Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vajíčko denně cholesterolu nevadí. Ale bez pohybu to nepůjde

Vysoký cholesterol býval před pár lety strašák, o kterém se mluvilo a psalo téměř všude. Dnes už ale opatrnost lidí opadá. A to i přesto, že rizika způsobená vysokou hladinou cholesterolu jsou stále stejná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o53s11e32f 97Š13á34t35a42v91a 2414241406619

Vždycky to,čeho byl na trhu nedostatek,bylo podle odborníků nezdravé,aby se po tom lidi nescháněli.Já zastávám názor,že tělo si samo řekne co potřebuje.Jednou je to zelenina,jednou je to maso a výrobky z něj.Někdo je spíš zeleninovej,někdo masovej.To co jednomu prospívá,druhýho zničí.

0/0
2.5.2017 6:53

M26i11c77h94a71e38l56a 94P80l73a71n96á 2403477253557

Ty nízkotučné potraviny jsou takový novinářsko-výživový mýtus. Stačí se zamyslet, nízkotučný jogurt má okolo 1 % tuku, normální do 4 % a nejchutnější řecký 5 - 10 %. To jsou rozdíly v řádu gramů, energeticky tedy skoro nic, zato chuťově jsou to rozdíly velké. Hlavně že další týden vyjde polo-PR článek, že je čokoláda zdravá. Tam se ten tuk přežene raz dva, o tom strašném množství cukru ani nemluvím.

0/0
1.5.2017 11:42

Z83d36e80n75ě37k 16M98o43r29á94v52e80k 5537958908203

Když se mluví o prospěšnosti čokolády, tak se současně říká, že to má být hořká čokoláda, alespoň 70%, takže v ní moc cukru ani tuku není. Následně se taky říká, že se jí nemá jíst moc. Takže až si budete zase něco vykládat po svém, tak to nevydávejte za pravdu.

+1/0
1.5.2017 23:27

M54i76l78a78n 56K42a83j72n66a47r 8721365599118

Naprostý souhlas. Kvalitní hořká 70%+ čokoláda je naopak velice zdravá a dokonce podporuje hubnutí, což možná hodně lidí ani neví. Samozřejmě ji člověk nesmí jíst na kila... ;-D

0/0
2.5.2017 7:14

M71i86c19h85a17e14l43a 63P33l19a12n43á 2753757853757

Prospěšné je kakao, samozřejmě v omezeném množství jako jiná semena. Čokoláda, i ta vysokoprocentní, obsahuje příliš mnoho jednoduchých cukrů. Třeba 85 % Lindt má 19 gramů cukru. To je laskomina, nikoliv základní potravina jako vejce nebo mléčné výrobky.

0/0
2.5.2017 12:28

Z51d83e82n61ě51k 63M67o46r97á51v52e17k 5197888428713

Dostudujte si základní pojmy. Cukry jsou sice sacharidy, ale ne všechny sacharidy jsou cukry. Takže Lindt má sice 19% sacharidů, ale jen 14% cukrů. Ano i to se může zdát moc, ale proto se také říká, že jí nemáte sníst moc (a já to tam napsal). Pokud se vám zdá i 14% cukru moc, můžete si koupit Lindt 90%, kde je cukrů jen 7%.

0/0
2.5.2017 12:42

M83i28c33h64a70e67l87a 85P75l90a52n68á 2753237653177

Mně nejde o jednotlivé gramy, ale o označení čokolády jako zdraví prospěšné. Není zdraví prospěšná, jen malé množství neškodí, diabetici by ji měli vyškrtnout úplně. Právě novinářské zkratky kakao = čokoláda způsobují, že si každý konzumaci čokolády omlouvá zdravím. Když chci mít prospěch z kakaa, dám si ho lžičku do jogurtu. Když chci mlsat, dám si čokoládu a to jen kousek. Cukru je tam dost, tedy přesně 14 g, díky za opravu, tuku dokonce 46 g, dvě vejce mají 12 g. Dvě vejce výborně zasytí. Víte, to je to, co mne tak nadzvedlo, že tu je článek "Jedno vajíčko denně" a před nedávnem "Dejte si čokoládu, je zdravá". To je přece úplně blbě. Vejce (resp. maso, tvaroh, luštěniny) je základ, bez toho žít nelze, o tom nelze vést diskusi, tak se člověk vyvinul. Čokoláda je ta nadstavba pro zpestření, která je z hlediska vývoje druhu v našem jídelníčku pouze pár chvil. Mimochodem dokonce i nám velmi podobné druhy jako šimpanzi či gorily vyjídají ptačí hnízda, a to je ta gorila jinak býložravá.

