Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vajíčko denně cholesterolu nevadí. Ale bez pohybu to nepůjde

Vysoký cholesterol býval před pár lety strašák, o kterém se mluvilo a psalo téměř všude. Dnes už ale opatrnost lidí opadá. A to i přesto, že rizika způsobená vysokou hladinou cholesterolu jsou stále stejná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41o66s43e88f 37Š87á15t34a61v29a 2554461966369

Vždycky to,čeho byl na trhu nedostatek,bylo podle odborníků nezdravé,aby se po tom lidi nescháněli.Já zastávám názor,že tělo si samo řekne co potřebuje.Jednou je to zelenina,jednou je to maso a výrobky z něj.Někdo je spíš zeleninovej,někdo masovej.To co jednomu prospívá,druhýho zničí.

0/0
2.5.2017 6:53

M19i11c85h89a52e29l13a 44P33l39a65n30á 2823267773477

Ty nízkotučné potraviny jsou takový novinářsko-výživový mýtus. Stačí se zamyslet, nízkotučný jogurt má okolo 1 % tuku, normální do 4 % a nejchutnější řecký 5 - 10 %. To jsou rozdíly v řádu gramů, energeticky tedy skoro nic, zato chuťově jsou to rozdíly velké. Hlavně že další týden vyjde polo-PR článek, že je čokoláda zdravá. Tam se ten tuk přežene raz dva, o tom strašném množství cukru ani nemluvím.

0/0
1.5.2017 11:42

Z25d97e89n80ě63k 90M26o29r75á32v49e79k 5877538108783

Když se mluví o prospěšnosti čokolády, tak se současně říká, že to má být hořká čokoláda, alespoň 70%, takže v ní moc cukru ani tuku není. Následně se taky říká, že se jí nemá jíst moc. Takže až si budete zase něco vykládat po svém, tak to nevydávejte za pravdu.

+1/0
1.5.2017 23:27

M17i60l70a42n 15K53a24j37n37a32r 8201585719678

Naprostý souhlas. Kvalitní hořká 70%+ čokoláda je naopak velice zdravá a dokonce podporuje hubnutí, což možná hodně lidí ani neví. Samozřejmě ji člověk nesmí jíst na kila... ;-D

0/0
2.5.2017 7:14

M31i17c82h81a40e48l17a 55P13l27a84n66á 2233297793327

Prospěšné je kakao, samozřejmě v omezeném množství jako jiná semena. Čokoláda, i ta vysokoprocentní, obsahuje příliš mnoho jednoduchých cukrů. Třeba 85 % Lindt má 19 gramů cukru. To je laskomina, nikoliv základní potravina jako vejce nebo mléčné výrobky.

0/0
2.5.2017 12:28

Z56d78e39n85ě23k 32M54o45r41á71v82e61k 5537418808663

Dostudujte si základní pojmy. Cukry jsou sice sacharidy, ale ne všechny sacharidy jsou cukry. Takže Lindt má sice 19% sacharidů, ale jen 14% cukrů. Ano i to se může zdát moc, ale proto se také říká, že jí nemáte sníst moc (a já to tam napsal). Pokud se vám zdá i 14% cukru moc, můžete si koupit Lindt 90%, kde je cukrů jen 7%.

0/0
2.5.2017 12:42

M56i18c11h41a96e15l23a 60P71l61a56n52á 2563487393937

Mně nejde o jednotlivé gramy, ale o označení čokolády jako zdraví prospěšné. Není zdraví prospěšná, jen malé množství neškodí, diabetici by ji měli vyškrtnout úplně. Právě novinářské zkratky kakao = čokoláda způsobují, že si každý konzumaci čokolády omlouvá zdravím. Když chci mít prospěch z kakaa, dám si ho lžičku do jogurtu. Když chci mlsat, dám si čokoládu a to jen kousek. Cukru je tam dost, tedy přesně 14 g, díky za opravu, tuku dokonce 46 g, dvě vejce mají 12 g. Dvě vejce výborně zasytí. Víte, to je to, co mne tak nadzvedlo, že tu je článek "Jedno vajíčko denně" a před nedávnem "Dejte si čokoládu, je zdravá". To je přece úplně blbě. Vejce (resp. maso, tvaroh, luštěniny) je základ, bez toho žít nelze, o tom nelze vést diskusi, tak se člověk vyvinul. Čokoláda je ta nadstavba pro zpestření, která je z hlediska vývoje druhu v našem jídelníčku pouze pár chvil. Mimochodem dokonce i nám velmi podobné druhy jako šimpanzi či gorily vyjídají ptačí hnízda, a to je ta gorila jinak býložravá.

