Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Školáci se zajímají o e-cigarety čím dál víc, varují odborníci

Elektronické cigarety jsou tolerovanější variantou kouření, protože z nich nejde kouř, ale pára. To ale usnadňuje i jejich tajné používání dětmi, které jsou okouzleny triky s vaporizéry a e-cigaretami z internetových videí. Nepřipouští si přitom žádná zdravotní rizika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i64r95i 30D50o56m55i97n17i62k 1111618741350

O škodlivosti e-cigaret se vedou všude ve světě dlouhá léta nekonečné diskuse, ale ono nejde o škodlivost, jde jen o peníze na daních do státní pokladny. Tasm je problém, protože to zatím žádná vláda nikde ve světě neumí uchopit. Ono zdanit vodní páru není zase až tak jednoduché.....:-) Jinak, nejlepší je se na kouření úplně vykašlat a je po problému. A jde to, až neuvěřitelně snadno. :-)

0/0
17.5.2017 10:26

L94u59k67á53š 57K61m98e55n17t 5929917784370

Článek je tak trochu zmatený. Varuje před e-cigaretami, ale jednou mluví o čistě ovocné náplni bez nikotinu a pak zase začne vyhrožovat závislostí na nikotinu a jeho škodlivostí.

Že jsou e-cigarety z principu svého fungování méně zdraví škodlivé je asi jasné. Pokud tam nepálím žádný papír, sušený odpad reklamou vydávaný za tabák a další bordel, tak v takovém případě budu vdechovat podstatně méně škodlivin. To je jasný fakt.

Druhá věc jsou náplně s nikotinem. Zásadní problém je, že se člověk nezbaví závislosti. Stále je z něj feťák, jen svůj fet přijímá jinak. Velký problém je v tom, že opravdu nikdo neví, jaké další příměsi tam jsou a co vlastně s tím nikotinem dýchá. Tohle je otázka na regulaci, kdy by každý výrobek musel udávat kompletní složení a procházet kontrolami.

A třetí věc jsou náplně zcela bez nikotinu. Tedy různé ovocné, vanilkové a spol. Tam v podstatě řešíte jen ten problém, co v tom všechno je a prakticky by to měla být jen "ovoněná pára". Ale nejsou návykové, nedělají z člověka feťáka a pouze se na nahlíží špatně, protože pořád s tím člověk vypadá jako kuřák. Tedy opět jediný problém, který by se dal vyřešit povinností udávat kompletní složení a kontrolami toho složení zda tam není nějaký závadný obsah.

Pro stát je samozřejmě největším problémem fakt, že se z toho neplatí spotřební daň. Celkově ale e-cigaretám fandím. Protože kuřák sice stále zůstává feťákem, ale už neotravuje okolí a nezamořuje okolí, neničí vaše zdraví, nesmrdí všem kolem něj věci, nemusíte se bát dát si v šatně svoji bundu vedle jeho a v podstatě o něm ani nevíte.

+1/−1
17.5.2017 9:16

A85l52e56n69a 17V93e63s29e60l35á 3753201145528

Pardon, měla jsem blbě prst na touchpadu - minus vám nepatřilo.

0/0
17.5.2017 18:14

P85e22t33r 33Z34u84b60r58i31c66k39ý 7357443918662

Pochopil jsem správně, že se stejně ve všech studiích odkazují na nikotin a jeho škodlivé účinky? By mě zajímalo, jakej vliv má vdechování toho "oleje" i bez nikotinu ... ale pokud si mladí něco přečtou, tak pochopí, že se dá koupit glycerin i propylenglycol za pár korun po litrech a k tomu potravinářské aroma, případně na triky stačí jen čistej glycerin (pro masochisty) ...

0/0
16.5.2017 18:43

T93o88m35á86š 37N94o71v40á52k 5964197879229

Tak to bych jim popřál příjemný průjem :-)

0/0
16.5.2017 18:51
Foto

J70a36n 42H68o95r13á77č87e77k 7662576855698

Tak zakazujte pratele zakazujte. Z vlastni zkusenosti mi e-cigarety behem jednoho roku pomohly kompletne prestat kourit. Nerikam, ze to byla prochazka ruzovym sadem ale povedlo se to, postupnym snizovanim davek nikotinu v bazi. Az jsem byl na nule a pak jsem to sam odlozil.

