Ona

Diskuze

Střídavá péče nedá dětem domov, říká herečka Michaela Maurerová

Michaela Maurerová (37), herečka a moderátorka, rozvedená máma a samoživitelka osmiletých dvojčat Madlenky a Pepíka, pátečnímu magazínu MF DNES Rodina DNES prozradila, proč po rozvodu odmítá střídavou péči.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nevím, celé jsem to ani nečetl. Ale malá technická - v tomto případě nemohli být ti

otcové dva ??;-)

0 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

J60a92n 47R36y93s54k87a

16. 12. 2016 14:37

Samozřejmě mě potřebuje mé dítě i postižené, on je nějaký rozdíl v Ústavním právu dítěte na péči rodičů?

Ale musel bych o něj pečovat agresivně.

Vy jste taková Gustávova pomsta jako Oltcit od Ceausesca.

1 0
možnosti

Odborníci tvrdí, že pro děti by bylo nejlepší, kdyby zůstaly stále ve stejném domě/bytě a střídali se u něho rodiče. Ale v praxi si to (s novými partnery atd.) vůbec nedovedu představit.

3 0
možnosti

...ale zase kdyby na to došlo, bylo by rychle vyřešeno, rodiče by se nechtěli stěhovat týden co týden sem tam a to dítě to má vydržet?Geniální nápad, každý kdo chce takovou střídavou péči by si to měl na své kůži vyzkoušet a aspoň půl roku se takhle střídat :-)

9 1
možnosti

Střídavá péče musí být pro dítě nesmírně zatěžující, zamyslete se, kdo z nás dospělých by chtěl bydlet každý týden někde jinde, nechápu jak tohle někdo může propagovat. Dítě má mít jeden domov, jedny pravidla a režim. Jinak ho nelze v pubertě zvládnout, protože nebude autorita, před kterou by neutekl tam, kde mu dovolí cokoliv. Nikdo není dokonalý. Lidi se rozcházejí a i když je jeden zodpovědný, druhý prostě být nemusí a nejde s tím nic dělat. I když chlap má svá práva, dítě ve svém těle nenosil a neporodil, toto pouto mezi dítětem a matkou je něco víc a představa, že tato láska může být něčím nahrazena je utopistická představa otců, kteří si prostě neprožili a nepochopí. Tady spravedlnost prostě není, protože to je dáno přírodou.

5 5
možnosti
Foto

J43a31n 50H10o98r67á31č11e89k

15. 12. 2016 21:34

jak mi pak vysvetlite matky ktere proste opusti sve dite? Ne ono to tak zhavy nebude :) A nebudete tomu verit ale dite si s otcem je schopno vybudovat vztah. A je pro nej velmi dulezity, protoze otec je ten se kterym si vztah buduje, narozdil od matky se kterou ho proste ma :) Ale takhle bysme se mohli dohadovat do nekonecna. Oba rodice maji pravo na vychovu a oba rodice pokud chteji tak maji mit moznost o dite pecovat a ne udelat z jednoho rodice vikendoveho. To neprichazi v uvahu. Stridava pece muze mit vic forem. Dulezite je aby dite chapalo ze jej oba rodice miluji a ze pro nej se ve vztahu k nemu nic nestane.

2 1
možnosti
Foto

J84a96n 60H24o50r82á28č16e80k

15. 12. 2016 20:36

Klasicky evergreen na tema stridava pece, ano i ne. Doufam, ze by pani herecka mluvila stejne i v pripade, kdyby soud prirknul deti do pece jejimu ex manzelovi. Asi ne asi by se ji to nelibilo a tak to vlastne je. Oba rodice maji povinnost dite vychovavat po rozvodu je vetsinou jeden z rodicu (vsimnete si ze nepisu automaticky otec) odstaven na vedlejsi kolej co se vychovy tyka a stava se z nej primarne kasicka na vydaje za dite a to prosim pekne hezky pul na pul. Takze prijde rodic,ktery ma dite sverene do pece a prinese nejakou uctenku na kolo za dvacet tisic k tomu ukaze fotku ditete sedicim na nejakem kole a druhy rodic ma prosim pekne povinnost tech 10.000 zaplatit i kdyz s necim takovym nesouhlasil, nemohl zasahovat do rozhodovani. K tomu kazdy mesic plati diteti prispevek na peci a vyzivu (alimenty), ktere ale v dobe kdy dite neni plnolete jdou na ucet partnerovi, ktery ma dite v peci a ten s nimi muze uspokojovat jakekoliv potreby ne jen ditete. Jsou mu tedy k dispozici a tim jak dite roste tak paradoxne rostou naklady na vyzivu a zvysuje se prispevek. A ted za to ze rodic, ktery nebyl vyvolen mit dite v peci a vlastne jenom plati tak ma moznost s ditetem se stykat a to v rozsahu ktery urci soud. A ejhle tu je dite nemocne, tu ma neco domluvene s kamaradem, apod. Jednou za cas kdyz uz neni prostor pro vymluvu tak tedy dite k platicimu rodici posleme, ale ono se mu tam nechce protoze tohoto cloveka nezna, nebo zna jenom jako nekoho kdo neplati vcas, krouti se kdyz ma platit dovolenou v recku, atd... Takze dojde k odcizeni a vztah mezi rodicem platicim a ditetem se vetsinou spravi az v dospelosti, ale nekdy ani to ne. A to je ta nejvetsi tragedie.