0/0
2.5.2017 13:14

Z56d15e75n40ě29k 85M54o97r61á47v50e68k 5647548128713

Tu zkratku s čokoládou jste tiu napsala vy, já si pamatuju, že když se píše o prospěšnosti čokolády, tak je tam vždy "hořká čokoláda", a vždy je doporučeno něco jako 20g denně. Takže jestli vám to dělá extra problém, nekupujte 85%, ale klidně 99%, to dělá Lindt taky, tam je cukru jen 4%. Ten tuk, který je v té čokoládě, ten máte i v tom kakau, je to jeho součást.

Souhlas s tím, že vejce jsou úplně něco jiného. Z dávna si pamatuju, že ve vejcích je dokonce něco, co negativní účinky vaječného cholesterolu neutralizuje a že se snad dělala studie, kdy skupina lidí jedla dlouhodobě větší množství vajec a hladinu cholesterolu jim to nezvedlo. To ale nemám nijak ověřené. Občas si sice udělám vejce na slanině (tzv. snídaně šampiónů), ale pokud si chci udělat vaječnou snídani zdravou, tak je udělám na troše olivového oleje, třeba ještě s osmahnutou cibulkou.

0/0
2.5.2017 13:34

M46i27c19h15a28e47l35a 50P65l77a23n60á 2753127873917

Objevují se v této rubrice články jako http://rungo.idnes.cz/klady-horka-cokolada-zdravi-hubnuti-sport-energie-fs1-/behani.aspx?c=A161102_110820_behani_hri Jinak 20 gramů čokolády je pro neaktivního člověka, např. novináře, už dost velká dávka živin mimo základní jídelníček. Na redaktorech je to koneckonců dost vidět.

0/0
2.5.2017 13:58

Z41d88e15n47ě64k 49M47o70r63á12v79e58k 5647538958273

Jo a právě i tam se píše toto:

Dobrého pomálu

Jako v podstatě jediné minus tmavé čokolády zmiňuje Monika Bartolomějová její vysokou kalorickou hodnotu. Pokud se ale nebudeme denně cpát tabulkou čokolády, nemůžeme o negativních účincích hovořit.

0/0
2.5.2017 14:39

Z59d83e16n39ě39k 34M75o19r78á35v73e51k 5717928328593

S tím kakaem v jogurtu jste si moc nepomohla, sice tam toho tuku není tolik jako v čokoláádě, ale je tam časo dost cukru, záleží ale hodně na tom co si koupíte. Třeba takové poctivé holandské kakao bude zdravější než čokoláda, ale taky to bez cukru dost možná nedáte, protože je fakt hodně hořké.

https://www.kaloricketabulky.cz/kakao-holandske-figaro/

0/0
2.5.2017 13:41

M59i58c36h75a49e63l16a 95P79l47a51n25á 2663767843217

Do jogurtu si dávám lžičku (cca 5g) kakaa, což není tak hořké. Ke koupi jsou i pražená kakaová semena, ale toho právě nelze sníst tolik, aby se člověk "vykrmil". Na rozdíl od zmiňované čokolády.

0/0
2.5.2017 14:00

Z80d95e11n90ě94k 58M61o17r22á94v68e39k 5757948978703

Myslím, že většina lidí nesní ani 99% čokolády tolik, aby se vykrmila. Pro mě jsou tyhle hořké čokolády taková bezpečnostní brzda - nikdo jiný mi ji doma nesní, takže mi vydrží a ani já jí nesním tolik, abych se s ní vykrmil.

0/0
2.5.2017 14:37

M78i29c98h16a27e30l77a 95P76l20a58n90á 2813597513127

Kdybych se nehlídala, tak pokud nastane ta správná část měsíce, pak jsem schopná dát na posezení tabulku i té devadesátky. Bohužel.

