Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ZUŠ je český unikát. Rodí se tam umělci i publikum

Odpoledne strávená na výuce hry na klavír nebo na kreslení v „lidušce“ patří u mnohých z nás k příjemným vzpomínkám na dětství. Dnes chodí děti do základních uměleckých škol, tradice uměleckého vzdělávání českých dětí tak pokračuje. Ve světě jeho struktura a dostupnost nemá obdoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K75a24r43e64l 60D64r47d73a 6504522887

Hloupé vzpomínky. Přes pilování etud a nějaké to vystoupení jsem se nikdy nenaučil hrát a ani hudbu poslouchat. Chyběl v mém okolí muzikant, co by mi předvedl o čem to je. Jen strojové brnkání nesmyslů. Zábava pro paní učitelku a mamku. Tak snad, přineslo to jisté jedničky z hudebky na škole a znalost not. Jinak ztráta času.

Chodili tam se mnou kluci od známého kapelníka. Táta je učil doma. Naše učitelka plakala dojetím nad jejich šikovností a vodila je po vystoupeních, že je to její dílo.

Pokouším tanec. Stejná situace. Skvělý pedagogický systém, který nám svět závidí. Světově unikátní tradice tanečních kurzů pro mládež... Byznys pro pár tanečníků, co se tím živí. Mezi dobrými tanečníky ale moc Čechů nenajdete. A vypěstuje ten skvělý systém aspoň znalé publikum? Ani omylem. Milion diváků u StarDance se dohaduje o celebritách, jak nejhorší bulvární spodina, ale kvalita neumění je všem šumák. ;-D

A chcete to dělat jen tak pro zábavu. Skončíte opět na podobném kurzu, kde do vás hustí etudy, které vás k tanci ani nepřiblíží. Jak když ti, co nic neumí, koukají, aby všichni nic neuměli a dobře za to platili. Skvělý český přístup.

Teď jsem tančil se známou českou tanečnicí. Neumí tančit. Úplný taneční začátečník. Tak hlavně že má mezinárodní úspěchy. A potřebuji rozchodit jinou tanečnici. Prý skvělá muzikantka s citem pro hudbu, zrovna vyhrála nějakou mezinárodní soutěž. Větší hudební antitalent jsem ještě nepotkal. Ona snad vůbec nevnímá hudbu. ;-D

Častá situace, to chodí holky do tanečních kurzů, samá kultivovaná muzikantka s láskou k hudbě, nemotorné poleno vedle polena bez citu pro cokoliv, co se týká umění.

Ach jo. Skvělý český formální systém na produkování antiumělců. ;-D

+1/−2
1.6.2017 7:15

K11a73r80e26l 35D42r54d78a 6934502897

Upozorňuji, že jsem lidušky 30 let neviděl a netuším o čem to dnes je. Ale chodím po tanečních soutěžích a vystoupeních. Všude dětičky natlačené rodiči k nějaké činnosti, která je neoslovuje a které nikdo z lektorů a učitelů zpravidla nesměruje k podstatě, ale jen k trapnému nadřenému vystoupení před kamerou tatínka. Rv;-D

A v tom marastu vidíte pár děcek s talentem, které tahle mašina hloupých rodičů, lektorů a peněz hodlá zkazit. U některých se to naštěstí nepovede. ;-)

0/−2
1.6.2017 7:25

L86e46n52k52a 74P30o54k12o42r33n66a 7384953573301

Vy ale mate smulu, pane Drda, ze vy jste dokonaly a kolem vas jsou zensky sama polena. To by jeden neveril.

+2/0
1.6.2017 18:40

K92a48r47e23l 22D79r80d30a 6974892717

Myslím, že to nebylo přímo hlavním smyslem mého sdělení, nicméně máte potřebu právě na to zakejhat a věcnou diskusi tak zazdít. Nejste sama. Chápu vás dámy.

Jako taneční partner řeším partnerky. To je můj nástroj. Jste mimo.

Jinak je to spíš reakce na diskusi níže, "jde o to užít si umění". Jak asi, když dotyčná "umění" vlastně ještě nikdy nepotkala? ;-D A o tom že lze najít jinou cestu je zde také.

