Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lék na bolavá záda? Pomůže jedině pravidelné cvičení

Počet lidí, kteří marodí se zády, stále roste. Drtivé většině z nich by však pomohlo, kdyby se naučili správným pohybovým návykům, a zároveň zařadili do svého života pravidelné cvičení rehabilitačního typu. Jde jen o to s ním začít a najít si na něj čas i doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A28n58d61r87e63a 71N34o51v72a 3958894355512

Bolestmi zad trpim od puberty, nevim, zda hraje roli i vyska - merim 180cm. Od puberty rovnez cvicim rehab. cviky a jogu. Muj prvni lektor jogy byl lekar a ten kratkem zkoumani zjistil, ze mam hypermobilitu. Jak pise p. Cizkova nize, zada me bez ohledu na cviceni bolela snad v kazde poloze - v lehu, sedu, stoji a napr. ortoped tomu nechtel vubec verit, myslel, ze si z nej delam srandu. Poslal me na elektrolecbu, kde vsechny sestry koukaly, kdyz jsem teprve pri tom nejsilnejsim moznem napeti (odbornici na elektrinu prominou mozna nespravne vyrazy) zacala pocitovat, ze se mi do svalu kolem patere "vleva" proud. Abych tu nepopisovala vsechny sve bolistky - co mi vlastne pomohlo nejvic? Dle ucinku: 1) Plavani - vubec. 2) Caste zmeny poloh sedu v praci - napr. po sezeni na zidli si presednout na velky mic, pak zase dat na zidli sikmy klin a tohle vse stridat. Je to ale furt sed. 3) Rehabilitacni cviky - skoro vubec. 4) Masaze - skvela vec, ale jen pokud je dela chlap (silne), trvaji aspon hodinu a provadeji se casto (nejlip denne, coz je docela financne narocne), jinak ztraceji na ucinku. 5) Joga - taky se musi cvicit denne, ucinek se vsak pote skutecne dostavil. 6) Pole dance neboli tanec na tyci, a to hlavne az kdyz jsem se dostala na pokrocilejsi uroven, kde se uz na tyci visi hlavou dolu a kdyz jsem splhem a ruznymi pritahy posilia celou horni cast tela. Zada me prestala uplne bolet, v coz uz jsem ani nedoufala.

Shrnuti - ano, pomohlo posileni, ale ne ledajake. Nikdy jsem napr. nemela problem s zadnymi cviky na balancnich pomuckach jako jsou mice, bosu, ruzne sikme kliny, atd., ale zada furt bolela. Bricho jsem mela take vzdy pevne. Opravdu zabrala az ta tyc.

0/0
15.6.2016 10:55

M97i73l17a24n 66H96l49a25d92k44ý 8622278160

Tak to potřebujete takový to ortopedický lehátko, kde můžete být šikmo hlavou dolů. Plotýnky se odtáhnou od sebe a na den to pomůže ...

0/0
15.6.2016 12:11

A10r55n39o74š10t 11S38t57á95r82e82k 4882500835584

Veslovací trenažér jako aerobní cvičení a pomoc na bolavá záda? :-O

+2/0
15.6.2016 8:36

V59ě74r88a 97K24a12b32í53č37k29o45v64á 7784796350237

Mně na záda pomáhá posilovna. Už 3 roky 2x týdně s trenérem,abych cvičila správně, a ještě pokecáme.Záda mě nebolí a to nosím 2 prcky rok a půl po sobě+ mám od dětství skoliosu.

0/0
15.6.2016 8:21

M97a69r56t71i77n 22P96o94s87p95í93š12i89l 8345351256227

super cvičení a opravdu funguje je koloběžka, jděte třeba na http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo a vyberte si a podle vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že stačí ujet kolem 200 km a stav zad se rapidně zlepší. A 200 km dokáže najezdit i hodně nesportovní člověk během měsíce naprosto v pohodě, stačí 8-12 výletů po okolí a je to. Samozřejmě, že mírné hubnutí a tvarování postavy je zahrnuto :-) (pokud ujetých 15 km nezazdí knedlo-vepřo a 4 piva)

0/0
15.6.2016 8:12

A90n64d27r55e63a 13N14o76v11a 3118554645462

Ale predpokladam, ze je nutne stridat strany...?

