Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S okolím problémy nemáme, řekl v Rozstřelu první homosexuální pěstoun

Vladimír Patera a jeho partner František Baďura jsou jedinými českými gayi, kteří mají v pěstounské péči hned dvě děti. „S okolím problémy nemáme. Samozřejmě ale bylo těžké kluky do pěstounské péče dostat,“ prozradil v pořadu Rozstřel Vladimír, který je navíc nevidomý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a23n 16P68u45l71e94c 4588427671725

Mého spolužáka vychovávají 2 lesby a je úplně v pohodě. Má dobré známky, na rande chodí s holkama a muškám křídla netrhá. Já fakt nechápu, v čem je problém.

+9/−1
18.5.2017 9:12

J21a55r39o57s31l78a96v92a 23K70a17n34i24o80k92o36v97á 7742539682867

Tento případ je fajn, a držím jim palce.

Přesto budu provždy preferovat heterosexuální rodičovství. Tedy i pečovatelství.

Protože nejde o ty dospělé, ale o nutné potřeby dítěte.

každý človíček NUTNĚ potřebuje vzory k nápodobě. Mužský, ženský, sourozenecký a jejich koexistenci.. Každý živý tvor se učí své životní roli napodobováním.. myšlení, jednání v určitých situacích, rozvíjením slovní zásoby,

Děti vesměs víceméně kopírují vzory které kolem sebe mají v dětství. Jestliže dítě vyrůstá bez jednoho z rodičů, tak obvykle také mívá v dospělosti víc problém s tím, vytvořit vlastní rodinu. Když se k tomu ještě přidá už zcela běžné, že většina dětí dnes vyrůstá bez sourozenců jako jedináčci, tak se nelze divit, že mezi lidmi stále víc převládá sobectví, a sounáležitost skomírá na úbytě..

+3/−8
17.5.2017 18:38

K86a32t97e67ř30i81n61a 94V67a60š33á23k97o62v12á 5691572639855

fajn, takze podle vas zakazeme jedinacky? Matky ci otce samozivitele? Polosirotky? Co udelate s nasim nevyrovnanym skolstvim, nemluve o ustavech, kde, jak je v clanku spravne uvedeno, muzi vpodstate nefiguruji? Dokonce je rodina na prekazku, napr. v pozadavcich na SOS vesnicky?

Dite zdaleka nema vzory jen v nuklearni rodine, ale i v sirsi rodine a v dalsich socialnich skupinach, rekla bych, ze mnohdy i silnejsi nez prave v rodicich...

Dodnes presne vim, kteri ucitele, treneri, ale treba i zname osobnosti me jak ovlivnili, a to i hodne silne....lpet a preferovat jednu formu na ukor druhe je fakt zbytecne...tohle clovek stejne neuridi, ackoliv si tak rad namlouva, ze ano

+4/−1
17.5.2017 23:50

P27a18v22e19l 42D87a90r86d51a 1458967837874

Ne nikdo nic jiného zakazovat nebude. Jen to povede k jiným modelům chování, jiným zvykostem. A jde o to aby se tomu lidi pak nedivili ...

0/0
23.5.2017 9:34

P98a84v34e33l 41D89a10r96d44a 1978557207824

Nestane se nic horšího než že se změní chování a zvyky lidí. A vy se tomu pak nesmíte divit. Společnost půjde dál, ale jinak než dříve ...

0/0
23.5.2017 9:39

J21o26s27e89f 65B49a20b67k50a 3770739222647

A kde že se to střílí8-o?

0/0
17.5.2017 18:34

T78o39m93á20š 58C70h76r44a23s22t38n78ý 2371664621873

Ve Vatikanu

0/0
17.5.2017 20:07
Foto

J81i20ř66í 98Š59t75ě74r69b60a 9787561728307

Tohle jsou panecku borci. Dokazou vychovavat deti s handicapem, ktere by jinak byli odkazane na ustav a i nasledne by jejich zivot mel horsi vyhlidky nez kdyz je vychovavaji tihle tatkove. Nedavno jsem videl reportaz o tom, ze jini 2 homosexualove vychovavaji dvojcata, ktera si nechali porodit nahradni matkou v USA. Vim, ze nejde jentak srovnavat, ale z techto dvojic maji proste muj obdiv jen panove z teto reportaze.

