Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Náhradním matkám se v Česku narodí až stovka dětí. Zákony na ně nemyslí

Surogátní mateřství je kvůli rostoucímu věku rodičů i problémech s plodností stále častější ve světě, ale i v Česku. Na úpravu této „služby“ neexistuje žádný zákon a náhradní matky i biologičtí rodiče se tak pohybují v šedé zóně a někdy i na hraně zákona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55a79v26o60l 77A66n81t26o48š 3161477500147

Ja si myslím, že problém je vo filozofii doby. A filozofia doby, v ktorej žijeme hovorí asi toto:

Zmyslom života každého človek je vyskúšať si čo najviac toho, čo život môže ponúknuť z hľadiska vlastníctva a zážitku, teda: vyštudovať vysokú školu, pracovať na riadiacej pozícii, lyžovať v Alpách, potápať na na Maledivach, skočiť z padáku, letieť v balóne, navštíviť Paríž, vidieť naživo Ligu majstrov, mať dom, mať auto, mať veľkú telku, špičkový foťák, ochutnať hľuzovky, atď, atď.

K tomu samozrejme patrí aj mať priateľku, oženiť sa a mať rodinu. Ale súčasne aj sa rodiny zbaviť, ak nevýhody začnú prevažovať výhody.

A tak postupujeme životom a odškrtávame si tieto dobrá, ktoré sa nám podarilo absolvovať a podľa toho sa cítime spokojní.

Ono je to super a možno je to aj správna filozofia, možno zmysel života naozaj spočíva vo vlastníctve a v zážitkoch. Problém nastáva vtedy, ak sa nám do cesty postaví prekážka, ktorá nám niečo z toho znemožní - strach z výšky, zlý prospech v škole alebo neplodnosť.

Nakoľko filozofii doby totálne chýba pokora a schopnosť zmieriť sa s vecami, ktoré sa nedajú zmeniť, dostávame v takých prípadoch do stavu totálnej celoživotnej frustrácie. "Pracujem v Kauflande", "Neletel som v balóne", "NIkdy so mnebol v Alpách", "Nemám deti". K tomu sa samozrejme pridáva vždy aj - "...na rozdiel od všetkých úspešných ľudí!"

Odtiaľ k náhradným matkám nie je ďaleko. Česi používajú taký odporný výraz - "pořídit si dítě", v slovenčine by to bolo asi "obstarať", ale našťastie sa to nepoužíva.

Proste dnes deti nemáme, dnes si ich "pořizujeme". Som neplodný? OK, ale mám právo mať deti! Bodka. Vynosí mi ho iná žena? Poďme do toho! Rozmyslím si to potom? A čo? Nikto ma nemôže nútiť vychovávať idiota. Mám právo na zdravé dieťa, nie na choré. V mojom zozname majú byť samé pozitíva.

Je to samozrejme hyporbola a netýka sa to všetkých, ale myslím, že je to charakteristika doby, v ktorej žijeme.

0/0
30.11.2016 17:17

F23i87l95i72p 74S86o84k66o61l 2660961880

upozornění pro všechny nově příchozí diskutující:

V této diskusi se vyskytují jedinci ( nelze je nazývat lidmi ), kteří hájí stejné názory jako Mengele a Hitler.

Jsou to tito:

Marek Kalina 39458, Iva Aksamitová 87249, Jarda Šmíd 39819, Radek Šarlák 61906 a další.

K tomu několik těch, kteří pomocí "+" a "-" zvýrazňují jejich vadné názory, např. Eva Korbelová 4262, Sandra Feriančíková 73813 , Zuzana Bendová 26238.

Byli jste varováni.

0/0
24.11.2016 19:45

J84i39n31d68ř34i55š15k95a 57B85u25r42g26e87r14o16v92á 3275464728685

Neetické, nemorální. Nemohou mít děti? Tak ať je nemají. Bůh ví, co dělá...

+1/0
24.11.2016 12:43

F98i94l64i94p 90S53o12k42o49l 2680941580

Konečně to někdo vystihl přesně.

Jen bych v Československu pro ateisty nic nepsal o náboženství. Pro jistotu. Ještě by se mohli vztekat, a stát se většími ateisty.

0/0
24.11.2016 14:49

K97a21r69e92l 41F19u84k78s26a 3574170910473

Nejdřív zavedeme feminismus a podobné nesmysly...