Asi takhle v porovnani s tema "pridavkama" co jsou v jidle, kdy i chleba, pokud neni delanej doma, muze obsahovat rakovinotvorny latky pres ruzny zlepsovaky me napln bez nikotinovyho liquidu v elektronicke cigarete prijde nezavadna. C

ale tabakova lobby bije na poplach a statni aparatcici taky , protoze snizenim spotreby normalnich cigaret prichazi o vyznamnou cast zisku vsichni.

howgh.

+4/0
16.5.2017 18:34

R90i63c30h81a79r98d 90V87a18c38e66k 5311908802598

Škoda těch peněz, co utíkají tabákovým firmám. Škoda těch peněz, co utíkají státu. Chtělo by to vymyslet nějakou novou daň, nebo aspoň zvednout nějakou současnou.:-)

0/0
16.5.2017 18:30

Š78t64ě36p31á16n 71V79a63n19ě52k 3643529387457

Opět snaha něco regulovat. Sám E-cigaretu kouřím. Utratím naprosto zanedbatelně oproti klasickým cigaretám, liquid si míchám sám, tudíž vím, co v něm mám a aroma jsou potravinářská. Ne není to zdravé jako nekouření, nicméně oproti zdraví škodlivých látkám, který je v klasických cigaretách asi 4000 je to naprostá pohoda. Obsah nikotinu snižuji postupně. Z původních 12mg jsem po 5 měsících na 3mg a na nulu to půjde razdva. Kdo chce, je to super metoda odvykání od klasického kouření.

+1/0
16.5.2017 18:28

Z22u19z36a94n48a 86V42i73n31k15l37e38r43o16v98á 6210612347

Mohl byste mi prosím prozradit, z jakých přísad si liquid mícháte? Předem děkuji.

0/0
16.5.2017 18:33

Š32t23ě78p35á11n 14V57a33n78ě53k 3933869417217

Propylenglykol, Glycerin + nikotinová báze 36mg, kterou rozředím na potřebnou koncentraci. Propylenglykol a Glycerin od Fichemy.

0/0
16.5.2017 18:46
Foto

P58e24t85r 33S39t91o57j74k59a 7665128111975

Školáci se zajímají o kouření, stejně jako mi v jejich věku, čemu se diví.

E-cigarety se nemohou prodávat lidem mladším 18 let, je to v zákoně.

A za mladistvé zodpovídají rodiče.

E-cigarety jsou stoprocentně zdravější než klasika, proč?

Protože neobsahují dehet, který je tím hlavním činitelem, který obsahuje karcinogenní látky atd...v E-cigaretě je nikotin.

https://www.youtube.com/PetrStojka

+1/0
16.5.2017 16:08

P91e91t54r 61K14o94l40á72ř 2838517354771

Tohle je podle mne napsáno na objednávku tabákových firem. Já sám jsem na elektronickou cigaretu před pár měsíci přešel a v porovnání s klasickou cigaretou je to obrovský rozdíl. Mnohem lépe se mi dýchá, nesmrdím jako popelník, nikotin jsem již snížil na zanedbatelné množství, ušetřím spoustu peněz ... Standardní náplně samozřejmě složení popsané mají a nekuřák nemá důvod kupovat náplně s nikotinem.

+13/−1
16.5.2017 9:52

J25a46n33a 10S19t43e38h56l61í77k75o14v96á 2229690420776

já nevím, bůh ví co v těch směsích je, moc té nezávadnosti nevěřím a co znám tak lidé el. cigarety kouří prakticky pořád..

+2/−1
16.5.2017 10:44

J61a74r40o69s41l72a81v 53P75e78l49d17a

Uživatel požádal o vymazání
+3/0
16.5.2017 10:52

J20a49n80a 57S75t76e23h81l70í61k54o41v68á 2309400260246

;-D děkuji bože ;-) OK to budou ty dražší..ale těm levným bych nevěřila.

+1/0
16.5.2017 10:58

Z90d72e31n58ě28k 17W72e84r69n14h96a51r52t 6427655242748

Troufnu si tvrdit, že se to liší jen logem. Kamarád to kouří, postupně si objednal všechny komponenty a míchá to doma sám. Při objednávce cca litru těch složek to vyjde prý ještě o polovinu nebo víc laciněji.