0/0
2.5.2017 13:14

Z85d90e95n88ě53k 96M58o18r28á71v86e65k 5617358548433

Tu zkratku s čokoládou jste tiu napsala vy, já si pamatuju, že když se píše o prospěšnosti čokolády, tak je tam vždy "hořká čokoláda", a vždy je doporučeno něco jako 20g denně. Takže jestli vám to dělá extra problém, nekupujte 85%, ale klidně 99%, to dělá Lindt taky, tam je cukru jen 4%. Ten tuk, který je v té čokoládě, ten máte i v tom kakau, je to jeho součást.

Souhlas s tím, že vejce jsou úplně něco jiného. Z dávna si pamatuju, že ve vejcích je dokonce něco, co negativní účinky vaječného cholesterolu neutralizuje a že se snad dělala studie, kdy skupina lidí jedla dlouhodobě větší množství vajec a hladinu cholesterolu jim to nezvedlo. To ale nemám nijak ověřené. Občas si sice udělám vejce na slanině (tzv. snídaně šampiónů), ale pokud si chci udělat vaječnou snídani zdravou, tak je udělám na troše olivového oleje, třeba ještě s osmahnutou cibulkou.

0/0
2.5.2017 13:34

M75i40c58h57a52e30l14a 83P94l95a84n59á 2203987703847

Objevují se v této rubrice články jako http://rungo.idnes.cz/klady-horka-cokolada-zdravi-hubnuti-sport-energie-fs1-/behani.aspx?c=A161102_110820_behani_hri Jinak 20 gramů čokolády je pro neaktivního člověka, např. novináře, už dost velká dávka živin mimo základní jídelníček. Na redaktorech je to koneckonců dost vidět.

0/0
2.5.2017 13:58

Z84d44e31n28ě91k 53M28o86r68á24v45e97k 5797328348503

Jo a právě i tam se píše toto:

Dobrého pomálu

Jako v podstatě jediné minus tmavé čokolády zmiňuje Monika Bartolomějová její vysokou kalorickou hodnotu. Pokud se ale nebudeme denně cpát tabulkou čokolády, nemůžeme o negativních účincích hovořit.

0/0
2.5.2017 14:39

Z46d18e92n44ě63k 17M64o65r85á22v92e57k 5217978978293

S tím kakaem v jogurtu jste si moc nepomohla, sice tam toho tuku není tolik jako v čokoláádě, ale je tam časo dost cukru, záleží ale hodně na tom co si koupíte. Třeba takové poctivé holandské kakao bude zdravější než čokoláda, ale taky to bez cukru dost možná nedáte, protože je fakt hodně hořké.

https://www.kaloricketabulky.cz/kakao-holandske-figaro/

0/0
2.5.2017 13:41

M11i12c79h27a14e35l50a 31P22l71a88n38á 2833157133727

Do jogurtu si dávám lžičku (cca 5g) kakaa, což není tak hořké. Ke koupi jsou i pražená kakaová semena, ale toho právě nelze sníst tolik, aby se člověk "vykrmil". Na rozdíl od zmiňované čokolády.

0/0
2.5.2017 14:00

Z71d44e23n11ě16k 35M30o76r79á64v42e79k 5607698748693

Myslím, že většina lidí nesní ani 99% čokolády tolik, aby se vykrmila. Pro mě jsou tyhle hořké čokolády taková bezpečnostní brzda - nikdo jiný mi ji doma nesní, takže mi vydrží a ani já jí nesním tolik, abych se s ní vykrmil.

0/0
2.5.2017 14:37

M26i26c96h76a51e16l46a 20P66l70a32n90á 2283357803797

Kdybych se nehlídala, tak pokud nastane ta správná část měsíce, pak jsem schopná dát na posezení tabulku i té devadesátky. Bohužel.

