Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chcete se zbavit dětského zlobení? Změňte svůj pohled na svět, radí vědci

Nová studie vydaná v žurnálu Hranice psychologie se zaměřila na vztah mezi chováním dětí a náhledy rodičů na svět. Zjistila, že určité postoje souvisí s tím, jak velké obtíže budou se spánkem, jídlem a chováním v prvních pěti letech života dítěte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a24r95o14s54l82a76v 49K16r92á60s16a 6324901560415

Děti je třeba řezat. Místo snídaně, běda, večeře

0/0
14.6.2017 15:06

M59i64r96o57s43l37a77v 69S75t33a49s77t30n24y 7444213726581

Tata roku ;-D

0/0
16.6.2017 15:40

M47i84r81o74s60l33a22v 43S49t97a13s47t11n36y 7864413326521

No, je pravda, že bych teď ve 30 už asi přestat zlobit měl.

+1/0
14.6.2017 8:03

M69i83r19e53k 46K36o37n31e43č97n29ý 6917585495434

Desítky generací lidé nevěděli, kde mají těžiště řízení. A bylo to dobře.

+1/0
12.6.2017 20:09

Z72u52z71a58n83a 13T73i45c98h87á 4788656370313

A teď je špatně, pokud to vědí?

0/0
12.6.2017 22:30

J22a90n 88B91í90l51ý 8874487937479

externalita...dříve se říkalo spíš lajdák nebo lenoch

+7/−2
12.6.2017 15:59

Z54o46r39a 88N23a24v57r48á63t14i37l82o24v81á 9476488953486

Mám dva, dnes už dospělé syny. Je mezi nimi rozdíl 3 let, oba se narodili na podzim ve znamení Štíra, oba mají stejného otce, byli vychováváni stejně - s láskou, ale spravedlivou přísností. Odmalička byli každý jako z jiné planety. Povahově a vzhledově. Tak to je čím?

+4/−4
12.6.2017 14:24

J20a65n 66B70í10l10ý 8304167407109

máte zjištěno, zda byl saturn v konjukci s jupiterem v okamžiku narození obou dětí? pokud tam nebyla shoda, vysvětlovalo by to rozdíl povah i v případě, že jsou obě děti štíři

+3/0
12.6.2017 16:02

M66a96r54i34a58n 33K13r47a73l 6834312844407

Nahodila mutace?

0/0
12.6.2017 18:16

J39a12k33u92b 39R76o16u53s 3523540494382

Zkusil bych se zeptat souseda nebo kolegy z práce. :-D

+1/0
13.6.2017 7:17

Z38u80z83a46n39a 68T17i83c57h81á 4658596130343

Tak se holt každý namíchal nějak jinak, my jsme 4 sourozenci a každý jsme také hodně jiný:-)

0/0
13.6.2017 10:28

K90a78r98i73n22a 26M34a35l37i68k75o16v90a 4398332552232

Žeby tým, že každý tvor na tomto svete je originál a na nikoho žiadny recept ani šablóna na sto percent neplatí? ;-)

+1/0
13.6.2017 11:37

M52i14r94o29s52l28a10v 44S24t24a10s81t57n45y 7734883146841

Nejdůležitější informace je, že jsou oba štíři. V tomhle případě si rozdílnost povah nedokážu vůbec vysvětlit ;-D

0/0
14.6.2017 8:44

R36a54d77i42m 32S13i12m53u25n69e32k 2770760596124

já jsem byl takové trochu lehce živější dítě ve škole, ze zábavy jsme kradli po obchodech žvýkačky a čokolády... ale na druhou stranu jsem se vždycky choval k lidem slušně a pěkně, rozhodně jsem nebyl třeba nikdy sprostý na dospělého člověka a staré lidi jsem měl vždycky rád... i učitelky mě měly většinou rády, ale měl jsem dost často pár, co mě nesnášely (ale to byly fakt mrchy), a ty to dávaly mámě na rodičáku dost sežrat.. a ta zase mě... a jednoho dne jsem si řekl, že když jsem teda ten hajzl, tak se začnu jako hajzl chovat, aby se vidělo.. no a ty dva roky rebelie mi pak zkazilo dost let následujícího života, ale možná mi pak i něco dalo, k čemu bych se pak jinak nedostal.. a pointa..? vůbec žádná :-)

