Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vajíčko denně cholesterolu nevadí. Ale bez pohybu to nepůjde

Vysoký cholesterol býval před pár lety strašák, o kterém se mluvilo a psalo téměř všude. Dnes už ale opatrnost lidí opadá. A to i přesto, že rizika způsobená vysokou hladinou cholesterolu jsou stále stejná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62o20s84e56f 44Š84á17t31a36v78a 2784181876509

Vždycky to,čeho byl na trhu nedostatek,bylo podle odborníků nezdravé,aby se po tom lidi nescháněli.Já zastávám názor,že tělo si samo řekne co potřebuje.Jednou je to zelenina,jednou je to maso a výrobky z něj.Někdo je spíš zeleninovej,někdo masovej.To co jednomu prospívá,druhýho zničí.

0/0
2.5.2017 6:53

M19i51c41h85a50e91l76a 59P70l77a37n94á 2213447803857

Ty nízkotučné potraviny jsou takový novinářsko-výživový mýtus. Stačí se zamyslet, nízkotučný jogurt má okolo 1 % tuku, normální do 4 % a nejchutnější řecký 5 - 10 %. To jsou rozdíly v řádu gramů, energeticky tedy skoro nic, zato chuťově jsou to rozdíly velké. Hlavně že další týden vyjde polo-PR článek, že je čokoláda zdravá. Tam se ten tuk přežene raz dva, o tom strašném množství cukru ani nemluvím.

0/0
1.5.2017 11:42

Z89d38e31n32ě66k 10M98o71r90á61v31e53k 5667398618173

Když se mluví o prospěšnosti čokolády, tak se současně říká, že to má být hořká čokoláda, alespoň 70%, takže v ní moc cukru ani tuku není. Následně se taky říká, že se jí nemá jíst moc. Takže až si budete zase něco vykládat po svém, tak to nevydávejte za pravdu.

+1/0
1.5.2017 23:27

M21i48l88a25n 86K46a42j27n12a49r 8161295499728

Naprostý souhlas. Kvalitní hořká 70%+ čokoláda je naopak velice zdravá a dokonce podporuje hubnutí, což možná hodně lidí ani neví. Samozřejmě ji člověk nesmí jíst na kila... ;-D

0/0
2.5.2017 7:14

M50i49c87h49a86e65l83a 19P52l68a94n87á 2703337923407

Prospěšné je kakao, samozřejmě v omezeném množství jako jiná semena. Čokoláda, i ta vysokoprocentní, obsahuje příliš mnoho jednoduchých cukrů. Třeba 85 % Lindt má 19 gramů cukru. To je laskomina, nikoliv základní potravina jako vejce nebo mléčné výrobky.

0/0
2.5.2017 12:28

Z26d29e45n10ě94k 90M70o13r91á87v15e63k 5597918528503

Dostudujte si základní pojmy. Cukry jsou sice sacharidy, ale ne všechny sacharidy jsou cukry. Takže Lindt má sice 19% sacharidů, ale jen 14% cukrů. Ano i to se může zdát moc, ale proto se také říká, že jí nemáte sníst moc (a já to tam napsal). Pokud se vám zdá i 14% cukru moc, můžete si koupit Lindt 90%, kde je cukrů jen 7%.

0/0
2.5.2017 12:42

M88i57c12h26a50e21l30a 92P37l39a46n55á 2913577713927

Mně nejde o jednotlivé gramy, ale o označení čokolády jako zdraví prospěšné. Není zdraví prospěšná, jen malé množství neškodí, diabetici by ji měli vyškrtnout úplně. Právě novinářské zkratky kakao = čokoláda způsobují, že si každý konzumaci čokolády omlouvá zdravím. Když chci mít prospěch z kakaa, dám si ho lžičku do jogurtu. Když chci mlsat, dám si čokoládu a to jen kousek. Cukru je tam dost, tedy přesně 14 g, díky za opravu, tuku dokonce 46 g, dvě vejce mají 12 g. Dvě vejce výborně zasytí. Víte, to je to, co mne tak nadzvedlo, že tu je článek "Jedno vajíčko denně" a před nedávnem "Dejte si čokoládu, je zdravá". To je přece úplně blbě. Vejce (resp. maso, tvaroh, luštěniny) je základ, bez toho žít nelze, o tom nelze vést diskusi, tak se člověk vyvinul. Čokoláda je ta nadstavba pro zpestření, která je z hlediska vývoje druhu v našem jídelníčku pouze pár chvil. Mimochodem dokonce i nám velmi podobné druhy jako šimpanzi či gorily vyjídají ptačí hnízda, a to je ta gorila jinak býložravá.