0/0
2.5.2017 14:47

Z18d30e84n75ě84k 95M23o75r80á13v47e48k 5927708708513

No ale za to už ta čokoláda nemůže. ;-)

+1/0
2.5.2017 14:48

M96i29c22h67a18e36l 30P64r97i13n43c 7455125380585

Smažení je velmi zdravý způsob přípravy jídla, ovšem záleží na typu použitého tuku, teplotě i době smažení. Při grilování dochází k přepalování, které rozhodně zdravé není.

Se vážně divím, co to autorka doporučuje.

0/0
1.5.2017 8:03
Foto

O53n83d61r70e40j 84B97o84c29e13k 1300945484688

Denně dávám vajíček tak 6-7 ;-D

+4/−2
30.4.2017 20:36

Z96d26e95n98ě80k 93M98o23r22á70v81e10k 5307778818623

I kdybyste se už dožil 100 let, tak to neznamená, že to zvládne každý.

0/0
1.5.2017 23:29

S77i72m52o53n92a 63B41ě10l40á66k97o43v91á 2640861409803

To je zase blábol... Autorko, nastudujte si něco o výživě, než zase sesmolíte něco podobného.... RvRv

+4/0
30.4.2017 17:11

I95v10o 85Ž47á45č31e44k 9590402719897

Já už jsem v životě četl tolik navzájem si odporujících návodů, jak zdravě jíst, že tuto "vědeckou" disciplínu beru fakt smrtelně vážně.

Moje nevědecké doporučení: lidé, jezte klidně cokoli, co vám chutná, ale necpěte se jako prasátka rochátka.

+9/0
30.4.2017 12:42

Z87u39z63a30n13a 65V34l57a52c94h74o43v84á 8946682230

A už je to tady zase jedovatá vajíčka;-D;-D

+11/0
30.4.2017 11:18
Foto

M95a64r30i57e 82M50e28t34l77i95c25k41á 9501184931622

U těch polských bych tom skoro věřila, ale nebude to cholesterolem ;-D

0/0
30.4.2017 23:37

J91a50n22a 10B12o77u40l36o39v39á 7870856301651

Dostala jsem z toho hlad. Jdu kuchtit míchaná vajíčka, a hezky se špekem. A bez chleba. Aby se mi nezvýšil cholesterol. :-P

+6/0
30.4.2017 9:59
Foto

I10v52o 75P17e47t93e19r23k16a 4476215397519

Nasycené tuky a cholesterol nejsou základem nemocí srdce a cév

Ucpávání cév tuky, mozková mrtvice a srdeční infarkt jsou mnohonásobně komplikovanější než rovnice vejce nebo bůček rovná se mozková mrtvice nebo infarkt srdce. Že hladina cholesterolu v krvi nesouvisí s jeho obsahem ve stravě a není třeba jej hlídat, už uznávají i oficiální výživová doporučení. Také tvrzení o jednoznačné souvislosti mezi konzumací nasycených tuků a hladinou cholesterolu v krvi a vyšším rizikem nemocnosti a úmrtnosti na kardiovaskulární potíže zatím studie jednoznačně neprokazují. Konzumace másla, vajec i bůčku v rámci zdravé stravy bez nadbytku cukrů, průmyslově upravovaných olejů a trans tuků se zdá být bez potíží.

Zdroj: http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

+12/0
30.4.2017 9:34

M16a50r91t16i44n 10K21a51l44e81n68s21k27ý 8335935284531

Nojo...Slimáková. ;-D....odbornice na vsechno a hlavne na ockovani ;-D

+1/−1
30.4.2017 14:48

M61i42c13h21a94e71l 65P43r69i98n53c 7775435740875

Četl jsem článek a je podpořen rozumnými argumenty. O očkování se nezmiňuje.

0/0
1.5.2017 8:10

Z72d35e33n84ě46k 33M53o84r19á24v64e69k 5177958298703

Tak doktoři říkají, že hladinu cholesterolu ovlivníte stravou tak ze 30%. Tomu bych věřil, sám jsem si to na sobě mohl ověřit. Když budete každý den večeřet rohlíky s máslem a salámem, tak bude hladina cholesterolu vyšší, než u vhodnější stravy, to mi věřte.