Posléze budeme kompenzovat jeho negativní vlivy takto.

My jsme ale inteligentní národ!

+1/0
24.11.2016 9:29

F86i59l53i67p 78S57o59k13o71l 2480661620

Feministická agrese sem přitáhla z Ameriky, odnikud jinud ne.

A proč ? Aby se i ženám ( a později i dětem ) dalo něco prodat ( když je oddělíme ( odtrhneme ) od mužů ), a "kola ekonomiky" se točila. Jak lidsky, mravně, morálně, ... ubohé - zneužít kde co a kde koho.

A kdo to vymyslel ? Chlap. Svině. Byznysák. Malokyj.

Protože ženské, ač jsou někdy brutusačky, nikdy by si na sebe nevymyslely bič v podobě navždy ztracené lásky od mužů ( a čoklí náhražky ), schopnosti přicházet o děti ( vlivem stresu z čehokoliv ), nebo vůbec mít záštitu v někom silném a inteligentnějším ( o čemž lze dnes u pornem zmagořelých jedinců silně pochybovat ).

0/0
24.11.2016 14:56

F68i38l89i20p 14S14o82k81o92l 2570911540

Po přečtení mnoha příspěvků zde, shrnuji: Tato diskuse je schizofrenní.

Myšlenka z článku je vadná, a tím se téma uzavírá.

0/−1
23.11.2016 20:41
Foto

I17v80a56n52a 40D59i24a26n48o46v82á 8618640549883

Tohle je pro mě něco zcela nepředstavitelného a nepochopitelného.:-(Rv

+1/0
23.11.2016 19:08

M24a37r79t50a 60S65o31u92k51u32p20o87v66á 9966866420140

Souhlasím, člověk, který se do konkrétní situace nedostane, si to neumí představit a nechápe to.

+2/0
23.11.2016 19:13
Foto

M76a60r19t85i12n 52R32o24t94t35e12r 2545212519727

Tak toto je kurevsky kluzká plocha. Velmi nebezpečné situace, jak z hlediska citového tak morálního a etického.

Toto se nesmí rozmáhat, jinak to může za pár let být obrovský problém pro celou společnost.

+7/−2
23.11.2016 12:23
Foto

M31a52r27t37i13n 43R64o74t65t29e90r 2315472179907

Měl by být upraven zákon tak, aby v těchto případech byla 100% matkou a 100% biologickým otcem ti, kdo si odnošení vyžádali, ti komu geneticky skutečně patří to vajíčko a spermie.

Nemělo by se NIKDY stát, že si někdo objedná dítě, nechá si ho odnosit a pak si ho nevezme. NIKDY.

+11/0
23.11.2016 12:24

D16a59n78a 85T73e32n50z22l62e28r 5930482185433

R^ právě proto je potřeba nezastrkovat hlavu do písku a ošetřit to právně.

+7/0
23.11.2016 12:27

L17u96d26m29i65l75a 25Š33i64n88d85e49l57á74ř31o36v85á 7122326732861

Jenže se může stát, že žena, která dítě porodila, nebude chtít dítě vydat.

+2/−1
23.11.2016 14:55

E94d62i15t90a 93W45e77h94r85e89n79b45e80r27g21o57v23á 4498897717503

Když to bude ošetřeno zákonem, tak se může třeba na hlavu stavět a bude mít smůlu...

+2/0
23.11.2016 15:19

F83i63l61i18p 42S63o72k15o52l 2710211320

"Jenže se může stát, že žena, která dítě porodila, nebude chtít dítě vydat."

Věděla, do čeho jde, jak to celé bude probíhat, a jaký bude závěr, tak se žádné námitky nepřipouštějí.

Ale já jsem proti této degeneraci lidstva.

Lidé mají vznikat ve dvaceti, nejpozději v pětadvaceti, a z lásky.

0/−3
23.11.2016 20:33

F40i83l33i39p 34S12o69k33o39l 2290201900

... z obou rodičů, a jejich dítě ( zapomněl jsem připsat )

0/0
23.11.2016 20:34

D62a66n93i84e55l67a 90U74r59b46a14n90o64v17á 2394820685616

Myslím že ten zákon by měl být postaven tak že dítě je matky pokud se ho však vzdá je automaticky biologických rodičů. Myslím že je třeba hledět na to že ho odnosila a může s ním v průběhu těhotenství a porodu prostě navázat v ztah a nebude se ho chtít vzdát a myslím že by měla mít právo si ho v takové situaci nechat, prostě měla by rozhodnout ona když nebude dítě sama chtít mělo by rodičovství automaticky připadnout biologickým rodičům...