0/0
16.5.2017 12:38

J90i26ř30í 71V37a91c38e25k 9638698126185

Litr propylenglykolu stojí cca 130 Kč a litr glycerinu cca 70 Kč, obojí ve farmaceutické kvalitě. Opravdu to vyjde na pár korun ;-)

+1/0
16.5.2017 14:00

M21a22g64d18a68l16e74n52a 65H67a16v24l43í10k85o96v60á 9976330623136

Tento článek vznikl jako reakce na pozorování osob, které dlouhodobě pracují s dětmi a které kostatují, že u e-cigaret chybí prevence pro děti. Vy do toho motáte kouření dospělých, což je naprosto odlišné téma a článek se jím nezabývá. A rozhodně nevznikl na objednávku jakékoliv firmy, natož pak tabákové - v článku se dočtete, že jakékoliv kouření je u dětí nezdravé.

+1/−1
16.5.2017 14:41

P53e66t69r24a 15A79u59l65i50c59k11á 5978422142454

Jasně, určitě je elektronická cigareta lepší než klasická. Ale tady se mluví hlavně o dětech! Asi tím nechtěli říct, děti, vykašlete se na el. cigarety, kupte si krabičku...a opravdu nevíme, co v tom je za látky. A pokud to dokáže vyvolat závislost jako jakékoli kouření, tak to pro děti prostě dobré není.

+1/0
16.5.2017 15:10

Z89d37e18n41ě79k 26W24e91r91n67h68a83r35t 6687115582898

Zakázat, zakázat, zakázat! Co dělá stát, proč to ještě nezakázal! Stát je tady od toho, aby nás chránil za každou cenu, musí přijmout úředníky, novelizovat zákony a hlavně zakazovat, pronásledovat a trestat!

+11/−1
16.5.2017 7:14

P52e51t69r 62K63o20l36á12ř 2388617374581

Tohle vypadá na akci tabákových firem, pro ně je to v kombinaci se zákazem kouření velké nebezpečí.

0/−2
16.5.2017 9:53

L73i43b26o85r 92S15a91s39e49k 4371431524171

Pardon, to melo byt velke +

0/0
16.5.2017 11:46
Foto

J79a70r62e19k 96J12a39k32u97b68č79e75k 7859260928918

;-D Koukam, ze uz jsem druhy clovek, co vam misto minusu dal plus. Pardon, netrefil jsem se na mobile.

0/0
16.5.2017 18:16
Foto

J55a86r21e31k 62J51a40k34u40b27č87e39k 7949790548498

a misto plusu minus... to uz se na mobil vymlouvat nemuzu

0/0
16.5.2017 18:17

M39a39g64d50a55l36e52n44a 44H66a27v55l15í64k39o62v61á 9156190203556

Prosím přečtěte si text znovu a pozorně. O státní regulaci v něm není ani slovo, je to apel na rodiče, aby o tématu s dětmi mluvili.

0/0
16.5.2017 14:43

P23e22t10r 25S23v78o66b47o88d75a 3718269444

Po schválení antikuřáckého zákona jsem si všiml,že v prodejnách e-cigaret přibylo násobně zákazníků.Takže takových článků bude jen přibývat,neboť tabákovým firmám klesají prodeje a stát by zjevně rád více daní.E-cigaretu kouřím,díky ní jsem se zbavil závislosti na cigaretách a plíce jsou dost spokojeny.Kašel pryč,smrad pryč a postupně se to dá dost omezovat,snižovat množství nikotinu a časem se na to vykašlat úplně.Za mě je to super věc a jestli nechcete pomáhat lidem s odvykáním,tak regulujte a zakazujte.

+24/−1
16.5.2017 6:34

J41a28r97o46s86l90a57v 58P68e57l42d29a

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
16.5.2017 8:38

P77e26t14r 87K23o80l10á87ř 2118507624911

Mám to podobně. Po 4 měsících jsem na 0,5 ... Za mne je to super způsob, jak se zbavit klasických cigaret i nikotinu.

+1/0
16.5.2017 9:56

J34a21k94u33b 46M96r79á36z97e55k 9949817294421

Jste úplně mimo téma článku. V tématu se neřeší odvykání již závislých klasických kuřáků, ale naopak možný vznik závislosti e-cigareta -> klasická cigareta. Navíc to zásadní - je to o školácích!!! Tam si myslím, že vhodná prevence (byť i tato restriktivní, zákazová) je vhodná!!!

Takže závěr - jako dospělý si dělejte co chcete, je Vám ke cti, že se snažíte přestat, ale děti bychom měli v tomto ohledu "vést" správnějším směrem.