0/0
2.5.2017 14:47

Z49d61e69n75ě90k 40M63o11r95á28v62e53k 5937758298843

No ale za to už ta čokoláda nemůže. ;-)

+1/0
2.5.2017 14:48

M49i80c45h47a76e78l 93P59r28i15n24c 7845985690345

Smažení je velmi zdravý způsob přípravy jídla, ovšem záleží na typu použitého tuku, teplotě i době smažení. Při grilování dochází k přepalování, které rozhodně zdravé není.

Se vážně divím, co to autorka doporučuje.

0/0
1.5.2017 8:03
Foto

O61n53d66r89e23j 34B31o78c48e65k 1960195974678

Denně dávám vajíček tak 6-7 ;-D

+4/−2
30.4.2017 20:36

Z33d11e10n89ě73k 51M11o23r14á34v70e67k 5207578848263

I kdybyste se už dožil 100 let, tak to neznamená, že to zvládne každý.

0/0
1.5.2017 23:29

S78i11m36o92n10a 98B37ě85l16á59k27o11v96á 2800791689943

To je zase blábol... Autorko, nastudujte si něco o výživě, než zase sesmolíte něco podobného.... RvRv

+4/0
30.4.2017 17:11

I91v93o 14Ž23á94č35e27k 9330472499427

Já už jsem v životě četl tolik navzájem si odporujících návodů, jak zdravě jíst, že tuto "vědeckou" disciplínu beru fakt smrtelně vážně.

Moje nevědecké doporučení: lidé, jezte klidně cokoli, co vám chutná, ale necpěte se jako prasátka rochátka.

+9/0
30.4.2017 12:42

Z28u55z24a73n92a 32V86l95a82c14h66o33v73á 8246822240

A už je to tady zase jedovatá vajíčka;-D;-D

+11/0
30.4.2017 11:18
Foto

M34a10r26i32e 54M12e71t27l63i80c13k82á 9751184691622

U těch polských bych tom skoro věřila, ale nebude to cholesterolem ;-D

0/0
30.4.2017 23:37

J59a94n66a 59B44o52u17l73o93v82á 7840896351691

Dostala jsem z toho hlad. Jdu kuchtit míchaná vajíčka, a hezky se špekem. A bez chleba. Aby se mi nezvýšil cholesterol. :-P

+6/0
30.4.2017 9:59
Foto

I39v97o 21P21e92t33e31r26k87a 4266825967209

Nasycené tuky a cholesterol nejsou základem nemocí srdce a cév

Ucpávání cév tuky, mozková mrtvice a srdeční infarkt jsou mnohonásobně komplikovanější než rovnice vejce nebo bůček rovná se mozková mrtvice nebo infarkt srdce. Že hladina cholesterolu v krvi nesouvisí s jeho obsahem ve stravě a není třeba jej hlídat, už uznávají i oficiální výživová doporučení. Také tvrzení o jednoznačné souvislosti mezi konzumací nasycených tuků a hladinou cholesterolu v krvi a vyšším rizikem nemocnosti a úmrtnosti na kardiovaskulární potíže zatím studie jednoznačně neprokazují. Konzumace másla, vajec i bůčku v rámci zdravé stravy bez nadbytku cukrů, průmyslově upravovaných olejů a trans tuků se zdá být bez potíží.

Zdroj: http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

+12/0
30.4.2017 9:34

M29a13r30t74i44n 14K73a78l56e33n79s80k91ý 8515375704261

Nojo...Slimáková. ;-D....odbornice na vsechno a hlavne na ockovani ;-D

+1/−1
30.4.2017 14:48

M81i90c92h50a14e71l 64P25r46i41n43c 7165505760465

Četl jsem článek a je podpořen rozumnými argumenty. O očkování se nezmiňuje.

0/0
1.5.2017 8:10

Z42d94e54n90ě62k 20M55o31r95á60v51e87k 5407218408783

Tak doktoři říkají, že hladinu cholesterolu ovlivníte stravou tak ze 30%. Tomu bych věřil, sám jsem si to na sobě mohl ověřit. Když budete každý den večeřet rohlíky s máslem a salámem, tak bude hladina cholesterolu vyšší, než u vhodnější stravy, to mi věřte.