+2/−2
23.11.2016 16:19

M31i27c74h91a18l 16M88e26l39e26n 7600463477236

je to normální obchod s bílým masem, nejvíce potrestat kupující a pak ty blbky prodávající. fuj tajbl, dětí v kojeňákách je spoustu, v děcákách taky, ale to by totiž něco museli splňovat, takhle si jen tak pokusí za prachy objednat dítě. pozor není poptávka, neni nabídka;-(

+5/−7
23.11.2016 12:03

D40a32n88a 31T72e20n48z58l85e64r 5630492195733

Mýlíte se. Je to jen dnešní době poplatná nabídka tam, kde je poptávka. Osobně si myslím, že každé narozené chtěné dítě je plus pro společnost a také pro ty, kdo po něm toužili. A pokud si z toho nějaká žena udělá živnost a odnošením dětí se zvládne uživit, nevidím v tom absoutně žádný problém.

Obě strany by ale měly být nějak monitorovány, chráněny zákonem a zároveň hlídány, aby se to jednoho dne nezvrhlo do prodeje dětských orgánů nebo podobných věcí.

+7/−1
23.11.2016 12:29

F91i30l21i15p 25S10o46k51o38l 2400481290

Pohybujete se na tenkém ledu. Už za hranou.

Nesouhlasím s tímto poškozováním lidstva. Lidé se musí rodit přirozenou cestou. Tak, jak to bylo po miliony let; ne tak, jak si to vymyslely skopové hlavy dnes.

A pro rusofily: pokud to takto na Západě půjde dále, bude jednou snadné zvládnout tuto armádu mutantů. Akorát bude nepříjemné odsekávat všech devět hlav tomu drakovi ... :-P

0/−2
23.11.2016 20:38

H92a46n61a 11D57u29c30h52á53č27k93o97v60á 6796392589179

Nepřijde mi to jako špatné řešení pro páry, kde žena bohužel nemůže ze zdravotních důvodů své dítě odnosit.

Sama bych takovou náhradní matkou asi nikdy být nemohla, ale pokud je na to povaha (a těm ženám nositelkám to evidentně vůbec nevadí), tak proč ne?

A zákon na ochranu obou stran by být asi měl. Na jedné straně, aby rodička nemohla po porodu říct, že jim ho nedá a ještě k tomu chtěla po otci výživné, na druhé straně, aby pak biologičtí rodiče neřekli, že třeba nemocné dítě nechtějí.

Zákon by měl chránit obě strany.

A názor, že matka, která dítě odnosí, je lepší matka než ta druhá, je naprostý nesmysl. Co potom ty matky, jejichž děti žijí v kojeňáku, v děcáku, nebo je matka týrá, v horším případě po narození někde odhodí...

Takhle jednoznačně to určitě nejde říct....

+9/−2
23.11.2016 11:56

L36i43n32d50a 35N76o29v51o67t25n35á 9181241320511

Ale kde máte jistotu, že biol. rodiče ho budou mít rádi a budou mít k němu vztah jako náhradní matka ?

Pokud biol. rodiče nebudou chtít nemocné dítě, tak jim ho stát vnutí ?

Raději bych vše nechala na přírodě.

+4/−3
23.11.2016 12:10

H79a44n79a 98D38u92c27h11á47č61k53o71v76á 6666862319119

Jenže to by se pak děti nemohly rodit vůbec. Jsou bohužel mezi námi ženy, které své dítě přirozeně počnou, odnosí a porodí, ale mateřská láska jim nic neříká. Ale to dopředu nezjistíte.

Nemocné dítě rodičům stát vnutit nemůže, ale takoví rodiče by měli převzít zodpovědnost. Zase jsme u toho - i "běžní" rodiče dávají své nemocné děti do ústavů. Ale tato zodpovědnost by neměla být na straně matky nositelky.

Ano, pokud příroda dovolí, je to ideální. Ale některé ženy třeba za své "postižení" nemohou. Pokud dnešní medicína dává možnost mít své biologické děti, a někdo má povahu na to je odnosit, nebránila bych tomu...