+4/−4
16.5.2017 9:58

P36e91t15r 67K10o40l98á37ř 2218377144541

Náplně bez nikotinu jsou podle výzkumů neškodné. Má podobné složení jako margarín. Nekuřák (školák) nemá žádný důvod kupovat je s nikotinem.

+2/0
16.5.2017 10:03

Z63d64e76n91ě97k 43W48e70r47n40h94a75r38t 6367315502248

vést správnějším směrem? A ten správný směr určuje kdo? Nemají své děti vést spíš jejich rodiče a ti určit, co je pro ně a pro jejich děti správný směr? Na takové řeči jsem šíleně alergický, to zavání sociálním inženýrstvím. My víme, co je pro vás nejlepší, hloupý plebse, a my vám to správné natlučeme do hlavy, ať chcete nebo ne.

Ano, můžeme se bavit o tom, že klasické kouření škodí i okolí a zatěžuje společnost, tudíž se asi prokázalo, že je v zájmu společnosti je kouření regulovat, není jiné cesty, bohužel. Ale tahle restriktivní cesta by se měla volit vždy až jako to krajní a extrémní řešení problému, který ohrožuje společnost. Ale pomýlení sociální inženýři jim naopak začínají a výsledkem je tenhle šílený systém, kdy se na sebe vrší nesmyslné zákazy a regulace, které zasahují do naprosto všech oblastí života.

+2/0
16.5.2017 10:12

J20a26k73u87b 84N69o71v83o55t86n96ý 9255426225607

To "nevíme co v těch náplních je" je v případě kamenných obchodů a prověřených e-shopů nesmysl. Obsahují propykenglykol, glycerin, občas destilovanou vodu, nikotin, ale jsou i beznikotinové, a nakonec potravinářské aroma.

+4/0
16.5.2017 6:22
Foto

O84n74d58r48e41j 32V27l68a60c78h 5279251744415

Zapomněl jste na ethanol a kyselinu mléčnou, ale jinak s Vámi souhlasím, v případě kamených obchodů se není čeho bát :-)

0/−1
16.5.2017 10:20

Z78u24z70a36n53a 65E50r16b39e30n51o25v17á 9329848984395

Jak sem něco přijde z Číny, je třeba být před tím na pozoru.

0/0
16.5.2017 5:28

J25i22ř36í 24O58u18k15r74o81p41e11c 5120618413149

Varují??? Buďme rádi, že jsou raději u e-cigaret než u klasických. Ale já vím, u většiny článků je nejdůležitější hlavně postrašit.

+19/−1
16.5.2017 1:20
Foto

J31a77n 26V65a55l98č35í89k 7755848445430

Vzhledem k tomu, že e-cigarety jsou obecně mizerně či nijak regulovány - na rozdíl od "klasických" cigaret, kde mnohé země mají seznamy konkrétních zakázaných/povolených látek a obsah škodlivin se pravidelně měří - je to myslím celkem na místě...

+2/−12
16.5.2017 6:18

P36e14t17r 67S59v54o14b45o83d73a 3398279824

Myslím,že nevíte,o čem mluvíte.Mohu vás ubezpečit,že náplně jsou kontrolovány a regulací velmi přibývá.

+10/0
16.5.2017 6:23

Š66t15ě75p48á83n 60V40a94n61ě49k 3323879507727

Nesmysl. Okolo e-cigaret už je poměrně mnoho regulací. Nemluvě o tom, že složení náplně je známo, stačí se podívat výše. Vypsal ho tu Jakub Novotný.

+6/0
16.5.2017 6:47

Z34d17e53n75ě69k 54W71e31r10n52h24a27r45t 6557645642468

a proč by to mělo být více regulováno?

+2/0
16.5.2017 7:15

J26a84r69o92s58l13a11v 34P22e19l35d81a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
16.5.2017 8:57

Z38d47e23n87ě33k 13W92e69r55n92h70a28r12t 6677585632248

Kolega měl katalog nějaké čínské firmy a ti prodávají e-cigarety i ve tvaru inhalátorů, jako mají astmatici. Moc si nedovedu představit, jak někdo bude nějak regulovat nebo zkoumat chlápka, co si fouká něco inhalátorem. Na to si nikdo netroufne. A objednat si zboží v hodnotě pár dolarů z číny, to dnes zvládne každé dítě školou povinné... To zkrátka ani nijak regulovat není možné, všechno se dá snadno koupit, sestavit, namíchat...

+1/0
16.5.2017 9:14







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.