Druhá věc, je, jestli je zvýšená hladina cholesterolu sama o sobě nebezpečná. Četl jsem názor jednoho amerického kardiochirurga, který tvrdil, že zdravým cévám cholesterol neuškodí. Problémem je cukr, když je ho moc, tak cévy poškozuje (to je známé, ne jen u cukrovkářů) a na tom poškození se ten cholesterol usazuje. Takže problém je hodně cholesterolu a cukru dohromady. Ten kardiochirurg dělal tisíce bypasů, takže bych mu věřil.

No a pak se diskutuje, co je horší sajrajt, jestli cholesterol nebo statiny.

0/0
1.5.2017 23:58
Foto

I87v26o 10P11e15t26e70r25k40a 4656595967719

No, na tom něco bude. Tak trochu si myslím, že za bojem proti vyšším hladinám cholesterolu (kdy ještě pro jistotu byla snížena hranice maximální zdravé hladiny) stojí tlak farmaceutických firem na to, aby se prodávali jejich cholesterol snižující preparáty. Někde jsem četl, že se sice předepisuje velké množství léků na snižování hladiny cholesterolu, ale hmatatelné pozitivní účinky prý nejsou prokázány.

0/0
2.5.2017 9:09

Z39d71e15n55ě42k 48M96o95r46á18v15e35k 5697968898613

Můj doktor mi říkal, že v tom nemají sami doktorři jasno, od jaké úrovně je cholesterol nebezpečný a že se postupně zvyšuje hladina, od které se předepisují léky. Takže asi záleží na lékaři. Ten můj je asi celkem vstřícný, dlouho odkládal nasazení léků na tlak a cholesterol, nakonec jsem je začal brát, ale poté, co jsem upravil jídelníček a začal jezdit na kole, tak už je zase brát nemusím. Teda ten cholesterol bych mohl ještě zlepšit, ale tlak mám v pohodě.

0/0
2.5.2017 10:27

P83a33v13e15l 61H54r89a50c74h 2409259335399

Tak to už jsem nějaký ten rok mrtvý ... tak cajk a jdu si dát 3 vajíčka se škvarkama na slanině ... ňam ...

+2/0
30.4.2017 8:56

E60l96i60š57k58a 65S88v45o41b97o72d43o81v51á 6181932741450

Moje snídaně... :-)

0/0
30.4.2017 23:30

S79v62a55t42a55v90a 20D83u80r64a80n11o32v72á 3669859214541

Vajicka za nic nemuzou, ale ta slaninka, maslicko, sadlicko kolem nej uz ano, at na chlebu ci pri priprave. Vyhodou je, ze po vejcich k snidani, clovek nedostane hned hlad.

A s tim pohybem, aby clovek hubnul, potrebuje minimalne hodinu, aby to melo ucinek. Vsude se pise, ze 30 minut staci, ale idealni stav je okolo 60-90 minut pohybu, ale to je pro dnesniho cloveka uz moc.

0/−1
30.4.2017 8:34

J76a21n 40P11a25v52e34l 8403712798136

Druhý odstavec je pověra. Ve skutečnosti je jedno, jestli se hýbete 10x6 minut, nebo 1x60 minut.

A co se hubnutí a pohybu týče, on pohyb na hubnutí až takový vliv nemá. Strava má mnohem, mnohem větší.

+7/−1
30.4.2017 8:42
Foto

A81n56n98a 94V95e52s75e14l64á 2140658486

Cílem pohybu, který se v článku doporučuje, je zdravá hladina cholesterolu, zdravé tepny a celkově dobrá kondice, nikoliv hubnutí. Člověk by se měl denně věnovat cvičení nebo ostré chůzi i když je štíhlý nebo hubený.

0/0
30.4.2017 23:45

P80e17t80r 60T95ů49m69a 5245655954485

Takovyhle clanky bych zakazal...to uz fakt muze psat dite ze zakladni skoly tady

+1/0
30.4.2017 8:10

P96e33t87r 78T47ů13m17a 5255295394805

Vajicka nevadi....vadi cukr

+9/0
30.4.2017 8:07

B98r18o80ň15a 36B29a90r80a56n49o21v72á 5596937449902

Jak bych to tak nejak jakoze slusne rekla... proste clanek je tak "trochu" zpatlanej

+3/0
30.4.2017 8:03

I37v89a11n64a 47R84a17f12a71j18o73v38a 3103569888460

A co ta italka, co jí bylo 117? Ta přeci každý den ke snídani jedla tři vejce :D

+11/0
30.4.2017 7:56

J18a10n 17D72ě79t90á23k 4501334839490

Ta asi nečetla podobné pamflety.