Když lidušky srovnávám se společenským tancem, myslím, že to sedí. Formální kurzy, kde se tanec hledá těžko, ale drží to jakousi kulturní společenskou činnost nad vodou. A ne zadarmo. A vedle toho tančírny, kde je občas k vidění skutečný tanec a kam pronikají neustále podvody z formálních kurzů, ale často je to umění bez potřeby ho dotáhnout na výsluní. Tak je to takový tanec jen do šuplíku. Zatímco v TV pak poskakuje někdo, kdo by měl dostat korunu od cesty. S tím se párový tanec potýká roky, je to sport či umění? Formální podvod nebo prožitek? Jde víc o živnost a úspěch za každou cenu či víc o kvalitu bez medailí? (A bylo by fajn dotáhnout kvalitu na medaile, ale na to se v Česku snad vůbec v ničem nehraje.)

Spíš mě napadá dovětek o pěstování znalého publika a naší kulturnosti... V umění se slávy a popularity dobere 1% uchazečů. Mnohem víc je ale zhrzených a zapšklých diváků produkujících jedovaté sliny na každého, kdo je trochu vidět a nedej Bože i něco málo umí. Vsadím se, že formální výuka produkuje plno zahořklých lidí, kteří se k umění dík špatně pojaté výuce nikdy nepřiblížili a pouze získali potřebu ubližovat a škodit ostatním. Produkce zloby. Česká kulturnost. Možná lidi bez talentu, bez citu, bez pochopení, ale s potřebou uspět. Tak to mi přijde jako největší riziko špatně pojaté výuky umění, produkce jedovaté a zapšklé české kulturní veřejnosti. ;-D

0/−1
2.6.2017 6:32

K52a94r17e64l 12D68r77d85a 6364952217

V Hybernii nějaký Ital nepoučen, že jde o bohapustý formální konzum, měl potřebu po kvalitních vystoupeních tleskat a vykřikovat "bravo". Otočil se na něj pán v řadě před ním, kterého to rušilo při "konzumaci uměleckého zážitku" a tomu Italovi říkal česky, zda je jako normální a zda se neumí chovat slušně. ;-D

(Asi tak bych to viděl s kulturností českého publika.)

0/−1
2.6.2017 6:42

L18e88n27k29a 47P20o65k44o44r84n68a 7144483163401

Tak ne jenom tanecnice, ale i Cesi jako publikum nestoji za nic. Vy jste jako umelec doma nepochopen a nevyzdvihovan. Strasne. Sorry za to moje kejhani. Myslim vsak, ze mame dost talentovanych a nadanych lidi, kterych si vazime a obdivujeme je nejen v hudbe, ale i ve vytvarnem umeni a dokazi se prosadit. Dokazi nam rozsirit obzor, promlouvat k nam svym umenim a vzbudit i emoce. Tak snad nebudeme uplne ztraceni.

+1/0
2.6.2017 13:34

L79e38n19k16a 26P53o62k12o76r59n94a 7764313973591

Jinak znam jednoho italskeho pana dirigenta v ZUSce, ktery svuj mlady dechovy orchestr vede skvele, lidi ho miluji a maji uspechy i v cizine. Mladi lide maji skvelou partu, miluji hudbu a maji zazitky. Takovych lidi, at je vice. Ti, co jen kritizuji, toho vetsinou moc nezvladnou.

+1/0
2.6.2017 13:39

K19a30r33e80l 40D57r95d92a 6424692647

Rozšířit obzory, promlouvat k druhým, vzbudit emoce, zážitek umění, prosadit se, vážit si, obdivovat... to dokáže i naprostý diletant podpořený tupou veřejností. To nejsou žádná měřítka. Spíš naopak, jak slyším tato hesla, dostávám vyrážku a prchám. Skutečné umění tady široko daleko nikdy nebude. ;-D

Ale možná to je princip. Tisíce diletantů musí škodit, aby bylo zřejmé, když přijde ten jeden, co na to kápl. ;-)

(Tanec je umění, co se oproti hudbě těžce hodnotí. Je k tomu třeba skutečně kulturní veřejnost. Můj pohled je notně deformován.)

