni).

Už na počátku 20. století hovoří někteří autoři o "přehnané fascinaci metodou", což mi připadá velmi výstižné. V kostce jde o to, že dnešní svět (tím nemyslím jen 21. století, nýbrž -- opět velmi zhruba -- celou epochu někdy od počátků osvícenství) je svým způsobem zachvácen myšlenkou, že na všechno existuje "systémové řešení" a "ta pravá metoda", jež stačí nalézt a řídit se jimi, a všichni budeme šťastni.

Jenže to tak není. Neexistuje žádné "systémové blaho", žádná všespásná metoda, žádný návod, který, pokud jej přijmeme, nám zaručí radost, štěstí, sociální úspěšnost.

Ano, s radostí a zájmem si příležitostně čtu knihy napsané dětskými psychology, jednoduše proto, že mne daná věc zajímá -- a také nemůžu říct, že by neobsahovaly mnoho moudrých postřehů, které pro sebe považuji za přínosné.

Nicméně mě děsí prosazující se společenský trend, kdy si societa (a potažmo její politická reprezentace) znovu začíná osobovat direktivu nad rodičovskou výchovou, což (zejména s přihlédnutím k historii) považuji za velice nebezpečné. A skutečně se obávám, kam to až může zajít (neblahých příkladů je bohužel mnoho).

+3/0
8.8.2017 13:53

J40a57n 60J86e64n51i36c 1774234667554

To máte naprostou pravdu s těmi snahami o prosazování názorů, že stát ví nejlépe, jak se o dítě postarat. Ona soudružka Engelsová je toho zářným příkladem. Už v roce 2013 v rozhovoru ČR říkala, že stát je ta správná instituce pro výchovu dětí... Jak to dopadlo v Norsku s bratry Michalákovými a že ta druhá rodina pro jistotu odmítla její "pomoc" je taky notoricky známá věc. Myslím si, že je snem každého politika a levicového 2x více, aby si mohl vychovat poslušného ovčana, který by jednou za 4 roky za nim přišel o radu, jaký lístek má vhodit do volební urny...

+4/0
8.8.2017 14:08

Z18u73z28a69n64a 71T15i15c52h94á 4198256530673

Tohle mě taky děsí a i zde v diskusích zastávám názor, že dítě patří vždy především rodičům, bez ohledu na jejich neideálnost, pokud je to aspoň trochu možné. A pokud to možné není, tak stejně, dříve než dojde k nějakému odebírání dětí, je potřeba věnovat takové rodině odbornou péči a učit ji, jak správně fungovat (většina špatných rodičů totiž nikdy fungující rodinu sama nezažila, a tak nemá z čeho čerpat).

Jenže psychologové nejsou politici. Naopak mohou hodně pomoci při napravování toho, co se na dětech napáchá (rodiče jsou holt nedokonalí, děti taky, okolnosti náročné). Zrovna tak při volení správného přístupu ke každému dítěti, protože jak všichni víme, každé dítě je jiné.

+1/0
8.8.2017 17:34

V40l21a74d85i68m56í98r 23L13o31u58d60a 8857847726532

A úžasní jsou bezdětní výchovní poradci ještě bydlící u svých rodičů, co vás budou chtít poučovat...

+12/0
8.8.2017 12:12
Foto

P88e60t70r 82V52a44n72ě63č96e59k 4599599808276

mě kdysi poslala nějaká poradkyně v první třídě na vyšetření, protože jsem na obrázcích kreslil stromy s černým kmenem, bílým kmenem atd. A když se mě učitelka ptala, proč nekreslím hnědé kmety, tak jsem jí řekl, ať se jde podívat do lesa. Dostal jsem poznámku a šel jsem na vyšetření. Pamatuji si, že následně otec učitelku seřval a do školy chodila už jenom maminka.

+6/0
8.8.2017 12:37

P30e42t17r 28J34a39r60o91š 2544201555937

Od kdy se nesmi kreslit briza? :D

+2/0
8.8.2017 12:38
Foto

P69e95t20r 13V84a29n42ě97č15e58k 4539699248946

Netuším, habr se paní učitelce asi také nelíbil :) Pak jsem měl ještě konflikt s učitelkou na češtinu, když jsem do čtenářského deníku napsal Příběh opravdového člověka od Polevého. Prý že to je komunistický propaganda - což mě tehdy bylo naprosto jedno. Knížka suprová a že z ní komanč udělal propagandu mě bylo ukradený. Bylo mi tehdy asi 12 let :)

+6/0
8.8.2017 12:44

K48a21r88e18l 96N49o42v85o10t26n53y 6669601429915

A ktery jste rocnik? Ja jsem 1974 a mel jsem Pribeh opravdoveho cloveka jako povinnou cetbu.

