Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejčastěji se rozvádíme po čtyřech až šesti letech manželství

Svátek svatého Valentýna si spousta romantických duší vybírá jako příležitost ke svatbě nebo žádosti o ruku. Zdá se, že trend klesajícího zájmu o svatby v Česku už neplatí. V loňském roce se rozhodlo spojit své životy o dva tisíce více párů než v roce 2015.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i89c76h63a68l 66M62i28l62l81e13r 9476582769632

spis jde o to, ze po tech 4 az 6 letech manzelstvi z lidi konecne opadnou zbytky te pocatecni zamilovanosti, zivot jde v normalnich vsednich kolejich a nastavuje ruzne prekazky, s detmi je zlobeni a vydaje. Manzele si stezuji na nedostatek penez a casu na sve zaliby a potreby, obzvlast tam, kde je jejich distribuce v manzelstvi nerovnomerne rozdelena.

Dnesni mladez je take zvykla pozadovat vsechno "hned ted" a nema trpelivost na nic cekat, ani na rozreseni ruznych zivotnich problemu a prekazek. Kdyz neco nefunguje, tak se to vyhodi a koupi se nove - kdo by se s tim spravoval!

Podobne s lidskymi vztahy - kdyz nefunguji, kdo se ma s tim parat to napravovat, rozejdeme se a tecka.

PS. S manzelkou jsme spolu skoro 40 let a mezi nasimi pribuznymi a prateli nejsme tak zdaleka sami. Pritom my dva i ruzni nasi pratele pochazime z rozvedenych rodin.

Neznamena to, ze se vzdy ve vsem shodneme. Meli jsme takovou mensi krizi manzelstvi po 20 letech, dost zpusobenou trenicemi s dospivajicimi ratolestmi, ale nas vztah i vztah s nasimi detmi se uklidnil. Cas od casu se pohadame, ale zase se to vyresi protoze nam to za to stoji.

+3/0
16.2.2017 3:01

M47a60r41t18i20n77a 16S26e20d30l40i85c79k35á 5962955111102

Manzelstvi jakozto pravni zavazek s sebou nese diky dnesnim zakonum vic rizik nez vyhod. Tak to bohuzel je.

+2/0
15.2.2017 10:55

P88e29t44r32a 94V82á69l77k81o72v60á 5161868534206

;-D muži Ukrajinky, Rusky, takže jdou za krásou a ženy Němce a Angličany, takže jdou za penězi ;-) Opačně by to bylo, ale zajímavější!!

+1/−1
15.2.2017 10:28

M92i12c49h36a56l 88M59i48l83l60e52r 9486362769472

muzi jdou za krasou? Na ty sirokolici "slovanske" stepni tvare?;-D

A to tem chlapum jeste nedoslo jak bude barysnja vypadat po desitce let. Cim starsi, tim vic sminky a vonafffky pouzivaji. Vidim to v obchodech, ktere jsou vlastneny cleny ruske komunity.

Zemepisna orientace vztahu je take relativni bodu, v nemz se posuzuje.

Zatimco Ceska, ktera si vezme ze zapadu Nemce nebo Anglicana, je posuzovana ze "jde na penize a lepsi podminky", ta oslavovana Ruska ci Ukrajinka, ktera jde smerem na zapad po Cechovi nebo Polakovi nejde?

+1/−1
16.2.2017 2:45

M36a83r17t46i57n 86K44r13u38t46ý 1358501109335

To jsou ta smíšená manželství, ta nikdy nedělala dobrotu. Kdyby tak tenkrát feldkurát Katz věděl....

+2/−1
14.2.2017 20:21

M53i59c23h52a41l 68M42i94l56l74e52r 9106692949472

tady u protinozcu mame hodne smisenych manzelstvi ruznych narodnosti a neda se rici, ze by predevsim ta nedelala dobrotu v porovnani s manzelstvimi osob stejne narodnosti. Moje manzelka je jine narodnosti nez ja, stejne tak sousedova (jsou spolu 35let) a synovcova, neter Australanka si vzala Kanadana, muj bratranec ma Kanadanku atd. atd

0/−1
16.2.2017 3:07

E44l39i31š51k15a 34S33v32o79b17o62d15o67v46á 6971202631190

Žádný rozvod. Když si mě před čtvrtstoletím bral, tak řekl do smrti. Takže má doživotí... :-)

+5/0
14.2.2017 18:07
Foto

M48i59l16o92š 34F82. 44P77e93c88h59a71r 3143861730175

Někteří trestanci prý mohou požádat po jistém čase o podmínečné propuštění. |Ne?