0/0
15.6.2016 11:04

P59a77v70l68a 83H28r92a22d79i47l77o92v20a 3277171301634

To taky predpokladam, pac me boli noha a zada po ujeti par set metru. A to me jinak zada neboli nikdy :-).

0/0
15.6.2016 11:37

M13a93r29t51i86n 24P17o67s43p66í52š93i76l 8205501396517

tak to je jasné, střídat co 5-7 odrazů, na jednu nohu by člověk daleko nedojel a pokud by dojel tak by pak pár dnů asi hodně kulhal :-)

0/0
15.6.2016 14:34

L46u26k40á30š 49P17i32c98h21l 9277493615536

Spousta těch cviků vychází z jógy. A každému koho bolí záda doporučuju knihu "Systém jóga v denním životě". Je tam vše popsané a cviky jsou efektivní :)

+1/0
15.6.2016 7:20

H96e55l47e97n60a 44Č93í71ž62k62o11v49á 9601501282138

Ty rady nejsou obecně špatné. Jenže mně zatím nikdo nevysvětlil, co si mám počít s (lékařsky diagnostikovanou, potvrzenou) hypermobilitou. Zpočátku na mě doktoři hleděli jak na jelena, neboť většina lidí má potíže se zády proto, že jsou "zatuhlí" (neznám odborný výraz, tak se omlouvám), mají malý pohybový rozsah apod. Já však dodnes, a to je mi 43 let, v pohodě strčím obě nohy za krk, v předklonu nejenže dám na zem dlaně, ale i lokty... a tak dále (no, ortoped i neurolog na to docela koukali...).

Naštěstí mě záda nebolí kontinuálně, ale už několikrát se mi stalo, že jsem skončila na kapačkách (mezokain) proto, že jsem instinktivně udělala pohyb, jejž "normální" člověk neučiní, a namohla si ne přímo páteř, ale související svaly. Vždy mi pomohly masáže. A také jsem od lékařů dostala celkem zvláštní radu: nedělat žádné protahovací cviky. Naprosto ji chápu, ale co sí mám počít, když se např. při probuzení instinktivně protáhnu a už tím si způsobím bolest?

+1/0
15.6.2016 0:56

V36e36r63o67n79i90k88a 42H62u86b96á51č75k96o67v15á 3896805546475

Hypermobilita je problém. I já ji mám. Jsou dny, kdy mám pocit, že mě bolí úplně všechno. Pomáhá celkově svaly posilovat, především se zaměřením na svaly zad. Nechte si napsat poukaz na rehabilitaci k instruktáži cvičení při hypermobilitě. Fyzioterapeut by vám mohl alespoň částečně pomoci.

+1/0
15.6.2016 7:09

J38a21r89o94s56l74a63v 76D29u98n55d81a 1803172896220

Posilovat. Tím dojde ke zkrácení svalů.

0/0
15.6.2016 8:31

V97e85r15o15n66i14k44a 73H47u51b94á64č94k94o59v79á 3946795736255

Když se cvičí správně, tak ne. Vždy je samozřejmě důležité i protahování. Hypermobilita je skutečně velmi ošidná věc.

0/0
15.6.2016 12:57

J46a68r20o14s37l21a23v 63D41u24n70d68a 1173542176130

Právě že je třeba cvičit bez nadměrného protahování. Zkrácené svaly potom lépe drží kloubní spojení ve stabilní poloze a neumožní extrémní rozsahy, při kterých hrozí namožení svalů a šlach, případně poškození kloubních spojení.

0/0
15.6.2016 18:42

V74e49r80o34n76i26k56a 15H79u97b80á33č48k74o85v11á 3426745756395

Jistě, každá věc má 2 strany. Na těle máme svaly s tendencí ke zpracování a další, jež mají větší tendenci k ochabování. Navíc každý z nás je individualita, takže ten obraz vypadá aspoň malinko jinak. A věřte mi, že i hypermobilní člověk může mít některé skupiny svalů zkrácené. Vždy je dobré navštívit fyzioterapeuta, který udělá kineziologický rozbor a dle něho určí, které cviky pacientovi budou prospívat.

0/0
16.6.2016 6:32

V74e10r77o54n89i80k41a 32H80u35b57á50č86k55o15v55á 3976495476295

Ke zkracování.. Píšu cestou do práce z mobilu. Občas mi to tam hodí nesmysl.

0/0
16.6.2016 6:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.