0/0
2.5.2017 13:14

Z19d19e89n98ě13k 71M76o59r78á84v57e97k 5607298588593

Tu zkratku s čokoládou jste tiu napsala vy, já si pamatuju, že když se píše o prospěšnosti čokolády, tak je tam vždy "hořká čokoláda", a vždy je doporučeno něco jako 20g denně. Takže jestli vám to dělá extra problém, nekupujte 85%, ale klidně 99%, to dělá Lindt taky, tam je cukru jen 4%. Ten tuk, který je v té čokoládě, ten máte i v tom kakau, je to jeho součást.

Souhlas s tím, že vejce jsou úplně něco jiného. Z dávna si pamatuju, že ve vejcích je dokonce něco, co negativní účinky vaječného cholesterolu neutralizuje a že se snad dělala studie, kdy skupina lidí jedla dlouhodobě větší množství vajec a hladinu cholesterolu jim to nezvedlo. To ale nemám nijak ověřené. Občas si sice udělám vejce na slanině (tzv. snídaně šampiónů), ale pokud si chci udělat vaječnou snídani zdravou, tak je udělám na troše olivového oleje, třeba ještě s osmahnutou cibulkou.

0/0
2.5.2017 13:34

M25i53c98h22a30e75l88a 14P98l52a72n65á 2543247203447

Objevují se v této rubrice články jako http://rungo.idnes.cz/klady-horka-cokolada-zdravi-hubnuti-sport-energie-fs1-/behani.aspx?c=A161102_110820_behani_hri Jinak 20 gramů čokolády je pro neaktivního člověka, např. novináře, už dost velká dávka živin mimo základní jídelníček. Na redaktorech je to koneckonců dost vidět.

0/0
2.5.2017 13:58

Z26d21e54n50ě11k 53M46o26r80á52v47e65k 5637318428173

Jo a právě i tam se píše toto:

Dobrého pomálu

Jako v podstatě jediné minus tmavé čokolády zmiňuje Monika Bartolomějová její vysokou kalorickou hodnotu. Pokud se ale nebudeme denně cpát tabulkou čokolády, nemůžeme o negativních účincích hovořit.

0/0
2.5.2017 14:39

Z79d85e40n47ě58k 58M71o43r29á84v98e59k 5987218148643

S tím kakaem v jogurtu jste si moc nepomohla, sice tam toho tuku není tolik jako v čokoláádě, ale je tam časo dost cukru, záleží ale hodně na tom co si koupíte. Třeba takové poctivé holandské kakao bude zdravější než čokoláda, ale taky to bez cukru dost možná nedáte, protože je fakt hodně hořké.

https://www.kaloricketabulky.cz/kakao-holandske-figaro/

0/0
2.5.2017 13:41

M73i23c80h48a74e18l57a 71P16l81a41n77á 2383337503767

Do jogurtu si dávám lžičku (cca 5g) kakaa, což není tak hořké. Ke koupi jsou i pražená kakaová semena, ale toho právě nelze sníst tolik, aby se člověk "vykrmil". Na rozdíl od zmiňované čokolády.

0/0
2.5.2017 14:00

Z20d64e85n67ě83k 72M84o67r48á21v31e26k 5537868278693

Myslím, že většina lidí nesní ani 99% čokolády tolik, aby se vykrmila. Pro mě jsou tyhle hořké čokolády taková bezpečnostní brzda - nikdo jiný mi ji doma nesní, takže mi vydrží a ani já jí nesním tolik, abych se s ní vykrmil.

0/0
2.5.2017 14:37

M47i81c90h49a50e92l42a 70P37l67a40n75á 2263937143947

Kdybych se nehlídala, tak pokud nastane ta správná část měsíce, pak jsem schopná dát na posezení tabulku i té devadesátky. Bohužel.