+11/0
17.5.2017 16:30

M57a16r59t20i76n 20P70e13t33v48a84d 4420489967132

Pánové z reportáže si nesporně obdiv zaslouží, jen nechápu smysl vašeho porovnání s tou druhou dvojicí, a proč do toho pletete zrovna náhradní matku. Pomoc náhradní matky je už dlouho zavedené a dostupné řešení pro všechny partnerské dvojice, v nichž je z nějakých důvodů nemožné zajistit těhotenství a porod vlastními silami - typicky buď proto, že žena není schopna normálního těhotenství, nebo proto, že jsou oba partneři mužského pohlaví. V takovém případě ovšem zdraví (heterosexuální nebo homosexuální) rodiče vychovávají zdravé dítě - a na tom opravdu není co obdivovat, jelikož jde o normální a ničím výjimečnou situaci.

+3/0
17.5.2017 22:10
Foto

J87i20n38d82ř57i78c67h 67L17n22ě15n13i63č33k59a 5793231139

Podle mě je pro dítě primární citové a materiální zázemí, přičemž to, zdali jsou vychovávány v homosexuálním, či heterosexuálním páru není tolik důležité. Vtipné je ovšem to, že jeden z odpůrců výchovy dětí homosexuálními páry a zároveň velký obhájce tradiční rodiny Ing. Miloš Zeman byl sám vychováván matkou a babičkou, protože otec o něj nejevil zájem.

+13/−2
17.5.2017 15:42

M23a65g16d78a 68K60a55t90z84o58v71á 9816651209778

Asi proto je obhájcem tradiční rodiny. protože jemu chyběla, nemyslíte?

+2/−1
17.5.2017 16:21
Foto

J70i80n49d50ř73i25c50h 88L48n51ě96n71i17č17k78a 5733671709

No, ono je to ještě složitější, pokud k tomu přidáme jeho přístup k synovi z prvního manželství.

+5/0
17.5.2017 17:05

M38i34c41h96a19l 51P76a36u65l93í19č95e35k 2563935345915

Takže pro Vás není důležité, zda je dítě vychováváno jen jedním z genetických rodičů a toho druhého rodiče třeba ani nezná? A ten Zeman (pokud je to pravda, to nevím), může mít odpor k homosexuálním párům právě z toho důvodu, co píšete - ví, jaké to je, vyrůstat bez otce jen s matkou a babičkou, což bude podobné jako vyrůstat v páru homosexuálních žen, tedy bez otce...

+2/0
17.5.2017 16:24

K52a19t38e49ř87i72n75a 66V36a70š88á48k83o16v83á 5131202369845

ale takovych rodin jsou tady statisice, at uz v dusledku rozvodu, rozchodu, ovdoveni rodice, atp. Mozna jich je v soucasne dobe i vic, nez rodin uplnych, to nedovedu posoudit.

A prictete-li uplne rodiny, kde ty vztahy stejne nefunguji, jak by mely (jeden z rodicu se o deti nezajima, nebo minimalne zasahuje do vychovy, ackoliv oficialne jsou manzele a bydli spolu nebo partnerstvi stejne nefunguje), vpodstate tady obhajujete jakousi vizi idealu, ktera ale zdaleka neni vetsinova. A to je potencialne nebezpecne.

Ze me, nefunkcni konfliktni rodina dite poznamena daleko vic nez neuplna.

+3/0
17.5.2017 23:57

A45d73a71m 96B73í47l58e55k 4786514261507

ano a byly to lesby, že... svatá prostoto.

0/−1
17.5.2017 17:48

J76a81r24o36s64l39a31v50a 61K64a39n81i79o87k86o80v87á 7352929242297

Nemáte pravdu ..

0/0
17.5.2017 18:38

L18a87d28i79s21l64a12v38a 26S96t24r20n30a22d65o69v79a 3288734871852

Pán je nevidomý , mají těžce postižené děti v péči . Obě dvě děti jsou smyslově postižené . Domnívám se , že to že žijí s nevidomým pěstounem jim usnadňuje život , připraví je na všechny situace co mohou nastat, on ten život s postižením není růžový a zkušenosti se hodí, Zde je tento systém pěstounské péče skvělé řešení do budoucna pro děti.

+8/0
17.5.2017 15:40

Š33á80r43k89a 27J84i59n77d67r52o58v11á 1318672929942

Většina z vás tu argumentuje správným modelem rodiny - žena+muž+děti

Ale všechny ty děti z takového modelového páru pochází. Některým jejich tátové a mámy ubližovali přímo, některé byly svědky toho, jako jeden z páru ubližuje tomu druhému. I ti dva malí kluci se tak narodili - jen neměli dost štěstí na zdravé normální rodiče v páru. Neměli ani štěstí na dva náhradní rodiče v páru. Měli kliku na dva spokojené partnery - chlapy. A v domovech zůstaly tisíce jiných dětí, které neměly ani to málo štěstí.