+3/0
14.2.2017 19:11

E89l11i94š29k57a 28S28v35o90b72o34d16o36v36á 6191762421450

Předem se zamítá... :-)

+4/0
14.2.2017 21:03
Foto

M59i55l87o38š 46F95. 67P70e56c39h43a29r 3453571280925

Ale on stejně nechce propustit, ne? ;-)

0/0
14.2.2017 22:23

P17a18v67e89l 89N41e86d66ě42l20a 5196700664611

P5esně. Manželství je jediný trest, kde se při dobrém chování trest nepromíjí.

+1/−1
14.2.2017 21:54

D49a94v71i50d 24H60a11n72á58k 8327890564717

Když je v manželství krize, je to vždy chyba obou stran - jak manželky tak tchýně:-)

+8/0
14.2.2017 18:02

P95r57a52v88o58s18l43a80v 68B33r77a69m65b56ů50r78e63k 9564616842721

je smutné, že rozvodu neubývá

0/0
14.2.2017 17:29

E80v78a 50K84o77b78z76o16v45á 5180666109832

tak svateb bylo ve 2013 méně asi pro to že za krize na to moc peněz nebylo a nikdo nevěděl na čem bude za měsíc... Jinak když někdo neumí být tolerantní a neuznává kompromis tak to prostě nejde...

0/0
14.2.2017 16:21

B70á84r67a 30T21e57s27n68e35r47o71v53á 5945540324789

nechápu ženy, které jsou ochotné mít dítě s partnerem, aniž by byli sezdaní, mně by to tedy hodně vadilo, už jen proto, že by dítě mělo (pravděpodobně) jiné příjmení než jeden z rodičů (zpravidla matka)

+10/−3
14.2.2017 15:44

R68u42d94o85l33f 75K72y48n72c40l 3642137613874

Prijmeni je divny argument pro svatbu. Ne vzdy si po svatbe zena meni prijmeni, takze dite se jmenuje stejne jinak.

+6/−1
14.2.2017 17:29

B69á12r65a 71T35e18s77n88e40r73o24v62á 5205240474159

ve většině případů si ženy berou příjmení manžela (plus si někdy nechávají i své) a ve většině případů nesezdaných párů se dítě jmenuje po otci, tak to prostě je, i když v pár procentech případů je to jinak

+3/0
14.2.2017 19:14

K34a81r61o23l38í97n66a 87B38r46o19d94s80k47á 4277629645730

Stejne prijmeni byva casty argument, kdyz zeny potrebuji dokopat partnera ke svatbe. Zajimave je, ze kdyz se vdavaji podruhe a berou si jmeno po svem druhem manzelovi jim nevadi, ze dite z predchoziho svazku ma prijmeni jine.

+3/−1
14.2.2017 23:19

J58a12k50u38b 81J96e70m89e52l63k22a 7189224618346

To je jednoduche.

A je to jen o peněžních.

Žena se nahlásí jako matka samozivitelka a bere příspěvek na bydlení a větší přídavky na dítě.

+1/−1
15.2.2017 10:45

M35a34r39t31i10n74a 40S13e97d82l95i70c68k93á 5582355951102

Pokud normalne vydelava, nedostane nic.

0/0
15.2.2017 10:51

J54a49k87u13b 82J52e79m25e67l17k23a 7349264378956

Bavím se o tom když je na mateřské.

+1/0
15.2.2017 10:55

J42a56n 22H92r33u43z73a 8834718479407

Bavíme se snad o naši diskriminované menšině. Ta normálně nevydělává.