+5/0
12.6.2017 10:54

M67a23r54t17i14n48a 59M98a39t96ě12j33k52o78v32á 5125272866546

Já pointu vidím. Nikdo vám neměl říkat "seš grázl". Lepší by bylo "nekraď žvýkačky a čokolády"

+8/0
12.6.2017 11:04

R95a11d44i19m 81S91i26m97u13n39e22k 2460460506794

naštěstí mě nikdy nechytli, to by mě naši asi zabili, jako doopravdy.. :)

+3/0
12.6.2017 11:41

M88a32r28t80i98n45a 76M54a48t44ě30j79k59o73v91á 5665142906326

JoJo, jde o princip, já měla némlich to samý :) škoda rány atp

+2/0
12.6.2017 11:43

B62a11r32b13o72r25a 87J49a56n68e26č60k64o82v71á 9884102831

problem s touhle vychovou je v tom, ze dite je vicemene trestano absolutne za vsechno, vcetne spatneho nadechnuti, a nevybuduje si tim padem paradoxne zadny moralni kompas...vsechno se odviji od "budu zmlaceno/nebudu zmlaceno, chyti me/nechyti me". Na zjemnelosti typu "jak moje ciny ovlivnuji ostatni lidi"neni v takovem prezivacim modu cas, takze tento typ rodicu prokazuje detem medvedi sluzbu...

+4/−1
12.6.2017 12:44

L45e86n18a 29P55á95t74k60o21v66á 8341203714179

Že výchova souvisí s osobností rodiče chápe jistě každý, akorát se mi zdá že ten článek radí buďte někým jiným a Vaše dítě pak také bude. To prostě nejde. Když jsem chaotik od povahy těžko najednou budu dítě vychovávat v pevném řádu. To není reálné;-)

+17/0
12.6.2017 8:31

M55a24r86t78i66n28a 55M65a21t94ě29j84k31o83v64á 5955862836916

No, jako obecně máte pravdu, ale kolik ženskejch se kvůli dětem naučilo vařit

+2/0
12.6.2017 9:06

M82a68r13t23i43n54a 36M38a21t13ě30j25k45o95v19á 5155502956926

Eeee, odesláno moc brzo. Takže: ... nebo lyžovat? Já osobně nechci, aby mi vyrostlo dítě, které si bude myslet, že když mu něco nejde, tak přes to nejede vlak. Chci, aby chápalo cenu píle a úsilí. A když jsem chaotik a vidím, že to moje dítě nezvládá, hecnu se a přizpůsobím se mu, ono se mi totiž zjevně přizpůsobit nemůže.

+5/0
12.6.2017 9:09

L32e80n37a 79P75á22t98k69o73v90á 8951253784499

no i já se ledasco naučila kvůli dítěti, ale zdá se že jste mě moc nepochopila. I když se něco nového naučím tak to budu dělat zase tak jako všechno předtím. Temperament třeba změnit nelze a je zbytečné to zkoušet, akorát se potom cítím mizerně že to nedávám

+4/0
12.6.2017 10:25

M27a88r48t51i10n52a 33M40a89t44ě61j89k79o83v88á 5225772236106

Pochopila jsem vás právě díky tomu příkladu, že jste chaotik. Já totiž taky, ale v práci jsem se musela naučit jednat systematicky, protože toho člověk prostě stihne víc s nižší chybovostí. Taky jsem od přírody impulzivní křikloun a učím se zastavit se, zamyslet a ztišit hlas, protože můj naturel obvykle dětem nesvědčí. Temperament možná změnit nejde, ale jeho projevy se dají zmírnit.