+2/0
30.4.2017 13:11

B97o85h60u37m84i13l 21M78á34c27a 5741432236103

Zda vajíčko denně cholesterolu vadí či nevadí mě opravdu nezajímá. A vajíčku to asi nevadí, jinak by v něm cholesterol nebyl.

+1/0
30.4.2017 7:24

M61i80l98a60n 73K64a59j85n71a21r 8461765609408

Pry nizkotucne potraviny... :-) Hahaha, kdo takovej blabol muze proboha napsat??? :-O Nizkotucne potraviny narvany sacharidama a skrobem... :)

+14/0
30.4.2017 7:24
Foto

A45n18n25a 20V79e88s35e87l76á 2630288426

Termín „nízkotučné potraviny“ neznamená totéž co nízkotučný jogurt (tzv. „light“) nebo jiné nízkotučné mléčné produkty, jsou to prostě potraviny s nízkým nebo žádným obsahem tuku (zelenina, luštěniny, některé maso, některá šunka...)

+1/0
30.4.2017 23:57

M65i93l71a10n 56K93a93j70n13a49r 8471225959778

Mno, jako pokud si vygooglím frázi "nízkotučné potraviny", tak všech prvních 10 odkazů se týká výlučně těch, které jsem měl zmiňoval v mém příspěvku ;-). Pod tímto pojmem si rozhodně nepředstavím mrkev nebo kuřecí prsa, a předpokládám, že většina populace také ne... :-)

To, co zmiňujete, bych nazval spíš "potraviny s přirozeně nízkým obsahem tuku", jako např. loštické tvarůžky - proti takovým potravinám samozřejmě nemám ani půl slova R^

0/0
2.5.2017 7:11

Z97d41e10n42ě57k 65M43o79r77á91v62e33k 5487668368913

Tvargle jsou ideální potravina - žádný tuk, žádný cholesterol, 30% bílkovin.

0/0
2.5.2017 10:19

M96i54l31a92n 91K98a20j88n81a66r 8681595949708

Jen trochu víc soli, ale toto taky člověk nejí na kila... :)

0/0
2.5.2017 10:45

P13a23v11e89l 93Z87a44h15r61a97d85n25í79č47e33k 7555370431205

K vysokému cholesterolu paradoxně přispívají sacharidy, ne tuky... Ale to ny musela autorka čerpat ze zdrojů mladších, než 10 let...

+6/0
30.4.2017 5:40

R27o49b66e74r83t 16L41a88u53e74r 5984730306820

Jaké sacharidy konkrétně? Pouze sacharoza, nebo také i jiné?

Mám takové tušení, že např. i celuloza je sacharid.:-P

0/0
30.4.2017 6:40
Foto

I30v59o 19P46e76t42e14r86k90a 4916325177759

http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

0/0
30.4.2017 9:36

M29a72r64t36i38n 35N48o76v31á45k 6483277829611

TVL. to za d-mty! zase píše tyhle rádoby knížecí rady!!

citace z článku: " Doporučuje se cvičit minimálně 30 minut denně" .. nebo "Je lepší rozdělit si pohybovou aktivitu na desetiminutovky během dne nebo cvičit alespoň patnáct minut - jakýkoli pohyb je lepší než nic."

- to jsou takové neskutečné škváry! Z mého pohledu (a pohledu takřka všech ostatních), lidé se uchylují k pravidelnému sportování až poté, co touží po tom fyzicky zhubnout (ztratit kila). V takovém případě je na celé řadě XX renomovaných studií prokázáno, že je nutné dodržovat určitý "aktivní mod", přičemž při tom OPTIMALNIM dochází ke spalování tuků až cca po 35-40 minutách pohybu.. takže nějakých stupidních 10 min fakt tělu nikterak nic "neubere"

procházková! co tady meleš za kR-VINY! Čerstvá absolventka univerzity, co?? ;-O;-ORvRv

+7/−6
30.4.2017 2:32

D98a90d40a62k 33P65e42t58r 7861240194608

R^

0/0
30.4.2017 4:53







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.