0/0
15.2.2017 13:51

M97a10r98t31i58n14a 86S22e22d17l83i47c31k56á 5772295581712

Bavite se o nemakacenkach na materske, ani o tom nevite.

0/0
15.2.2017 18:52

M94a83r58t78i42n71a 61S12e23d13l75i21c75k14á 5402455221812

To jsou starosti. :-) Predstavte si, ze i vdane zeny maji jina prijmeni nez dite.

0/0
15.2.2017 10:49

M25a68r85t64i29n 39K25ř83í35ž 9723742700767

Co je nejčastějším důvodem krachu manželství? Svatba.

+3/−1
14.2.2017 11:32
Foto

M64i53l34o98š 51F55. 48P30e65c58h95a12r 3723181450945

Jistě. Podobně jako je nejčastějším důvodem úmrtí narození, což mi připomnělo vtip, kterak se baví Kohn s Roubíčkem:

„Nejlepší je se nenarodit.“

„No jo, ale komu se to poštěstí? Tak jednomu z tisíce...“

+6/0
14.2.2017 12:50

P17a42v89e20l 65N47e43d13ě19l29a 5396490264871

V manželství neustále řešíte problémy, které byste jako svobodní nikdy neměli.

;-)

+6/0
13.2.2017 16:47

J36i38n48d41ř98i56c32h 79M41i93t66t42e93r 6124365671266

Platí to i naopak.

+5/0
13.2.2017 23:39

B65á16r47a 39T64e41s80n65e97r15o89v95á 5415360194809

možná jako svobodní NEZADANÍ, ale těžko jako svobodní zadaní

0/0
14.2.2017 15:44

P48a70v69e72l 34N76e45d48ě84l62a 5586260984141

Vidíte na konci toho smajlíka?

:-)

+1/0
14.2.2017 16:26

J49a11n81a 60V22a83l20d49r95o73v16á 2590433572267

Co to je za nesmysl o té mimořádné roli ženy a proč to necháváte bez komentáře? To je jako když jeden pořád topí a topí v domácím krbu a druhý větrá a větrá. Vztah nemůže fungovat, pokud se na něm nepodílejí dva lidé tak, aby měli pocit, že za to, co dávají, také odpovídající díl dostávají.

+9/0
13.2.2017 16:26

H88a44n61k40a 33C23h62e65n 7977539405395

Těžko říct, možná ta psycholožka ještě dál nějak pokračovla, jen to tady nezmínili... Jinak jenom takhle je to samozřejmě blbost.

0/0
13.2.2017 20:26

A12l90e79n78a 32Č49e98c10h50o93v58á 7745953958389

Paní Prekopová má poněkud zvláštní názory, rozhodně z mainstreamu své profese vybočuje. Úplně nerozumím tomu, proč se jí pořád na cosi vyptávají, pokud to teda nechtějí bulvarizovat.

0/0
14.2.2017 17:37

J31a72n 98H28r26u12z89a 8674728239637

Také mě názor paní psycholožky překvapil. Tolik upřímnosti v době, kde jsou módní práva dvou geyů na dítě viz. http://zpravy.idnes.cz/gayove-prvni-adopce-cesko-0yt-/domaci.aspx?c=A170215_104259_domaci_jj ;-D

0/0
15.2.2017 13:55

J68i80r36i 48D26o61m67i53n79i47k 1141928361370

V manželství jde jen a pouze o OBOUSTRANNÝ kompromis a to ve všem. Jenže toho dost často nejsou lidé schopní, vidí v manželství jen SVUJ prospěch a ne prospěch rodiny. A pak často manželství končí z důvodu - nejsou peníze-není láska...

+4/−4
13.2.2017 15:51

B92á58r25a 47T50e13s64n36e26r33o44v34á 5535210224989

ale houby, je to o schopnosti se domluvit (ostatně stejně jako nesezdané parnerství), ne o kompromisu, jednou ustoupí ten a podruhé ten druhý, to je přece taky možnost

+2/0
14.2.2017 15:46

M11i21r15o18s85l39a29v 24B55e41d22n38á52ř 6577829684151

Spoustě lidí nedochází, že manželství je především oběť a závazek. A největší obětí případného rozvodu je dítě.

