Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lék na bolavá záda? Pomůže jedině pravidelné cvičení

Počet lidí, kteří marodí se zády, stále roste. Drtivé většině z nich by však pomohlo, kdyby se naučili správným pohybovým návykům, a zároveň zařadili do svého života pravidelné cvičení rehabilitačního typu. Jde jen o to s ním začít a najít si na něj čas i doma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A97n35d33r79e59a 39N69o76v73a 3108134575112

Bolestmi zad trpim od puberty, nevim, zda hraje roli i vyska - merim 180cm. Od puberty rovnez cvicim rehab. cviky a jogu. Muj prvni lektor jogy byl lekar a ten kratkem zkoumani zjistil, ze mam hypermobilitu. Jak pise p. Cizkova nize, zada me bez ohledu na cviceni bolela snad v kazde poloze - v lehu, sedu, stoji a napr. ortoped tomu nechtel vubec verit, myslel, ze si z nej delam srandu. Poslal me na elektrolecbu, kde vsechny sestry koukaly, kdyz jsem teprve pri tom nejsilnejsim moznem napeti (odbornici na elektrinu prominou mozna nespravne vyrazy) zacala pocitovat, ze se mi do svalu kolem patere "vleva" proud. Abych tu nepopisovala vsechny sve bolistky - co mi vlastne pomohlo nejvic? Dle ucinku: 1) Plavani - vubec. 2) Caste zmeny poloh sedu v praci - napr. po sezeni na zidli si presednout na velky mic, pak zase dat na zidli sikmy klin a tohle vse stridat. Je to ale furt sed. 3) Rehabilitacni cviky - skoro vubec. 4) Masaze - skvela vec, ale jen pokud je dela chlap (silne), trvaji aspon hodinu a provadeji se casto (nejlip denne, coz je docela financne narocne), jinak ztraceji na ucinku. 5) Joga - taky se musi cvicit denne, ucinek se vsak pote skutecne dostavil. 6) Pole dance neboli tanec na tyci, a to hlavne az kdyz jsem se dostala na pokrocilejsi uroven, kde se uz na tyci visi hlavou dolu a kdyz jsem splhem a ruznymi pritahy posilia celou horni cast tela. Zada me prestala uplne bolet, v coz uz jsem ani nedoufala.

Shrnuti - ano, pomohlo posileni, ale ne ledajake. Nikdy jsem napr. nemela problem s zadnymi cviky na balancnich pomuckach jako jsou mice, bosu, ruzne sikme kliny, atd., ale zada furt bolela. Bricho jsem mela take vzdy pevne. Opravdu zabrala az ta tyc.

0/0
15.6.2016 10:55

M49i36l28a82n 23H88l63a39d59k85ý 8582408950

Tak to potřebujete takový to ortopedický lehátko, kde můžete být šikmo hlavou dolů. Plotýnky se odtáhnou od sebe a na den to pomůže ...

0/0
15.6.2016 12:11

A58r50n17o54š68t 79S83t79á90r95e16k 4492150835684

Veslovací trenažér jako aerobní cvičení a pomoc na bolavá záda? :-O

+2/0
15.6.2016 8:36

V16ě77r53a 66K88a98b29í45č55k21o63v10á 7844586120757

Mně na záda pomáhá posilovna. Už 3 roky 2x týdně s trenérem,abych cvičila správně, a ještě pokecáme.Záda mě nebolí a to nosím 2 prcky rok a půl po sobě+ mám od dětství skoliosu.

0/0
15.6.2016 8:21

M81a71r14t69i89n 92P93o18s17p51í61š43i51l 8595751456447

super cvičení a opravdu funguje je koloběžka, jděte třeba na http://www.mibo.cz/kolobezky-mibo a vyberte si a podle vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že stačí ujet kolem 200 km a stav zad se rapidně zlepší. A 200 km dokáže najezdit i hodně nesportovní člověk během měsíce naprosto v pohodě, stačí 8-12 výletů po okolí a je to. Samozřejmě, že mírné hubnutí a tvarování postavy je zahrnuto :-) (pokud ujetých 15 km nezazdí knedlo-vepřo a 4 piva)

0/0
15.6.2016 8:12

A96n50d60r65e23a 83N84o93v49a 3328944665132

Ale predpokladam, ze je nutne stridat strany...?