0/0
3.6.2017 9:52

L63e54n86k83a 90P67o58k70o88r49n75a 7304793663541

Podstata spolecenskeho tance je souhra partneru pri tanci jakoztohre, ktera neco vyjadruje. Partnerka i partner zde maji svou roli. Bez partnerky jste ve spolecenskem tanci uplna nula. Zkuste street dance. Publikum je vstricnejsi k solistum. ;-D

0/0
3.6.2017 12:51

K86a49r69e52l 43D44r45d84a 6744472797

Já spíš řeším, abych nebyl úplnou nulou s párem, kde si jde partnerka jen "užít umění". ;-D Při mé teorii o poměru kazisvětů a umělců, je vlastně zázrak, jak často potkávám skutečné tanečnice. ;-)

0/0
4.6.2017 13:33

P67e74t82r 82N44e76c46h61a89n17i25c92k67ý 7363276598190

Vždycky jsem myslel, že ve Step Up 2 to je ZUŠ a je to v USA na stejném principu :-)

Možná to tam bude vykoupené mastným školným. Náš systém ZUŠ je asi fakt bezkonkurenční. Je v každém menším městě a s dlouhatánskou tradicí. Myslím, že jinde na západě mají spíš tyto aktivity integrované přímo v areálu základní/střední školy, někdy i do volitelných předmětů rozvrhu. To však omezuje výběr na studenty patřičné školy.

+2/0
30.5.2017 22:50

J20a43n10a 53N23o84v70a55k33o88v36a 1309273690227

Chodila jsem do hudebky, moje matka porad a na co ti to bylo.

Predevsim, se ucite poslouchat, cvici se usi, pak si procvicujete prsty, pamet, jelikoz po 3 mesicich musite hrat koncert zpameti, predevsim disciplinu a spolehat se na s be, jelikoz kdyz mate vystoupit na podium a zahrad pred 100 lidmi tak je to veliky stres, ktery musite prekonat a zahrat, jelikoz to za vas nikdo jiny nezahraje, takze se naucite prekonavat stresove veci, jelikoz vite ze to proste musite a pak prijde krasna uleva, ze jste to prekonali, kdyz jsem hrala v souboru, tak jsem se naucila poslouchat druhe a nekazit to a naopak pomahat slabsim, vest je

Moje teta je ucitelka na housle a rikala, ze za cely zivot co uci tak zadny jeji zak nikdy nesel do vezeni a vyrostli z nich slusne lidi, jelikoz hudba vas kultivuje a obohacuje

Rada na to vzpominam, na ty koncerty, na kamarady

+2/0
30.5.2017 20:29

M46i20c10h82a87l 15J15e97d83l28i76č46k70a 7568118260255

Vidíte to, pánové? Co, pane inspektore?

Vy to nevidíte? Ne, pane inspektore.

Jen mu dát do ruky housle. Skutečně!

Hlaváčku, víte už, kdo to je? Paganini!

Puskás! Maďarský houslista Béla Puskás!

Bývalý manžel mé bývalé milenky.

Bierhanzlova mast - na lysinu past. Pomsta po tolika letech. Uvolněte se, stewarde. Čím jste ho zavraždil?

Arzénem, pane.

-------------------------------------------------------------------

Tak pozor na ty houslisty, obzvláště s pleší.;-)

0/0
31.5.2017 15:14

J36i74n40d46ř36i53š88k21a 37B20u87r19g40e71r47o13v56á 3575354438705

Taky jsem chodila, do literárně dramatického kroužku a vyhrávala soutěže v recitaci. Dodnes si pamatuji celého Vodníka, kus Máje, ruské básně Lermontova a Puškina, zlatá léta. Škoda jen, že jsem nemohla hrát na nějaký hudební nástroj, jsem těžce nedoslýchavá a chybí mi i tím pádem hudební sluch. Švagrová roky vede "lidušku" v Poděbradech, její dcerky prorazily. Starší učí na Ježkově akademii a mladší hraje v Chebském divadle, má i cenu Thalie. Hlavně ať "lidušky" nenapadne ekonomický mor a dál vzkvétají!!!R^

+3/0
30.5.2017 13:14

V13ě15r44a 26K35a46b47í98č98k32o72v20á 7454896940807

Tak našeho synka vyhodili ze ZUŠky už z přípravného oddělení pro nesoustředěnost;-D ale mají tam pěvecký sbor pro rodiče, po letech jsem se vrátila ke zpívání a je to super.