+4/0
23.11.2016 12:21

B85ě70l97a 80H41o92r58á24k21o75v79á 1988772849370

Prenatální péče dokáže nápravu.

0/0
23.11.2016 12:22

L90i84n82d37a 38N59o24v37o36t15n38á 9321331380671

Prenatální péče vás naučí milovat dítě ? Ale jděte ..

+3/0
23.11.2016 12:29

B96ě94l48a 67H30o92r30á64k19o45v97á 1678452449120

To následující zdravé zajisté!

0/0
23.11.2016 14:22

D88a70n80a 53T92e90n39z95l46e27r 5570412485663

Přesně. R^

0/0
23.11.2016 12:30

B13ě66l52a 85H87o51r50á41k79o88v88á 1328632899170

Pronájem orgánu je jistě lepší než nevratný prodej. Pro potěchu OK, ale běda pro jinak neřešitelnou situaci mít vlastní dítě? Samozřejmě je potřeba ošetřit rizika!

+3/0
23.11.2016 11:36

Z72u49z77a39n67a 69V93l29a44c66h86o53v12á 8566382340

Po pravdě neumím si představit, že dítě, které ve mě rostlo 9 měsíců bych měla po porodu odevzdat a je bez diskuze, že toto si neumí představit nikdo kdo nemá děti. A popravdě tohle kšeftování s dětmi mi nepřijde úplně správné. Ale holt na obchod musí být dva.

+7/−2
23.11.2016 11:13

F56i12l17i76p 95S40o63k78o90l 2260111290

Vystihla jste to. Je to vadné.

Byznys chamtivých "podnikatelů" ( firem, lékárenského průmyslu i jiných ), kteří se snaží vydělat na všem, i na těch nejnemorálnějších zrůdnostech. Viz druhá světová.

0/0
23.11.2016 20:44

J39u22l22i12u49s 72C81h37a50l68o97u88p73k97a 4822919670171

To musí vše u nás řešit zákon? Neměla by ta dokumentaristka litovat, že nějaký takový film natočila? Neboť čekám, že se toho ujme nějaký lidovec a bude chtít zákon,

+2/−1
23.11.2016 10:40

D83a53n36a 86T41e93n39z43l14e65r 5710802985143

Tak ten zákon by tam snad byl od toho, aby chránil ty ženy, které dělají náhradní matku? Aby například vyřešil, co se stane s dítětem, které najednou objednávající pár nechce?

+7/0
23.11.2016 10:47

P89e12t13r42a 47H56o40d88o54v87á 4619741745669

Logicky ano, ale nedivila bych se, kdyby to nakonec dopadlo tak, že se to zakáže. Vpodstatě podobně jako s porody doma, dokud to nikdo moc neřešil, nebyla bůhvíjaká podpora, ale alespoň byly porodní asistenky, které měly oprávnění. Jak se to začalo víc řešit, stát přestal asistentkám povolení vydávat a zavedl sankce.

+2/−1
23.11.2016 11:11

M18a96r50t88i79n17a 34S42e21d55l67i85c24k18á 5772525921452

Porody doma nikdo nezakazal, stat je pouze zcela logicky nepodporuje.

+2/0
23.11.2016 11:33

P13e36t17r74a 92H91o88d64o73v45á 4959951975869

Tak tím, že přestal vydávat licence porodním asistentkám a hrozí jim za účast u něj sankce, tak vpodstatě znemožnil ženám takovou porodní asistentku nalézt. Pro Vás je to logický, pro mě třeba ne.

+4/−3
23.11.2016 11:39

M15a76r68t38i97n63a 82S57e24d20l93i77c10k36á 5112715131392

Stat plati nasledky ruznych nestesti u porodu, od zdravotni pece po socialni davky, tudiz si logicky stanovi pravidla, aby se riziko poskozeni ditete snizilo na minimum. Kazda asistentka by chtela jen pravo nahrabat si penize, ale bez prislusne zodpovednosti. Tak to proste nefunguje. Domaci porody muze delat, ale na vlastni triko.

+3/−3
23.11.2016 11:44

D79a82n31a 80T30e15n70z43l24e86r 5250452765463

Tak to je snad nebetyčný rozdíl. Porody doma děti přímo ohrožují, zatímco tahle praxe náhradních matek dovolí, aby se dítě vůbec narodilo.

To, že civilizovaná společnost porody z umanutí bez pomoci zatrhla, je jen a jen správně.