+3/−6
13.2.2017 14:19

A90l87e19n40a 52V34e72s60e14l54á 3193241815378

Závazek budiž. Ale oběť? Pak by snad manželství neměla žádný smysl ne? Tedy vyjma masochistů, co jim obětování se působí potěšení.

+14/0
13.2.2017 14:22
Foto

M23i41l67o47š 13F80. 31P28e16c29h95a33r 3933701510975

Oběť nutně neznamená nechat se zabít. Obětí je třeba každý kompromis. A protože se manželé těžko shodnou úplně ve všem, je správné, když si umějí ustoupit, tedy obětovat něco ze svých přání. Myslíte, že to nemá smysl? Myslíte, že je to masochismus?

+4/−3
13.2.2017 14:52

J72i74r60i 65D48o30m33i89n69i68k 1791458351350

Souhlasím. Ale v dnešní době je i manželství jen o majetku a o penězích. Nejsou peníze-není láska. Hlavně ženy jdou do manželství až po důkladné kontrole partnerova příjmu a majetkových poměrů. A chlapi se zase naopak takových žen právem obávají a drží si je od těla. I když často ne tak úspěšně

+1/−12
13.2.2017 15:54
Foto

M73i14l41o59š 84F24. 21P89e45c64h33a69r 3683121210555

S tvrzením, že „v dnešní době je i manželství jen o majetku“, zásadně nesouhlasím; to, co platí, pro některé, nelze paušálně vztáhnout na všechny. A ostatně to, co platí pro některé, pro ně platilo v průběhu historie asi vždy.

+17/0
13.2.2017 16:29

M11a77r89t61i56n 45K48r31u71t74ý 1218431579425

že jste nešťastný člověk Vy, neznamená, že jsou nešťastní všichni. Konec konců neschopnost získat ženu jinak než penězi je čistě Váš problém.

+15/0
13.2.2017 16:53
Foto

M22i50l82o80š 92F31. 28P61e20c66h83a61r 3833251100245

To bylo krutý! ;-)

+1/0
13.2.2017 16:58

M59a63r86t58i23n78a 66M45a72t27ě68j91k37o23v48á 5105562866326

Aspoň ho varoval :)

+3/0
13.2.2017 17:32

H21a29n85k30a 27C33h81e25n 7787949715835

Já vám nevím. Když jsem se vdávala, fakt jsem vůbec nevěděla, kolik můj manžel vydělává. Vůbec mě nenapadlo se zeptat. Je pravda, že tehdy jsem byla mladá :) Teď po nějakých 12ti letech bych to možná řešila jinak :)

+7/0
13.2.2017 20:23

J63a16n 70H60r60u78z69a 8834988709257

Pro lidstvo je velké štěstí, že se nerodíme se zkušenostmi předků. To by jsme jinak rychle vymřeli. A matka příroda zařídila, že děti je třeba mít včas než zmoudříme.;-)

+1/0
15.2.2017 13:59

H45a29n13k59a 69C82h53e44n 7617379375775

Přesně tak !!:-)

0/0
15.2.2017 14:24
Foto

A12n40n77a 66V40e88s95e50l65á 2770548836

Naopak, v historii bylo manželství vždycky především obchodem, zejména proto, že ženy byly závislé na mužských příbuzných /manžel, bratr, otec/ neměly žádná práva, nemohly o sobě rozhodovat. A muži chtěli sex, hospodyni, podřízenou pomocnici a dědice.

Až posledních sto, sto padesát let se lidé snaží uzavírat manželství jen na základě zamilovanosti a romantické lásky...

+9/0
14.2.2017 3:45

V37ě31r51a 86K48a77b27í48č22k57o70v84á 7964306320557

Vy máte nějaké špatné zkušenosti se ženami:-)

0/0
14.2.2017 14:33

A94l51e37n31a 36V77e92s57e30l11á 3133521195738

Takto definováno je ovšem obětí úplně celý život. i když si půjdu koupit rohlík, tak musím "obětovat" peníze. Pak ale to slovo ztrácí nějaký závažný význam.

+6/0
13.2.2017 19:24







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.