+1/0
30.5.2017 9:37

J98o82l56a93n75a 77B93r20z73y86b14o98h67a10t52á 9909809236

To je k smíchu, že vašeho syna vyhodili pro nesoustředěnost? Já bych se tomu nesmála a snažila se syna zklidnit. :-P

0/0
30.5.2017 10:40

L33u68c95i30e 11L16i50c22h38n87o24v98s94k81á 6519319577748

A jak byste to asi udělala? ;-)

+5/−1
30.5.2017 11:12

J77o49l93a34n20a 34B51r47z41y48b40o97h79a81t39á 9319669356

Víc se mu věnovala (stačí společné vaření, vycházky, sport). Neklidné většinou jsou děti rostoucí jako dříví v lese. Ale je moderní si zajít do poradny pro nějakou poruchu a omluvit tím nevychovanost. ;-)

+2/−1
30.5.2017 11:27

Z83u77z81a49n52a 63T49i15c94h74á 4908326560453

Že na to v těch poradnách ještě nepřišli, když je to tak jednoduché?:-/

+4/0
30.5.2017 11:39

J52o77l22a41n29a 97B57r71z77y62b73o12h80a39t18á 9429689736

A co si jako myslíte, že vám v té poradně řeknou? Žádný zázračný lék na neposednost neexistuje. Jen zvýšená péče. Ale rodiče dostanou papír a je to dobrý, mám důkaz, že mé dítě je nemocné a tím i omluvu pro jeho chování. Mnohdy nevychování.

0/−1
30.5.2017 11:50

Z24u26z47a78n91a 37T95i40c84h15á 4388766560193

Zvýšená péče udělá hodně, ale ne s dětmi s poruchami. Také jsem proti "obhajobě papírem", pokud znamená to, že rodiče nehledají pro dítě řešení a stačí jim omluva, ale nelíbí se mi to zjednodušování tohoto problému. Všechny nesoustředěné děti nejsou nevychované nebo zanedbané.

+1/−1
30.5.2017 12:56

Z90u93z55a11n68a 96T12i68c76h22á 4988286750503

*zvýšená péče udělá hodně i s dětmi s poruchami, ale nevyřeší vše

0/0
30.5.2017 13:05

V81ě20r96a 62K15a27b17í40č97k72o84v83á 7444876220527

Je mu 6, sluch má,ale soustředí se jen chvíli, má kvůli tomu odklad do školy.

Nevidím na tom v tomhle věku nic tragického, prostě zkoušíme, co ho bude bavit.

Synovi se věnujeme, v tom to opravdu není.

+5/0
30.5.2017 12:50

A43l11e16n64a 20V86e83s16e72l70á 3703551495348

Vidíte, a znám učitelku "ze staré školy", co má opačný názor. Podle ní nejvíc ve škole "zlobí" děti, co jsou doma pořád zklidňované a nedostanou příležitost se vyřádit.

+1/0
30.5.2017 22:06

J79i73ř61í 55O57r74t 9185742711391

Pro mě osobně noční můra.....

0/0
30.5.2017 8:50

A11n60n94a 81K26i84r62š23o55v33á 9786970225203

Celé mládí jsem chodila do "lidušky". Moje děti také teď chodí do hudebky. Úroveň výuky je oproti letům dávno minulým na mnohem větší úrovni. Učitelé jsou skvělí, mají výborné nápady, škola pořádá nejrůznější akce. Ráda se setkávám s ostatními rodiči dětí - jsem prostě tak nějak naladění na stejnou notu :-) Takže když jdu po práci vyzvednout děti z hudebky, jo, jsem třeba unavená, starostí mám plnou hlavu, tak i těch pár chvil strávených v prostoru prosyceném uměním, mě dodá energii R^

+12/0
30.5.2017 8:50

Š39á94r35k89a 88K43o55l61á90č73k92o21v32á 8876403479

Jako mala jsem chodila do houslicek, ale stydela jsem se chodit s futralem pres cele mesto a nebavily me hodiny teorie hudby, tak jsem to po roce bojkotovala. Dnes toho lituju, protoze by se mi libilo byt clenem orchestru a doprovazet nejakou peveckou osobnost a cestovat po svete.

0/0
30.5.2017 8:11

H44a67n38k76a 63C59h90e11n 7897879185565

V "lidušce" jsem se naučila hrát na klavír, hraju moc ráda a vlastně celý život. Když přišla dcera do toho "správného" věku, automaticky jsem ji chtěla přihlásit taky do hudebky, manžel se tomu strašně divili, ale nakonec souhlasil (co mu zbývalo). Máme úplně nejzlatějšího pana učitele a po necelých dvou letech už hrajeme s dcerou spolu, tedy ona hraje a já ji doprovázím. České hudebky se svou kvalitou a dostupností jsou úžasná věc.