Ale měla by také reagovat na zhoršující se reprodukční schopnosti lidí. A nabídnou tohle jednoduché řešení tam, kde je to potřeba.

+2/−5
23.11.2016 12:33

L19i70n88d26a 30N72o74v34o17t14n71á 9331271780811

Omlouvám se všem pánům zde přítomným, ale toto prostě nemůže rozhodovat muž, který absolutně netuší, co žena v těhotenství, při porodu a šestinedělí prožívá.

Žena při uzavírání jakéhosi obchodu před těhotenstvím neví dopředu, co jí může způsobit prodej dítěte, které donosila. Je to neetické a proti přírodě.

+14/−5
23.11.2016 9:35

P93e86t73r 19S94v33o93b56o34d92a 9467568770582

Ale no tak, hlas žen má být samozřejmě vyslyšen stejně jako každý jiný hlas, ale je nesmysl, že muž nemůže rozhodovat. Je to etický a legislativní problém jako každý jiný. Na rozlousknutí je potřeba mozek a ne genitál.

Já bych ty náhradní matky nepodceňoval. Věřím, že si dokáží předem zjistit do čeho jdou. Problém, ale zjevně je, že v právním vakuu je těžké zvážit všechny rizika.

+8/−4
23.11.2016 9:51

A10l32e78n42a 32V88e90s10e23l23á 3593201565558

Ne, tohle opravdu nejde dopředu "zjistit". A i když to je mj. etický a legislativní problém, tak zcela určitě ne "jako každý jiný". Mozkem tyto vztahové věci moc "rozlousknout" nejdou.

+6/−1
23.11.2016 9:56

P10e98t19r 96S17v42o50b89o72d10a 9757658310732

Emoční inteligence a úsudek jsou také funkcí mozku. Opravdu netuším, co jiného unikátně ženského na rozlousknutí problému potřebujete.

+2/−3
23.11.2016 10:19

A47l80e87n59a 35V22e22s12e77l58á 3253531515308

Viz níže můj příklad s rozvody. Jak "rozlousknete", že ten, kdo se smluvně zavázal strávit s druhým ve věrnosti zbytek života, si to rozmyslel? Schválně, jak si s tím úsudek vašeho mozku poradí?

Ale když teda opravdu to "rozlousknutí problému mozkem" chcete:

Ve "výrobě dětí" prostě muž a žena nemají stejné postavení. Muž do toho vkládá jednu buňku a teoreticky se vůbec nemusí ani dovědět, že se "ujala". Žena do toho vkládá kus života a nedovědět se, že je matkou, opravdu nemůže.

U toho náhradního mateřství je i genetická matka ve stejné situaci jako muž. Jejím vkladem je ta jediná buňka...

Já samozřejmě chápu pár, který se devět měsíců těšil na dítě, sledoval snímky z ultrazvuku a pak by přišlo to obrovské zklamání, když z toho po porodu sejde. Ale "funkce mozku" oproštěná od soucitu s nimi říká - že pokud dám na jednu stranu váhy dvě vložené buňky a na druhou těhotenství, porod, případné další kojení, tak právo by nemělo dávat přednost té první straně.

+6/−2
23.11.2016 10:30

P13e32t80r 43S74v82o88b10o64d57a 9227158130252

Ale já přece neříkám, že je to jednoduchý problém, nebo že znám řešení. Já pouze říkám, že je to řešitelný problém, uchopitelný rozumem.

Vztahy rozhodně nejsou jednoduché a každý s nimi nějak bojuje. Já myslím, že jeden z nejdůležitějších principů, je znát sám sebe a dělat rozhodnutí, se kterými budu moci žít. Vy byste do surogátního mateřství zjevně nešla a to je v pořádku, ale to neznamená že ostatní nemůžou vidět jinak. Úskalí, které jsou pro vás nepřekonatelná, pro ostatní nemusí být problém, proč jim v tom bránit, proč bránit vzniku zákonu, který by do toho zavedl pořádek. Jakým právem?