0/0
2.5.2017 14:47

Z44d32e49n44ě34k 46M79o11r37á22v10e63k 5867418278293

No ale za to už ta čokoláda nemůže. ;-)

+1/0
2.5.2017 14:48

M63i71c40h55a42e10l 36P27r31i24n40c 7255425180505

Smažení je velmi zdravý způsob přípravy jídla, ovšem záleží na typu použitého tuku, teplotě i době smažení. Při grilování dochází k přepalování, které rozhodně zdravé není.

Se vážně divím, co to autorka doporučuje.

0/0
1.5.2017 8:03
Foto

O54n16d35r80e31j 46B82o44c11e11k 1880225374918

Denně dávám vajíček tak 6-7 ;-D

+4/−2
30.4.2017 20:36

Z78d83e94n50ě20k 22M54o62r58á61v43e95k 5317228208153

I kdybyste se už dožil 100 let, tak to neznamená, že to zvládne každý.

0/0
1.5.2017 23:29

S64i67m28o71n55a 56B60ě60l94á81k80o36v38á 2530531869973

To je zase blábol... Autorko, nastudujte si něco o výživě, než zase sesmolíte něco podobného.... RvRv

+4/0
30.4.2017 17:11

I40v44o 74Ž32á95č94e90k 9570722469357

Já už jsem v životě četl tolik navzájem si odporujících návodů, jak zdravě jíst, že tuto "vědeckou" disciplínu beru fakt smrtelně vážně.

Moje nevědecké doporučení: lidé, jezte klidně cokoli, co vám chutná, ale necpěte se jako prasátka rochátka.

+9/0
30.4.2017 12:42

Z95u69z79a70n89a 45V31l75a64c98h86o23v69á 8666212120

A už je to tady zase jedovatá vajíčka;-D;-D

+11/0
30.4.2017 11:18
Foto

M43a17r32i92e 42M88e31t17l10i29c93k65á 9761664531642

U těch polských bych tom skoro věřila, ale nebude to cholesterolem ;-D

0/0
30.4.2017 23:37

J89a37n28a 10B54o34u56l83o71v88á 7800316441311

Dostala jsem z toho hlad. Jdu kuchtit míchaná vajíčka, a hezky se špekem. A bez chleba. Aby se mi nezvýšil cholesterol. :-P

+6/0
30.4.2017 9:59
Foto

I84v69o 28P25e89t96e85r62k64a 4176475717709

Nasycené tuky a cholesterol nejsou základem nemocí srdce a cév

Ucpávání cév tuky, mozková mrtvice a srdeční infarkt jsou mnohonásobně komplikovanější než rovnice vejce nebo bůček rovná se mozková mrtvice nebo infarkt srdce. Že hladina cholesterolu v krvi nesouvisí s jeho obsahem ve stravě a není třeba jej hlídat, už uznávají i oficiální výživová doporučení. Také tvrzení o jednoznačné souvislosti mezi konzumací nasycených tuků a hladinou cholesterolu v krvi a vyšším rizikem nemocnosti a úmrtnosti na kardiovaskulární potíže zatím studie jednoznačně neprokazují. Konzumace másla, vajec i bůčku v rámci zdravé stravy bez nadbytku cukrů, průmyslově upravovaných olejů a trans tuků se zdá být bez potíží.

Zdroj: http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

+12/0
30.4.2017 9:34

M69a51r65t97i97n 55K32a32l41e48n20s57k18ý 8595475314521

Nojo...Slimáková. ;-D....odbornice na vsechno a hlavne na ockovani ;-D

+1/−1
30.4.2017 14:48

M17i98c72h77a44e34l 46P60r75i55n78c 7375715210615

Četl jsem článek a je podpořen rozumnými argumenty. O očkování se nezmiňuje.

0/0
1.5.2017 8:10

Z81d63e85n42ě16k 89M82o75r22á97v52e31k 5177678808463

Tak doktoři říkají, že hladinu cholesterolu ovlivníte stravou tak ze 30%. Tomu bych věřil, sám jsem si to na sobě mohl ověřit. Když budete každý den večeřet rohlíky s máslem a salámem, tak bude hladina cholesterolu vyšší, než u vhodnější stravy, to mi věřte.