+2/0
8.8.2017 13:39

P96a16v60e37l 58J73e75ř52á92b73e39k 7261812214717

Já jsem myslím kalil. Tedy ocel.

Ale mám pocit, že jsem to nikdy nepřečetl a protože nevím ani podstatu díla.

Ale Příběh opravdového člověka jsem přečetl několikrát. Ta vytrvalost byla úžasná, a navíc je to skutečný příběh.

0/0
9.8.2017 23:21

O87n47d13ř38e90j 49U13r45b23a15n 8617830959937

Pamatuju, jak jsem jednou, pod vlivem dokumentu o historii (moje oblíbená parketa, který jsem krátce před tím viděl, nakreslil psycholožce tureckého janičára, přes celý papír, s hořící Vídní na pozadí a krví křesťana na šavli...

+5/0
8.8.2017 12:42

M58i28r67e98k 16Z18á52v92o41d65n31ý 7712677940448

Nechci být hnusný, ale poznámku jste dostal oprávněně :) Kdyby se každý žák choval takto arogantně a jízlivě (místo "je to bříza" řekl "běžte se podívat do lesa") a ještě se to tolerovalo, tak bychom měli tady generaci nevychovaných spratků :)

0/−3
8.8.2017 12:59
Foto

P66e33t59r 73V38a37n16ě62č31e51k 4529939698466

Byl jsem v první třídě :) Navíc to byla ze strany učitelky extrémě blbá otázka

+3/0
8.8.2017 13:11

L31e95n89a 79P58á44t55k71o27v75á 8121283934159

učitelka Vás měla pochválit za kreativitu. I kdyby byl kmen růžový, nebo fialový tak proč ne? Vůbec nerozuměla umění

+3/0
8.8.2017 16:22

Z47u17z28a80n17a 11T56i81c12h20á 4668656520643

Opravování žáků v tom, co se jak má kreslit či malovat - že na jednom stromě neroste více ůzných plodů, že nemají kreslit či malovat vymyšlené stromy a plody, že mají malovat hnědé kmeny (!!!) je čistokrevný horor, který se současná výtvarná výchova snaží napravovat. Za jak dlouho se to po soudružkách, co dávaly za vybídku, aby se šly podívat do lesa (většině by to jistě prospělo) prvňákům poznámky, podaří, je otázka. Zvláště když soudruzi ředitelé a kolegové odmítají, že by výtvarku neměli učit učitelé, na které nevyzbylo dost hodin a že úkolem výtvarkáře není starat se o nástěnku a výzdobu na chodbě a že z výtvarky není možné odnést si jen jedničku nebo poznámku. Ostatně, i rodiče si těžce zvykají na to, že by se měl z výtvarky stát plnohodnotný předmět, kterým dávno měla být. Ale historek, jak je to ta Vaše, snad brzy ubude.

+2/0
8.8.2017 17:43

P46a57v63e24l 81J55e20ř69á40b91e19k 7601872944157

Tak je to správně.

Co se na výtvarce naučíš, na stěně baráku se sprejem v ruce jako když najdeš.

0/0
9.8.2017 23:23

P83e70t19r 43J11a25r24o32š 2704851685897

A pokud ano, muzou mit doma takovyho zpovykanyho fracka, a pritom si pres ruzove bryle ani neumi priznat, ze v te vychove proste selhali.

0/0
8.8.2017 12:38

M49a93r79t22i91n 90O90š34m68e22r87a 6464476940770

"...bylo 439 respondentů, 398 žen a 41 mužů...", už jsem si udělal názor: "Feministky, nechte si své bláznivé rady pro sebe!".