+3/0
12.6.2017 10:46

L93e61n21a 55P88á37t10k43o84v61á 8471243874519

no jo dá, ale nejde udělat ze sebe někoho jiného. I když postupuju systematicky třeba v práci stejně ten přirozený naturel místy prosákne a je zbytečné se za to peskovat. Prostě to dělám jak nejlépe dokážu

+4/0
12.6.2017 11:04

M74a27r17t69i63n50a 52M68a91t90ě92j27k84o42v25á 5805602226816

To je zdravý přístup

+2/0
12.6.2017 11:06

Z24u83z87a16n43a 58T24i98c19h48á 4778516290723

To je pravda, ale zároveň si neodpustím podotknout, že jako dítě chaotiků jsem se necítila dobře a záviděla dětem, které měly doma přiměřený řád (žádnou despocii). A myslím si, že bych jako dítě dělala méně scén a i teď v dospělosti byla méně paranoidní a úzkostná. V pubertě jsem ten domácí "neřád" asi uměla spíš ocenit, oproti vrstevníkům to bylo doma cool, ale jinak moc ne. Ale vím, že rodiče pro nás děti dělali všechno, co jen mohli, a jsem jim vděčná. Jsou takoví jak Vy říkáte "od povahy" a to se s příchodem dětí nezmění. A asi každý má doma něco super a něco, co by mu spíše vyhovovalo jinak.

+4/0
12.6.2017 10:09

P47e15t65r 80N52e24c72h56a35n69i30c61k70ý 7513676288140

Člověk chce to co nemá ! Tak to je odnepaměti a je to motor pokroku. Vy jste záviděla těm co mají pořádek, někdo s neustálým pořádkem vám záviděl ten chaos, že to nemusíte hrotit. Navíc si (a děti obzvlášť) to co nemáme idealizujeme. A trefit se prostředím do přesné povahy dítěte/partnera apod. stejně nikdy nejde

+16/0
12.6.2017 10:15

Z11u35z41a72n67a 85T21i73c20h48á 4518436290233

S tím souhlasím, ostatně i to jsem se snažila do komentáře vyjádřit, ale za čím si stojím je, že dítě sice štve přehnaný řád a pořádek, ale zároveň potřebuje pevné body.

+2/0
12.6.2017 10:35

M48a73r53t47i36n58a 98M18a96t19ě67j57k28o84v80á 5875712406906

Od stolu to určitě nevymyslíte, ale když člověk kouká, co mu doma roste, dá se ten řád dost přizpůsobit, aby dítě prospívalo.

+2/0
12.6.2017 10:50

L44e76n26a 86P10á79t28k54o16v41á 8741313234159

Ono je to tak ,že ať uděláte ve výchově cokoliv, tak Vaše dítě v dospělosti bude mít vždy co říct o výchově a křivdách skutečných či domnělých, svému terapeutovi;-)

+12/0
12.6.2017 10:29

Z55u81z86a27n14a 40T68i14c91h37á 4318156190673

To je pravda, je to vlastně předem prohraný boj. Vzhledem k tomu, co všechno rodiče dětem dají, obětují, co do nich investují a jak se pro ně napláčou, je to hodně drsná skutečnost.

0/0
12.6.2017 10:39

M35a92r32t75i20n52a 84M46a31t86ě53j66k18o14v92á 5755322876536

Na druhou stranu je hodně lidí, co mají s rodiči dobrý vztah, protože jsou křivdy a "křivdy"

+9/0
12.6.2017 10:52

Z51u71z13a92n70a 67T10i31c40h83á 4888646930703

To samozřejmě. Já mám s rodiči také dobrý vztah, ačkoli to v jednu dobu nebylo nic moc a sebekriticky musím uznat, že se to zlepšilo hlavně díky nim a že bych bez nich byla úplně v háji.

Ale holt nikdy neovlivníte, co se Vám narodí.

0/0
12.6.2017 10:55

M18a97r20t70i30n19a 59M10a72t46ě32j64k20o26v14á 5435602666946

Ale ovlivníte, co se děje po tom narození :) prostě netřeba házet flintu do žita.

0/0
12.6.2017 11:01

Z32u98z61a18n20a 30T54i61c42h31á 4598956570843

Jenže ne vždy se tomu dokážete přizpůsobit. Já třeba řádu a disciplíny nedosáhnu snad nikdy, a to jsme jen dva. Dva chaotici:-) Teď už se v takovémto prostředí cítím dobře, mnohem lépe než jako dítě. A manžela jsem si našla pohodáře, protože s nikým jiným bych nevydržela. Ale má neschopnost řádu je jedním z mnoha střípků mozaiky říkající, že děti mít nemůžu. Kromě jiného vím, že by byly nešťastné.