Druhá věc, je, jestli je zvýšená hladina cholesterolu sama o sobě nebezpečná. Četl jsem názor jednoho amerického kardiochirurga, který tvrdil, že zdravým cévám cholesterol neuškodí. Problémem je cukr, když je ho moc, tak cévy poškozuje (to je známé, ne jen u cukrovkářů) a na tom poškození se ten cholesterol usazuje. Takže problém je hodně cholesterolu a cukru dohromady. Ten kardiochirurg dělal tisíce bypasů, takže bych mu věřil.

No a pak se diskutuje, co je horší sajrajt, jestli cholesterol nebo statiny.

0/0
1.5.2017 23:58
Foto

I47v40o 22P10e48t98e91r35k27a 4286475317989

No, na tom něco bude. Tak trochu si myslím, že za bojem proti vyšším hladinám cholesterolu (kdy ještě pro jistotu byla snížena hranice maximální zdravé hladiny) stojí tlak farmaceutických firem na to, aby se prodávali jejich cholesterol snižující preparáty. Někde jsem četl, že se sice předepisuje velké množství léků na snižování hladiny cholesterolu, ale hmatatelné pozitivní účinky prý nejsou prokázány.

0/0
2.5.2017 9:09

Z53d93e69n36ě58k 74M54o72r15á25v61e33k 5337608788903

Můj doktor mi říkal, že v tom nemají sami doktorři jasno, od jaké úrovně je cholesterol nebezpečný a že se postupně zvyšuje hladina, od které se předepisují léky. Takže asi záleží na lékaři. Ten můj je asi celkem vstřícný, dlouho odkládal nasazení léků na tlak a cholesterol, nakonec jsem je začal brát, ale poté, co jsem upravil jídelníček a začal jezdit na kole, tak už je zase brát nemusím. Teda ten cholesterol bych mohl ještě zlepšit, ale tlak mám v pohodě.

0/0
2.5.2017 10:27

P12a38v91e93l 19H40r95a59c21h 2239829715599

Tak to už jsem nějaký ten rok mrtvý ... tak cajk a jdu si dát 3 vajíčka se škvarkama na slanině ... ňam ...

+2/0
30.4.2017 8:56

E25l86i52š61k75a 67S14v82o93b58o92d36o72v42á 6251592751240

Moje snídaně... :-)

0/0
30.4.2017 23:30

S47v22a44t24a89v54a 36D89u23r96a19n25o45v90á 3829239884381

Vajicka za nic nemuzou, ale ta slaninka, maslicko, sadlicko kolem nej uz ano, at na chlebu ci pri priprave. Vyhodou je, ze po vejcich k snidani, clovek nedostane hned hlad.

A s tim pohybem, aby clovek hubnul, potrebuje minimalne hodinu, aby to melo ucinek. Vsude se pise, ze 30 minut staci, ale idealni stav je okolo 60-90 minut pohybu, ale to je pro dnesniho cloveka uz moc.

0/−1
30.4.2017 8:34

J19a71n 57P91a74v18e17l 8783982668456

Druhý odstavec je pověra. Ve skutečnosti je jedno, jestli se hýbete 10x6 minut, nebo 1x60 minut.

A co se hubnutí a pohybu týče, on pohyb na hubnutí až takový vliv nemá. Strava má mnohem, mnohem větší.

+7/−1
30.4.2017 8:42
Foto

A97n80n98a 44V97e44s58e25l10á 2960968346

Cílem pohybu, který se v článku doporučuje, je zdravá hladina cholesterolu, zdravé tepny a celkově dobrá kondice, nikoliv hubnutí. Člověk by se měl denně věnovat cvičení nebo ostré chůzi i když je štíhlý nebo hubený.

0/0
30.4.2017 23:45

P84e54t16r 72T78ů23m12a 5535595524865

Takovyhle clanky bych zakazal...to uz fakt muze psat dite ze zakladni skoly tady

+1/0
30.4.2017 8:10

P50e14t66r 55T47ů35m16a 5205555684545

Vajicka nevadi....vadi cukr

+9/0
30.4.2017 8:07

B24r26o19ň79a 46B55a33r96a88n40o21v46á 5716477689442

Jak bych to tak nejak jakoze slusne rekla... proste clanek je tak "trochu" zpatlanej

+3/0
30.4.2017 8:03

I38v65a96n23a 84R54a93f58a40j40o88v20a 3883929868510

A co ta italka, co jí bylo 117? Ta přeci každý den ke snídani jedla tři vejce :D

+11/0
30.4.2017 7:56

J64a40n 39D88ě63t97á75k 4551304619630

Ta asi nečetla podobné pamflety.