Vy všichni moralisti, jděte - staňte se aspoň dobrovolníky, nechte se prověřit, prolustrovat své soukromí - a pak navštěvujte ty, kdo v domovech zůstali, vemte je na výlet, ukažte jim, jak se nakupuje, proč se chodí na poštu .... a pak suďte.

+13/−2
17.5.2017 15:36

L52u73k29á21š 44C67v24r70č59e74k 1316204187

Předpokládám, že vy už jste si soukromí nechala prolustrovat a veškerý volný čas věnujete dětem z domovů, když dáváte doporučení jiným.

+1/−2
17.5.2017 17:07

T16e29r35e42z84a 17H83a88j93k78o52v60a 5577532654180

Omyl. On totiz nekritizuje.

+1/0
17.5.2017 17:20

L98u53k72á73š 33C75v98r68č74e88k 1226284297

?

0/0
17.5.2017 17:22
Foto

I66v19a37n66a 59D45i39a75n87o82v84á 8208650579933

A nejenom to, ještě mnohem víc... Kdyby byli všichni lidé jako Šárka, bylo by na světě hej, to mi věřte!

0/0
24.5.2017 20:04

A76l59e85š 24V58a61j60g31a57r 6452839409296

Ano...

0/0
17.5.2017 15:14

J66a67k94u94b 64Š69a36f68a24n92d97a 7175357421201

Mohou 2 lesby vychovávat díte? Mohou. A nikdo jim v tom nezabrání. Rodičovská práva má ale jen jedna z nich. 2 gayové nemohou vychovávat dítě pokud jim ho nesvěří do péče stát. Tedy je zde rozdíl v přístupu, což mi nepřipadá správné.

0/−3
17.5.2017 14:39

D70a86n62i66e27l14a 91H24i12l96d69e66b16r87a79n30d74t15o19v18á 4300860891554

To se vám jenom pomíchalo ovoce. On když si ten gay to dítě vyrobí, taky mu ho nikdo nevezme, stejně jako lesbičkám - je otec a basta. Ale jde o pěstounství a adopce.

+8/0
17.5.2017 14:50

J94a30k34u62b 66Š86a17f32a29n49d60a 7705817261221

No to nepomíchalo. Ano, dítě bude jeho. Ale jaká je šance, že ho dostane do péče on a ne matka? V ČR? 5%? Matka o dítěti samozřejmě bude vědět, bude ho buď vychovávat nebo si ho alespoň půjčovat.

Když lesba zatne zuby a sbalí nějakého chlapa, ten se vůbec nedozví, že je otcem, matka otce nemusí uvést a nehrozí, že by díte dostal do péče někdo jiný než ona.

Už ten rozdíl vidíte?

A to, že jde o pěstounství vím ale právě z výše uvedených důvodů tam je ten nepoměr v důsledcích pro lesbu a gaye.

0/0
17.5.2017 16:07

M24a74r52t92i96n 94P13e30t80v43a71d 4330119257332

Nikdo nemá právo rozhodovat, kdo bude mít dítě ve vlastní péči, pokud se na tom rodiče dohodnou. A to je u homosexuálních mužských rodin pravidlem. Problematičtější bývají rozvodové situace, ale i tam se rozumní a soudní lidé dovedou vzájemně dohodnout.

Já jsem s partnerem vychoval syna, jehož matkou byla naše dlouhodobá důvěrná přítelkyně, která nám tu možnost sama nabídla. Se synem byla v pravidelném bezproblémovém kontaktu i poté, kdy se vdala a založila vlastní rodinu. Součástí širší rodiny byli také její rodiče a sourozenci - syn měl tím pádem de facto tři dědečky i babičky. :-)

+5/0
17.5.2017 16:34

R89a82d96e17k 70S95ý79k38o57r24a 9897461469661

Pochybuji, že neexistuje staromódní pár ve složení muž-žena, který by nevychovával postižené děti v pozici pěstouna, ale takový pár pozornost nezíská, není dostatečným zdrojem chechtáků ze zobrazené reklamy. Takže více homosexuálních párů, které se budou veřejně angažovat za prosazování fungujícího reprodukčního páru muž-muž či žena-žena. Možná by to chtělo nějakou petici na podporu jejich boje, jsem také pro homosexuální početí a porody a pevně doufám, že si to v nějakém průvodu v růžových tangách prosadí a stane se z toho brzy standard, kdy děti bude plodit, rodit a vychovávat muž s mužem a také žena se ženou :-P

PS: čest všem výjimkám, které neustále nemají potřebu veřejně se ohánět svým přirozením, svou orientací a prostě konají obdivuhodné věci bez onoho pocitu poplácání po ramenou, jací že to jsou kabrňáci, když se takto vzepřeli svému osudu

0/−11
17.5.2017 14:15

P37a18v47l57a 91H94r43a76d93i91l59o91v10a 3537281931634

Nemate pravdu. Clanky o hetero lidech, kteri maji v pestounske peci deti (casto postizene), tu byvaji, a ne ze ne.