Omlouvam se za dlouhy popis,ale takhle to dost casto u nas funguje. Prijde to nekomu jako idealni model? Nebo by mohla byt lepsi situace kdy se rodice i pres sve neshody staraji se svymi partnery o dite a vytvori diteti jednu velkou rodinu?...

4 3
možnosti

idealni model to neni. Rodic co je na materske ma proste na 95% pravo na dite pri rozvodu. Na druhou stranu matka sama s diteme neni terno, otec bez dite taky ne. Takze otazka je proc se dva lidi nedokazali dohodnout. Soud samozrejme resi to nejlepsi pro dite. Takze jak nekdo tady zminil, stridavka ano, ale stehovat se musi rodice ;). Po rozvodu se vybira vzdy jen ze spatnych reseni.

1 1
možnosti

Děti za své rodiče nemohou a není sebemenší důvod aby jejich rozchodem nějak trpěly. Takže pokud střídavá péče, tak se mohou rodiče střídat u dětí v jejich domově. Proč by mělo dítě které nic neudělalo někam pendlovat? Ať si trpí ti kteří to zavinili.

13 5
možnosti

O44t88a 33J40e34l20í85n71e64k

15. 12. 2016 14:28

To je furt dokola jako kafemlýnek ;-(:

Model střídání rodičů je nesmysl už z toho prostého důvodu, že velká část matek i otců se rozvádí s myšlenkou na založení nové rodiny, není náhodou, že velkou většinu návrhů na rozvod dávají ženy a nejčastějším důvodem rozvodu je nevěra, střídání rodičů s jejich milenci, milenkami, novými dětmi či mazlíčky je pochopitelně naprostý nesmysl Rv

5 10
možnosti

Jsou to velice slozité zálezitosti, které se musejí resit individuálne dle povahy dítete. Pokud má díte sklony k autismu, i jen mírnou formu, je pro nej strídavá péce velmi stresující.

Nedávno v médiích probehl prípad, kdy se otec o díte od jeho narození nezajímal a po sesti létech si na nej náhle vzpomnel. V televizi ukazovali, jak se chlapec brání a kricí, nechce k tomu pánovi... a matce bylo zazlíváváno, ze prý syna nedostatecne motivuje. Proto soud rozhodl, ze má kluk jít do detského domova, aby prestal být na matku citove vázaný - to uz pripomíná manýry norské sociálky. O otci toho kluka si myslím jen to nejhorsí, je to sebestredný narcis, bez spetky opravdového citu k díteti.

5 0
možnosti

V tom případě, který uvádíte máte pravdu a souhlasím s vámi. Pokud se opravdu otec s syna 6 lety nezajímal a když si vzpomněl tak se soud snažil kluka odcizit mámě, tak toto opravdu není v zájmu dítěte. A opravdu to připomíná manýry zločinců v Norsku. Nicméně bylo to opravdu tak jak presentují příběh média ? Třeba se otec 6 let marně snažil o kontakt s dítětem a po šesti letech až bylo dítě odcizeno něčeho dosáhl. Nevím a neznám ten příběh.

U našich soudů jsme ale svědky spíš opačných případů - otec, který se o děti staral, má s nimi hezký vztah, je soudem ponižen do role víkendového stykače a platiče. Střídavka bývá zamítnuta protože sobecká matka s ní nesouhlasí.

Samozřejmě souhlas, že u dětí jako jsou autisté a další je třeba přistupovat jinak.

Ale většina případů v praxi nejsou případy autistů, ale případů dobrý otců a jejich zdravých dětí, s kterými mají hezký vztah a přesto jsou matkou a soudy odsunuti do role občasného stykače.

2 0
možnosti

Jde především o prachy. U střídavky bývají alimenty poloviční a náklady víceméně stejné. Jak jinak si vysvětlit, že v ČR 40% času je běžně pouhý styk.

Být Holkem, tak bych se odstěhoval do Švédska a nechal si platit sociálku od státu a alimenty od ex a jejího týpka. Tam by střídavku dostal hned.

1 0
možnosti

děkuji za zajímavý nápad.

2 0
možnosti

Pokud se rodina rozpadne a oba rodiče založí nové rodiny, mají děti s novým partnerem. První dítě mezi nimi pendluje. V obou rodinách jsou děti které tam žijí stále. Ted se do toho vžijte. Dokonce i když se rodiče normálně baví a nikomu se nemstí už jen ta situace domovu moc nenahrává

4 0
možnosti

R42o41m44a52n 28D52y94m26e74š

15. 12. 2016 11:45

Přijeď se podívat ke mně.Máme střídavou pěči a věřím,že děti mají lepší domov,než u tebe.Mají oba rodiče,zázemí a doufám si i tvrdit,že i výchovu bez předsudků.

.

4 0
možnosti