0/0
12.6.2017 22:27

Z95u24z56a89n10a 49T75i56c26h78á 4238506740793

*a že by byly nešťastné říkají i jiné střípky a střepy

0/0
12.6.2017 22:28

M58a80r64t77i44n43a 77M15a63t86ě42j64k34o93v57á 5105262916916

Podívejte, máte právo děti nechtít a nikdo vám nemůže nic říct. Přijde mi čestné to přiznat. Kdybyste ale děti chtěla a namlouvala si, že je mít nemůžete, protože byste byla špatná matka, to je zbytečný trápení.

+3/0
12.6.2017 22:33

Z88u64z20a42n76a 42T55i14c36h24á 4838786120853

To je strašně složité. Jsem od dětství depresionik, to je jeden z nejzásadnějších důvodů, proč to nejde. Nikdy nemůžu vědět, jak na tom zrovna budu, nemůžu se o nikoho starat, mám problémy sama se sebou. A také je tu strašlivá hrozba, že podstoupím všechno to utrpení kolem těhotenstí a tak dále, abych přivedla na svět někoho, kdo tady být nechce. Mně se tu také nechtělo být, dokud jsem nepotkala svého muže. Nehledě na to, že si myslím že by mi tím hormonálním koktejlem už definitivně hráblo. Takže sečteno, mnohem spíše děti nechci, jen ta představa ve mně vyvolává strašný strach. Jen jsem šťastně vdaná a dostávám se do věku, kdy se to občas ozve, což jsou faktory, které většinu lidí nakonec k dětem dovedou. Zatím mi stačí si jen představit, co všechno by to znamenalo ve skutečnosti, a veškeré plodící tendence se vypaří a celé tělo i mysl se mi vůči té myšlence doslova agresivně uzavře. Tak snad to vydrží, je to tak jednodušší.

Ale vztahy mezi lidmi mě velmi zajímají a samozřejmě i vztahy rodinné a rodičovské. Ráda pozoruji tu fantastickou zapeklitost. Z pozorovacího hlediska mě zajímá i to mateřství a dovádí mě to k myšlence, že pro ženu je to z racionálního hlediska vlastně úplně likvidační záležitost, jediné důvody mohou být citové. Což mě zase dovádí k pocitům viny za to, že jsem se narodila a co všechno jsem tím provedla své matce (která mi nic z toho nikdy nevyčetla).

Po různých terapiích a skupinových terapiích, kde se většinou ukazuje, jak problémy v životě dospělého souvisí se situacemi v dětství a s rodiči, mě toto téma zajímá ještě více. Ale zůstanu u teorie, svůj život už víc komplikovat nemůžu, poněvadž bych to nezvládla a zatím to ani nepotřebuji, a vytvářet další nešťastný osud se mi taky nechce.

Tak se omlouvám za ten dlouhý sloh, ani tak to není úplně všechno:-) Život je fakt strašně složitá věc.

0/0
12.6.2017 23:19

M87a19r12t65i63n68a 31M27a18t91ě12j67k84o50v62á 5685772956586

To se neomlouvejte, máte hodně co říct. Život rozhodně je složitá záležitost. Ovšem kdyby to bylo jednoduché, dalo by se to dělat bezmála sto let? Sama říkáte, že jste tu podstatnou část života nechtěla být. A jedním dechem dodáváte, že jste si důvod k životu našla a podle popisu vás tu ještě většina vašich dní čeká. Osobně mi přijde kruté dítě nemít, protože by mohlo být nešťastné, jak k dítěti samotnému, tak k matce. Taky mě zaujal váš výrok, že mateřství je likvidační. To se mi v těhotenství honilo hlavou často. Češi se rádi k věcem staví pragmaticky, nicméně lidská mysl přirozeně tíhne k emotivnímu a instinktivnímu jednání - pracujeme spíš pro uznání než pro peníze, vztahy pěstujeme spíš pro lásku a přátelství než pro faktický užitek. Tady ale hrubě zjednodušuji. Ovšem pokud je mateřství motivováno především citem, není to nic pochybného. Z mého pohledu je navíc mateřská láska zdaleka ten nejsilnější cit, co jsem kdy zažila. Na druhou stranu chápu, že se nechcete na svoje city spoléhat. V souvislosti s tím musím dodat, že strach je sice dobrý ukazatel, ale velmi špatný motivátor.