+3/0
17.5.2017 14:18

R15a17d94e58k 76S73ý74k54o26r44a 9457941779171

No vidíte, a byly tyto páry v rozstřelu? ;-)

0/0
17.5.2017 14:29

P58a65v63l53a 35H33r74a19d30i89l23o88v14a 3577781951354

Nebyly a co ?

0/0
17.5.2017 14:34

D20a62n60i83e39l51a 17H59i44l72d12e75b60r96a80n25d83t10o35v46á 4100920701874

A dokonce si vemte, že musíte sou sexuální orientaci uvádět, i když se chcete oženit ;-D

+2/0
17.5.2017 14:18

M95a85r14t45i87n 68P26e75t30v18a35d 4420279337292

Pane Sýkoro, co vás vede k tomu, abyste zplození dítěte považoval za vzepření se osudu? ;-)

0/0
17.5.2017 22:15

M24a55r92t89i59n 72Š43u69s91t41e72k 1307567531587

Prvotni problem je,proc se deti v CR do detskych domovu VUBEC DOSTANOU !!! To kdo je pak adoptuje nebo neadoptuje je problem druhotny. Lejete zde vodu do hrnce ktery ma diru, a divite se ze se neplni ! At si nekteri diskuteri udelaji poradek napred ve vlasnich heterosexualnich radach a pak at kritizuji homosexualy.To ze jsou deti v detskych domovech je vina stoprocentne heterosexualnich paru ! Angazujte se ! Delejte osvetu ! Vychovavejte lidi k odpovednosti ! Nebudou li deti v domovech,nebudou adopce a tim padem ani tato diskuze.....

+8/−1
17.5.2017 14:01

L35u27k91á71š 87N52o46v71á71k 1750565360545

Ano je to vina heterosexuálního páru, že se plní dětské domovi. To bude ale hlavně tím, že homosexuální pár není schopný reprodukce.

0/−2
17.5.2017 14:05

M51a71r48t97i60n 80P21e90t16v12a20d 4250619267212

Pane Nováku, homosexuálové samozřejmě jsou schopní reprodukce, a děti mají celkem běžně. Je zvláštní, že to nevíte.

Sex ovšem nemá s plozením dětí nic společného. Schválně se zkuste kohokoliv zeptat, nač je mu všechen ten sex. Očekáváte snad odpověď, že se každý večer snaží zplodit dítě? V

+6/0
17.5.2017 14:22

T13e24r48e68z32a 70H81a18j49k55o44v76a 5767822314240

Je schopny reprodukce. Heterosexualni pary nekdy nejsou schopny reprosukce....

0/0
17.5.2017 17:22

M13a45r87t27i30n 91Š74u68s75t41e67k 1287247811557

Pane Novaku, vubec jsem nepochopil souvislost tech dvouch vet co jste napsal ! "Pane Novaku, mohl by jste mi prosim zitra koupit v trafice noviny ? " Ne,ne, pane Sustek,do te omacky jsem opravdu zadny citron nepridaval !" ;-D;-D.......... Az mne boli bricho jak jsem se zasmal !!

0/0
17.5.2017 17:46

L35a36d35i67s56l36a86v 14H83a68š62k97a 4523266141440

muž a žena a děti je rodina. Vše ostatní je vždy horší, i když ne vždy to lze ovlivnit.

Co ale ovlivnit jde je právě zákaz tohoto šílenství, umělé tvoření nerodin, týrání dětí.

Jsem rozhodně proti

+5/−13
17.5.2017 13:38

M17a84r86t16i79n 73K97ř89í20ž 9493782920897

třeba indiáni klasickou rodinu vůbec nemívali.Žili prostě jako jeden kmen, jedna velká rodina. Já si myslím, že to spíš monogamie je proti přírodě. kdyby to tak nebylo, proč by se mi jinak líbily i jiné holky, než jen manželka?