+11/0
30.5.2017 7:46

J10a25n 54K80a60š51p26a62r 9481273850377

Jen aby nějakého snaživce nenapadla potřeba inkluze, to by bylo rychle po unikátu.

+1/0
30.5.2017 6:44

J82o48l69a31n87a 14B62r74z82y17b88o21h68a45t56á 9799149346

Tak abyste se nedivil, inkluze postihla i tyto školy. Mé děti chodí do hudebky a s nimi i několik (jak bych to jen napsala) "méně šikovných dětí". Učiteli tečou nervy, dítě se trápí, ale rodiče jsou nadšení, že jejich dítě hraje na nástroj. Ale že kvalita je velká nula a že takové dítě zabírá místo šikovnému, to už si neuvědomují. A třeba by takové trápené dítě bylo šikovné ve fotbale nebo volejbale. :-)

0/0
30.5.2017 7:15

K11a35t97e61ř74i28n22a 60V79a71š76á98k26o80v11á 5921242899685

na jednu stranu mate pravdu, na tu druhou, ono to neni jen o vykonu a talentu, ale treba i o poteseni.

Moje nocni mura byla hudebka, a pritom by stacilo zmenit pristup k hudbe....coz se v mem pripade stalo az mnohem, mnohem pozdeji, kdyz jsem objevila alikvoty, knihu Hudba jinak, atp.

Ale jako mala jsem vzdycky chtela hrat na hudebni nastroj, rada zpivam...ale protoze nemam hudebni sluch, tak mi to bylo znemozneho...i ted citim chut si nekdy umet zahrat jen tak pro radost.

Myslim, ze tahle strana demotivace neni pro deti uplne fajn.

+6/0
30.5.2017 9:37

Z22u84z35a42n73a 91T35i43c21h24á 4948466570233

Záleží na tom, zdali dítě chce chodit na volejbal, třeba chce chodit do té hudebky.

+1/−1
30.5.2017 10:20

J27o84l12a83n86a 93B12r75z53y81b13o15h18a71t39á 9679519416

Záleží také na tom, zda má dítě na nástroj talent, nebo si jen rodiče něco přejí. A to že si to dítě přeje přece neznamená, že to také dostane. !!Takové dítě nebude NIKDY úspěšné.

Vzpomínám si na jeden příběh, který jsem četla v souvislosti s inkluzí. Bylo to ve Velké Británii, kde včlenování slabších dětí je v plném proudu a do školního orchestru chtěl mezi hudebníky chlapec s downovým syndromem. Marně bylo rodičům vysvětlováno, že to nejde, že bude kazit výkon orchestru. NE, rodiče si trvali na svém a dítě bylo do orchestru přijato. Po tom, co dětem kazil jejich společné hraní a i učitelé byli naštvaní to pedagogický sbor vyřešil šalamounsky. Na trubku, na kterou to postižené dítě hrálo (spíš nehrálo) mu dali dusítko, čímž nevycházel žádný zvuk. Vlk se nažral, kozy byly celý a dítě patřičně zesměšněno. Tohle je výsledek inkluze a nesmyslného přání rodičů a dítěte. ;-)

0/−3
30.5.2017 10:45

L89u44c22i24e 74L91i34c68h49n84o10v45s84k34á 6289849977958

Já myslela, že se na ZUŠ dělají přijímačky....teda u nás to tak je

+3/0
30.5.2017 11:13

J97o19l36a94n66a 45B41r53z39y67b83o62h13a53t71á 9629569236

Dělají, ale to víte... strach z popotahování "sebevědomými" rodiči, kteří znají svá práva taky dělá své. ;-)

0/0
30.5.2017 11:28

Z11u13z19a20n58a 28T53i27c75h18á 4958776850323

Z kolika dětí, které prošly hudebkou na ZUŠ, jsou zpěváci či muzikanti? Moc jich nebude, většině to ale dalo něco jiného - disciplínu, porozumění hudbě, schopnost ovládat svůj nástroj či hlas, potěšení ze hry či zpěvu, umění číst noty, krásnou zálibu na celý život... S dětmi z výtvarných a dalších kroužků je to stejné. Většinou je to jen možnost jak pod profesionálním vedením rozvinout svůj talent a zálibu. Netalenti se selektují přijímačkama, což je ovšem jen kvůli omezené kapacitě, za sebe jsem pro to, aby se mohli učit všichni, kdo chtějí, bohužel to ale není možné (či spíše to nikdo nezaplatí). Učit se jen s ohledem na to, zda budu či nebudu úspěšný, zvláště v souvislosti s činností, která přináší radost, mi není sympatické.