+8/−2
8.8.2017 11:54

J75a36n 70J56e22n60i75c 1284484577324

:-)

+2/0
8.8.2017 11:54
Foto

J51a48r32o34m91i38l 23G65i69l74l60á78r 9265681965699

Tak děvče. A teď hurá do výchovy vlastních dětí

+12/0
8.8.2017 11:51

J46a70n 82J72e94n16i47c 1474954987384

:-)R^

+1/0
8.8.2017 11:54

D56a38v73i75d 40F64a69k49t51o12r 2431295586338

"odborníci" ať si něco čmárají do deníčku a normálním lidem neradí, udělají nejlíp

+3/0
8.8.2017 11:44

V81á34c12l24a56v 54H87o24s90c39h 8566648832361

Otec je v rodině většinou jen ten pán, který s náma bydlí.

+1/0
8.8.2017 11:27

P45e11t83r 38Š92r98á65m36e95k 8984305247564

Nevychova.cz

Ono pokud rodic prejde svou predstavu, ze on je ten nejlepsi a nejchytrejsi a zacne myslet trochu jinak a naslouchat nazorum odbornikum, projevi se to pozitivne i na tom diteti... Vlastni zkusenost

+5/−5
8.8.2017 11:19

J28a54n 66J12e50n33i49c 1234804457324

Tak toho bych se nechtěl dožít a nepřeju to ani svým dětem... Jestli někdo potřebuje na výchovu dětí odborníka, tak to je docela problém...

+5/−2
8.8.2017 11:39

D48a54v50i41d 47D43v28o74ř79á43k 6142500275157

Názorů odborníku je milión, na každou věc najdete spoustu protichůdných názorů odborníků.

+2/0
8.8.2017 12:38

I36n59d66r54a 38V12o93s41t96r68á 5687341

Jo, ale to není důvod pro to nic nečíst a nechtít se nic dozvědět.

Jen prostě číst a myslet u toho - zda má ten text logickou konzistenci, jak moc se blíží realitě, kterou mám odpozorovanou.. a pokud zní rozumně, tak proč nevyzkoušet?

+2/0
8.8.2017 19:17

P37e15t41r 43J22a63r64o61š 2894471585347

Nepotrebujete nutne odbornika na to, abyste si uvedomil, ze nejste etalonem dokonalosti, ale obcas se nad zvymi kroky zamyslel a popremyslel co by slo udelat jinak a lepe.

Odbornik je clovek jako kazdy jiny. Znalosti si muze obstarat kazdy. Odbornik ma jen (vetsinou) lepe zpracovanou metodiku. Nicmene tu metodiku vam stejne nepreda, ale preda vam jen ty znalosti. Tudiz kdyz se jeho rady neosvedci, musite za nim znovu, aby vam poradil neco jineho.

+1/0
8.8.2017 12:48

V88l61a79s54t43i22m24i14l 48H96a23l73b82i67c52h 8423375166568

Pan učitel ve škole,to byla autorita.Když jsem něco provedl,tak pan učitel Hebelka,Kopal nebo Šlosar,to byla vždycky rána.Poznámka do žákovské a fotr to doma dorazil.Fugovalo to perfektně.Ne jako nyní,že nakonec učitel je ten fackovací panák.

+5/−5
8.8.2017 11:19

M80a71r22t16i23n 43K45ř30í49ž 9843652240877

jak víte, že to fungovalo? tedy že by to s jiným přístupem nefungovalo daleko líp?

+4/−1
8.8.2017 11:20

J10a41n 65J75e32n49i97c 1844544647844

Že to s jiným přístupem nefunguje lze ověřit v praxi na tisícovkách žáků a studentů. Jeden z ohromných handicapů je, že neumějí vzít za práci a nemají úctu k autoritám. Ale softskills mají úžasné. Když něco udělají blbě, tak najdou spoustu výmluv, postavit se k věci rovně jako chlap je pro ně vážný problém!

+2/0
8.8.2017 12:16

I40n90d66r60a 54V21o32s33t82r90á 5767611

Sorryjako, ale těžko budu mít úctu k někomu, kdo si svou autoritu (marně) snaží vyřvat a vymlátit.

0/0
8.8.2017 19:20

P75e54t66r 20Š96r91á73m28e81k 8814355727504

Jak si to zaridite, tak to mate. Ucitel/ka musi mit oporu u rodicu, dite to vi a vychova je snadnejsi na obou stranach

0/0
8.8.2017 11:21







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.