0/0
15.6.2016 11:04

P11a17v85l35a 25H56r21a75d60i64l25o20v24a 3387331831104

To taky predpokladam, pac me boli noha a zada po ujeti par set metru. A to me jinak zada neboli nikdy :-).

0/0
15.6.2016 11:37

M57a70r13t43i70n 73P27o81s41p49í19š13i86l 8905851316817

tak to je jasné, střídat co 5-7 odrazů, na jednu nohu by člověk daleko nedojel a pokud by dojel tak by pak pár dnů asi hodně kulhal :-)

0/0
15.6.2016 14:34

L35u15k31á75š 97P20i29c33h82l 9217363815226

Spousta těch cviků vychází z jógy. A každému koho bolí záda doporučuju knihu "Systém jóga v denním životě". Je tam vše popsané a cviky jsou efektivní :)

+1/0
15.6.2016 7:20

H35e23l89e16n60a 30Č49í30ž69k67o76v32á 9381641352538

Ty rady nejsou obecně špatné. Jenže mně zatím nikdo nevysvětlil, co si mám počít s (lékařsky diagnostikovanou, potvrzenou) hypermobilitou. Zpočátku na mě doktoři hleděli jak na jelena, neboť většina lidí má potíže se zády proto, že jsou "zatuhlí" (neznám odborný výraz, tak se omlouvám), mají malý pohybový rozsah apod. Já však dodnes, a to je mi 43 let, v pohodě strčím obě nohy za krk, v předklonu nejenže dám na zem dlaně, ale i lokty... a tak dále (no, ortoped i neurolog na to docela koukali...).

Naštěstí mě záda nebolí kontinuálně, ale už několikrát se mi stalo, že jsem skončila na kapačkách (mezokain) proto, že jsem instinktivně udělala pohyb, jejž "normální" člověk neučiní, a namohla si ne přímo páteř, ale související svaly. Vždy mi pomohly masáže. A také jsem od lékařů dostala celkem zvláštní radu: nedělat žádné protahovací cviky. Naprosto ji chápu, ale co sí mám počít, když se např. při probuzení instinktivně protáhnu a už tím si způsobím bolest?

+1/0
15.6.2016 0:56

V78e39r20o88n48i40k22a 63H75u74b58á75č60k58o48v13á 3906355876875

Hypermobilita je problém. I já ji mám. Jsou dny, kdy mám pocit, že mě bolí úplně všechno. Pomáhá celkově svaly posilovat, především se zaměřením na svaly zad. Nechte si napsat poukaz na rehabilitaci k instruktáži cvičení při hypermobilitě. Fyzioterapeut by vám mohl alespoň částečně pomoci.

+1/0
15.6.2016 7:09

J62a65r31o27s54l59a95v 49D95u31n29d80a 1183442436800

Posilovat. Tím dojde ke zkrácení svalů.

0/0
15.6.2016 8:31

V24e28r45o60n64i23k54a 12H81u46b38á43č79k88o68v72á 3426185976295

Když se cvičí správně, tak ne. Vždy je samozřejmě důležité i protahování. Hypermobilita je skutečně velmi ošidná věc.

0/0
15.6.2016 12:57

J42a70r91o26s20l40a55v 40D41u76n61d42a 1223862476760

Právě že je třeba cvičit bez nadměrného protahování. Zkrácené svaly potom lépe drží kloubní spojení ve stabilní poloze a neumožní extrémní rozsahy, při kterých hrozí namožení svalů a šlach, případně poškození kloubních spojení.

0/0
15.6.2016 18:42

V79e84r15o25n36i87k46a 65H89u33b17á87č33k10o48v47á 3526265696825

Jistě, každá věc má 2 strany. Na těle máme svaly s tendencí ke zpracování a další, jež mají větší tendenci k ochabování. Navíc každý z nás je individualita, takže ten obraz vypadá aspoň malinko jinak. A věřte mi, že i hypermobilní člověk může mít některé skupiny svalů zkrácené. Vždy je dobré navštívit fyzioterapeuta, který udělá kineziologický rozbor a dle něho určí, které cviky pacientovi budou prospívat.

0/0
16.6.2016 6:32

V72e15r29o87n61i22k89a 94H98u61b63á94č82k53o45v54á 3706425396185

Ke zkracování.. Píšu cestou do práce z mobilu. Občas mi to tam hodí nesmysl.

0/0
16.6.2016 6:33







mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.