Jinak je vždy problém, když jeden člověk kazí, byť nechtěně, práci či úsilí ostatních a proto dítě z příběhu, který popisujete, v orchestru hrát samozřejmě nemělo, třebaže by mu to bylo líto. To ale neznamená, že se nemůže učit hrát na trumpetu.

Měla by se kompletně změnit výuka výtvarky a hudebky na ZŠ a SŠ, aby možnost rozvinout se skrze výtvarnou či hudební činnost mohly zažít všechny děti, i ty které se na ZUŠ nedostanou.

+1/−1
30.5.2017 11:29

K73a43t68e42ř15i93n77a 75V82a31š61á66k83o85v80á 5551722329775

Ale to dite si to nepreje proto, aby bylo uspesne (narozdil od rodicu a mnohych ucitelu). Dite si preje se aktivite venovat proto, ze ho nejakym zpusobem bavi a naplnuje.

A to vase NIKDY me opravdu dost desi...vy jste vedma? Je spousta pripadu, u kterych se takove nikdy predpovedi nenaplnily. A i kdyby se naplnily, to, ze ma v zivote konicek, napln, byt ve vasich ocich je bez talentu....to je nad vsechny uspechy a penize...

Skoda, ze za vsim vidite jen vykon...ja myslim, ze je v lidech potreba budovat predevsim vztah, umeni radovat se. Obzvlast tahle supersoutezivost uz od utleho veku mi nikdy nebyla sympaticka (ale samozrejme, ze je super, kdyz ma nekdo talent a zaroven se mu venuje, to si taky uziju)

Dusitko je nahodou super, a mne to neprijde smesne, naopak, je to dobre reseni. Downuv syndrom uz je ale pomerne specifikum, co s detmi, co holt "jen" nemaji treba sluch, nebo nadani, ktere si dospeli predstavuji, ze? Ty maji "jen" smutne zkusenosti.

+2/−1
30.5.2017 13:40

J15o82l93a85n87a 59B18r50z48y68b32o56h61a80t61á 9889699836

Takže až beznohé dítě bude chtít být první ve sprintu, tak ho postavíme na stupně vítězů na první místo a dáme mu medaili, aby nemělo smutné zkušenosti a mělo radost, že bylo první. Píšu to možná ostře, ale takhle to je. Nemůžeme dětem vyhovovat ve všech jejich přáních jen proto, že to chtějí. Musí se naučit i v jejich věku, že nemohou mít všechno, po čem touží i třeba kvůli svému hendikepu. Opravdový život se s nimi už mazlit nebude a bude to pro ně velká rána, až dospějí a nikdo jim nebude ustupovat.

0/−2
30.5.2017 13:50

K39a57t61e45ř35i30n87a 57V91a44š67á45k30o44v73á 5981802499785

tady se bavime o tom, kdo ma byt prvni? Bavime se o tom, kdo se cemu chce venovat. Zadne prvni tam neni, tuhle nuanci vykonu tam mate pouze vy. Ja nechodila do krouzku proto, abych byla prvni a nejlepsi.

Chodila jsem tam proto, abych se venovala tomu, co me bavi, neco se naucila, potkala se s prima lidmi, zazila legraci, atp.

+3/0
30.5.2017 19:03

J56o80l81a95n52a 38B16r59z73y10b84o32h96a21t70á 9439749256

A jak k tomu přijdou ty děti, co si tu kapelu vybudovaly, vypilovaly a třeba vyhrávají soutěže. Doma trénují, věnují tomu čas a pak přijde někdo, kdo se jen veze na jejich úspěších a jen proto, že je postižený? Ostatní děti budou naštvané, přestane je to bavit dělat pořád něco za někoho. Člověk je od přírody soutěživý a chce být lepší než ten druhý a nemá rád, když mu to někdo kazí. Tak to prostě je a ani zvrhlé sociální inženýrství na tom nic nezmění. Kdyby to tak nebylo, tak jsme ještě v jeskyních a živíme se kořínky.