Empatie a soucit jsou hezké věci, ale v všeho s mírou. V okamžiku, kdy na ostatní projektuje vlastní hodnoty a cítění, a chcete je chránit před něčím, co by vám ublížilo, s čím byste vy nedokázala žít, tak to podle mě zachází moc daleko. Čím volně přecházím k těm rozvodům. Morálně samozřejmě vniká odpovědnost otce v okamžiku, kdy vzniká třeba i náhodná možnost početí. K potratu matku donutit nemůže, takže pokud nepřesvědčí, musí se o dítě starat. Na druhou stranu žena má morální odpovědnost především sama vůči sobě. Do dítěte musí investovat mnohem více než muž. To je prostě fakt života, na kterém nikdo nic nezmění, takže by měla partnera dobře vybírat, aby byl zásadový a odpovědný. Já myslím, že v tomhle by obecně prospělo trochu více chladnokrevnosti. Vztahům vládnou naivní romantické představy a emoce. Podle toho to taky vypadá.

+1/0
23.11.2016 11:21

L46i90n41d25a 90N34o56v91o84t71n75á 9671621740851

To kdybych věděla dříve ;-)

0/0
23.11.2016 12:13

A96l93e39n82a 35V45e31s79e72l42á 3493401715968

Tady mám dojem, že reagujete na něco úplně jiného, než jsem napsala. Nebo to nějak v tom textu nedokážu najít...

0/0
23.11.2016 13:29

P97e58t69r 64S98v96o74b43o77d62a 9197148220972

Vždyť jsem se přece docela rozepsal o morálních povinnostech. Co jste si představovala za odpověď? Chtěla jste snad abych vyjádřil specificky o smluvním závazku strávit s někým zbytek života ve věrnosti? Taková smlouva neexistuje, a i kdyby existovala, tak to nic nemění na faktu, že věrnost zaručuje pouze dobrý výběr partnera, přesně jak jsem o tom mluvil, nikoliv stát. Mohla byste klidně zakázat rozvody a popravovat za nevěru, ale manželství se stejně budou rozpadat. Lidi jsou lidi.

Všechno se prostě vede k jedinci. Každý jsme odpovědný za svoje vlastní štěstí, či neštěstí. Stát a zákony by měly regulovat excesy a můžete doufat v nějakou kompenzaci, pokud vám bude ukřivděno. Ale člověk, který se nechal podvést nemůže čekat, že se bude mít stejně dobře, jak člověk který vynaložil úsilí, aby podvod a nečestnost sám odhalil a vyhnul se neštěstí.

+1/0
23.11.2016 15:49

A33l51e88n20a 23V42e11s82e35l18á 3183851635658

No, právě. Vy jste se rozepsal o "morálních povinnostech" - a já o tom, jakou asi tak úspěšnost mají zákony na poli tak neuchopitelném, jako jsou mezilidské vztahy a jak byste si asi tak ty zákony, které by teda něco v tomto punktu řešily, představoval.

Jestliže si řekneme, že jsme přece odpovědní každý sám za sebe a zákony k tomu téměř nepotřebujeme... proč ne, tento argument chápu.

To je ale pravý opak toho vašeho původního tvrzení, jak jde o legislatívní problém, který jde rozlousknout mozkem.

0/0
23.11.2016 19:14

P94e93t20r 60S24v51o54b98o77d68a 9147148310962

Tak já jsem přece o tom řešení skoro nic neřekl kromě toho, že existuje. Je to uchopitelné rozumem. Řešení může vypadat tak, že se to zakáže, nebo se přizná náhradní matce speciální právní status, nebo že se to dovolí jako služba za úplatu a nebo že se do toho stát nemá vůbec motat. Já myslím, že si chybně představujete nějaké definitivní řešení.

Já jsem si udělal takový názor, že neexistuje dobrý důvod, aby se v tom stát moc motal. Co není zakázáno je dovoleno, ale mohly by se ošetřit nějaké právní nejasnosti jako, komu to dítě patří, jaká úplata je dovolená a jaký postih. Na detaily by byl ale potřeba odborník. A ten odborník nemusí být žena. O to mi tu jde.

0/0
23.11.2016 20:42

L96i63n48d56a 82N21o74v59o44t26n88á 9821851840251

Napsala jste to moc hezky R^

0/0
23.11.2016 12:01

P68e80t72r 87F65i57a24l95a 9233196113463

Přečtěte si pořádně článek, abyste viděl, že náhradní matky nemohou předem tušit, do čeho jdou.

Jste tak dobrý pozorovatel a psycholog, že jste schopný vždy poznat, jak se lidé zachovají?

+4/−1
23.11.2016 10:07







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.