Druhá věc, je, jestli je zvýšená hladina cholesterolu sama o sobě nebezpečná. Četl jsem názor jednoho amerického kardiochirurga, který tvrdil, že zdravým cévám cholesterol neuškodí. Problémem je cukr, když je ho moc, tak cévy poškozuje (to je známé, ne jen u cukrovkářů) a na tom poškození se ten cholesterol usazuje. Takže problém je hodně cholesterolu a cukru dohromady. Ten kardiochirurg dělal tisíce bypasů, takže bych mu věřil.

No a pak se diskutuje, co je horší sajrajt, jestli cholesterol nebo statiny.

0/0
1.5.2017 23:58
Foto

I25v94o 62P84e78t36e40r21k78a 4366725747119

No, na tom něco bude. Tak trochu si myslím, že za bojem proti vyšším hladinám cholesterolu (kdy ještě pro jistotu byla snížena hranice maximální zdravé hladiny) stojí tlak farmaceutických firem na to, aby se prodávali jejich cholesterol snižující preparáty. Někde jsem četl, že se sice předepisuje velké množství léků na snižování hladiny cholesterolu, ale hmatatelné pozitivní účinky prý nejsou prokázány.

0/0
2.5.2017 9:09

Z67d72e10n17ě79k 48M91o98r19á80v30e18k 5567928958393

Můj doktor mi říkal, že v tom nemají sami doktorři jasno, od jaké úrovně je cholesterol nebezpečný a že se postupně zvyšuje hladina, od které se předepisují léky. Takže asi záleží na lékaři. Ten můj je asi celkem vstřícný, dlouho odkládal nasazení léků na tlak a cholesterol, nakonec jsem je začal brát, ale poté, co jsem upravil jídelníček a začal jezdit na kole, tak už je zase brát nemusím. Teda ten cholesterol bych mohl ještě zlepšit, ale tlak mám v pohodě.

0/0
2.5.2017 10:27

P12a57v46e49l 38H38r82a80c88h 2199469935229

Tak to už jsem nějaký ten rok mrtvý ... tak cajk a jdu si dát 3 vajíčka se škvarkama na slanině ... ňam ...

+2/0
30.4.2017 8:56

E16l19i59š78k83a 51S51v64o61b37o57d37o70v15á 6231412751310

Moje snídaně... :-)

0/0
30.4.2017 23:30

S42v44a80t75a78v35a 34D72u38r88a29n27o69v11á 3969859134711

Vajicka za nic nemuzou, ale ta slaninka, maslicko, sadlicko kolem nej uz ano, at na chlebu ci pri priprave. Vyhodou je, ze po vejcich k snidani, clovek nedostane hned hlad.

A s tim pohybem, aby clovek hubnul, potrebuje minimalne hodinu, aby to melo ucinek. Vsude se pise, ze 30 minut staci, ale idealni stav je okolo 60-90 minut pohybu, ale to je pro dnesniho cloveka uz moc.

0/−1
30.4.2017 8:34

J39a72n 51P53a74v50e29l 8883222668326

Druhý odstavec je pověra. Ve skutečnosti je jedno, jestli se hýbete 10x6 minut, nebo 1x60 minut.

A co se hubnutí a pohybu týče, on pohyb na hubnutí až takový vliv nemá. Strava má mnohem, mnohem větší.

+7/−1
30.4.2017 8:42
Foto

A68n48n23a 86V14e59s41e39l40á 2340538216

Cílem pohybu, který se v článku doporučuje, je zdravá hladina cholesterolu, zdravé tepny a celkově dobrá kondice, nikoliv hubnutí. Člověk by se měl denně věnovat cvičení nebo ostré chůzi i když je štíhlý nebo hubený.

0/0
30.4.2017 23:45

P22e61t44r 43T67ů55m39a 5835125514715

Takovyhle clanky bych zakazal...to uz fakt muze psat dite ze zakladni skoly tady

+1/0
30.4.2017 8:10

P45e58t89r 89T15ů35m58a 5455225154165

Vajicka nevadi....vadi cukr

+9/0
30.4.2017 8:07

B30r80o14ň81a 96B47a54r72a41n45o85v61á 5386907409162

Jak bych to tak nejak jakoze slusne rekla... proste clanek je tak "trochu" zpatlanej

+3/0
30.4.2017 8:03

I61v43a81n82a 29R27a75f76a38j23o68v36a 3143809878410

A co ta italka, co jí bylo 117? Ta přeci každý den ke snídani jedla tři vejce :D

+11/0
30.4.2017 7:56

J15a16n 41D62ě38t84á57k 4911394399190

Ta asi nečetla podobné pamflety.

