- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lojzík pracuje na dvorku, čas plyne, už se připozdívá. V tom vykoukne z okna jeho žena Alenka a volá: Lojziku, pojď už domů! A Lojzík na to: Copak, mám hlad? Ne, je ti zima!
Být stranou kolektivu nemusí být vada. Někdy díte prostě vyčnívá z průměru a nemá rádo stádovitost, tak typickou pro školní věk. Otázka komandování, chtěla bych přesně vědět co paní učitelka a děti konkrétně považují za komandování a co konkrétně se děje. Kamarádit s někým není povinné a možná by si děvče našlo kamarády raději jinde než ve škole, kde je Vám kolektiv přidělen a prakticky nic jiného než ročník Vás nepojí. Mámě bych poradila sebereflexi v přistupu k dceři. Chápu že je na to sama a potřebuje udělovat pokyny, ale možná by bylo lepší mluvit s dítětem, než mluvit na dítě
Generál se možná narodil do velitelské rodiny. Naše babička, vždy když jsme k ní přijeli mě říkala: "Hitler přijel". "Hitler" ji uklidil, umyl, vypral, navařil ale také dirigoval. Tak to na světě chodí. Dobrá rada je až na konci: "neřešte to".
Pokud je příběh pravdivý, pak paní učitelka nepostupovala správně, a to už tím, že s takovou věcí prostě jen "zastaví matku" patrně někde na chodbě, jen tak něco paušálně sdělí -- a "milá paní, dělejte s tím něco".
Jednak se takové záležitosti mají řešit mezi čtyřma očima (např. v kabinetu), a ne před zraky a slechy ostatních (dětí i dospělých). Za druhé by pedagogický profesionál měl s rodičem věc probrat detailněji, uvést konkrétní ilustrativní případy, pohovořit s rodičem o možných příčinách a řešeních; a také by měl sám s děckem pracovat, problematické chování řešit (citlivě a laskavě -- jde o sedmileté dítě) přímo s ním, přímo v daných situacích.
Až dostane penálem do hlavy, třeba jí to přejde.
Učitelka psycholog amatér? Nebezpečná kombinace.
Určitě lepší psycholog, než rodič. Jednak má praxi a spoustu dětí na porovnání a jednak mají psychologii na VŠ, víme ?
Pamatuju si, ze do 4.tridy jsem taky deti komandovala. A nemela jsem vzor v matce, ta je velmi submisivni. Pak to nejak samovolne preslo.
Pochybuju. Komandování je taková ženám vrozená vlastnost.
Škola nemůže suplovat roli rodiny. To jen k těm mudrlantům a mudrlantkám, kteří svádí vinu na školu. Vychovávat mají rodiče, ne učitelky. Ty už mají jen učit a maximálně řešit problémy mezi spolužáky.
Skola ma funkci vychovne-vzdelavaci. V tydnu deti ve skole travi vic casu nez s rodici, takze skola musi i vychovavat.
Jaká matka, taková Katka rodiče by měli začít u sebe a výchovy dítěte.
Přesně tak, holčička host bude "sypaťačka" a matka to nechápe, protože pokud to má po ní, nemá sebereflexi a soudnost si své negativní vlastnosti uvědomit (kdyby to uměla, ani by je něměla).