0/−2
30.5.2017 14:18

A69l57e73n97a 39V67e72s82e13l48á 3873821615108

Tak mě napadá - jak to dnes chodí v ZUŠ? Za mě v "lidušce" i za mých dětí byla výuka hry na nástroj individuální. Dítě bylo celou vyučovací hodinu ve třídě samo, takže nikdo nikoho nemohl brzdit. Dnes se to učí nějak hromadně? Z toho nejspíš žádný obrovský úspěšný talent nevznikne tak jako tak, takže pokud má rodič nějakou ctižádost, tak tohle by mohl klidně nechat těm "nenadaným", pro které je to užitečný koníček a své dítě dát vzdělávat soukromou cestou.

0/0
31.5.2017 11:30
Foto

H22a19n22a 13A56n60t19o16n29o70v23á 6577169214704

Ta byla už za mě (před 20 lety), na klavír chodil do vedlejší učebny slepý kluk.

+1/−1
30.5.2017 8:25

J34a58n 11K97a83š21p90a15r 9581503240337

Inkluze, míněno dnešními měřítky, by byla, kdyby chodil na výtvarný obor.

+1/−3
30.5.2017 8:57

K69a35t66e71ř90i47n84a 20V86a97š67á85k24o16v62á 5381122849815

a proc ne? Slepe deti jsou vyborne napr. v keramice. To je snad vytvarny obor.

+5/0
30.5.2017 9:32

K60a61t22e77ř89i85n83a 77V87a30š14á63k62o41v37á 5491802619985

Dokonce jsem videla vystavu fotografii slepych ci hodne zrakove postizenych deti, a musim rict, ze to bylo hodne zajimave.

+2/0
30.5.2017 9:34

Z32u19z31a11n82a 35T90i24c83h76á 4588626120723

Slepí výtvarníci samozřejmě jsou. Dokonce i ochrnutí, kteří drží štětce v puse. I obrazy autorky ochrnuté a zároveň slepé jsem viděla. V jakém světě žije člověk, podle kterého fyzické postižení limituje umělecké vyjádření, tomu nerozumím. S tímto omezeným viděním světa jste umělecky limitován více než někdo, kdo nevidí, neslyší a neovládá své ruce.

+1/0
30.5.2017 10:18

J68o62l71a56n56a 75B84r16z69y95b89o82h44a14t54á 9869669806

Jj, třeba i Smetana byl hluchý. Ale dnešní doba je až zvrácená a poněkud upřednostnuje postižené. Šikovné, nadané a talentované děti se upozadují. ;-)

0/0
30.5.2017 10:48

Z75u13z61a71n39a 59T38i52c98h71á 4108106390663

Podle Vás slepí lidé nemohou mít hudební sluch a talent? To jste si nikdy nevšimla, že jich je naopak mnoho? Sílí jim ostatní smysly, zejména sluch, a pokud navíc mají hudební talent a potenciál, je jim zrakový handicap skoro k dobru - mají trochu omezenější možnosti trávení volného času (respektive, to omezení by nemuselo být žádné, ale většinou potřebují nějaký doprovod apod., např. u sportovních aktivit), tak o to spíš trénují. Někteří z nich pak sami v liduškách učí.

Jestli podle odpůrců inkluze nemají chodit do běžných škol ani slepé děti, tak to tedy zírám. Pochopím to např. u těžkých poruch chování, že se to někomu nemusí líbit, ale slepé dítě??

0/−2
30.5.2017 10:15

D11a89n92a 78T64e91n34z84l23e25r 5480352215103

Co se do ní proboha, ženská, navážíte? Rv

Jen sdělila, že už před dvaceti lety byla inkluze a jeden slepý hošík chodil hrát na klavír.

+3/0
30.5.2017 10:20

Z90u85z69a96n20a 76T86i98c20h96á 4338216270133

Máte pravdu, že mě spíše namíchl komentář pana Kašpara, další komentář pak tím, že do souvislosti s "to by bylo rychle po unikátu" se zmiňuje slepý kluk v hudebce. Tímto se paní Antonové omlouvám. Prostě mě zaráží, že někomu připadá umělecké vzdělávání dětí s nějakým handicapem jako něco divného, handicap tam totiž nehraje žádnou roli.

0/−1
30.5.2017 10:25







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.