+2/0
30.4.2017 13:11

B36o59h96u60m97i73l 28M95á12c39a 5311862126143

Zda vajíčko denně cholesterolu vadí či nevadí mě opravdu nezajímá. A vajíčku to asi nevadí, jinak by v něm cholesterol nebyl.

+1/0
30.4.2017 7:24

M36i53l83a77n 27K67a59j56n54a55r 8321595779778

Pry nizkotucne potraviny... :-) Hahaha, kdo takovej blabol muze proboha napsat??? :-O Nizkotucne potraviny narvany sacharidama a skrobem... :)

+14/0
30.4.2017 7:24
Foto

A76n84n89a 53V88e17s49e27l41á 2610698616

Termín „nízkotučné potraviny“ neznamená totéž co nízkotučný jogurt (tzv. „light“) nebo jiné nízkotučné mléčné produkty, jsou to prostě potraviny s nízkým nebo žádným obsahem tuku (zelenina, luštěniny, některé maso, některá šunka...)

+1/0
30.4.2017 23:57

M85i83l84a11n 83K29a39j57n12a40r 8731235219708

Mno, jako pokud si vygooglím frázi "nízkotučné potraviny", tak všech prvních 10 odkazů se týká výlučně těch, které jsem měl zmiňoval v mém příspěvku ;-). Pod tímto pojmem si rozhodně nepředstavím mrkev nebo kuřecí prsa, a předpokládám, že většina populace také ne... :-)

To, co zmiňujete, bych nazval spíš "potraviny s přirozeně nízkým obsahem tuku", jako např. loštické tvarůžky - proti takovým potravinám samozřejmě nemám ani půl slova R^

0/0
2.5.2017 7:11

Z59d78e15n50ě38k 48M95o50r29á27v48e77k 5967938648193

Tvargle jsou ideální potravina - žádný tuk, žádný cholesterol, 30% bílkovin.

0/0
2.5.2017 10:19

M22i31l18a64n 81K74a70j52n71a13r 8291295759458

Jen trochu víc soli, ale toto taky člověk nejí na kila... :)

0/0
2.5.2017 10:45

P20a76v42e27l 57Z69a21h89r33a30d65n45í64č67e61k 7155310451925

K vysokému cholesterolu paradoxně přispívají sacharidy, ne tuky... Ale to ny musela autorka čerpat ze zdrojů mladších, než 10 let...

+6/0
30.4.2017 5:40

R91o28b51e15r55t 88L83a18u62e78r 5344290766740

Jaké sacharidy konkrétně? Pouze sacharoza, nebo také i jiné?

Mám takové tušení, že např. i celuloza je sacharid.:-P

0/0
30.4.2017 6:40
Foto

I82v16o 71P45e78t45e93r96k31a 4976865987469

http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

0/0
30.4.2017 9:36

M20a13r89t65i80n 83N36o82v27á68k 6703857389731

TVL. to za d-mty! zase píše tyhle rádoby knížecí rady!!

citace z článku: " Doporučuje se cvičit minimálně 30 minut denně" .. nebo "Je lepší rozdělit si pohybovou aktivitu na desetiminutovky během dne nebo cvičit alespoň patnáct minut - jakýkoli pohyb je lepší než nic."

- to jsou takové neskutečné škváry! Z mého pohledu (a pohledu takřka všech ostatních), lidé se uchylují k pravidelnému sportování až poté, co touží po tom fyzicky zhubnout (ztratit kila). V takovém případě je na celé řadě XX renomovaných studií prokázáno, že je nutné dodržovat určitý "aktivní mod", přičemž při tom OPTIMALNIM dochází ke spalování tuků až cca po 35-40 minutách pohybu.. takže nějakých stupidních 10 min fakt tělu nikterak nic "neubere"

procházková! co tady meleš za kR-VINY! Čerstvá absolventka univerzity, co?? ;-O;-ORvRv

+7/−6
30.4.2017 2:32

D61a58d21a97k 11P88e70t80r 7601880694518

R^

0/0
30.4.2017 4:53







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.