+3/−3
17.5.2017 13:45

D13a62n92i67e98l18a 50H50i25l74d87e26b41r14a57n67d92t32o52v71á 4960600431374

To bych zavedla hned :-D Dětem svědčí, když kolem sebe mají živo :-) Minimalizuje se vznik vyhořelých utahaných matek a najdou si pro sebe vzory optimální pro svou povahu. :-)

+3/−1
17.5.2017 13:51

M74a75r61t37i44n 56K16ř57í92ž 9233802160697

Já bych taky nebyl proti. Ale nějak to naráží na naše společenské konvence a jen tak to asi nerozbouráme.

0/0
17.5.2017 13:53

L40e52n17k63a 92P90o20k98o89r48n69a 7494323263271

To neni o konvencich, ale o tom, ze jsme ve spolecnosti s pitomou ekonomikou a penezi. Musite tedy vydelat penizky a sve dite uzivit a ten druhy se o nej musi starat a vychovat ho. A proto nemuzete mit vic manzelek a deti protoze byste je neuzivil.

0/0
20.5.2017 13:53

L36u31k92á51š 29N64o91v32á55k 1220165670675

co to má co společného s homosexualitou?

0/0
17.5.2017 13:54

M39a32r27t32i51n 96K62ř78í44ž 9173132680337

to byla reakce na tu první část....

0/0
17.5.2017 13:56

M38i84c37h91a87l 21P39a87u30l71í30č38e85k 2143475295615

Existence v tlupě nebo klanu je samozřejmě také možná, bývalo to tak, ale během staletí se od tohoto modelu upustilo a zjevně ne bezdůvodně. V souvislosti s existencí soukromého vlastnictví by to bylo v dnešní době velmi složité, byly by nejasné právní vazby a vztahy, existovalo by riziko nevědomého incestu, pokud by nebyly vždy jasné rodinné vazby apod., problémů je celá řada. V prvobytně pospolné společnosti to samozřejmě šlo, ale do dnešní doby by to mělo příliš mnoho mínusů...

+2/0
17.5.2017 14:03

D50a85n33i51e68l66a 31H46i96l35d63e48b90r23a88n82d94t36o17v94á 4630340941374

Nebylo to samozřejmě bez důvodu, manželství se ustanovilo pevně vždy tam, kde šlo o majetek - do té doby jim to bylo šumák :-D

Postoj k homosexualitě, "hyerarchii" v harému a monogamii a vůbec vhodnosti toho všeho pro výchovu dětí je jenom kulturně podmíněný... jak nás vychovali, tak to vidíme. Ti se sklony ke kritickému myšlení bývají tolerantnější, to je tak všechno. Děti nepotřebují nutně maminku a tatínka a byt dva plus jedna v paneláku... potřebují svoje místo, své povinnosti, svá práva, potřebují spravedlnost, vědět, že jsou chtěné, že někam směřují, že existují nějaké hodnoty, za které je dobré se brát... pak je úplně jedno, v jakém uspořádání vyrůstají :-)

+3/−2
17.5.2017 14:08

L78u18k60á95š 93C65v91r24č58e82k 1666274457

Asi byste se měla seznámit s absolventy Vojenské školy Jana Žižky v Moravské Třebové, kam se kdysi přijímaly děti od 10 let. Skončilo to v roce 1958, kdy i armáda pochopila, že děti potřebují také tatínka a maminku a vůbec jim není jedno, v jakém uspořádání vyrůstají. Většina z absolventů tohoto experimentu si odnesla nějaký duševní defekt a nebyla v dospělosti schopna dlouhodobě udržet pohromadě své rodiny.

+1/−2
17.5.2017 17:22

T81e68r27e16z55a 89H85a75j49k39o57v41a 5547892774400

Prijimani do skoly v 50. letech je zcela neco jineho, nez o cem se tdy hovori.

+1/−1
17.5.2017 17:33

L34u96k26á90š 94C71v59r16č34e52k 1416424497

No to právě není. V 50. letech se také věřilo, že staré konzervativní pořádky patří na smetiště dějin. Dnes se stejnou arogancí pokrokáři opět chtějí demontovat stovkami generací prověřené uspořádání rodiny. Dost možná si vydupou svou, aby za pár desítek let ti chytřejší z nich přišli na to, kolik svou hloupostí způsobili zla a projevili aspoň špetku lítosti, jako tomu bylo u někdejších svazáků. Jen je mi líto těch dětí, které to zase odnesou, tentokrát ne ve jménu komunismu, ale boje za práva tzv. sexuálních menšin.

+1/0
17.5.2017 17:59







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.