+2/0
30.4.2017 13:11

B55o39h66u94m18i78l 89M77á53c57a 5551682696313

Zda vajíčko denně cholesterolu vadí či nevadí mě opravdu nezajímá. A vajíčku to asi nevadí, jinak by v něm cholesterol nebyl.

+1/0
30.4.2017 7:24

M60i49l16a66n 22K17a94j53n68a80r 8411175789808

Pry nizkotucne potraviny... :-) Hahaha, kdo takovej blabol muze proboha napsat??? :-O Nizkotucne potraviny narvany sacharidama a skrobem... :)

+14/0
30.4.2017 7:24
Foto

A40n89n50a 92V33e90s48e28l72á 2450808416

Termín „nízkotučné potraviny“ neznamená totéž co nízkotučný jogurt (tzv. „light“) nebo jiné nízkotučné mléčné produkty, jsou to prostě potraviny s nízkým nebo žádným obsahem tuku (zelenina, luštěniny, některé maso, některá šunka...)

+1/0
30.4.2017 23:57

M98i25l42a93n 19K70a69j67n12a57r 8691885179538

Mno, jako pokud si vygooglím frázi "nízkotučné potraviny", tak všech prvních 10 odkazů se týká výlučně těch, které jsem měl zmiňoval v mém příspěvku ;-). Pod tímto pojmem si rozhodně nepředstavím mrkev nebo kuřecí prsa, a předpokládám, že většina populace také ne... :-)

To, co zmiňujete, bych nazval spíš "potraviny s přirozeně nízkým obsahem tuku", jako např. loštické tvarůžky - proti takovým potravinám samozřejmě nemám ani půl slova R^

0/0
2.5.2017 7:11

Z67d11e70n85ě62k 10M98o19r47á63v16e62k 5457778828413

Tvargle jsou ideální potravina - žádný tuk, žádný cholesterol, 30% bílkovin.

0/0
2.5.2017 10:19

M76i70l84a79n 18K79a21j74n71a69r 8471215779818

Jen trochu víc soli, ale toto taky člověk nejí na kila... :)

0/0
2.5.2017 10:45

P30a61v84e78l 33Z46a57h86r81a79d42n89í76č78e86k 7565350901835

K vysokému cholesterolu paradoxně přispívají sacharidy, ne tuky... Ale to ny musela autorka čerpat ze zdrojů mladších, než 10 let...

+6/0
30.4.2017 5:40

R70o80b97e13r36t 45L86a89u95e24r 5914620876400

Jaké sacharidy konkrétně? Pouze sacharoza, nebo také i jiné?

Mám takové tušení, že např. i celuloza je sacharid.:-P

0/0
30.4.2017 6:40
Foto

I64v42o 54P76e65t54e46r82k88a 4876155477289

http://blog.aktualne.cz/blogy/margit-slimakova.php?itemid=28786

0/0
30.4.2017 9:36

M12a41r86t25i44n 55N36o17v10á31k 6573587439451

TVL. to za d-mty! zase píše tyhle rádoby knížecí rady!!

citace z článku: " Doporučuje se cvičit minimálně 30 minut denně" .. nebo "Je lepší rozdělit si pohybovou aktivitu na desetiminutovky během dne nebo cvičit alespoň patnáct minut - jakýkoli pohyb je lepší než nic."

- to jsou takové neskutečné škváry! Z mého pohledu (a pohledu takřka všech ostatních), lidé se uchylují k pravidelnému sportování až poté, co touží po tom fyzicky zhubnout (ztratit kila). V takovém případě je na celé řadě XX renomovaných studií prokázáno, že je nutné dodržovat určitý "aktivní mod", přičemž při tom OPTIMALNIM dochází ke spalování tuků až cca po 35-40 minutách pohybu.. takže nějakých stupidních 10 min fakt tělu nikterak nic "neubere"

procházková! co tady meleš za kR-VINY! Čerstvá absolventka univerzity, co?? ;-O;-ORvRv

+7/−6
30.4.2017 2:32

D55a61d72a88k 26P53e58t22r 7451410784688

R^

0/0
30.4.2017 4:53