0/0
13.6.2017 1:13

Z81u90z75a47n47a 87T45i88c38h51á 4908796180393

Sice jsem našla důvod k životu, ale jednak je žití hodně těžké a navíc, kdybych nebyla, tak se netrápím, netrápím rodiče a manžel si mohl vzít někoho lepšího. Proč myslíte, že je k dítěti kruté, aby se nenarodilo, když je jasné, že v životě bude aspoň někdy nešťastné (a bude-li mít zdravotní a psychické problémy po rodičích, tak to bude mít ještě těžší)? Vždyť to dítě neexistuje, co je pro něj tedy kruté?

0/0
13.6.2017 12:58

M77a46r84t54i43n61a 32M70a70t55ě27j40k19o57v14á 5515672456866

Upřímně doufám, že dobře víte, co by vám řekli rodiče i manžel ohledně toho trápení a hledání někoho lepšího. Chlapi si nehrajou na obětní beránky, kdyby vás nechtěl, tak si vás neveme. Není jisté, že by dítě zdědilo deprese. Víte, mě dost štve ten trend hlavně být šťastný. To je pak i úplně zdravý člověk nešťastný, že není dost šťastný. Je to nesmysl, přemíra toho, co považujeme za dobré, nám škodí, máme rakovinu, jsme obézní a ano, depresivní. Najednou už nečelíme hrozbě z venku, čelíme sami sobě a neumíme si říct "dost". Je spousta důvodů, proč na tenhle svět nepřivést dítě. V naší rodině všechny ženský umřely na rakovinu, zůstaly jsme jen se sestrou. A já si myslím, že hlavně proto, že jsme ještě mladé. Bála jsem se mít dítě, protože kdyby to byla holčička, předala bych jí vražednou genetickou výbavu. Jenže zároveň jsme s manželem rodinu chtěli. Kdybychom dítě neměli proto, že se bojím, byla bych z toho asi dost frustrovaná. Tak to vidím já a nechci vám svůj názor vnucovat, opakuju, že máte pravotna vlastní rozhodnutí. Já jen říkám, že ta racionální a iracionální stránky povahy musí být v rovnováze, jinak nedojdete klidu. Je to těžké téma a hodně osobní, kdybyste chtěla, napište mi na darekprofilipa@seznam.cz a popovídáme si

0/0
13.6.2017 13:44

K29a30t94e21ř70i64n77a 28V78a92š75á26k21o93v37á 5161132779235

to zas nejspis je neco, co vam slouzi k osobnimu vyvoji, a deje se to celkem casto...rodice sportovci maji umelecky nadane dite, atp.

A tim se ucime prijimat a zvnitrnovat to, co je nam cizi...

+1/0
12.6.2017 11:47

D44a43n36a 20T29e30n29z17l77e87r 5830852835553

Ano, můžu si začít namlouvat, že moje děti nezlobí. Rychlé, jednoduché. Nebo těm dětem dát najevo, že zlobí a začít je socializovat (vychovávat). Bohužel jsou na to někteří moc líní. :-)

+21/−2
12.6.2017 7:18

M92a87r19t82i35n23a 89M64a43t53ě77j94k39o15v45á 5815502106726

Problém je, když lidi za zlobení často považují třeba fakt, že dítě nesedí celý odpoledne v koutě s pastelkama v ruce. Druhá strana mince je, když rodič, který označuje svoje dítě za živější, jde s děckem do kavárny, kde dítě dělá rotyku, poněvadž se nudí.

+22/0
12.6.2017 8:04

D54a10n52a 92T19e74n90z50l56e10r 5390932165903

... pravda. R^

+2/0
12.6.2017 8:54

J69i28n16d27ř32i77š64k32a 78B10u81r42g34e89r23o70v94á 3465824228395

Měla jsem tři děti a v něčem byly stejné, v něčem jiné. Zlobení s jídlem bylo u starší dcery, dodnes "honí" jídlo po talíři a sní minimum. Mladší byla "papánek" a dodnes válčí s touhou stále něco jíst, syn v mládí veliký a buclatý jedlík je kost a kůže. Tak asi tak. Jo a nejvíc zlobila ta nimravá, furt se vztekala.;-D

+10/0
12.6.2017 7:08







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.